Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsha

Re: Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 14:16

Gefeliciteerd Jitske!

Ik zit braaf 4/5 dagen vastgeplakt op kantoor hier dus even snel paardrijden tussendoor doe ik net niet, net als de andere dingen :P Maar heb inderdaad wel de neiging om af te dwalen naar Bokt, nieuwssites etc.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 14:21

Ik zat ook veel thuis te werken, dat is zeker niet bevorderlijk. Denk dat je op locatie bij de organisatie al snel een stuk effectiever bezig bent en minder snel afgeleid :j

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:02

Kayleigh; Gefeliciteerd! Succes met het zoeken naar een baan en geniet van de verlossing van school :D

Lauwie: Top van je goedkeuring!

xNataliee: wbt bronnen zoeken, ook ik zoek via mijn school, kan daardoor terecht op heel veel databanken en gebruik eigenlijk voornamelijk SpringerLink, erg grote databank met allemaal verschillende (wetenschappelijke) artikelen. Ik zoek ook regelmatig in het engels, daar is vaak net wat meer te vinden.

Missy: geniet van je vakantie! Herkenbaar trouwens dat niet kunnen schrappen, ik ben ook altijd lang van stof en vind alles belangrijk :P

Herkenbare verhalen hier zie ik.. motivatie gebrek en school ontwijkend gedrag.. Ook bij mij hele duidelijke symptomen van te vinden :P

Ik heb maandag mijn eerste deadline, dat is ons go/no go moment. Morgen nog een bijeenkomst met een groepje studenten en de docent, ben benieuwd wat ze gaan zeggen van mijn stuk..

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:48

jitske gefeliciteerd, wat heerlijk zeg ik wil ook klaar zijn.. pff nog 3 maanden.

Zoetje_ succes met je deadline

Verder iedereen succes nog!

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:52

Il heb tussendoor wel contact met mijn begeleider maar ik vraag me af in hoeverre ze al beoordeeld of het goed genoeg is. dus het blijft spannend tot het einde. Als het rapport niet voldoende is loop ik een half jaar vertraging op dus dat hoop ik niet

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 10:08

Gefeliciteerd Jitske!!! *\o/*

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 10:49

Gefeliciteerd Jitske! *\o/* *\o/*

Edit: verkeerde smiley :Y)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 12:05

Ik zal mij hier ook eens melden. In het begin al wel eens wat gezegd. Maar sinds deze week echt begonnen met afstuderen.

Afstudeerstage en onderzoek bij woningcorporatie, onderzoek naar langer zelfstandig wonende ouderen; mogelijke oplossingen en of deze aansluiten op de wensen van de ouderen. Eerste week nog vanuit huis, voornamelijk informatie verzamelen en me inlezen. Vanaf volgende week op kantoor, waar ik zo goed als al mijn uren kan besteden aan mijn afstudeeronderzoek.

Nog een vraagje, ik heb hier volgens mij een paar keer een databank met scripties voorbij zien komen, maar nu weet ik niet meer precies welke deze was. Kan iemand me daarmee helpen?
Heb al best veel informatie, maar meer is altijd fijn in eerste instantie!

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 12:14

Gefeliciteerd Jitske! *\o/*

Jeetje, dat is wel spannend lauwie! Kan je tussendoor je begeleider wel vragen om stukken te lezen?

Missy, lekker, op vakantie! Geniet ervan! Vind je dat niet heel spannend? Best veel dagen die je dan dus niet aan je onderzoek kunt besteden, niet bang dat je het dan niet afkrijgt?

Lastig Kirsha, dat je begeleider zo veel in het buitenland zit en je daarom niet zo makkelijk feedback kan vragen. Fijn dat je wel weet dat het wel goed is. :)

Wow, Ladyson! :wow: Stagevergoeding én leaseauto! Ik krijg niks. := Maar dat is ook wel normaal in mijn sector (studeer Pedagogiek).

Ik moet komende maandag mijn plan van aanpak voor het eerst inleveren. 2 en 4 weken daarna zijn de tweede en derde kans. Dan kan je een GO/NO GO krijgen voor het uitvoeren van je onderzoek. Onderzoek moet 26 mei ingeleverd worden. Maar mijn deelvragen zijn wel al goedgekeurd (niet officieel), dus ik kan sowieso wel beginnen met het beantwoorden van de literatuur deelvragen.

Ik denk dat mijn plan van aanpak wel vrij goed is. :) Feedback gehad van een vriendin en morgen van twee klasgenoten. Dat er dan nog even in verwerken en dan inleveren op school. :) Ben benieuwd!

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 12:46

Linoleum: Bij mij op school heet dat de HBO Kennisbank, weet niet of je die bedoeld?

Saskiaa: Aan de ene kant wel, maar aan de andere kant heb ik het ook wel nodig om even helemaal er tussenuit te zijn :P Ik stuur vrijdag of zaterdag een nieuwe versie naar mijn begeleider en dan spreken we na mijn vakantie af. Normaal gesproken zit er ook gemiddeld 12 dagen tussen het versturen en plannen van een afspraak := En daarnaast hoef ik niet heel veel meer te doen, het is echt enkel en alleen het bijschaven van het hele stuk.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 13:14

Missy, zoiets was het wel volgens mij, maar dan niet vanuit de onderwijs instelling zelf. Ik zal anders het topic even doorzoeken.
En wel lekker ook even op vakantie. Zeker als het kan met je planning.

