1040 uur: nu al helemaal zat!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bokkiej

Re: 1040 uur: nu al helemaal zat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:07

Hee,
wat een gezeur, vroeger toen mijn broers en zussen nog op school zaten moesten ze tot half 5 / 4 uur.
Wij krijgen trouwens wel goed les en amper lesuitval. Ik ben blij dat ik op de school zit waar ik nu op zit want er wordt iig wel wat geleerd. Lachen

maar ik vind dat 1040 niet persee hoeft te komen voor onze school want er is niets mis met onze school of onderwijs. misschien sommige scholen maar dat weet ik allemaal niet?

Waarom vind iedereen het zo vreselijk? en waarom zou je alles moeten mollen wat van de school is?? de school heeft het niet bedacht maar de minister. Knipoog En ze weten niet eens waar het ECHT over gaat en hoe het ECHT zit. En dan moet je alle meubels etc maar slopen. ( dat was in Drachten ergens het geval en misschien ook vast wel ergens anders. Knipoog

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:09

Maar je krijgt door die verplichte aantal uren allemaal 'halve' leraren.. Bij mijn moeder op school was er een Duitse Turk die Engels gaf Huilen van het lachen

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:26

Dat klinkt best komisch _Lotte_ Tong uitsteken.

Bij mij op school is er niks veranderd, voor zover ik weet. Maar wij zaten van te voren ook altijd al aan veel lesuren. Maar ik heb sowieso iedere maandag van half 9 tot 5 voor 4.
Op dinsdag en woensdag heb ik van half 9 tot kwart over 2, en op donderdag en vrijdag van half 9 tot 5 over 3. Dus op zich heb ik niks te klagen.
Alleen met die lange dagen, is het gewoon zó lastig, om je na 6 uur opletten (wij krijgen namelijk best wel goede lessen hoor, en ik probeer er ook echt wel wat van op te steken), je nog te concentreren, en op te letten, en daardoor vergeet je ook weer zoveel sneller wat je hebt geleerd. En ik heb het dan 1 dag in de week, dus dat valt nog redelijk mee. Maar elke dag zou ik volgens mij helemaal niet kunnen.
Ik heb er op zich niet zo veel moeite mee om lang op school te zitten. Maar in die uren kun je (ik in ieder geval, en wel meer mensen die ik ken) nauwelijks nog informatie in je opnemen. Dus heeft het vrij weinig zin? Wij krijgen trouwens tussen het 6e en het 7e uur ook geen pauze, dus heb je ook weer 4 lesuren achter elkaar.

Over dat staken, bij ons in de buurt is het op een school begonnen, nog echt met een rede. Maar nu gaan ze het oppeens overal doen, en volgens mij alleen gewoon om stoer te doen, lol te trappen, dagje geen school. Maar volgens mij heet het niks meer te maken met waar het om begon, in ieder geval in mijn buurt dan. Op msn enzo zegt iedereen ook van, ja we gaan staken enzo. Terwijl er gewoon niks aan de hand is. Ik vind het echt onzin.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:49

xMnOn schreef:
Omdat we denken dat de Minister van Onderwijs ons niet serieus gaat nemen, gaan we het groter aanpakken, naast onze staking rond 11 uur op 26 november, gaan we op woensdag 28 november om half 11 NAAR HUIS! Dit zal wel de aandacht treken waardoor ze erover na gaan denken. Stuur dit door naar ALLE MENSEN(!) in je msn lijst en zorg ervoor dat iedereen er van af weet

Mag ik even lachen?

Als je als een stel kindjes thuis gaat zitten mokken, ja dát gaat ie serieus nemen *LOL* way to go! Jullie maken de schoolgaande jeugd ten schande.

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:52

dankje pharagirlke
inderdaad thuis zitten heeft zo geen nut, net zoals alle andere stakingen. LAKS heeft ook al vermeld dat ze hier buiten willen staan, staken ok maar op deze manier(en) gaat het te ver en heeft het totaal een nut.

Trouwens de reering weet ook wel dat de scholieren dit nooit lang genoeg vol houden om echte problemen te veroorzaken. Het is gewoon weer een nieuwe rage die wel weer overwaaid.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:02

Ik snap het niet helemaal. Betekend dit dat misschien ALLE middelbare schoolieren 1040 uur naar school moeten? Ook als je gewoon fatsoenlijk les krijgt, wenig uitval ect.?

