afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Laurahh

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 15:24

@Suus, ik had het PvA bijna af, maar dit is gelukkig eenvoudig aanpassen door een aantal woorden te veranderen :)
@Carlita, klinkt als een gaaf onderzoek! Vind die sociale studies altijd best interessant :D

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 15:51

Dat scheelt!
Ja we hebben wel databanken op school. Het probleem is nu vooral dat ik mijn probleem en vraag niet concreet heb. Ik ga even mijn begeleider vanuit het bedrijf mailen. Hoorde net van een andere collega dat hij mijn opdracht namelijk anders zag dan wat ik nu aan het doen ben. Ik ga dat eerst eens concreet krijgen..

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:12

OMG, had vanochtend nog steeds geen email van mijn begeleider. Maar heb zojuist dan toch eindelijk (na bijna 3 weken) reactie gehad dat ze er vandaag naar gaat kijken *\o/*
Heb morgen een brainstormsessie gepland met alle begeleiders, dus hopelijk is ze snel genoeg met het aanleveren van feedback dat we dat morgen mee kunnen nemen en we het plan zo ver mogelijk definitief kunnen maken

Hopen dat dit niet teveel vertraging op gaat leveren. Loop je je hele studie zonder problemen door, zul je zien dat je aan het einde vertraging krijgt door een docent :x

Hoe gaat het bij jullie? :)

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:29

Succes allemaal deze week!

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 12:52

Ik krijg vanmiddag feedback op de eerste versie van mijn scriptie, hoop dat het meevalt en dat ik 8 maart kan inleveren bij de beoordelingscommissie!

Jeetje Dide dat is vervelend! Hopelijk kan je het snel weer oppakken :)

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:49

Fijn dat je eindelijk contact hebt met je docent Dide!

Mijn opdracht is eindelijk goedgekeurd, dus nu het PvA afronden.
Loop wel vast wat betreft de domeincompetenties. Vind het verschil tussen ontwerpen en realiseren maar vaag, iemand die daar meer van weet?

Ik ga dus een communicatieplan schrijven en deze communicatie uitvoeren. Denk aan video's maken en deze publiceren of de website indeling aanpassen, etc. Maar geen idee of dat ontwerpen of realiseren is.

Schrijven van communicatieplan = ontwerpen
Communicatie uitvoeren = realiseren?

Ik snap 't niet meer :')

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:50

Ugh... heb ik eindelijk feedback, is het feedback waar ik niet zo veel mee kan, gezien de docent volgens mij niet helemaal begrijpt hoe het onderzoek nou in elkaar zit. De feedback die ik nu heb is echt totaal onlogisch... Maar weer terug gemaild om een afspraak te maken om het een en ander toe te lichten.
Meeeeeh ik word hier zo moe van -:(-

Spannend Missy! Hoop dat de hoeveelheid feedback meevalt en dat je er iets mee kan!

@Laura
Schrijven van plan lijkt mij inderdaad ontwerpen en de implementatie van je plan de realisatie.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:57

Ik heb een onderwerp, een PVA docent toegewezen gekregen en heb al 2 a4tjes over t onderwerp vol! Nu nog alles in perspectief zetten _O-

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 10:19

Hoe gaat het hier met iedereen? Druk bezig?

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 10:32

Mijn PVA in eerste instantie afgekeurd. Dus nu druk bezig die te verbeteren.
Zou vandaag eigenlijk beginnen met procesbeschrijvingen maar dat is uitgesteld helaas, moet me eerst beter voorbereiden en verdiepen in de theorie.

Hoe gaat het bij jou? :D

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 10:36

PVA aan het opstellen, gister gesprek met begeleider van PVA gehad en morgen moet ik deze inleveren en gaan we hem nog een keer doorspreken. Dan hopelijk vrijdag inleveren *\o/* Ik ben nu wel erg blij met de opdracht :j

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 10:44

Wat is precies je onderwerp? Of heb je dat al eens eerder verteld? :+

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 10:45

Mijn eerdere onderwerp is afgewezen :') Nu ga ik t o.a. houden over de continuïteit van de jaarrekeningen

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 11:04

Hier gaat alles ineens heel snel terwijl we eigenlijk nog niet aan ons deelnemersaantal zitten. Waarschijnlijk zit ik aankomend weekend al intern en starten we het eerste traject. Ben me dit nog even aan het realiseren haha.

