VWO 6 2015-2016

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NoorW

Re: VWO 6 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 09:29

Wij hadden in de 4e een schapenoogpracticum. Die bak met oogballen zag er echt afschuwelijk uit :r
Ik heb toen geweigerd het practicum te doen, ik ben al negen jaar strikt vegetariër, zulke practica gaan nogal tegen mijn principes in. Ze deden eerst heel moeilijk, maar uiteindelijk hebben ze me een soort rare vervangingsopdracht gegeven die niet echt uitvoerbaar was. Heb ik maar geprobeerd het beste van te maken en toen was de biodocent ook wel tevreden geloof ik.

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 09:41

Wij hadden ook ooit zon vage docent voor wiskunde. Ze kwam achter m'n vriendin staan, keek naar haar opgave en zei toen: "Ja, dat gaat geen voldoende worden he."
Lekker motiverend :Y)
Ik heb best fijne docenten, al gaat mijn scheikundedocent een beetje te snel.

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 09:57

NoorW schreef:
Wij hadden in de 4e een schapenoogpracticum. Die bak met oogballen zag er echt afschuwelijk uit :r
Ik heb toen geweigerd het practicum te doen, ik ben al negen jaar strikt vegetariër, zulke practica gaan nogal tegen mijn principes in. Ze deden eerst heel moeilijk, maar uiteindelijk hebben ze me een soort rare vervangingsopdracht gegeven die niet echt uitvoerbaar was. Heb ik maar geprobeerd het beste van te maken en toen was de biodocent ook wel tevreden geloof ik.

iehw, dat is precies de reden dat ik geen biologie gekozen heb :')

Ik zit ook na te denken over een tusssenjaar, lijkt me heel gaaf om een jaar in Spanje te gaan studeren, maarja de paarden :Y)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 10:31

Ik wil hierna graag naar Amsterdam gaan om verloskunde te gaan studeren. Een tussenjaar is niets voor mij.

De biopractica vind ik altijd erg leuk en interessant! Hier ook een schapenoog en varkenshart ontleed.

anne182

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 11:41

Ik had het er toevallig eergisteren over met mijn moeder dat ik misschien wel voor een tussenjaar ga. Ik weet echt, echt niet wat ik wil doen hierna en wil ook niet aan een studie beginnen die ik eigenlijk maar 'mwah' vind. Daarbij heb ik op de basisschool een klas overgeslagen dus is het voor mij niet dat ik dan gelijk ouder ben ofzo.

Wij hebben ook van de vreemde wiskundedocenten op school. Zo hebben we een oudere vrouw die altijd ''SHAME, SHAME'' gilt als ze de punten terug moet geven om vervolgens te zien dat je gewoon een nette 7 hebt. Was elke keer weer in paniek als ze dat deed :brr:

x_anne23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 13:29

Over een tussenjaar heb ik eigenlijk nog niet zoveel nagedacht. Het lijkt me wel heel gaaf om te reizen alleen om dan gelijk een heel jaar te stoppen lijkt gelijk weer zoveel := Het lijkt me dan trouwens ook wel lastig om weer in een schoolritme te komen. Dus ik denk dat ik gelijk ga beginnen aan een opleiding haha.
Ik ben trouwens wel heel blij dat ik een stuk minder les heb dan vorig jaar, echt heerlijk :) Hebben jullie ook minder uren?

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 14:29

Ik ga als tussenjaar vavo doen, heb ik er ook nog wat aan!

Hier hebben wij alleen met bio een koeienhart hoeven te ontleden, gelukkig :+

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 16:34

cindy1000 schreef:

Ligt het aan mij dat ik deze niet snap? :+
Vavo is toch voor als je vakken niet haalt met je examens? Neem aan dat je dat van tevoren niet weet toch? >;)

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 17:03

Ik wil wel graag een tussenuur, maar dat zit er hier niet in.
Mijn vader wil volgens mij erg graag van me af :+
Ben wel nog aan het twijfelen wat ik voor studie wil doen, want ik ben ontzettend slecht in het maken van keuzes :')

