Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

gelukkig gisteren nog een dienst van 5 uurtjes over mogen nemen.
Ik verbaas me echt over zo veel mensen.. Staan met het complete gezin (4 of 5 jonge kinderen) aan de kassa maar kijken je boos en verontwaardigd aan als je een donatie van 50 cent vraagt. En dan heb ik het niet over de mensen die voor de 2e keer die dag wat bestellen en al gedoneerd hebben of vaker komen, maar echt over de mensen die van niks weten en dan dus ijskoud 'nee' zeggen.
Caily schreef:Soms verbaas ik me ook wel, maar meeste mensen, zelfs van die stoere jongens, die doneren wel, leuk!
Laatst had ik een vrouw die toen ik vroeg of ze wilde doneren doodleuk zei van nee, want zo doneren haar ook niet. Heb haar maar gezegd dat ik voor haar hoop dat zij niet zo ziek is als dat die kinderen zijn... Op zo'n moment kan ik echt mn mond niet houden. Gelukkig gaf ze me gelijk en heeft daarna nog een euro gedoneerd ook

Fee_ schreef:December is gewoon de maand van saamhorigheid en daarom hebben dus veel stichtingen, bedrijven etc. acties om geld binnen te halen. De reden van ongelukkig moment gekozen gaat dan niet op. Bedrijven gaan echt geen rekening met elkaar houden, want ook niet iedereen doneert bijvoorbeeld voor Unicef of SRQ.
Als mensen niet willen en er heisa om gaan maken, praat ik er gewoon overheen. Ik vraag of ze anders nog iets willen, zo niet noem ik het bedrag en zeg (bij raam 1) dat ze door kunnen rijden naar het eerste raam.
Ga daar verder dan ook mijn tijd niet aan verdoen.
Bij ons is afgesproken dat we sowieso altijd aan bijverkoop doen, en dat we eventueel de donatie dan mogen laten zitten. Betekend niet dat dat dan ook bij elke bestelling gebeurd.. Maar als je bijvoorbeeld hebt gevraagd of meneer of mevrouw een groot menu wil met frietsaus, ze willen dit niet. Je vraagt vervolgens of ze dan misschien nog een donut erbij willen en ze willen dit ook niet. Dat je dan ook nog niet hoeft te vragen of ze een donatie willen doen. Dan word het allemaal een beetje negatief...
Je weet ook niet waarom mensen nee zeggen he.. Misschien hebben ze wel gespaard om hun kinderen een keer te trakteren op een avondmaal bij de McDonald's.. Die €0,50 is dan best veel geld voor dat soort mensen. Accepteer dan ook gewoon de keuze van mensen als ze niet willen doneren.
Je moet/mag het vragen, maar willen ze niet is dat toch ook helemaal prima.
Wil verder geen mensen aanvallen, [b]maar denk alstublieft een beetje na voordat je bepaalde dingen zegt.[b]
Ik ga dan ook nog net zo vrolijk door met afrekenen enzo en ben niet ineens boos ofzo
Als we een bestelling hebben met een menu bijvoorbeeld moeten we altijd upgraden, dus krijg je de volgende zin: 'Wilt u voor 75 cent extra een groot menu? '. Veel mensen zeggen dan al nee. Dan moeten wij het volgende zeggen: 'Dan krijgt u namelijk een gratis film cadeau en kunt u sparen voor een gratis menu'. Mensen raken geïrriteerd en zeggen nogmaals nee. Dan komt er aan het eind van de bestelling nog 'Wilt u er 6 nuggets bij voor 2 euro' nou dan worden die geïrriteerde mensen vaak nog bozer.