Werken bij McDonald's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Caily

Re: Werken bij McDonald's

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 12:21

Ik ben benieuwd, heb vanavond sluit voor het eerst sinds de vakantie. Vrijdag moest ik overdag, toen was het al bijzonder druk.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 12:50

Heb gister niet gewerkt, maar zondagavond was het wel aardig druk. Vind het wel fijn lekker doorwerken, dan gaat de tijd een stuk sneller.

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 17:00

Poeh ik heb vrijdag, zaterdag en zondag sluit gehad (zondag liep het een uur uit..) en toen gister nog een 11.45 - 19.15 in de lobby (deels host training) en dan vanavond nog een countersluit (pas vanaf 19.00).
Hierna heb ik lekker 3 dagen vrij en om heel eerlijk te zijn ben ik daar wel even aan toe :o

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 18:44

hier ook ontzettend druk, de verzamelwoede voor kerst is bezig ( wij zitten in het centrum haha ) we zouden zelfs een half uur langer open blijven maar gelukkig ging iedereen ineens weg :D

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 18:55

Gisteren was het bij ons ook al zo druk inderdaad, had uiteraard ook sluit op raam 2 :+
Wij vroegen ons ook al af waar al die mensen ineens vandaag kwamen op een maandagavond in de vakantie..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 21:21

Mwehh terug komen van pauze steeds.. jammer dit :p loopt erg door!

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 21:24

Vandaag ook weer druk geweest bij ons..
Wel net ziek naar huis gegaan, kon echt niet meer... :(

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 00:32

Beterschap :(:)

Joepie, volgende week weer een paar extra uurtjes meegesprokkelt :D

Hopelijk blijft het voor mij alleen een verkoudheidje met kerst :=

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 00:44

Heerlijk he, extra uurtjes. Ik werk volgende week al 40+ dus hoef niks meer te regelen.
Werd net ook nog gevraagd of ik morgen kon werken van 11-19... Uhh net ziek naar huis gegaan dus helaas nee... Toch wel jammer. Wilde eigenlijk wel maar moet ook maar eens naar mijn lichaam luisteren. :+

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 01:11

Ja echt wel.. normaal werk ik er rond de 28 tot 36... Was 2 weken geleden 20 uur ingeroosterd, vorige weer 14 en deze week maar 4 uur := gelukkig gisteren nog een dienst van 5 uurtjes over mogen nemen.
Volgende week zou ik 20 uur hebben, dit zijn er nu 26 geworden. Ben er wel blij mee, want moet wel huisje betalen, autootje, paarden en andere dingen :P :P

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 05:03

Ik was deze week alleen vandaag 6 uurtjes ingeroosterd, normaal rond de 20. Maar die dienst van vandaag zou dus met pauze moeten zijn, maar was zo druk dat we die vergeten zijn (moest 19:00 beginnen dus al gegeten), en uur te laat klaar. Was wel lekker druk. Ik hou daar echt van, helemaal de avonddrukte op raam 2. De smile was niet meer van mn gezicht te krijgen, aldus de manager :')

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 13:11

Lekker!
Alleen met die vergeten pauze kunnen ze flinke boetes krijgen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 13:32

Zo had ik een keer geweekt tot 00:15 en de volgende dag om 07:45 moest ik weer aanwezig zijn.. oeps!

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 13:58

Jullie moeten ook donaties vragen voor het kinderfonds neem ik aan? :) Ik verbaas me echt over zo veel mensen.. Staan met het complete gezin (4 of 5 jonge kinderen) aan de kassa maar kijken je boos en verontwaardigd aan als je een donatie van 50 cent vraagt. En dan heb ik het niet over de mensen die voor de 2e keer die dag wat bestellen en al gedoneerd hebben of vaker komen, maar echt over de mensen die van niks weten en dan dus ijskoud 'nee' zeggen.

Ik doneer zelf regelmatig wat klein geld in het potje en heb deze maand 2 keer 50 cent gedoneerd aan de kassa dus vind dat ik genoeg doneer. Ik bedoel ook echt niet dat iedereen MOET doneren maar als het gaat om gezinnen die ijskoud nee zeggen verbaas ik me best wel. Dan denk ik bijna: wacht maar tot jouw kind in het ziekenhuis ligt en jij niet in het ronald huis terecht kunt.. Best gemeen maar ik vind die mensen ook gemeen :')

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 15:17

Soms verbaas ik me ook wel, maar meeste mensen, zelfs van die stoere jongens, die doneren wel, leuk!

Laatst had ik een vrouw die toen ik vroeg of ze wilde doneren doodleuk zei van nee, want zo doneren haar ook niet. Heb haar maar gezegd dat ik voor haar hoop dat zij niet zo ziek is als dat die kinderen zijn... Op zo'n moment kan ik echt mn mond niet houden. Gelukkig gaf ze me gelijk en heeft daarna nog een euro gedoneerd ook :)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 15:29

Ik maak me er eerlijk gezegd niet zo druk om.. Dat hou je altijd namelijk.
De mensen die wel doneren bedank ik hartelijk, maar als ze niet doneren, jammer natuurlijk maar ook prima.

