Vwo 4

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Joysieee

Re: Vwo 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 21:09

Sterkte Manon en Unique6!

Ik ben voor het eerst baar school geweest deze week na 8 weken! :D Het ging heel goed en was veel minder vermoeiend dan ik dacht. Van de zorgcoordinator mocht ik op het begin maar 2 dagen per week 3 uurtjes naar school maar omdat het zo goed ging ben ik in overleg met de teamleider gewoon elke dag naar school geweest :')

Ik ga 7 dagen per week naar Bailapony :) ik mag van de dokter nog niet rijden maar nu trainen we dus vanaf de grond en wordt ze 2x gereden door iemand anders (wat ik altijd graag wil zien :') ). Hopelijk snel zelf weer rijden! Als Happy terug komt zal het allemaal wel wat lastiger worden met 2 paarden..

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 21:13

Beterschap voor een ieder die het nodig heeft!

Hier is de eertse toetsweek super goed gegaan! Sta nu voor een vak zelfs een 10 gemiddeld!

Ik ga 1 keer in de week naar mijn verzorgpony. Omdat het een half uur fietsen is en ik ook gewoon de tijd wil nemen ben ik zomaar 3 uur op een dag daar. Pony staat op een weitje zonder stal of verlichting of wat dus zeker nu wil ik gewoon op tijd daar zijn zodat ik niet in het donker en de kou sta te kloten dus ik kan niet zo vaak.

Zijn er hier nog mensen die wellicht een bijbaantje hebben? Hoe doen jullie dat? Hoeveel werken jullie?
Laatst bijgewerkt door Felicxa op 12-11-16 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 21:26

Ik ben zo vaak mogelijk op stal, de ene keer is dat 6 dagen per week en soms staat ze een weekje stil (rondom toetsweek of met vakantie bijvoorbeeld)

@Felicxa, Ik pas af en toe op maar heb geen vast baantje

Sinds deze week zitten wij in het nieuwe gebouw en het is echt huge! Klein minpuntje is dat echt overal troep ligt omdat er nog geen prullenbakken zijn :')
En de kleur van de WC's... Geheel in stijl pisgeel
Afbeelding

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 21:35

Oh gatver wat een lelijke kleur :r :')

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 22:18

Beterschap Unique6...wat eng lijkt me dat. :(:)

esmee1233

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 23:06

Wat een pech allemaal...
Lucy wat een ontzettend mooie wc's, echt awesome _O-

Ik ga ongeveer 5/6 keer per week naar stal toe, probeer 6x maar sommige weken is 4x al max... Dus is beetje per week afhankelijk.. Gelukkig ben ik net klaar met mijn toetsweek en heb ik dus aankomende week niks te doen, heerlijk paardrijden dus :D

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 09:33

Ik heb voor mijn eerste toetsweek geen onvoldoendes :D
Wat een lelijke kleur! :r

Ik ga elke dag naar mijn paard toe, dus 7 x per week.
Ook tijdens de toetsweek en vakanties (als ik zelf niet weg ben). Is voor mij echt een soort ontspanningsmomentje.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-16 11:59

Ik ga twee keer op een dag naar stal. Heb op het moment 1 eigen pony en 2 paarden die ik rijd voor anderen. Ik moet zeggen dat het echt onwijs druk is, aangezien ik ook nog 2x in de week atletiektraining heb. Verder 'werk' ik iedere zondag. Ik heb leuke oppaskindjes en daar pas ik iedere zondag op :o

fleurvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 15:26

Beterschap iedereen! :(:)

Ik ga 3 tot 4 keer in de week naar mijn pony's. Ze staan vaak 24/7 buiten en zijn beide al twintigers, dus rijden of heel intensieve dingen doen wij niet meer ;) Maar binnenkort wordt het misschien toch wel zo dat ik een stuk vaker naar stal zal gaan := :):)

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 15:38

fleurvosje schreef:

Ik ga 3 tot 4 keer in de week naar mijn pony's. Ze staan vaak 24/7 buiten en zijn beide al twintigers, dus rijden of heel intensieve dingen doen wij niet meer ;) Maar binnenkort wordt het misschien toch wel zo dat ik een stuk vaker naar stal zal gaan := :):)