Verder vroeg ik me af of hier iemand misschien een keuringsrapport heeft van een paard. Ik ben geïnteresseerd naar de opbouw van zo een rapport daar hier de deelnemende paarden ook gekeurd worden. Misschien hier iemand die dit heeft en met me wil delen? :D

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 11:07

Klinisch? Die heb ik wel op m'n mail staan volgens mij! Stuur me even een pb met je emailadres.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 11:56

Daar kan ik je helaas niet mee helpen Flux!

Mijn PvA heb ik gisterochtend naar mijn bedrijfsbegeleider gemaild, pas na zijn feedback kan het naar de docent. Nu zit ik dus te wachten tot hij het een keer gaat doorlezen :')

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 18:20

Onze eindpresentatie staat inmiddels gepland. Echt de laatste loodjes nu!
in de week van 7 maart scriptie inleveren en proefpresentatie en die week erop de echte met eindverdediging.
Onze opdrachtgever is onwijs enthousiast, wil allemaal mensen gaan uitnodigen :+
Heel erg leuk, maar toch ook wel spannend..

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 19:13

Verdorie, opdracht is waarschijnlijk toch niet goed. ;(

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 21:28

Onwijs bedankt Celien! Ik heb je even een pb gedaan :) *\o/*

Spannend Eline! Kan zelf nog even niet aan de presentatie denken, ik vind dat momenteel echt het meest enge van het hele afstuderen ;)

Hopen dat je docent snel actie onderneemt Laura, sterkte :') (mocht jou docent ongeveer hetzelfde zijn als docenten van onze school, that is :P )

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 09:31

@Channy, dat is balen! En nu?

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 10:30

@channy, wat vervelend... Wanneer hoor je het definitief? ook niet een mogelijkheid om het aan te passen? of echt op zoek naar een andere opdracht.

Ik heb mijn plan van aanpak definitief opgestuurd vanmorgen! :)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 14:00

Hopelijk krijg je sneller dan dat ik feedback van mijn docent kreeg laurahh (3 weken) :') Inmiddels al iets gehoord?

Super balen channy! Waarom wordt hij waarschijnlijk afgekeurd dan?

Ik heb morgen gesprek met docent om mijn onderzoeksonderwerp aan haar uit te leggen, hopelijk werkt dat en zitten we dan weer op een lijn en krijg ik feedback waar ik iets mee kan :)
Net 3e interview gehad, dus ik ben lekker de interviews uit aan het werken :r

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 15:47

De bedrijfsbegeleider heeft het PvA doorgekeken en heb zijn feedback verwerkt.
Zojuist naar de docent verstuurd! Hopelijk reageert zij snel :D

@Dide, zou fijn zijn als je docent op één lijn ligt inderdaad. Dan kan je lekker door.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 18:29

Oh wat vervelend Channy.. Hier ook de vraag, en wat nu?
Spannend Esther!
Ohh dide, rotwerk is dat he? Ik heb bewust voor een ander type onderzoek gekozen..
Hoop ook voor je op een snelle reactie Laurahh!

Hier weinig nieuws. Ik ben nu bezig met het theoretisch kader. Veel saai leeswerk dus. En vandaag een meeting gehad met m'n begeleider, die is toch wel een klein beetje vaag geloof ik := Gelukkig is ie wel positief en heeft ie ook wel punten waar ik zeker wat mee kan. Nu gewoon zo door en hopen op positief bericht vann 'n bedrijf wat ik heb benaderd voor dataverzameling..

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 20:17

Ik heb vanmiddag plan van aanpak naar begeleider gestuurd. Maandag even bespreken en dan hopelijk opsturen naar begeleider van school en wordt het goedgekeurd.

Ondertussen ook al druk bezif met theoretisch kader. Vind ik zelf eigenlijk heel leuk! Maar ik moet zeggen dat ik veel gebruik maak van artikelen uit vakbladen, dus niet al te stoffig haha.