Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 16:46

nou dat bedoel ik , dat je dat weet is al een hele goeie basis, daarom niet te veel in je vaders woorden meegaan... die laat waarschijnlijk vooral zijn bezorgdheid om zijn dochter spreken, helaas kan dat er nog wel eens een beetje fout uitkomen is mijn ervaring ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 16:50

Bijna alles wat ik wil is een droom in zijn ogen :') Ik wou altijd al naar Amerika gaan voor een langere tijd om op een ranch te werken, dit was niet realistisch in zijn ogen en zou toch nooit gebeuren. Net zoals dat ik vroeger (hoe oud was ik, 12? :') ) in harry potter wou spelen :+ dit haalt die er altijd bij. Ben vorig jaar 3 maanden naar Amerika gegaan in mijn eentje en heb alles 2 weken van te voren geregeld. Dus waar een wil is, is een weg :P

Nu is mijn wil dat ik een leuke veelzijdige en uitdagende baan vind! *\%/*

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 17:19

Ga er gewoon voor! Die baan bij Schiphol kan een leuke kans zijn en ga zeker verder zoeken naar vergelijkbare banen als je dit echt wilt lifaya. Zoals al gezegd, laat jezelf niet naar beneden praten en haal inspiratie uit wat je gelukt is met Amerika.

Ik heb weer een mooie vacature gevonden die aansluit bij wat ik zoek, het is ineens relatief druk! Blijkbaar gaan veel mensen toch pas in januari op zoek naar nieuwe mensen, ik had verwacht dat dit juist niet het geval zou zijn. :)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 18:40

Michele:

Mwah. Niet echt mijn ding, saai, slome boel en vet ongeinteresseerd volk.. is me nog meer tegengevallern dan ik dacht. Ik ben gewoon eerlijk geweest en die man kon het waarderen.. prima. Valt mij iig niks te verwijten. De eerste maand kan ik alaminute opzeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:11

Hier ook aan het solliciteren, vandaag mail terug gehad dat ze mijn gegevens etc gaan bekijken en dan hoor ik of ik op gesprek mag komen :)

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:53

Jammer dat het toch tegenviel Ir1ne!
lifaya: als jij er maar gelukkig van wordt toch?

Ik heb hier een nieuw idee voor open sollicitaties. Ga morgen hier maar eens uitgebreid voor zitten, hoop van harte dat hier iets uit komt, zou echt fantastisch zijn.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 00:40

Het is spijtig idd. Ik heb mezelf gezegd dat het volgende week beter moet worden mocht dat van vrijdag niks worden.. anders weet ik niet wat ik doe. Ik kreeg een klusje te doen wat ik vrijdag af moest hebben en ik had het vanmiddag al klaar... uhm.. ja. En toen... zegt dat gozertje: ben je nu al klaar? wat snel!
Dan denk ik bij mezelf um ja... en ik heb nog kallum gedaan ook hahaha!! o jee.. ligt mijn werktempo dan zo hoog??
Merileth ik ben wel nieuwsgierig :)

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 08:16

@ irine, wat jammer dat het zo snel tegenvalt. En van dat tempo is heel herkenbaar :D

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 08:33

Haha jaa.. ik had echt zoiets van kom maar op. Is dit het? Nou ligt t werktempo bij mijn vorige werkgever ook hoog hoor, maar echt niet leuk... ik vind het lastig... hoop dat t vrijdag goed gaat, dan kan ik weg... :)

Maar ik vind ook dat je iets een eerlijke kans moet geven.. dus dat doe ik wel, maar als me dan iets beters geboden wordt...

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 10:45

Ik begrijp dat je voor een betere optie gaat Ir1ne!

Ik had een vriend gevraagd me te helpen wat artikelen voor mijn sollicitatie te zoeken... krijg ik ze binnen 1 minuut allemaal gemaild met de melding 'leuke artikelen, ik ken ze al!'.
Hij solliciteert dus naar dezelfde functie en nog een gezamelijke (studie)vriendin ook -O-
Ik wist dat de laatste 7 van 100 kandidaten moordende concurrentie zou zijn maar nu kan ik opdoeken, deze 2 zijn op stage geweest bij een directe collega in het vakgebied aan de Uni van San Fransisco.

Ik wist natuurlijk dat dit ging gebeuren in zo'n klein vakgebied, maar het is toch best naar om het tegen je vrienden op te moeten nemen.