Had pas wel een meneer die niet wilde doneren maar vervolgens wel zijn €0,70 wisselgeld in het potje gooide... Uhh ja logisch? :')

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 17:19

Heb ook wel het idee dat mensen niet eens luisteren als je ze het vraagt. Heel veel mensen gooien idd alsnog hun wisselgeld in het potje. Net alsof de boodschap gewoon niet aan komt.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 17:26

Caily schreef:
Soms verbaas ik me ook wel, maar meeste mensen, zelfs van die stoere jongens, die doneren wel, leuk!

Laatst had ik een vrouw die toen ik vroeg of ze wilde doneren doodleuk zei van nee, want zo doneren haar ook niet. Heb haar maar gezegd dat ik voor haar hoop dat zij niet zo ziek is als dat die kinderen zijn... Op zo'n moment kan ik echt mn mond niet houden. Gelukkig gaf ze me gelijk en heeft daarna nog een euro gedoneerd ook :)

dat hoef ik hier geloof ik niet te flikken :=
de eerste dag doneerde echt iedereen bij mij was echt verbaast,.. maar ik heb ook het idee als je eerst al bijverkoopt dat ze dan al standaard nee zeggen, zonder bijverkoop zijn er grotere kansen op doneren heb ik het idee..

ik ben trouwens nauwelijks ingeroosterd in de vakantie... ja of ik gister kon werken net toen ik sport had. ben zo lief geweest om nachtdienst te ruilen iemand wou dr van af dus zaterdag weer nachtdienst :+

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 17:35

Ik vind zelf het moment van doneren een beetje ongelukkig gekozen. Je hebt in december al serious request, unicef ij de bios en noem maar op en nu ook al extra bij de mac. Mag ik ajb zelf kiezen waaraan ik doneer? Vragen staat vrij, maar nee zeggen ook.

xxxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 17:36

Ik kan het ook echt niet uit staan als mensen ijskoud nee zeggen of van die stomme grapjes gaan maken 'ja ik wil ook wel gedoneerd worden' of dat soort opmerkingen. Kan het dan ook bijna niet laten om iets terug te zeggen.

Daarentegen doneren heel veel stoere jongens wel gewoon. En laatste 2 weken ook al heel veel leuke opmerkingen gekregen: 'tuurlijk, je vraagt het zo lief dat ik mij niet kan voorstellen dat iemand nee zegt tegen jou' en een mevrouw begon bijna te huilen omdat haar dochter in het ziekenhuis heeft gelegen en zij zulke goede herinneringen had aan de stichting en ze vond het zo'n goede actie enzo.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 18:19

ja wij hebben hier ook heel veel "assielzoekers" om het zo maar te zeggen,ik denk dat ze pools zijn en vaak een sterke alcohollucht. ze bestellen standaard 10 cheeseburgers/ chillichickens / hamburgers maar gooien gewoon 5 euro in bakje ding o.O bevestigd maar weer dat je niet moet vooroordelen , van de gene die je het minst verwacht...

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 18:22

December is gewoon de maand van saamhorigheid en daarom hebben dus veel stichtingen, bedrijven etc. acties om geld binnen te halen. De reden van ongelukkig moment gekozen gaat dan niet op. Bedrijven gaan echt geen rekening met elkaar houden, want ook niet iedereen doneert bijvoorbeeld voor Unicef of SRQ.

Als mensen niet willen en er heisa om gaan maken, praat ik er gewoon overheen. Ik vraag of ze anders nog iets willen, zo niet noem ik het bedrag en zeg (bij raam 1) dat ze door kunnen rijden naar het eerste raam.
Ga daar verder dan ook mijn tijd niet aan verdoen.

Bij ons is afgesproken dat we sowieso altijd aan bijverkoop doen, en dat we eventueel de donatie dan mogen laten zitten. Betekend niet dat dat dan ook bij elke bestelling gebeurd.. Maar als je bijvoorbeeld hebt gevraagd of meneer of mevrouw een groot menu wil met frietsaus, ze willen dit niet. Je vraagt vervolgens of ze dan misschien nog een donut erbij willen en ze willen dit ook niet. Dat je dan ook nog niet hoeft te vragen of ze een donatie willen doen. Dan word het allemaal een beetje negatief...

Je weet ook niet waarom mensen nee zeggen he.. Misschien hebben ze wel gespaard om hun kinderen een keer te trakteren op een avondmaal bij de McDonald's.. Die €0,50 is dan best veel geld voor dat soort mensen. Accepteer dan ook gewoon de keuze van mensen als ze niet willen doneren.