Nieuw paardje?
Volgensmij volg ik jou op instagram *\o/*

Timster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 15:44

Ik ben dus niet de enige die zo vaak per week gaat :o Ik ga zo'n 6x per week maar mijn moeder en de staleigenaresse kunnen altijd bijspringen als ik echt geen tijd heb. Ik ben ongeveer 2 1/2 uur bezig met Huckel en daarna een uurtje met huiswerk :')

Huckel gaat ook bijna altijd voor op huiswerk (alleen voor leerwerk maak ik soms een uitzondering). De hele dag op school zitten en dan daarna alleen nog maar huiswerk maken kan ik niet O:)

Ik geef 1x per week les aan een meisje op een welshpony. Best pittig om te doen omdat ze allebei (het meisje en de pony) best wel een eigen willetje hebben. Maar ik vind het wel een leuke uitdaging :D

spruitje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 16:01

Ik ga normaal alle dagen naar stal, maar merk dat ik dat niet red ivm voetbal dus het word waarschijnlijk 5x per week.

Helaas afgelopen woensdag van mijn pony gevallen waarbij ze me raakte dus ik ben vermoed ik deze week nog wel zoet met niks doen.

esmee1233

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 16:28

Mijn paard gaat inderdaad ook altijd voor huiswerk whoeps... maar ik baal nu dat het zo vroeg donker is, dan is 2 paarden op een middag niet te doen... ja of ik moet in het pikdonker door het bos fietsen maar daar zijn mijn ouders het niet echt mee eens.. :P

fleurvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 19:02

Lonneke2001 schreef:
fleurvosje schreef:

Nieuw paardje?
Volgensmij volg ik jou op instagram *\o/*

Hoe raadt je het :D
Heel fout, veel huiswerk en al 3 beesten om te doen maar kan het niet laten :+ mijn zus en ik gaan wss wel delen gelukkig

En oh wat geinig haha! :)

Ben gisteren overigens naar Wageningen geweest om de universiteit daar te bekijken. Voor mijn zus dan :+ die moet volgend jaar nml. Over 2 weken ga ik naar Leiden Universiteit voor de studies geneeskunde en biomedische wetenschappen. En in januari naar een "doe het zelf dag" bij de universiteit van Utrecht.
Jullie al wat gepland?

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 19:32

Ik nog niks, maar hoop een meeloopdag te kunnen regelen bij een advocate of iets in de rechten.
Voor nu zit ik enorm in de stress want ik heb morgen scheikunde en M&O en vrees dat ik het niet af ga krijgen. RIP mijn slaap vanavond Y;( Maar ik doe wat ik kan en als het niet dan dikke l*l :wave:

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:01

Weten jullie al of je persee naar een universiteit wilt? Ik zit er aan te denken om toch naar een aantal hoge scholen te gaan kijken omdat ik misschien theater/drama kant op wil

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:09

Lucy_121 schreef:
Weten jullie al of je persee naar een universiteit wilt? Ik zit er aan te denken om toch naar een aantal hoge scholen te gaan kijken omdat ik misschien theater/drama kant op wil

Ik ga hierna naar het hbo, omdat ik vwo/universiteit toch iets teveel druk vind en het liever wat rustiger aan ga doen na mijn vwo. Iets meer vrije tijd ga ik wel waarderen denk ik, want ondanks dat ik leren niet erg vind en het graag doe, zou ik toch graag wat meer buiten zijn. (lees 2 à 3 keer iets buiten doen ipv een keer per week paardrijden)

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:49

Ik wil bij zowel universitaire als HBO opleidingen gaan kijken. Alleen nog geen idee wat ik uberhaupt wil :')

Lonneke2001 schreef:
Ik ga hierna naar het hbo, omdat ik vwo/universiteit toch iets teveel druk vind en het liever wat rustiger aan ga doen na mijn vwo. Iets meer vrije tijd ga ik wel waarderen denk ik, want ondanks dat ik leren niet erg vind en het graag doe, zou ik toch graag wat meer buiten zijn. (lees 2 à 3 keer iets buiten doen ipv een keer per week paardrijden)

