Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sadira

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 08:34

Ja, het volgende 'kroontje' kom je dan bijvoorbeeld in het hoofdstuk erna weer tegen.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 11:33

nine1987 schreef:
Sadira schreef:
Ik ben eigenlijk best positief verrast over de nieuwe versie en hoe fijn ik het vind werken, dat had ik niet verwacht. Het enige wat ik jammer vind is dat het veel lastiger is om exp te verdienen omdat ik nu geen bonussen meer heb van dubbel exp.

Echt? Aan 't eind van elke les krijg je een dubbele xp.. Ik vind 't wel rap gaan als je er ff voor gaat zitten..

Die krijg ik niet, trouwens. Misschien is dat omdat ik nu meer via de laptop ben gaan doen en dat het daar anders is dan op mobiel?

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 11:50

Sadira schreef:
Ja, het volgende 'kroontje' kom je dan bijvoorbeeld in het hoofdstuk erna weer tegen.

Dan stel ik updaten nog even uit. Zodra ik veel verschillende onderwerpen/woorden door elkaar doe, blijft het niet meer hangen.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 14:35

Sadira schreef:
Die krijg ik niet, trouwens. Misschien is dat omdat ik nu meer via de laptop ben gaan doen en dat het daar anders is dan op mobiel?

Niet? Oh hier wel.. Aan 't eind van elke compleet afgeronde les, dus na 5/5 (afgezien van de leeslesjes) krijg je dubbele xp booster "drankje" voor de komende 15 minuten.. Je moet dan wel uitkijken dat je de volgende les 5/5 niet af hebt binnen dat kwartier.. Want je kunt geen xp boosters stapelen.. Als er eentje loopt, krijg je gems ipv booster..

Volg je me nog? :))

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 15:49

Ik ben ook over naar de nieuwe versie. Ik heb geen update gedaan, maar ben toch overgezet. Tot nu toe ziet het er prima uit. Hopelijk ben ik nu af van het eindeloos goud/paars niveaus herstellen!
Het is wel jammer dat ik net vanochtend Grieks helemaal uitgespeeld had op niveau 1 |(

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 16:09

Oh.... ik heb hem nu ook.. -O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 16:36

Ik gelukkig nog de oude versie. Ik vrees ervoor, of als dat kan dat mijn android telefoon de nieuwe versie geeft maar mijn ipad de oude variant.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-22 16:53

Ik inmiddels de nieuwe.
Ben vooreerst niet erg happy.

Op zoek geweest naar mailadres van Duolingo om mijn frustratie te kunnen uiten.
Is er gewoon geen mailadres/klantcontact te vinden.
Dus nu kan ik mijn frustratie niet kwijt, en zit ik er mee :')

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 16:57

Haha, dat had ik dus eerst ook. Maar inmiddels ben ik er toch aan gewend en werkt het eigenlijk best fijn. Het enige is dat ik nog niet kan vinden hoe je hartjes erbij kunt krijgen en het aantal gems valt me ook tegen. Ik ben hard achteruit gegaan in gems.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 18:02

Als je op het hartje rechtsboven in de hoek klikt kan je hartjes bijkopen of oefenen voor extra hartjes.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 08:32

Is het ook mogelijk om je niveau te verhogen? Ben ook bezig met Engels maar veel te makkelijk ingeschaald...

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 08:40

Met de oude app kon dat wel. Er zaten daar diverse checkpoints op het traject die je ten alle tijden kon toetsen, als je die behaald spring je verder naar dat niveau.
In de nieuwe app heb ik dat nog niet gevonden.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 08:43

Ik wil dat niet maar ik heb wel de mogelijkheid om 'jump here ' te doen bij levels waar ik nog niet ben.
Afbeelding

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 11:32

Albertina71 schreef:
Roodvos schreef:
Ja, maar dan met Grieks.
Ik heb echt geen taalgevoel en mis een overzicht van "rijtjes", welke uitgang hoort waarbij. Ik krijg er nu geen structuur in voor mijn gevoel.

Ik heb inmiddels ook de nieuwe versie en baal enorm want ik mis nu een les/niveau. Ik was net met een nieuw onderdeel begonnen en kan deze oefening niet meer vinden. Maar als ik "level up" doe komt het wel aan de orde. Dus het zou ergens moeten staan, maar waar :o?.

Rijtjes en schema's van het Grieks kun je o.a. op deze site vinden: https://greekgrammar.nl/

Ik heb de nieuwe versie met zo'n pad heb ik nog niet, dus ik weet (nog) niet hoe die werkt.

Dank je voor de link. Maar ik vind het toch stom dat je nog ergens anders info vandaan moet halen. Voor mijn idee zou dat er gewoon bij moeten horen als je een taal wil leren. Zeker voor de mensen zoals ik, met nauwelijks enig taalgevoel.
Ik kan wel heel goed gokken ben ik inmiddels achter :') .

kosseh schreef:
Dan stel ik updaten nog even uit. Zodra ik veel verschillende onderwerpen/woorden door elkaar doe, blijft het niet meer hangen.
Ik denk niet dat je daar een keuze in hebt. Ik had de ene dag nog de oude versie, en de volgende dag surprise! [&] de nieuwe -O- .