Je moet/mag het vragen, maar willen ze niet is dat toch ook helemaal prima.
Wil verder geen mensen aanvallen, maar denk alstublieft een beetje na voordat je bepaalde dingen zegt.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 20:11

Ik sta de laatste tijd heel veel raam 1 en vraag dus constant of de gasten willen doneren. Maar die grapjes zoals: "Nee, want jullie doneren zelf ook niet." "Doneer je dan ook aan mij?" "Ik wil ook wel donaties krijgen." vind ik echt onwijs irritant.
En aan de kassa werd laatst achter mijn rug om besproken waarom de vrouwen niet wilden doneren, ze vonden het namelijk maar onbetrouwbaar en geloofden er niet in dat het geld er ook echt terecht kwam...

Moeten jullie dus bijverkoop + donatie doen? Want als ik dat doe denk ik echt dat mensen heel boos worden. Sommige reageren al zo gepikeerd na de donatievraag. :=
Doneren jullie zelf ook trouwens (naast de mensen die dat hier al aangeven)? Wij, als crewmembers, hebben echt allemaal minimaal 1x gedoneerd.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 20:38

Fee_ schreef:
December is gewoon de maand van saamhorigheid en daarom hebben dus veel stichtingen, bedrijven etc. acties om geld binnen te halen. De reden van ongelukkig moment gekozen gaat dan niet op. Bedrijven gaan echt geen rekening met elkaar houden, want ook niet iedereen doneert bijvoorbeeld voor Unicef of SRQ.

Als mensen niet willen en er heisa om gaan maken, praat ik er gewoon overheen. Ik vraag of ze anders nog iets willen, zo niet noem ik het bedrag en zeg (bij raam 1) dat ze door kunnen rijden naar het eerste raam.
Ga daar verder dan ook mijn tijd niet aan verdoen.

Bij ons is afgesproken dat we sowieso altijd aan bijverkoop doen, en dat we eventueel de donatie dan mogen laten zitten. Betekend niet dat dat dan ook bij elke bestelling gebeurd.. Maar als je bijvoorbeeld hebt gevraagd of meneer of mevrouw een groot menu wil met frietsaus, ze willen dit niet. Je vraagt vervolgens of ze dan misschien nog een donut erbij willen en ze willen dit ook niet. Dat je dan ook nog niet hoeft te vragen of ze een donatie willen doen. Dan word het allemaal een beetje negatief...

Je weet ook niet waarom mensen nee zeggen he.. Misschien hebben ze wel gespaard om hun kinderen een keer te trakteren op een avondmaal bij de McDonald's.. Die €0,50 is dan best veel geld voor dat soort mensen. Accepteer dan ook gewoon de keuze van mensen als ze niet willen doneren.

Je moet/mag het vragen, maar willen ze niet is dat toch ook helemaal prima.
Wil verder geen mensen aanvallen, [b]maar denk alstublieft een beetje na voordat je bepaalde dingen zegt.[b]

Zeg alleen dat ik me verbaas hoe koud sommige mensen nee zeggen terwijl ze de helft van de vraag niet eens horen.
Je kan namelijk prima aan mensen zien of ze de vraag al vaker hebben gehad, of dat ze goed luisteren naar wat je zegt en vervolgens verontwaardigd nee zeggen. Ik verbaas me vooral omdat mensen er vaak bij kijken alsof ik Indonesisch praat terwijl ik het een doodnormale vraag vind. En de 'Mensen die bij de Mc werken zijn dom' verzinsels werken daar niet bij mee. Vraag alle mensen eens waarvoor die donatie is en meer dan de helft weet het niet.
Mensen zijn vrij om nee te zeggen bij mij maar de manier waarop zegt een heleboel ;) Ik ga dan ook nog net zo vrolijk door met afrekenen enzo en ben niet ineens boos ofzo :')
Ik hoef ook het lef niet te hebben tegen een gast in te gaan hoor, al wil ik dat héél graag af en toe. Dan krijg ik dat direct te horen.

Valt me trouwens ook op hoe veel mensen nog zeggen dat ze absoluut doneren omdat ze er zelf ook mee te maken hebben gehad!

Bijverkoop heb ik toch zo'n schijthekel aan {:)-:( Als we een bestelling hebben met een menu bijvoorbeeld moeten we altijd upgraden, dus krijg je de volgende zin: 'Wilt u voor 75 cent extra een groot menu? '. Veel mensen zeggen dan al nee. Dan moeten wij het volgende zeggen: 'Dan krijgt u namelijk een gratis film cadeau en kunt u sparen voor een gratis menu'. Mensen raken geïrriteerd en zeggen nogmaals nee. Dan komt er aan het eind van de bestelling nog 'Wilt u er 6 nuggets bij voor 2 euro' nou dan worden die geïrriteerde mensen vaak nog bozer.
En dan komt er zo'n manager bijstaan op raam 1 die het doodleuk nog een keer vraagt. Ja hallo :7

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 20:51

Is dat moeten bij verkopen bij jullie standaard dat je dat altijd 'moet' proberen? Bij ons vraagt de manager soms of we sundee bij willen verkopen bijvoorbeeld, maar ik hoor het verder nooit iemand doen. Alleen als het specifiek gevraagd is zeg maar. En dan letten de managers er verder trouwens ook helemaal niet op of het ook echt gevraagd wordt :')