Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RonavhN

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:04

Ik weet weer waarom ik op de pabo zit, vandaag zo'n fijn lesje gegeven <3
Ging proefjes doen met ijsklontjes, en iedereen was echt su[er enthausiast en aandachtig aan het werk en er kwamen echt hele slimme dingen uit kleuters waarvan ik het echt niet verwachtte. Zo zie je maar dat een boeiende en actieve les vaak veel meer uit kinderen haalt he :D Was helemaal blij!
Mijn mentor (De leerkracht van die groep dus) Zag ik af en toe ook echt met een verbaasd gezicht kijken als er weer een slimme opmerking kwam, erg leuk haha.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:19

Ik heb toch iets geks meegemaakt afgelopen vrijdag... Er was een leerling in de les die dacht zomaar even zijn broek naar beneden te trekken. Toen ik hem daarop aansprak was het: "Dan moet je maar niet kijken als het je niet bevalt." Okeee... :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:34

Say what? :')

Ronaa, gaaf he, als het zo goed lukt!

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:00

Jullie ratelen lekker door!

Zie vooral veel enthousiaste berichten langs komen :) Wat een leuk vak is het dan eigenlijk hè..
Heb ook wat ellende voorbij zien komen, jammer genoeg zie ik het bij mij op school ook.. Niet in de vorm van ziek zijn gelukkig. Lijkt me echt vreselijk om daar mee te maken te hebben..

Ik heb net mijn eerste ouderavond gehad. Had 4 ouders en morgenmiddag heb ik er nog 3. Vond het eigenlijk best leuk! Fijn om te zien hoe graag ouders hun kind willen helpen en daarom om advies komen vragen, en hoe leuk ze het vinden als je enthousiast bent over hun kind!
Kon ook elke ouder wel meteen aan de leerling linken qua uiterlijk/gedrag/bewegingen etc. :')

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:49

Adamootje schreef:
Ik heb toch iets geks meegemaakt afgelopen vrijdag... Er was een leerling in de les die dacht zomaar even zijn broek naar beneden te trekken. Toen ik hem daarop aansprak was het: "Dan moet je maar niet kijken als het je niet bevalt." Okeee... :')

Oh joh, ik heb er eentje die zich doodleuk tot op zijn boxer uitkleedde onder het mom van 'U mag me er niet uitsturen omdat ik geen kleren aan heb!'
Mafketels :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 23:05

mayniac_val schreef:
Adamootje schreef:

Oh joh, ik heb er eentje die zich doodleuk tot op zijn boxer uitkleedde onder het mom van 'U mag me er niet uitsturen omdat ik geen kleren aan heb!'
Mafketels :')

Nee joh, serieus?? :+ :+ :+

Ik had er laatst 1 die de les binnenkwam, langs me liep en zei:"Ik heb toch zo'n zin om mijn broek uit te trekken", maar verder kwam het gelukkig niet :')

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 07:42

En hoe reageren jullie dan?

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 09:04

Ik heb even heel verbaasd staan kijken en ging weer verder met mijn les. Een dag later hoorde ik mijn collega Nederlands zeggen dat joch precies hetzelfde bij hem had gedaan _O- Mentor lag vlak toen ik het vertelde, ik vond dat ik toen wel weer genoeg had gedaan.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 10:20

Avalon_ schreef:

Ik heb hem vriendelijk verzocht dat bij een andere docent te doen en niet bij mij :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 10:25

Gisteren had ik een leerling die te laat de les in kwam 's ochtends en toen ik vroeg waarom kreeg ik terug:
"Ja, mevrouououw...... Mijn gel was op. Mijn haar...... U weet toch!" :')

Ik heb hem complimenten gegeven voor originaliteit, meestal komen ze met kapotte fietskettingen en gemiste bussen enzo haha.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 11:08

:') :') :') Pubers zijn echt zo grappig!

Ik heb een opvang uurtje met bijna allemaal meisjes (hele verandering voor mij dus :') ). Ze hebben al drie keer gezegd dat ze mij als mentor willen, vet lief :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 11:14

Haha dat is echt zo leuk!