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 10:53

Ir1ne, ik stuur je wel een pb.

NoeskaMoos, gewoon je stinkende best doen, zullen zij ook doen. En daarbij, als zij zo'n goede stage hebben, komen zij makkelijker aan een baan gok ik? Dan is het helemaal niet erg toch als je hierin voor jezelf kiest?

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 11:04

Dat is zeker waar hoor.
Nu heb ik stage gelopen aan de uni van Cambridge, ook niet de minste haha ;) Alleen in een iets ander vakgebied dus dat geeft me hier een nadeel. En er zijn niet zo heel veel vacatures in ons vakgebied, dus is het echt knokken voor de weinige plaatsjes.
Maar ik heb toch liever anonieme mensen als concurrentie, dat is een stuk makkelijker.

Ach, misschien moeten we het sowieso als een overwinning zien als één van ons drie het wordt. :=

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 11:08

Precies Anoeska, zo moet je het zien. Natuurlijk is het zuur als je de baan zelf graag wilt, maar ik denk dat je moet proberen jou sollicitatie los te zien van die van hun. Lastig is het wel. Ik heb het zelf ook meegemaakt, al was die persoon niet echt een vriend/vriendin, maar meer een kennis. Probeer hen gewoon net zoveel succes te wensen als jezelf.

Gewoon solliciteren en hard je best doen. Je weet het nooit. Wellicht zien ze andere kwaliteiten juist in jou, die ze ook zoeken. Gewoon die artikelen lezen. Tip probeer een vraag te verzinnen die je uit 1 van die artikelen haalt en die te maken heeft met het project. Zo kun je laten zien dat je je echt goed ingelezen hebt ed. Je kunt bijvoorbeeld vragen waarom ze in een bepaalde situatie voor een bepaalde strategie hebben gekozen en bijvoorbeeld niet zus of zo....

Zet hem op ;)

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 11:29

wanneer zouden jullie een bedrijf voor de 2de keer benaderen na geen reactie na hoeveel tijd

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 11:38

Ik moet zelf zeggen dat ik daar nogal nalatig in ben. Ik heb al snel zoiets van als ze me echt hadden gewild hadden ze me wel gebeld.....
Zijn er mensen met positieve ervaringen nadat ze zelf achter een bedrijf zijn aangegaan omdat ze lang niks van hun sollicitatie hadden gehoord?

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 12:30

NoeskaMoos schreef:
Ik begrijp dat je voor een betere optie gaat Ir1ne!

Ik had een vriend gevraagd me te helpen wat artikelen voor mijn sollicitatie te zoeken... krijg ik ze binnen 1 minuut allemaal gemaild met de melding 'leuke artikelen, ik ken ze al!'.
Hij solliciteert dus naar dezelfde functie en nog een gezamelijke (studie)vriendin ook -O-
Ik wist dat de laatste 7 van 100 kandidaten moordende concurrentie zou zijn maar nu kan ik opdoeken, deze 2 zijn op stage geweest bij een directe collega in het vakgebied aan de Uni van San Fransisco.

Ik wist natuurlijk dat dit ging gebeuren in zo'n klein vakgebied, maar het is toch best naar om het tegen je vrienden op te moeten nemen.

Niet zozeer beter, maar een bedrijf wat beter bij mij past. Ze zijn hier zo tam joh... geen muziek... dat past helemaal niet bij mij.. :( ik moet vlammen. Gas. Maar de directeur vindt me blijkbaar leuk en die heeft me al helemaal een positie toebedeeld op een leidinggevend iets... maar ikheb nu meerdere keren aangegeven dat ik me hier niet thuis voel, maar hij slaat t compleet in de wind... snap t niet.. :(

Gwoon je best doen joh!! Solliciteren en je gaat je best doen en dan hebben we ook weer wat geleerd.. t blijft toch gokken...

PPPeet schreef:
Ik moet zelf zeggen dat ik daar nogal nalatig in ben. Ik heb al snel zoiets van als ze me echt hadden gewild hadden ze me wel gebeld.....
Zijn er mensen met positieve ervaringen nadat ze zelf achter een bedrijf zijn aangegaan omdat ze lang niks van hun sollicitatie hadden gehoord?

Ik ook, maar soms ben je ook tussen wal en schip geraakt. Ik zou na 2 week even een telefoontje eraan wijten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 13:03

Hoezo voel je je er niet thuis? Kan dat niet veranderen, zeker als hij al een leidinggevendefunctie heeft voor je?