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 17:28

Een tussenuur nog wel _O-

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 18:26

Melisjeee schreef:
cindy1000 schreef:

Ligt het aan mij dat ik deze niet snap? :+
Vavo is toch voor als je vakken niet haalt met je examens? Neem aan dat je dat van tevoren niet weet toch? >;)

Haha dat snap ik hoor! Ik ga natuur & scheikunde inhalen ( die vakken heb ik nu nog niet heb) zodat ik geneeskunde kan gaan doen, wat is wss wil. Of iig nog langer kan nadenken omdat ik ook twijfel over criminologie

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 21:26

Aha dan snap ik hem! Slim plan om het op die manier te doen!

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 20:09

Ik kom echt om in al het huiswerk _O- Dat heeft tot gevolg dat ik helemaal niks doe, wat natuurlijk ook niet goed is, maar ik mis echt totaal orde en structuur. Plannen kan ik ook al niet, dus zoals het er nu uitziet, moet ik er nog even 'inkomen' :')

Daarnaast zit ik met vrije tijdsdilemma's, wat alles ook niet echt goed doet. Ik kan niet zo goed omgaan met vrije tijd, omdat ik dan geen vast ritme heb, zeg maar, maar sinds mijn verzorgpony van de een op de andere dag is verhuisd door de eigenaren, heb ik na school niet echt hobby's meer die zich niet thuis afspelen, waardoor ik al helemaal omkom in die vrije tijd. :Y) Mentrix (tevens theaterdocente) is nu aan het kijken of ze voor mij een uitzondering wil maken m.b.t. de schoolvoorstelling (examenleerlingen mogen niet meedoen i.v.m. niet slagen), zodat ik in ieder geval dinsdag en zondag iets te doen heb. Daarnaast druk op zoek naar een baantje, maar ik ben veel te kritisch :o

Na school wil ik overigens Literatuurwetenschap en Duitse Taal en Cultuur gaan studeren! Het liefste natuurlijk in Amsterdam, maar anders wordt het Utrecht. Dat is nog een beetje afhankelijk van of ik de studie hier of daar leuker vind. Over een tussenjaar twijfel ik heel erg. De vrijheid lokt, maar ik ben iemand die graag leert (theorie) en eigenlijk niet langer dan twee weken niet met mijn neus in de boeken kan zitten. Ik moet er dus nog even goed over nadenken.

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 20:33

Beetje dubbel he maaikman, omkomen in huiswerk en te veel vrije tijd hebben :') Kun je niet proberen om elke dag vrije tijd 'weg te strepen' en gewoon in te delen als huiswerktijd? Is het een mogelijkheid om langer op school te blijven zitten of om eerder naar school te gaan om je huiswerk te maken? Ik heb thuis namelijk totaal geen motivatie om aan het werk te gaan maar op school heb ik alles zo af.

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:47

Oke, daar heb je een punt, iets in de omschrijving/mijn leven ging/gaat finaal mis _O-

Op school blijven vind ik lastig: ik ben nogal snel afgeleid en op school is dat op een of andere manier erger. Thuis leer ik beter. Vandaag ben ik begonnen aan een planning maken en op zich ziet die er op deze manier wel oké uit. Ik ga het op deze manier een week proberen en als het niets is ga ik weer op zoek naar iets anders.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 23:24

Ik zou ook inderdaad gaan plannen Maaike. Als je niet weet wat je met je vrije tijd aan moet, dan zou ik in die tijd gewoon huiswerk maken. Zelf maak ik ook voor iedere week een planning en probeer me daar ook zo goed mogelijk aan te houden. Nu moet ik plannen omdat ik het te druk heb, maar het zou andersom ook goed moeten werken. Je kunt ook gewoon vooruit gaan werken als je niet weet wat je met je tijd aan moet, dat scheelt weer huiswerk op de momenten dat het niet uitkomt.

Langer op school blijven of eerder naar school gaan werkt voor mij ook niet. Ik ben dan veel te snel afgeleid en als ik bekende zie dan wil ik ook liever even gezellig bijkletsen o.i.d., maar dat is natuurlijk voor iedereen verschillend.