Dan zou het écht verschrikkelijk zijn. Ik vind 8 uur op een dag al véél te lang. Als ik dan ook nog eens géén huiswerk zou hebben, dan zou ik het prima vinden. Maar nu heb ik elke dag ook nog eens bergen huiswerk én leerwerk (ik doe 3 HAVO). Hoe gaan ze dat oplossen, want als ik die uren er bij op krijgt, heb ik daar dus geen tijd voor. En dat geld ook voor sport. Ze willen toch dat de jeugd meer gaat sporten? Alsof ze daar dan tijd voor hebben...

En dat staken, tja.. ze moeten toch IETS. Wat wil je anders doen? Dom naar school gaan en het maar accepteren?

Poe.. 8 tot 9 uur naar school, en je dan ook nog kunnen concertreren? Laat me niet lachen....

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:03

Ja, alle scholen moeten 1040 uur maken!

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:03

Ik kan me nu het 7e uur al niet meer concentreren Nagelbijten / Gniffelen

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:05

traan_beauty schreef:
Als ik dan ook nog eens géén huiswerk zou hebben, dan zou ik het prima vinden. Maar nu heb ik elke dag ook nog eens bergen huiswerk én leerwerk (ik doe 3 HAVO). Hoe gaan ze dat oplossen, want als ik die uren er bij op krijgt, heb ik daar dus geen tijd voor. En dat geld ook voor sport. Ze willen toch dat de jeugd meer gaat sporten? Alsof ze daar dan tijd voor hebben...

Precies!

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:07

Wij hebben nou al 44 uur uitval gehad...

EN word er gezegt dat we van tien voor half negen tot kwart voor 5 moeten!
1e 2e jaars vmbo=bovenbouw!

Nou daar heb ik geen zin in! + huiswerk en een uur fietsen wat sommige moeten.. dus dan 6 uur thuis eten... en dan nog sport/hobby?

Tjaaa... dat gaat dan niet helemaall..

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:08

Als je 1040 uur moet maken betekend dat dat je ongeveer 30/32 uur op school zit, dat betekend NIET dat we elke dag van half 9 tot 4/5 uur op school zitten. Je heb ongeveer 7 uur per dag, dus misschien 2 dagen tot het 8ste en dan de rest van de dagen tot het 6de of 7vde.
WAT VALT ER TE KLAGEN?
Ik sport 4/5 keer per week, ben overgestapt van TL naar Havo wat niet makkelijk is. Heb een folderwijk, help thuis. En ik heb 32 uur per week school.
En het is te doen, dus zeur niet zo. Dan zorg je maar dat je beter gaat plannen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:09

traan_beauty schreef:
Dan zou het écht verschrikkelijk zijn. Ik vind 8 uur op een dag al véél te lang. Als ik dan ook nog eens géén huiswerk zou hebben, dan zou ik het prima vinden. Maar nu heb ik elke dag ook nog eens bergen huiswerk én leerwerk (ik doe 3 HAVO). Hoe gaan ze dat oplossen, want als ik die uren er bij op krijgt, heb ik daar dus geen tijd voor. En dat geld ook voor sport. Ze willen toch dat de jeugd meer gaat sporten? Alsof ze daar dan tijd voor hebben...

alsof die 4 uurtjes meer gaat zorgen dat je niet meer kan sporten Ach gut

In belgie doen alle leerlingen het op deze manier en het lukt ze allemaal. En kennlijk lukt het de rest van de schoolgaande jeugd van europa ook.. Dus waar zeur je om?
Dat jullie al die tijd een luxeleventje hebben gehad kan de regering niets aan doen. Ik weet niet of je je realiseert dat niemand echt een hoge pet heeft van het nederlandse onderwijs. Geloof zelfs dat je diploma van nederland niet geldig is in Belgie, maar daar ben ik nu niet zeker van. (of Iig, ze hebben die diploma's liever niet. Veel mensen die terug mogen gaan studeren als ze van nederland komen met diploma)

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:12

het klopt wel dat je maar 30 uur in een week moet hebben, MAAR ik heb er 37 en mag ook niks uitvallen dus ik zit makkelijk aan die 1040 uur maar omdat er niks mag uitvallen krijg ik nutteloze lessen, invallessen, en dat heb niet zoveel zin, en ik wordt er ook vermoeid door..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:12

maar dan veranderd er toch niets voor jou als je al aan die uren zit?

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:15

Inderdaad, sommige leerlingen hebben gewoon een te luxe leven gehad door school. En nu zien ze dat veranderen, en is het allemaal ineens niet meer te doen.

