sollicitatie-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaka

Re: sollicitatie-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:31

Ik zou persoonlijk dat stukje over je relatie eruit laten. Dat is niet van belang. Jij wilt dichter bij huis werken, dat is voor het ws bureau voldoende informatie. Jij vind de afstand te groot, klaar.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 13:38

Elise schreef:
Succes vanmiddag Arabesk! Ik ga over 20 minuutjes met de tram, op naar het gesprek, ik heb er wel zin in Clown
Hoop dat ik snel iets weet, of het wel/niet iets wordt, want dan zou ik idd nog vóór eind volgende week op kunnen zeggen en 1 jan kunnen beginnen!

Succes!

Soms kan het ineens onwerkelijk snel gaan hoor Knipoog

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 14:17

zou dit als sollicitatie brief goed zijn?
het is voor een vacature als mederwerker evenementen bij de efteling

Waalwijk, 23 november 2007

Betreft: Sollicitatie Medewerker Evenementen.

Geachte mevrouw Bullens,

In de Maasroute van donderdag 15 november 2007 las ik uw advertentie waarin u op zoek bent naar een medewerker evenementen. De omschrijving van het werk sprak mij aan.

Ik werk op dit moment in de horeca en dat heb ik de afgelopen 3 jaar ook gedaan. Zo ben ik begonnen bij restaurant/brasserie Petit Paris te Waalwijk. Daarna ben ik doorgestroomd naar Tapasbar 43 te waalwijk waar ik tot op heden nog werk.
Bij beide restaurants heb ik in de bediening gewerkt waardoor ik in direct contact kwam met de gasten. Natuurlijk hoort bij het werken in de horeca ook een verantwoordelijkheids gevoel, en moet je sterk passen in het horeca team, maar niet alleen het werken in het team is belangrijk, ook zelfstandigheid is een belangrijke eigenschap. Dit is mij bij beide banen goed af gegaan.

De advertentie in de Maasroute sprak mij erg aan door de veelzijdigheid van de functie die u aanbied. Dit werk bied mij de mogelijkheid om een stap verder te groeien op basis van horeca, waardoor ik ook erg enthousiast ben over deze vacature.

Uit de advertentietekst blijkt dat ik voldoende aansluit op uw wensen. Niet alleen op het niveau van de werkzaamheden, maar ook op het niveau van de gevraagde opleiding.
Ook ben ik in staat tot het spreken van de drie gevraagde talen. Ik ben niet in bezit van de cursus BHV, maar ik ben wel bereid om deze cursus te volgen.

Graag zou ik in een persoonlijk gesprek met u meer van de vacature en de bezigheden van het bedrijf te weten komen.

Met vriendelijke groet,

Mariska Musch

Bijlage: curriculum vitae

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 14:23

Even wat taaltechnische correcties, spelfouten eruit gehaald en de opbouw iets veranderd.

Verder een prima brief Ja

Zoetje_ schreef:
Waalwijk, 23 november 2007

Betreft: Sollicitatie Medewerker Evenementen.

Geachte mevrouw Bullens,

In de Maasroute van donderdag 15 november 2007 las ik uw advertentie waarin u op zoek bent naar een medewerker evenementen. De omschrijving van het werk sprak mij aan, door de veelzijdigheid van de functie die u aanbiedt. Dit werk bied mij de mogelijkheid om verder te groeien op basis van horeca.

Ik werk op dit moment in de horeca en dat heb ik de afgelopen 3 jaar ook gedaan. Zo ben ik begonnen bij restaurant/brasserie Petit Paris te Waalwijk, daarna ben ik doorgestroomd naar Tapasbar 43 te waalwijk waar ik tot op heden nog werk.
Bij beide restaurants heb ik in de bediening gewerkt, waardoor ik in direct contact kwam met de gasten. Natuurlijk hoort bij het werken in de horeca verantwoordelijkheidsgevoel en moet je goed passen in een team. Niet alleen het werken in het team is belangrijk, maar ook zelfstandigheid is een belangrijke eigenschap, dit is mij bij beide banen goed af gegaan.