Hier heb ik voor de rest van de week geen huiswerk meer te maken. :+ Ik heb iets te hard doorgewerkt denk ik.

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 23:25

Ah ja, kan me die afleiding op school ook wel weer goed voorstellen. Maak je je planning niet te streng? Ik heb altijd de neiging om te weinig tijd in te plannen. Een lerares zei laatst, als je te weinig tijd in plant, plan dan de tijd die je denkt nodig te hebben x 1,5 in. Misschien een handige tip voor als je planning toch in de soep loopt :)
Voel me echt zo'n soort bijlesmoeder met allemaal tips :')

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 23:31

Ik reken juist erg ruim de tijd voor dingen om te voorkomen dat ik tijd tekort kom en mijn planning dus in de soep loopt. Ik moet eigenlijk wel strak plannen omdat het met twee pony's, 3x per week kickboksen en ook nog een hele leuke, lieve vriend anders gewoon niet haalbaar is om al mijn huiswerk te maken én ook nog te kunnen ontspannen (al vallen kickboksen, de pony's en mijn vriend onder ontspanning).

Ik maakte mijn huiswerk tot en met vorig jaar altijd één dag van te voren, ook het leren van de toetsen begon één dag van te voren. Door het nu ruim op tijd te maken merk ik dat ik veel meer rust heb en ook meer vrije tijd heb dan voorheen. En doordat ik de toetsen dus langer van te voren ga leren, is het de bedoeling dat het minder stress op gaat leveren voor de toetsen.

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 07:58

Ik ga dit jaar waarschijnlijk juist tijd tekort komen. Dus als ik wat van jouw vrije tijd mag lenen... :')
Ik ben op dit moment nog helemaal bij met mijn huiswerk en ik hoop dat ik dat dit jaar ook wat langer kan volhouden dan eerdere jaren. :j :')

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 15:20

Imke1998 schreef:
Ik ga dit jaar waarschijnlijk juist tijd tekort komen. Dus als ik wat van jouw vrije tijd mag lenen... :')
Ik ben op dit moment nog helemaal bij met mijn huiswerk en ik hoop dat ik dat dit jaar ook wat langer kan volhouden dan eerdere jaren. :j :')

Respect! :D

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 15:33

Ik liep na dag 1 al achter met het huiswerk _O-

Maar diep respect hoor als je het het hele jaar vol kan houden! +:)+

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 15:39

Ik ben nog niet eens begonnen. :O

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 16:34

Melisjeee schreef:
Ik liep na dag 1 al achter met het huiswerk _O-

Maar diep respect hoor als je het het hele jaar vol kan houden! +:)+

Dat hele jaar gaat mij dus echt niet lukken :')
Ik heb nu 1 week achter de rug en ben alweer toe aan vakantie :+
Ik heb vooral in de onderbouw, tot grote ergernis van mijn mentor (zij wist niet of ik beter naar havo of vwo kon), vrij weinig uitgevoerd en toen werd het in de 4e ineens een stuk zwaarder.
Ik ben toen niet echt beter geworden in het bijhouden van huiswerk ( :Y) ) en ik leer nogal last-minute, maar ik wil dit jaar wel echt graag met goede punten slagen.
Ik denk namelijk dat ik mij komend jaar inschrijf bij geneeskunde. Ik weet bijna zeker dat ik er niet ingeloot wordt, maar wie niet waagt...
Laatst bijgewerkt door Imke1998 op 09-09-15 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 16:39

Melisjeee schreef:
Een tussenuur nog wel _O-

Haha, zie m nu pas. Tussenuren heb ik er genoeg van. :j

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 16:41

Ik heb er gewoon geen een dit jaar :wow:

Vandaag te horen gekregen wie mijn PWS begeleider wordt, kon wel een gat in de lucht springen van blijdschap. In mijn huidige bio docent heb ik niet alle vertrouwen, maar ik heb het geluk met 3 andere meiden dat we een andere bio docent als begeleider hebben gekregen. Ze hebben in ons het vertrouwen dat we goed zelfstandig aan de slag kunnen en zelf wel met vragen komen als er problemen zijn. :))