Afstuderen 2020

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 12:03

Ik heb gister gepresenteerd, was online voor de camera. Zo heeft Corona ineens een voordeel := Beter dan voor 100 man live presenteren.

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 21:08

Krijg net een e-mail dat ik eind Augustus pas verdediging heb -O- Nog een maand in spanning dus...

Sassenach

Berichten: 90
Geregistreerd: 27-02-18
Woonplaats: Stiensgea

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 21:32

Wat fijn Monte dat je mocht presenteren! Hoe ging het presenteren verder? Wel lang wachten jammer genoeg.

Badeendje

Berichten: 3942
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 15:16

Hallo allemaal,

Ik zit echt he-le-maal in de knoop met mijn scriptie. Ik ben zwaar perfectionistisch en dus heb ik eigenlijk een writers block, mega irritant. Nu heb ik ook een probleem dankzij het coronavirus en ik ben benieuwd hoe jullie dit zouden benoemen.

Ik zou eigenlijk een aantal producten produceren, maar dat kon niet want die productieruimtes waren afgesloten dankzij corona. Nu had ik wel helemaal bedacht wat ik zou gaan maken, dus dat had ik al in mijn onderzoeksstrategie geschreven van mijn werkplan. Uiteindelijk heb ik echt 3/10 dingen kunnen maken en is de rest dus in het water gevallen. Ik heb nu bedacht om dit gewoon te omschrijven bij de onderzoeksstrategie, maar hoe en waar zouden jullie dit verwerken? Het is natuurlijk overmacht, maar ik wil wel duidelijk op papier hebben staan dat ik er alles aan heb gedaan om het tot een goed einde te brengen.

Verder heeft een medestudent een aantal dingen voor mij gemaakt, maar hij heeft verder geen kwaliteitscontroles uitgevoerd dus eigenlijk zijn mijn halffabricaten nu verspild en heb ik niks aan zijn eindproducten. Ik had zelf bedacht om dit heel beknopt te benoemen alszijnde 'x is gemaakt door een derde partij, maar dankzij een gebrek aan kwaliteitscontrole is besloten om de resultaten hiervan niet mee te nemen' o.i.d.

Verder, ik ben er klaaaaaaaar mee. Ik wil het af hebben en afstuderen, pffff. Fijn om even te kunnen ranten hier, haha.

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 18:39

Ik zou een kopje maken met wijzigingen methode of wijzigingen onderzoeksstrategie.

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 23:53

Ik zou het niet benoemen als zijnde "dus hier doe ik niets mee" maar als "Dit zijn mijn adviezen ter verbetering of doorontwikkeling.." dan laat je een heel stuk expertise zien, probleem oplossend vermogen en toekomst gerichtheid.. Kun je meteen meenemen wat je eigenlijk wilde, maar door de corona niet ging. De examencommissie op tijd een beroep doen op coulance en dan moet dat al wel helpen hier en daar..

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Snap je gevoel zó goed er van af te willen zijn.

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 08:09

Wat zuur badeendje!
Verder ben ik het eens met canon qua woordkeuze.

Wanneer is je deadline?

Eelmo

Berichten: 2969
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 10:45

Wat Canon zegt idd. Let heel goed op je woordkeuze en hoe je het formuleert! Als je het schrijft als "dit ging allemaal fout, en dat had ook anders gemoeten" staat dat heel anders dan wanneer je schrijft "de ervaring leert dat, ik adviseer dat, in de toekomst zou er..."

Ik zou het opnemen in mijn discussie, maar ik weet niet wat voor opleiding je doet? Wie wat waar schrijft verschilt nogal bij iedereen hier :D

Ik was even zo klaar met mjin scriptie etc. dat ik gewoon vakantie genomen heb. De schade ruimen we wel weer op in september :')

Eske_B

Berichten: 15105
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 18:55

Succes Badeendje, perfectionisme kan lastig zijn!

IK HEB M'N MASTER GEHAALD *\%/* *\%/* *\%/*

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 20:46

Eske_B schreef:
Succes Badeendje, perfectionisme kan lastig zijn!

IK HEB M'N MASTER GEHAALD *\%/* *\%/* *\%/*


Wauww gefeliciteerd topper!! *\o/*

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 20:51

Gefeliciteerd *\o/*

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-20 21:30

Gefeliciteeeeeeerd!


Aah wat rot badeendje....... :( Ik ben er ook zo klaar mee.... even volhouden nog!

@Eelmo, heel verleidelijk om dat te doen :') ..... ik ga toch maar even doorzetten haha. Heb nu 2 weekjes vakantie gehad en moet nu echt weer aan de slag, maar is nog flink lastig om er weer in te komen.