Uit de advertentietekst blijkt dat ik voldoende aansluit op uw wensen. Niet alleen op het niveau van de werkzaamheden, maar ook op het niveau van de gevraagde opleiding.
Ook ben ik in staat tot het spreken van de drie gevraagde talen. Ik ben niet in bezit van de cursus BHV, maar ik ben bereid om deze cursus te volgen.

Graag zou ik in een persoonlijk gesprek met u meer over de functie en het bedrijf te weten komen en zou ik graag mijn C.V. willen toelichten.

Met vriendelijke groet,

Mariska Musch

Bijlage: curriculum vitae

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 14:27

dank je Haha!

hij gaat nu de mail uit dus ben benieuwd Ja

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 14:48

Let inderdaad op spelfouten!
Ik heb net drie uur zitten zwoegen op een opdracht. Moest een artikel samenvatten (in het Engels) en er een begrijpelijk stukje over schrijven voor ouders en hulpverleners. Ging allemaal goed, zat er lekker in alleen kwam ik een beetje in tijdnood. Heb niet heel goed kunnen controleren op slordigheidsfoutjes en zinsopbouw, daar baal ik wel van. Maar daar is niets meer aan te doen. Woensdag hoor ik er meer van. Ga nu maar lekker genieten van het weekend na deze chaotische sollicitatieweek!
Arabesk, weet je baas het al? En hoe is het met Kaka's traineeship afgelopen? En hoe ging het met Elise's gesprek?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 14:55

Nope... half vier.......

Nagelbijten / Gniffelen

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 14:59

Succes Arabesk!

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:05

Citaat:
In de Maasroute van donderdag 15 november 2007 las ik uw advertentie waarin u op zoek bent naar een medewerker evenementen.

Eén dingetje voor als je nog een keer een brief moet schrijven: '...advertentie, waarin u aangeeft op zoek te zijn...'
Ze zijn namelijk niet alleen in de advertentie op zoek. Knipoog

Verder wel een mooie brief hoor. Lachen

Falona, ik zou jouw stukje ongeveer zo doen:

Dit is een hele interessante vacature, die precies aansluit bij mijn eisen op het gebied van functieomschrijving en carieremogelijkheden. Helaas is de reisafstand dermate groot dat de vacature voor mij toch niet geschikt is. Tot mijn grote spijt kan ik er dus niet op reageren, maar ik houd me absoluut aanbevolen voor vergelijkbare vacatures bij bedrijven die wel binnen mijn maximale reisbereik (ca. [insert hier aantal kilometers]) liggen. Nogmaals bedankt voor het doorsturen van de vacature.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 12:25

Zo, nou vanochtend twee sollicitatiebrieven getypt, straks op de post.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 19:14

Iedereen die een nieuwe baan heeft gefeliciteerd!! En dat zijn er nogal wat hier zeg, leuk Lachen

Mijn sollicitatie ging wel goed donderdag Lachen In dik twee uur door 5 mensen doorgezaagd, maar sfeer was wel leuk en baan spreekt me nog steeds aan. Hopelijk ben ik geschikter dan de 8 andere kandidaten die ze hadden Clown

Mijn andere solli weten ze nog niet precies wat ze willen, maar kreeg mail en vooralsnog ben ik daar nog in de race Haha!

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 11:20

Ik mag vanmiddag terugkomen voor een meeloopmiddag, om te kijken of er een klik is met het team. Ben benieuwd! (ook omdat ik niet de enige sollicitant ben, helaas Knipoog)
Omdat ik dit pas vrijdag te horen kreeg zag ik geen kans meer vrij te nemen, dat was een beetje rot, maarja ik wilde wel heel graag maandag weer terugkomen.

Afgelopen vrijdag heb ik gewoon een vrije dag genomen zonder opgaaf van reden, nu heb ik gebeld (was nog niemand) en toen maar gemaild, zowel naar leidingevende als secretariaat, met uitleg dat ik pas vrijdag avond een brief in de bus vond met een uitnodiging voor maandag. Dat ik dus zowel op werk als op dat bedrijf niemand meer kon bereiken en dus op deze manier maar vrij moest 'nemen' voor deze dag. Dat ik het vervelend vond dat het zo liep, maar dat ik de uitnodiging niet af wilde slaan!