Jeetje! Kom je maar zo weinig buiten en steek je zoveel tijd in school? Respect hoor, ik zou dat echt niet kunnen :D

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:51

Joysieee schreef:
Ik wil bij zowel universitaire als HBO opleidingen gaan kijken. Alleen nog geen idee wat ik uberhaupt wil :')

Lonneke2001 schreef:

Jeetje! Kom je maar zo weinig buiten en steek je zoveel tijd in school? Respect hoor, ik zou dat echt niet kunnen :D

Gym is voor mij al heel wat _O- Geweldig vind ik dat
Maandag tot vrijdag heb ik school - dinsdag en donderdagmiddag werk en voor de rest fulltime school.
Vrijdagmiddag lig ik op de bank omdat ik moe ben _O-
Zaterdagochtend paardrijden en in de middag vaak leren of slapen
En op zondag diehard stampen :x
Ja ik zou best wat meer vrije tijd willen :=

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 21:18

Maar heb je zoveel leren ook echt nodig om er goed voor te staan? Want ik denk dat het niet ze veel voor jou uit gaat maken welk niveau je gaat doen omdat jij geloof ik echt iemand bent die (graag?) hard werkt. Dit bedoel ik trouwens helemaal niet negatief ofzo, juist niet! Ik denk dat iemand zoals jij juist heel ver zou kunnen komen, als je dat wilt natuurlijk.
Daarbij, ik ken je natuurlijk helemaal niet in het echt dus ik zou er ook helemaal naast kunnen zitten hoor!

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 21:20

Lucy_121 schreef:
Maar heb je zoveel leren ook echt nodig om er goed voor te staan? Want ik denk dat het niet ze veel voor jou uit gaat maken welk niveau je gaat doen omdat jij geloof ik echt iemand bent die (graag?) hard werkt. Dit bedoel ik trouwens helemaal niet negatief ofzo, juist niet! Ik denk dat iemand zoals jij juist heel ver zou kunnen komen, als je dat wilt natuurlijk.
Daarbij, ik ken je natuurlijk helemaal niet in het echt dus ik zou er ook helemaal naast kunnen zitten hoor!

Ik sta nu een 6 of 7 en zo mee en dan schiet de nodige onvoldoende erbij in :')
Ik durf dus echt geen stapje terug te nemen, omdat ik bang ben dat het dan helemaal fout gaat.
Ik vind het prima om te doen en heus geen probleem, maar ik krijg er ook stress van en na 6 jaar op een voor mij misschien iets te hoog niveau wil ik eigenlijk dan een stapje terug doen en wat rustiger aan doen.

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 21:24

Lonneke2001 schreef:
Lucy_121 schreef:

Ik sta nu een 6 of 7 en zo mee en dan schiet de nodige onvoldoende erbij in :')
Ik durf dus echt geen stapje terug te nemen, omdat ik bang ben dat het dan helemaal fout gaat.
Ik vind het prima om te doen en heus geen probleem, maar ik krijg er ook stress van en na 6 jaar op een voor mij misschien iets te hoog niveau wil ik eigenlijk dan een stapje terug doen en wat rustiger aan doen.

Dan snap ik dat helemaal!

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:58

Ik wil absoluut niet naar de universiteit. Geef mij maar een HBO opleiding meet veel praktijk. Ik ben veel liever buiten in de praktijk bezig, dan thuis achter de boeken.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 01:45

Alleen als ik er toch voor kies om docent te worden ga ik misschien kijken naar een HBO, omdat ik dan denk dat ik daar veel beter in de praktijk leer lesgeven. Maar dat ligt er natuurlijk ook aan of ik 1e of 2e graads wil.

Anders denk ik dat ik gewoon naar de uni ga, ik denk dat dat beter bij me past.

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 13:42

Ik weet het niet, hangt meer van de opleiding zelf af. Ik hoop in het buitenland te kunnen studeren en daar is ook vaak geen verschil tussen hbo en universiteit. De kant die ik op wil zou in NL wel hbo zijn (Film of iets met dieren)