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 14:59

Bedoel je dan google scolar?

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 15:22

*scholar

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 15:45

Haha nee ook niet. Ik ga even op zoek! Als ik gevonden heb, dan zal ik het wel zeggen.
Google Scholar ken ik al.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 15:48

Ik ben ook geslaagd!

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 15:49

Missy_ schreef:
Saskiaa: Aan de ene kant wel, maar aan de andere kant heb ik het ook wel nodig om even helemaal er tussenuit te zijn :P Ik stuur vrijdag of zaterdag een nieuwe versie naar mijn begeleider en dan spreken we na mijn vakantie af. Normaal gesproken zit er ook gemiddeld 12 dagen tussen het versturen en plannen van een afspraak := En daarnaast hoef ik niet heel veel meer te doen, het is echt enkel en alleen het bijschaven van het hele stuk.

Dat geloof ik ook wel ja. :j Even helemaal niks is ook wel goed! En als je al zo ver bent en je begeleider ondertussen naar je stuk kijkt kan het wel inderdaad. Ik dacht dat je er nog middenin zat. :D Geniet ervan!

Gefeliciteerd Stephanie! *\o/* *\o/*

Feedback van studiegenootjes en opdrachtgever terug, allemaal positief, dus dat is fijn! :)

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 16:16

Bedankt Adamootje, voor de schop onder de kont! Heeft gewerkt, literatuuronderzoek is af! :D

Gefeliciteerd Jitske en Stephanie!

Welkom Linoleum!
Ik maak veel gebruik van Google Scholar, Springerlink of HBO kennisbank. Maar om de een of andere reden kan ik het via HBO kennisbank nooit goed vinden. Maak dus veel gebruik van de eerste twee.
Je onderzoek heeft wel raakvlakken met de mijne!
Ik doe onderzoek naar de mogelijkheden van inzetten van een au-pair voor ouderen. Ook met de achtergrond van langer zelfstandig wonende ouderen met daarbij overbelaste mantelzorgers.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 16:33

Marrit, zijn best veel die een onderzoek doen in die richting. Ik richt me echt op de woningen en vraag/aanbod (HBO vastgoed en makelaardij), mijn beste vriendin weet veel over lichamelijke problemen die ze krijgen, nog iemand anders die ik ken deed/doet scriptie over wat er precies aangepast moet worden in een woning om het makkelijker te maken. Belangrijk onderwerp dus!

Stephanie, gefeliciteerd!!

Saskia, fijn dat de feedback goed was :D toch erg fijn.

Heb even flink doorgezocht op alle pagina's hier, maar heb het gevonden! Ik bedoelde Worldcat.org. Allerlei artikelen, dvd's, cd's, boeken, scripties van alle bibliotheken. Was niet helemaal wat ik dacht dat ik zocht helaas :')

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 20:11

Stephanie_M schreef:
Ik ben ook geslaagd!

Gefeliciteerd!! *\o/*

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 08:57

Dankjee!!

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:51

Mag ik me hier ook melden?

Ik ben ondertussen bezig met mijn tweede master. Komende vrijdag mijn laatste tentamen en daarna ga ik het laatste half jaar onderzoek doen. Ben dus druk bezig met literatuur lezen, vraagstelling en hypothesen. Uiterlijk in Augustus ga ik klaar zijn als alles goed gaat!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 19:58

Vandaag de tweede dag erop zitten van mijn stage. Maakte me zondagavond aardig druk, maar was gelukkig nergens voor nodig. Zit op een redelijk open afdeling samen met een stuk of 10 anderen. Volgens mij ga ik mij er wel vermaken de komende 19 weken.

Gisteren eerste voorlichting gehad over onderzoeksplan, daar de komende paar weken maar flink mee bezig. Gaat nog pittig worden wel denk ik. Docente vertelde dat er normaal ongeveer 5/6 versies nodig zijn van onderzoeksplan voordat het helemaal goedgekeurd wordt.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 20:15

Gefeliciteerd Stephanie! Ik ben wel een beetje jaloers op jou. :o Ik. Wil. Ook. Klaar. Zijn!

Linoleum, fijn dat je tweede stagedag is meegevallen.

Welkom, MG!

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 12:24

Fijn dat het wel leuk is op je stage linoleum! Dat scheelt een hoop. :j

Welkom _MG. Welke master doe je?

Ik heb eindelijk alle cijfers van de minor binnen. Alles gehaald, dus dat is echt super fijn! *\o/* Nog 30 punten te gaan en dan ben ik klaar. :D
Over 2 weken heb ik een essaytentamen. Hebben we nog nooit gehad, dus ik ben heel erg benieuwd.. En als het goed is krijg ik deze week te horen of ik een GO of niet heb op mijn pva. En aangezien het het einde van de periode is, moet er natuurlijk weer van alles afgerond worden, dus druk!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 14:59

Fijn dat je stage bevalt Linoleum!

Welkom _MG :)

Super Saskia!

Even een vraagje tussendoor aan degenen die al met hun eindverslag bezig zijn (of er in ieder geval iets vanaf weten). Ik moet in mijn eindverslag ook het theoretisch kader, onderzoeksmethoden etc. verwerken, maar die heb ik ook al allemaal in mijn projectvoorstel gestopt. Moet ik dat dan letterlijk kopiëren of...?