Studiemotivatie topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:04

Uurtje leren in de zon,heerlijk! Bruin worden en slimmer worden, win win!

Snollygoster

Re: Studiemotivatie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 15:25

Wel goed dat je gemiddelde omhoog is gegaan Nayomie!

Ik heb gisteren nog een hoofdstuk afgekregen van ontwikkelingspsychologie, maar vandaag is de motivatie ver zoek, het is te mooi weer om te studeren en buiten gaan zitten lukt al helemaal niet voor mij :')

Studeren met mijn vriend gaat best goed eigenlijk, met de kerstexamens hebben we ook al vaker samen gestudeerd, ik kan dan ook best lang aan één stuk doorstuderen. Mijn ouders zijn van vandaag tot donderdag overigens op vakantie en straks komt mijn vriend dan ook hierheen om te studeren :)

Ik denk dat ik vandaag toch nog een paar hoofdstukken van filosofie ga samenvatten, dat gaat vrij snel, dan zie ik wel als ik nog tijd heb om erna nog wat te doen :)

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:52

Super Nayomie!

Goed bezig, Snollygoster!

Ik heb het ritme weer helemaal te pakken :) Gisteren al goed bezig geweest en vandaag weer. Geeft zo'n fijn gevoel!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 17:15

Goed bezig Snollygoster en Nayomie!

Ik ben met wiskunde weer helemaal bij. Straks even mijn werkplan voor scheikunde afmaken (tekening toevoegen) en natuurkunde maken. Volgens mij staat er verder niets/nauwelijks iets op de planning voor vandaag.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 18:10

Pffft, moet dit echt even van me af schrijven.

Krijg hier nu net weer verwijten naar m'n hoofd geslingerd van m'n moeder. Is ze boos op me omdat ik geen tijd heb om mee te gaan met haar om te helpen de paarden uit de weide te halen (Note: 5 paarden, twee van ons en drie van anderen, die andere mensen ook evengoed kunnen binnenhalen. Ben dan ook minstens een halfuur kwijt). Ik zeg dus tegen haar dat ik geen tijd heb omdat ik mijn hoofdstukken echt nog af wil krijgen voordat ik naar de training ga (19u), en vraag als ze niet een bericht kan sturen naar een van de ruiters van de staleigenaar om haar te helpen, die letterlijk een straat verder woont van de stal.
Meisje antwoordt dat ze zonder problemen kan komen helpen. Vertrekt mijn moeder hier met op me te roepen dat ik me zou moeten schamen dat iemand anders mijn paard binnen moet halen terwijl ik dat zelf zou kunnen doen.

Ik word hier echt zo moedeloos van, kan hier letterlijk wel een tafel van gaan omflippen. Maakt niet uit wat ik zeg tegen m'n moeder, het gaat er bij haar maar niet in dat studeren nu eenmaal voor andere dingen gaan, en dat ik niet meer altijd tijd ga hebben om haar te helpen met zulke klusjes als vroeger.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 18:11

pff.. Vermoeiend zeg.. School gaat toch voor? Na de tentamens heb je er weer tijd voor. Deze weken hebben studenten en scholieren nou eenmaal geen leven..

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 13:19

Vervelende situatie Unoo :\ Is het inmiddels opgelost?

Sandalio, staat 96% gelijk aan een 9,6? Of begrijp ik dat verkeerd?

Goed cijfer Nayomie! :)

Hmm Snollygoster, ik begrijp dat je hier een beetje kwaad om wordt. Mij lijkt school ook voor gaan. Al herken ik het ook wel een beetje hoor. Af en toe wordt er van mij verwacht dat ik nog even mee help met dit en dat, terwijl ik daar, vooral in de tentamenweken, geen tijd voor heb. Ik zou ook niet weten hoe je het op moet lossen. Sorry!

Zo, ik heb me al een paar dagen niet gemeld. Gisteren was ik pas om 6 uur thuis en ik heb er bijna 1 uur over gedaan om thuis te komen (ipv 15 minuten). 's Avonds heb ik nog wel het een en ander gedaan wat eigenlijk voor vandaag op de planning stond.

Voor vandaag was mijn planning:
P12 plan van aanpak maken
P3 plan van aanpak afmaken

P8 presentatie maken
Memory voor stage maken
4 docenten mailen
P6 lezen
P1 lezen en samenvatten
P6 beginnen aan m'n onerzoek
Naamkaartjes maken en printen

Valt dus reuze mee wat ik nog moet doen. Samenvatten zijn maar drie hoofdstukken.

Het enige nadeel is dat ik liever in de zon zit nu en daarom stel ik het uit :\
Hoe doen jullie dat op zo'n dag als vandaag?

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 13:28

Niet :')

Ik wou vanmorgen leren, maar uiteindelijk ben ik buiten gaan zitten en niets gaan doen...

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 13:32

Ik neem alles mee naar buiten en ga in de zon zitten!