Laura_
oke dan ben jij dus niet tegen de 1040 uren regel maar tegen de nutteloze opvang/lessen en tegen de slechte kwaliteit.
Dat is iets anders dan zeuren over te veel les (wat ze met de stakingen schreeuwen)

Dat vind ik het probleem, het doel van de stakingen is niet meer duidelijk, de een zegt dit de andere dat.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:16

nee er veranderd niks, maar vergeleken met vorig jaar viel dr nog wel is een keer iets uit ofzo, of als je in de 3e zat mocht je in een uitgevallen lesuur het dorp in enzo.. en dat mag nu allemaal niet meer

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:16

Laura_ schreef:
nee er veranderd niks, maar vergeleken met vorig jaar viel dr nog wel is een keer iets uit ofzo, of als je in de 3e zat mocht je in een uitgevallen lesuur het dorp in enzo.. en dat mag nu allemaal niet meer

Ach gut niet meer naar het dorp tijdens schooluren, vreselijk...

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:17

Ik zit al dik aan de 1040, zit er zelfs overheen. Maar onder deze uren vallen niet alleen nuttige lessen. Er wordt 7 uur per week opgevuld met aanwezigheidsuren... daar zie ik het nut gewoon niet van in. En dát is de voornaamste reden voor de stakingen!!

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:18

dat is het probleem niet echt dat ik niet naar het dorp mag Knipoog maar als je op school komt om 8 uur en het 1e en het 2e uitvalt, dan denk je van kon ik nu nog maar uurtje in me bed blijven liggen

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:18

lampjerulez schreef:
Inderdaad, sommige leerlingen hebben gewoon een te luxe leven gehad door school. En nu zien ze dat veranderen, en is het allemaal ineens niet meer te doen.

Laura_
oke dan ben jij dus niet tegen de 1040 uren regel maar tegen de nutteloze opvang/lessen en tegen de slechte kwaliteit.
Dat is iets anders dan zeuren over te veel les (wat ze met de stakingen schreeuwen)

Dat vind ik het probleem, het doel van de stakingen is niet meer duidelijk, de een zegt dit de andere dat.

Ik denk dat de mensen die dat schreeuwen met de stakingen niet helemaal weten waarvoor ze nou eigenlijk precies aan het staken zijn. Clown

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:20

*LOL*
Je kan natuurlijk ook zorgen dat als er iets uitvalt en je krijgt opvang dat je gewoon voor dat vak of andere vakken huiswerk gaat maken.
Heb je alsnog vrije tijd over Knipoog
dat geld dus ook voor de aanwezigheid uren, ga dan huiswerk maken leren voor werken noem maar op.
Doe ik ook wij hebben dan kwt uren, dan kan je zelf invullen waar je gaat zitten en dan maak je meestal ook hw.

Unfaithful
dat klopt ze weten niet waar ze mee bezig zijn, daarom vind ik de stakingen dus ook onnozel.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:20

Laura_ schreef:
dat is het probleem niet echt dat ik niet naar het dorp mag Knipoog maar als je op school komt om 8 uur en het 1e en het 2e uitvalt, dan denk je van kon ik nu nog maar uurtje in me bed blijven liggen

maar dat hebben wij ook, dat eerste 2 of zelfs vorig jaar de volledige voormiddag uit viel... Sh*t happens.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:21

lampjerulez schreef:
Unfaithful
dat klopt ze weten niet waar ze mee bezig zijn, daarom vind ik de stakingen dus ook onnozel.

en dat denkt de minister beslist ook.

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:22

lampjerulez schreef:
*LOL*
Je kan natuurlijk ook zorgen dat als er iets uitvalt en je krijgt opvang dat je gewoon voor dat vak of andere vakken huiswerk gaat maken.
Heb je alsnog vrije tijd over Knipoog
dat geld dus ook voor de aanwezigheid uren, ga dan huiswerk maken leren voor werken noem maar op.
Doe ik ook wij hebben dan kwt uren, dan kan je zelf invullen waar je gaat zitten en dan maak je meestal ook hw.

Unfaithful

Dat begrijp ik. Ja Bij ons op school hebben we dan ook gestaakt zonder rellen(was wel politie bij overigens en wat eitjes hier en daar, maar niks werd kapot gemaakt oid). De reden was dan ook de zogeheten 7 KWT-uren per week bij ons op school. Dat was eigenlijk ook voor iedereen duidelijk want er werd steeds geschreeuwd: 'KWT, nee!' Haha!

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:24

Wij hebben ook altijd maandag het 2e uur studieuur.. Echt irritant, want het 1e uur hebben we altijd GS en daar krijgen we nooit hw van, dus dan heb je ook bijna niks te doen Nagelbijten / Gniffelen