Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 17:46

Lijkt me een slim plan, zou dat dan ook gewoon vermelden dat je aan de eisen voor inschrijving voldoet en bereid bent je in te schrijven oid.
Ah dat is precies dezelfde regio als waarin ik zoek.. lastig he :n
Denk dat ik dan wel weet over welke vacature het gaat, ook op gereageerd en al afgewezen..
Ik zou best nog een tijdje als begeleider willen werken, lijkt me leuk en leerzaam. Maar snap dat je nu een stap verder wil zetten, aangezien je dat dus al gedaan hebt.

Marcella

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 18:31

Dimple sterkte weet hoe dat voel zit op het moment tegen hetzelfde probleem aan te hikken. Ook al heb ik op het moment een baan. Als nog een keer da moet komen is het voor die van mij einde verhaal.

Werk nog te kort en te weinig uren en teveel geld open staan.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:17

Ik meld me ook maar weer.

Ik krijg nog steeds te weinig uren en nu is het gewoon bizar weinig. Ik begrijp dat het rustig is maar ik moet mijn huur betalen en ik heb collega's die nog bij ouders wonen of samen met iemand die meer uren krijgen en dat vind ik best oneerlijk als je in je eentje voor een huur moet opdraaien.

Ik ga in ieder geval morgen mijn CV + motivatie brief achter laten bij een kleding winkel op het station, gaat om een fulltime dienst van 38 uur. Lijkt me een stuk leuker als het werk wat ik nu doe :+ Van daar uit kan ik wat makkelijker verder zoeken naar een baan die echt 100% bij mij en mijn vakgebied (fotografie) past :P Ik heb wel een vrij simpele motivatiebrief geschreven, maar hoop dat het voldoende is.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:25

Yonne schreef:
Lijkt me een slim plan, zou dat dan ook gewoon vermelden dat je aan de eisen voor inschrijving voldoet en bereid bent je in te schrijven oid.
Ah dat is precies dezelfde regio als waarin ik zoek.. lastig he :n
Denk dat ik dan wel weet over welke vacature het gaat, ook op gereageerd en al afgewezen..
Ik zou best nog een tijdje als begeleider willen werken, lijkt me leuk en leerzaam. Maar snap dat je nu een stap verder wil zetten, aangezien je dat dus al gedaan hebt.

Ja, het is wel afhankelijk van wat voor taken je hebt als begeleider. Nu is deze functie eigenlijk ook begeleider, maar als ze specifiek HBO en WO vragen, dan is het toch wat anders dan ik heb gedaan. Bij mijn vorige werk had ik veelal MBO collega's, niet dat dat uitmaakt, maar ik wil graag meer. Het is echter zo moeilijk om nu echt als orthopedagoog aan de slag te gaan, dat ik iets op HBO niveau ook wil doen.
Ik heb trouwens mijn oud-collega die al is aangenomen al gesproken, bij haar moet het hele registratieproces nog in gang worden gezet, dus ik vermeld het inderdaad :)

Lifaya, wat voor werk doe je op het moment?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:26

Ik werk bij de Burger King :+ aan de kassa. Niet echt een droom of toekomstbaan maar het is werk...

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:30

Ja, werk is werk inderdaad, maar ik kan me voorstellen dat je wat anders wilt. Hoeveel uur krijg je nu?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:32

ik heb deze week rond de 17 uur. maar moet ook eerlijk bekennen dat ik niet fulltime dit werk zou kunnen doen, dan draai ik door. Ik heb vrijwel altijd koppijn, wat door het vele concentreren komt (ik hoor niet fantastisch en mijn concentratievermogen is ook niet het beste haha :)) ) wat dus heel veel energie kost en doe dan ook nog eens vaak late diensten.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 20:35

Ik zal eens mijn overzicht van UWV uitdraaien en er achter zetten of ik reactie heb gehad. Denk dat ik misschien 60% haal die wel heeft gereageerd. Te triest eigenlijk.........

Anneert, ik zou me wel registreren, is het niet voor deze functie dan wel voor een andere. Zoek wel goed uit of je echt wat aan deze registratie hebt. Mensen kunnen soms mooie verhalen ophangen, geef jij 105 euro uit en heb je er niks aan. Dat zou zonde zijn dus wees kritisch.

Ais, wat goed zeg! We duimen!!

Quartel, ben benieuwd. Fulltime baan?

Marcella, jij zit ook met PPID toch? Mijn merrie ook. Heb ook gezegd dat als ze er nog wat bij krijgt.........het ook op houdt. (glucosamine voor operatie sprong, speciaal beslag voor en PPID........kan er nog meer bij?? -O- )
Succes met solliciteren.

Uitgebreide vraag gesteld bij UWV over welke hulp ze gaan bieden en dat nog nooit ene poot voor hem hebben uitgestoken, maar ik wel van alles moet registeren. Maar helpen hó maar..... wat krijg ik terug?

'ik verzoek u langs te komen tijdens onze spreekuren op XXX dag tussen XX'.

Hoe bedoel je persoonlijk?? Wat een aanfluiting dat UWV zeg, t eringzooitje.

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:39

Pfff balen Dimple :(:) herkenbaar, dat je zelfvertrouwen daalt bij elke afwijzing!
Denk dat het ook wel de tijd van het jaar is en dat er in het voorjaar/zomer ook wel meer vacatures zijn. Maar daar heb je nu niets aan.....

Wat slim, CV in huisstijl van het bedrijf :) hopelijk vallen jullie op dames!