Badeendje

Berichten: 3942
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 10:50

Ah wat een super adviezen allemaal, top! Ik heb het nu zo verwerkt:

In de strategie heb ik opgeschreven wat ik wél heb gemaakt en waarom ik heb gekozen om die producten te maken. Vervolgens heb ik opgeschreven dat ik dankzij het coronavirus geen mogelijkheid meer had om nog andere chips te maken, maar:

In de 'further research' heb ik aangegeven welke volgorde ik zou hanteren wanneer er weer getest kan worden en dat met literatuur onderbouwd van potentieel het beste tot potentieel het slechtste. Eigenlijk dus een strategie voor de nog te testen producten gemaakt.

En met betrekking tot die studiegenoot die z'n werk niet goed heeft gedaan, heb ik het omschreven alszijnde 'Product x is gemaakt door een derde partij. Een eerste analyse laat een veelbelovend product zien. Echter door een gebrek aan kwaliteistcontrole is het zaak om dit nog uit te voeren alvorens verdere testen te ondergaan.'

Thanks thanks thanks voor jullie hulp!

Mijn deadline is trouwens eind augustus, maar ik heb nu vakantie en wil graag oprecht vakantie hebben, heb geen dag vrij gehad tussen begin februari en nu en loop een beetje op tandvlees.

Lekker Eelmo, wanneer is jouw deadline? Alvast veel succes in september!

Gefeliciteerd Eske, super! En nu, op zoek naar een baan? Of wat zijn je toekomstplannen? :)

Succes Felien, het is idd lastig. Ik heb vandaag afgesproken dat mijn vriend op een afstandje van me gaat zitten zodat ik niet weg kan lopen bij m'n PC en bezig móet met m'n scriptie. Om 11 uur begin ik, hop, afmaken dat ding vandaag.

Eelmo

Berichten: 2969
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 11:25

Gefeliciteerd Elske *\o/*

Ik heb geen afgesproken deadline, ik ben klaar wanneer ik klaar ben. Moet sowieso in september nog een aantal vakken, dus ik heb geen haast. Hoop wel op tijd klaar te zijn voor de corona compensatie :+

ryukapple

Berichten: 1796
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 11:40

Gefeliciteerd Elske

Hier begin ik 1 september met mijn stage in belgie. Dat duurt tot 22 januari en dan ben ik klaar. Hopelijk wordt alles tegen die tijd snel verwerkt zodat ik nog recht heb op de corona compensatie :+

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 12:11

Wat is die corona compensatie waar jullie het over hebben?

Edit: heb t opgezocht, val er precies allemaal buiten :z

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 12:37

Gefeliciteerd Elske! *\o/*

Mooi geformuleerd Badeentje! :j Wat fijn te zien dat je iets aan mijn feedback had! Nu lekker afstuderen! :D Je bent er bijna. ;)

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 11:58

Vanmiddag naar mijn afstudeer bedrijf om de opdracht te bespreken. Dan kan ik hem indienen en kan ik over 3 weken beginnen *\o/*

Eske_B

Berichten: 15105
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 19:15

Bedankt allemaal!

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 19:22

En mn opdracht is rond *\o/* !

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 21:30

Es_ther schreef:
En mn opdracht is rond *\o/* !


Wat fijn!!

Eelmo

Berichten: 2969
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 20:45

Ugh.. Ik wilde aankomend jaar een extra minor doen in mijn Master, naast het afronden van mijn scriptie. Ik heb daar mijn hele planning omheen gemaakt, maar nu blijkt dat de minor niet gegeven wordt.. ;( Geen idee wat ik dan moet gaan doen (moet nog 3 punten opvullen, de minor zouden 15 bsc punten zijn) en heb echt geen zin om een random 3ec cursus te gaan doen omdat het moet. Bah. -O-

Oh en de studieadviseur is natuurlijk nog op vakantie 8)7

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 22:27

Ah wat zuur zeg!
Ik heb m’n afstuderen gisteren ingediend op school! Ben benieuwd of ie in 1x goedgekeurd wordt haha.

Fearn

Berichten: 4785
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 15:00

Hoi, ik heb even een vraag voor de ervaringsdeskundigen hier :)

Ik ga vanaf september m'n scriptie starten, maar ik twijfel of ik ernaast ook zal gaan werken. En hoeveel dan.

Hoe ervaren jullie dit? Werken jullie naast het schrijven van de scriptie (veel)?

Het lijkt me aan de ene kant wel verfrissend om af en toe uit je huis/studieomgeving te komen en even lekker 'simpel' praktisch werk te doen, maar het moet ook niet zoveel tijd innemen dat het ten koste gaat van je opdracht..

Eske_B

Berichten: 15105
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 17:04

Ik heb wel gewerkt naast m'n scriptie, niet veel. 6u per week denk ik (en weekenden vrij). Ik zat ongeveer 30u pw aan m'n scriptie in de laatste fases.

Ik maakte schoon in de thuiszorg: heel flexibel, verdient redelijk en ook vaak gezellig :D