Je kan trouwens onbeperkt op de gele cirkeltjes klikken om lesjes te oefenen van het pad wat je al af hebt gelegd. Ik heb echter nog geen idee waar die schatkistjes voor zijn, zover ben ik nog niet op mijn nieuwe pad omdat ik vind dat ik het "oude" pad nog onvoldoende beheers.

Vraagje: waar zijn die XP's eigenlijk goed voor :o?

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 18:20

Ik zit inderdaad al een paar dagen op de nieuwe versie, zonder dat ik Duolingo geupdated had. Het is voor mij wel beter, want nu leer ik weer nieuwe dingen. ik doe nu braaf steeds één of meer nieuwe lesjes waar ik meestal ook wat van leer. Ik zit in Grieks intussen in Unit 28, dus ik ben al een heel eind :)

Ik ben ook nog niet bij de schatkist aangeland, dus kan je ook niet vertellen wat dat inhoudt.

De XP's zijn domweg het totaal aan punten dat je tot nu toe behaald hebt (staat in je profiel) en het aantal punten dat je deze week behaald hebt (bepaalt je plek in de ranglijst en of je blijft, promoveert, of degradeert).

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 18:27

Femke_Tweety schreef:
Ik inmiddels de nieuwe.
Ben vooreerst niet erg happy.

Op zoek geweest naar mailadres van Duolingo om mijn frustratie te kunnen uiten.
Is er gewoon geen mailadres/klantcontact te vinden.
Dus nu kan ik mijn frustratie niet kwijt, en zit ik er mee :')

Ik zat gisteren de hele app door te kijken, om te kijken wat er veranderd is. Daarbij kwam ik een feedback optie tegen: Profiel, Instellingen, dan onder 'General' staat de knop [FEEDBACK].
Als ik die open met mijn mailprogramma, dan wordt een e-mail klaargezet die alvast alle instellingen etc. in de tekst zet, daarboven kun je je commentaar kwijt. De e-mail is gericht aan android@duolingo.com (ik heb een Samsung telefoon)
Dus er is een manier om je frustraties te delen met Duolingo :D

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 19:02

Schatkist zijn gewoon beloningen.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 22:58

Ik ben de audiolessen kwijt :( Daar maakte ik altijd veel gebruik van als ik naar mijn werk fiets, meeluisteren en praten met de audio. Was ook al best ver gekomen en nu is het nergens meer te vinden..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 23:39

theadora99 schreef:
Ik ben de audiolessen kwijt :( Daar maakte ik altijd veel gebruik van als ik naar mijn werk fiets, meeluisteren en praten met de audio. Was ook al best ver gekomen en nu is het nergens meer te vinden..

Ik zie ze ook niet meer staan. Ik heb nog wel de oude variant. Ik luisterde ze in bed meestal. Ogen dicht en leren maar. Maar helaas kan het niet meer.

Jammer het was juist zo leerzaam -O-

Dit kwam ik tegen. Ik heb alleen nog steeds de oude bersie op ipad gelukkig maar pok geen audio meer. Terwijl duolingo eigenlijk meldt dat de audiolessen ook in de nieuwe versie zouden blijven bestaan.
-O-
Citaat:
UPDATE Since 2022: With the new Duolingo Update, Audio Lessons have disappeared from the app. There is no more tab with headphones. Although Stories have been added to the main course to be a part of the path, Audio lessons have not (yet!). I hope Duolingo adds them back and I’ll update if they do!

Ergens commentaar gevonden van duolingo. Helaas dus weg geen idee waarom en wat er voor terugkomt, zonde en best een belangrijk realistisch leerzaam onderdeel verdwenen
Citaat:
antwoord op
@Donald_444
Apologies for any confusion! We removed the Audio Lesson tab, so we can make some room for some exciting future changes when it comes to reviewing long-form listening exercises. Stay tuned!

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 01:46

Audiolessen zitten tussendoor.. Het is nu echt een mix van lezen, luisteren en schrijven..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 07:14

En bij de oude versie zijn ze gewoon verwijderd dan -O- niet slim. Daarmee hebben ze een voor best wat mensen belangrijke leeroptie geschrapt en voor sommigen een leeroptie soort van gedwongen ertussen gepropt -O-

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 10:51

Ik heb nog niet de nieuwe versie, maar mijn oude versie is wel aangepast. Het ziet er hetzelfde uit, maar mijn lessen zijn echt anders. De stof uit les 1 komt bv soms terug in les 8 en dat was voorheen niet zo duidelijk. Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe versie. Ik ben niet zo fanatiek, maar ik probeer elke dag in elk geval 1 les te herstellen of een nieuwe les te doen. Misschien word ik wel fanatieker van de nieuwe versie.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 11:31

Misschien massaal contact opnemen met duo Lingo om de luister oefeningen weer terug te vragen?

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 11:42

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 14:53

pluisje88 schreef:
Misschien massaal contact opnemen met duo Lingo om de luister oefeningen weer terug te vragen?

Ik heb die al nooit gehad...