Anneert: als zo'n registratie ook een pluspunt is bij andere sollicitaties dan zou ik het zeker doen :j

Mijn sollicitaties zitten ook ff op een dood spoor... heb gereageerd bij de thuiszorg (nulurencontract, maar je moet toch wat...)
Zie alleen in mijn administratie dat ik daar in 2011 al eens een open sollicitatie heen heb gestuurd :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:53

Ja ook een paard met ppid.

Maar heb nu wel alweer bijna 6 maanden werk ervaring in de object beveiliging (15 april is ook eindtijd contract). Leuk basis object geweest, maar wil nog meer ervaring opdoen en meer uren dan 15-20 uur ook al verdien dit al best goed.

Vraag ook al doorgegeven aan werkgever, maar die snapte de vraag niet. 8)7

Logica word er net gebeld over een sollicitatie of die persoon nu aanwezig is. Geloof dat al het kantoor personeel nu toch echt wel thuis is. :=

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 21:25

Hier helaas al 2 dagen geen nieuwe relevante vacatures.

Hoop de eerste week van februari reacties te krijgen van de sollicitaties die ik nu uit heb gestuurd.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 21:29

Ik zit er ook ff doorheen, maar hele dikke knuffel voor jullie allemaal! :(:) Stomme UWV Dimple

Ik zag iets wat ik opzich wel wat vond, alleen is het maar 16 uur en ik wil toch wel 24. Wat zouden jullie doen? Toch solliciteren? Ik weet ook niet of er meer uren bij kunnen, of dat het echt alleen 16 uur is.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 21:33

Sowieso solliciteren :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 21:35

Ja, maar 16 uur icm salaris wat er bij staat is eigenlijk te weinig :+ Misschien gewoon even zoeken naar meerdere dingen met die uren. Maar goed, liever 16 uur, dan 0. Okee, solliciteren dus!

EDIT: Zelfs maar 12 uur...

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 03:09

12 uur zou voor mij echt te weinig zijn, daar behoud ik mijn registratie niet eens mee :o Buiten dat ik er ook niet van kan leven :+

Succes Ais!

CV's in huisstijl kan, afhankelijk van de functie, best een goed idee zijn :j

Kledingwinkel klinkt beter dan de burger king, hopelijk wordt het wat!

Hier nog geen nieuwe vacatures en nog geen nieuws over de ingestuurde brieven. Ik wacht maar rustig door :o

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 09:57

12 uur is ook wel weinig idd, ik zou er opzich geen problemen mee hebben (wel liever 16 uur, werk liever geen halve dagen) maar dat komt omdat ik nog andere plannen heb met het bedrijf van mijn vriend.
Ik ga vanmiddag maar weer brieven schrijven, eerst sporten en dan naar het ponybeest. Kan nooit in de ochtend meteen aan het schrijven.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:42

Van 12 uur in de week zou ik zelfs thuis wonend en met eigen paard nog niet eens rond komen. Nu woon ik ook nog eens in de randstad dus stalling is in deze omgeving best wel prijzig.

Heb maar even van mijn WW nagekeken, maar heb dus nog uitkering t/m 31 juli 2015 is wel langer dan ik dacht. Maar wil eigenlijk gewoon van WW af aangezien het maar voor 24 uur in de week en minimumloon is. Dus maar opzoek gaan naar een baan in de beveiliging voor minimaal 24 uur en het liefst rond de 30 of meer.

Eigenlijk best jammer dat ik net iets te ver van schiphol woon zit net wel/niet aan max. 30 km woonplaats.

Kan ik eens gaan beginnen met afbetalen schulden (gelukkig merendeel renteloos) en ooit eens op mijn eigen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:50

Ik woon dan niet meer thuis, maar wel in de randstad. Reden ook dat ik sinds afkeuring paard niet meer rijd en er geen nieuw paard meer komt. Moet dus wel vaste lasten kunnen betalen, dus hoe leuk die vacature ook klinkt, ik ga niet solliciteren.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:52

En wonen in de randstad is ook behoorlijk prijzig. :j ;)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:56

Ik heb het 'geluk' te huren, dus de huur valt mee. Maar alles eromheen is duur ja. :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:01

Ik zit gelukkig ook in de sociale huur dus heb huurtoeslag. Net buiten centrum leiden met een tuintje. Maar de huur zit voor de oppervlakte die ik heb 46m2 woonruimte best aan de hoge kant voor 1 persoon... en het is ook nog eens niet de beste wijk haha.

Ik hoop maar dat ik snel ergens aangenomen word met meer uur. Heb het nodig xD

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:09

Vandaag weer helemaal niets bij de vacatures, een secretaresse functie waar ze voor een dubbeltje op de eerste rang willen en HAVO vragen ;-( en verder heeeeel weinig uurtjes (3 x een ochtend) bij een andere functie. Dat schiet zo niet op. Wel gisteren een zwaardere functie gezien waar ik nog over twijfel of ie niet net te zwaar is en of ik die wel leuk genoeg vindt.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 13:12

Het is echt drama............
Net wat jij zegt Fargo............alles moet voor weinig, maar wel met veel ervaring en alles kunnen.
DIKKE DOEI!!!

En weet je...........zelf uzb's etc reageren niet of slecht........de arrogantie!! Zo slecht!

Ik ben net thuis en duik nu weer in de vacatures...... yeah...... ^)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:17

Ik had een informatienummer bij een vacature gebeld, zo'n 5 x op een dag, gewoon helemaal niet te bereiken en er wordt niet opgenomen. Dat heb ik ook al vaker aan de hand gehad, dat vind ik echt wel zooooo slecht. Dat een informatienummer dan onbemand of onbereikbaar is.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 13:20

Is ook vet irritant............slechte service.