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 13:04

Als ik direct bij een bedrijf solliciteer, dan gooi ik meestal na 2 weken radiostilte er ook nog wel een berichtje achteraan. Gewoon met de vraag wanneer we verder wat horen, en dat wanneer ik afgewezen ben ik zelfs dat ook graag hoor, om weer van te leren.

Wel balen dat die directeur er geen boodschap aan heeft Ir1ne! Morgen ook gesprek toch? Hopen dat dat dan leuker is! Anders toch een keer gaan zitten en kijken wat er opgelost kan worden dat je je er wel op je plek voelt?

Zo, motivatie af, dan even lunchen en nog een keer doorkijken, maar ik ben er stiekem zeer tevreden over. Dan na de lunch een hele rits open sollicitaties sturen, en duimen.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 13:09

lifaya schreef:
Super! Ik ga er mee aan de slag, dan stuur ik het wel op! :D

Stuur hem ook maar naar mij :P Weet wel wat ze ongeveer willen natuurlijk :Y)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 13:30

Anoniem schreef:
Hoezo voel je je er niet thuis? Kan dat niet veranderen, zeker als hij al een leidinggevendefunctie heeft voor je?

Omdat de mensen die hier werken niet mijn type mensen zijn. Dr zit helemaal geen vuur en passie in... geen gas op hun werkzaamheden.. ik had gister alles af waar ze drie dagen voor uit hebben getrokken.

Soms is een bepaalde functie niet zaligmakend. Ik heb liever plezier in mijn werk dan heel veel meer geld.. en dat plezier ga ik hier denk ik niet vinden... Ik snap dat je dat niet begrijpt maar ik vind het ontzettend onprettig om tussen mensen te zitten die mij als persoonlijkheid totaal niet liggen. Niet dat ze me niet mogen, maar meer het olie en water idee.

Merileth het ligt denk ik niet zo zeer als wat hji voor me kan doen maar aan de algehele bedrijfssfeer. Daar is opzich niks mis mee, alleen ben ik een type wat graag wat meer (inter)actie heeft.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 13:42

En dat weet je al na 1 dag?
Geef het wat langer een kans en misschien word je wel verrast

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 13:49

Herkenbaar Ir1ine. :j Ik wist na twee dagen bij mijn nieuwe werkgever ook dat de bedrijfscultuur niet mijn ding zou zijn. Inmiddels zijn we 1,5 jaar verder en heb ik een andere functie, maar echt klikken gaat het nooit.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 13:52

Kriel schreef:
En dat weet je al na 1 dag?
Geef het wat langer een kans en misschien word je wel verrast

Als je hier even naar boven scrollt had je gezien dat ik dat zelf ook zeg. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:16

Ir1ne schreef:
[naam] schreef:

Omdat de mensen die hier werken niet mijn type mensen zijn. Dr zit helemaal geen vuur en passie in... geen gas op hun werkzaamheden.. ik had gister alles af waar ze drie dagen voor uit hebben getrokken.

Soms is een bepaalde functie niet zaligmakend. Ik heb liever plezier in mijn werk dan heel veel meer geld.. en dat plezier ga ik hier denk ik niet vinden... Ik snap dat je dat niet begrijpt maar ik vind het ontzettend onprettig om tussen mensen te zitten die mij als persoonlijkheid totaal niet liggen. Niet dat ze me niet mogen, maar meer het olie en water idee.

Bedankt voor je uitleg, dat begrijp ik erg goed. Zelf werkte ik ook ergens (nog als bijbaan toen), waar ik het werk helemaal niet leuk vond of uitdagend... Ik zou het toch even een weekje aankijken en as vrijdag dat andere gesprek toch? wacht even wat ook daar uit komt. Straks sta je met lege handen en kan je dit werk even behouden en ondertussen weer opzoek gaan, mocht dat andere niet doorgaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:17

Ir1ne schreef:
[naam] schreef:

Quotte))

Bedankt voor je uitleg, dat begrijp ik erg goed. Zelf werkte ik ook ergens (nog als bijbaan toen), waar ik het werk helemaal niet leuk vond of uitdagend... Ik zou het toch even een weekje aankijken en as vrijdag dat andere gesprek toch? wacht even wat ook daar uit komt. Straks sta je met lege handen en kan je dit werk even behouden en ondertussen weer opzoek gaan, mocht dat andere niet doorgaan.