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 13:34

Ik ben afgelopen zondag ook in de zon gaan zitten om te leren, en als het komend weekend ook zulk mooi weer word, doe ik dat weer...

Planning voor vandaag:
Vanavond 1 gezamelijke opdracht maken
Feedback geven op 2 groepsgenoten
Artikel genetica lezen
Planning maken leerstof genetica tentamen

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 13:54

Ik ben al aardig verkleurd. Leren + zonnen is ideaal!

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 14:10

Ess_Ramona schreef:
Ik ben al aardig verkleurd. Leren + zonnen is ideaal!

Inderdaad, dat doe ik ook! Alleen moet ik deze namiddag shotlists maken, dus die fragmenten kijk ik toch beter binnen. Maar straks weer gezellig buiten teksten doorspitten :D

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 17:01

Ik had gisteren inleveropgaven voor programmeren, soort oefentoets. Ik snapte er geen fiets van.. Resultaat: 3.5 _O- Gelukkig telt het niet mee haha.
Morgen vrij, maar ik moet werken van 9:00 - 17:30. Vrijdag ga ik bij een stalling kijken en 's avonds System Of A Down. Zaterdag ga ik bij iemand kijken die een bijrijdpaard heeft, maar ben bang dat het niks is nu ik de mogelijkheid tot een eigen paard soort van heb :+ Zondag voor de 2e keer bij Rebel kijken.

En dan maandag weer aan de studie.. Ik moet wel tussendoor nog basis wiskunde gaan herhalen.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 18:57

Oke even dikke egopost! Maar heb voor m'n her internationalisering een 7.75 gehaald (denk ik), de antwoorden staan al online en heb er maar 8 fout *\%/* *\%/*

Hallo 7,5 EC!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 19:41

Wat fijn dat iedereen het ook rustig lijkt te hebben en tijd om te zonnen. Helemaal lekker als je dan ook nog verkleurt! :D

CCCC, super goed! *\o/* Harde leren is beloond!

Veel plezier Britt!

Ik was vanmiddag 4 uur thuis, meteen door naar paarden. Daar van half 5 tot kwart voor 6 geweest. Heerlijke wandeling gemaakt en nog even het water in geweest. [naam] heerlijk gerold in het wat en wel 4x op het strandje haha. Toen kwart over 6 thuis en meteen door naar het oppassen :P

Dus nu zit ik nog steeds niets te doen... Moest net ff eten... Maar ik ga dan nu wel echt aan de slag.. zou ik moet doen. Zucht. :D Heb gelukkig maar heel weinig haha.

Zijn er nog mensen die leuke Nederlandse boeken weten om te lezen voor school? Liefst niet te moeilijk... We moeten er ook een fakebookprofiel van maken dus liever ook iets wat daar geschikt bij is. :+ Dus niet maar iets over 1 persoon zonder vrienden. :')

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 21:49

Hersenschimmen en cel vond ik erg mooi Desiree.

Ik heb m'n eerste cijfer binnen, een 8.5 :)

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 08:30

Ik vind de boeken van Suzanne Vermeer erg leuk om te lezen, maar weet niet of dat echt middelbare school materiaal is. Hersenschimmen is inderdaad mooi, de Kleine Blonde dood ook. Of het Gouden Ei, Het Diner.

Zo voor mijn een-a-laatste tentamen naar school. Heb er best wel vertrouwen in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 16:13

Bedankt! Die ga ik eens opzoeken, en opzoeken of we die mogen lezen. :P

Hoe ging het CCCC?

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 17:00

Ja, wel goed denk ik! Was met een uurtje klaar.

Nu een avond leren voor mijn herkansing van morgen, en dan morgenochtend ook nog!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 17:11

Suzanne Vermeer is een hele goede inderdaad!
Fijn dat je tentamen goed ging! En wat fijn van je 7,5 EC'S :D!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 17:25

Super fijn zeg! :D

Ik moet daar straks even naar kijken, ben niet echt op dreef en eerst ff andere dingen doen. :P

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 18:22

Hee, ik heb een 6.2 voor tentamen van module 1.4 :D Nu nog 3 andere cijfers van die module afwachten en dan weet ik of ik hem gehaald heb. Maar deze telt het zwaarste mee.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 21:26

Pff ik had gister een beetje een inzinking, heb niks meer aan school gedaan daardoor... :(
Nu inmiddels wel achter mijn laptop en al wat dingen gedaan :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 11:34

Ik ga vanmiddag een planning voor het weekend maken. Door mijn gebroken teen kan ik niet mee op excursieweek en heb ik een vervangende opdracht gekregen: verslag van 36 A4'tjes. Dus van het weekend maar beginnen.

Wil sowieso ook weer wat vooruit gaan werken voor school dus genoeg te doen.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 12:35

Ik ben ook al begonnen met het doornemen van de hoofdstukken met lesstof voor de komende periode, is ook wel nodig want in deeltijd moet je toch al veel zelfstudie doen...