Ben benieuwd wat ze er morgen van vinden op 't werk Bloos

Daarnaast, wat ook een beetje lastig is, een hele poos terug (toen ik nog niet dacht over werken in het onderwijs) heb ik al een vakantie geboekt buiten de schoolvakanties om (eind januari). Die kan dus niet meer geannuleerd worden.. wanneer moet ik dit melden (ik dacht pas als ze me besloten hebben te willen Haha! )? Ze kunnen dan kiezen, of het voorlief nemen, of me alsnog afwijzen of me per 1 feb ipv 1 jan aannemen... lastig..
Wat is jullie ervaring hiermee?

Maarrr, eerst vanmiddag overleven, ik ga zo!

@Arabesk; hoe is het gegaan??

Hoepsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 11:28

Ik had woensdag mijn gesprek, om 11 uur... om 16.30 werd ik gebeld dat ik het ben geworden! Ik ben niet meer toos werkeloos, volgende week maandag beginnen!!!!!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 12:13

Ik heb vanmiddag nog een gesprek bij een bedrijf dat me ook wil hebben, maar k denk dat ik mijn keuze al gemaakt heb. Ik ga naar het eerste bedrijf.

Hier heb ik al opgezegd!

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 12:18

Ik ga morgenmiddag om 4 uur op gesprek. En ik hoop echt dat dit 'm gaat worden.
Iedereen die een baan heeft gekregen: Van harte gefeliciteerd! Super gedaan!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 14:48

Hoe ging het gesprek met je baas Arabesk? Je was toch bang dat hij boos zou worden?

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 14:58

Hoepsie schreef:
Ik had woensdag mijn gesprek, om 11 uur... om 16.30 werd ik gebeld dat ik het ben geworden! Ik ben niet meer toos werkeloos, volgende week maandag beginnen!!!!!

Go jij! Go jij! Jeej!!! Go jij! Go jij!
Gefeliciteerd hoor! Dat heb je goed gedaan! Succes dan die maandag!

Go jij! Go jij! Arabesk jij ook van harte gefeliciteerd!!*\o/*
Hoe is je gesprek gegaan?

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:36

Sodeju... morgen word ik gebeld of ik het wel of niet geworden ben op die school.
Komen ze nu, net, in de pauze, zo even tussen neus en lippen door "heb je nog wel eens nagedacht over een aio baan? Volgend jaar krijgen we er waarschijnlijk 1 beschikbaar dus als je interesse hebt".
Ahhhrggg wat nu?! Ik weer twijfel twijfel twijfel...

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:44

@Elise: Gewoon nog even afwachten! Misschien heb je het straks wel voor het uitkiezen!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:45

Ik heb over 2 uur sollicitatie gesprek. Iemand tips?

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:47

Ah Somebitch ik over 3 uur! Heel veel succes!
Ik ben al zenuwachtig en jij?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:48

Ja ik ook.. Ik moet om half 4 hoor maar moet om half 3 weg. Knipoog
Ik weet nooit zo goed wat ik moet vertellen. Nagelbijten / Gniffelen

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:50

Ik moet om 4 uur en ga om 3 uur weg! Haha!
Ik zou hun eerst maar eens laten praten...Dat is tenminste mijn strategie. Ik heb wel hun internetsite goed gebestudeerd. Misschien kun jij dat ook nog doen?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:53

Nou hun hebben niet echt een internet site.. Tong uitsteken
Het is zegmaar ik ga solliciteren om bij een tankstation te werken als hun mij hebben aangenomen gaan ze opzoek naar een tankstation voor me in de buurt waar ik kan beginnen. Lachen

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:53

Maar ik kan maar een dagje afwachten c.q. nadenken.. Morgen zal ik *mochten ze me willen op die school* ja of nee moeten zeggen.

Eigenlijk is mijn probleem meer... een aio baan a) redelijk ver van huis b) tegen een matig salaris c) waarvan ik niet zeker ben dat ik dat 4 jaar wil uitzingen, máár, grote maar, wel een onderwerp (emotie en cognitie bij dieren) wat méga interessant is..........................

Help, voor's en tegens van mensen die er ervaring mee hebben

Onderwijs vs promoveren en uiteraard op beide gebieden, doorgroeimogelijkheden? Ik heb geen-idee..

Misschien maar even een nieuw topic starten..

Voor de anderes: succes met solliciteren! Wees spontaan, gewoon jezelf!