Ik had het laatst andersom;
Mijn mentorklas (brugklas) kwam naar me toe en vroeg of volgend jaar mevr X hun mentor mocht zijn.
Na een zwaar geacteerde quasi teleurgestelde en verontwaardigde reactie van mijn kant kwam het eruit:
"Ja, maar u bent ook tof, u bent onze 2e favoriete docent. Maar volgend haar willen we toch haar als mentor".

En beankt :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 11:18

hahahah zulke leuke acties komen langs! Pubers zijn zeker leuk. Op mijn vakantiewerk had ik ook altijd 12/13 jarige :) Super leuk zijn ze!
Wel zou ik nu denk ik toch liever groep 4/5/6 willen hebben van de basisschool

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 11:50

Lekker aardig weer Goof :')

Wat spreekt je precies aan van die groepen peca?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 12:07

De leefdtijd en de leerstof. Je kan er nog echt speels mee omgaan, maar ook echt serieus de lesstof aanbieden.
De leefdtijd 8/9/10 vind ik zo een leuke leefdtijd :)
Moet alleen afstuderen in het jonge kind, dus dan liefst groep 4 of anders groep 3 :)

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 12:15

Ah zo :j
Waarom 'moet' dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 12:23

Bij ons moest je vanaf jaar 3 kiezen tussen jonge kind en oude kind. Jonge kind is groep 1 t/m 4 en oude kind is groep 5 t/m 8. Dit betekend dat je dus stage moet lopen in de gekozen 'kind' en hier dus ook je afstudeerstage lopen. Ik heb jonge kind gekozen, dus vandaar de eis dat ik in één van de jongere groepen mijn afstudeerstage moet lopen.
Heb wel al een leuke stageschool waar ik deze stage kan lopen :)

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 12:25

Oh zo! Klonk een beetje alsof het je opgelegd was :))

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 12:27

Oh kleuters vind ik vreselijk. Heel weinig uitdaging voor mij.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 12:28

Heb een tussenuurtje en mijn deur staat open, nu staan er een paar op de gang te overleggen of ze mij gaan vragen om ze bijles te vragen of niet. Ik denk dat ze niet door hebben dat ik alles kan horen _O-

Ik zou de basisschool sowieso niet zo leuk vinden :o Moet altijd zo verschrikkelijk lachten om die maffe pubers.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 12:31

Ja ik vind het fijn dat je met pubers meer de dialoog aan kunt gaan en ze hopelijk wat meer maatschappelijk besef kunt bijbrengen :=

Ik had gisteren een gefrustreerde post op mijn fb gezet, over een meisje in de trein dat zei dat je gewoon met kanker moet kunnen vloeken. En toen reageerde een collega daar op, dat ik met haar in gesprek moest gaan en niet zo negatief moet zijn. Ik ben nog steeds zo kwaad. Pas toen ik zei ''Stop, je gaat over mijn grens heen'', stopte hij. En ik zie hem morgen. Maar ik ben nog steeds zo kwaad. Ik wil hem eigenlijk van fb schoppen maar ja, het is een collega.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 12:32

Oh Val, kun jij mij een beetje helpen met dossiers? Ik heb wat richtlijnen en aansturing nodig....

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 12:40

Grr, irritant is dat Lieveli!
PB maar even!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:09

mayniac_val schreef:
Heb een tussenuurtje en mijn deur staat open, nu staan er een paar op de gang te overleggen of ze mij gaan vragen om ze bijles te vragen of niet. Ik denk dat ze niet door hebben dat ik alles kan horen _O-

Ik zou de basisschool sowieso niet zo leuk vinden :o Moet altijd zo verschrikkelijk lachten om die maffe pubers.

Ik ben denk ik te lief voor pubers, dat ze straks over mjj heen lopen ofzo. Eerste basisschooljuf worden en wie weet misschien wel hoger.

Met kanker schelden vind ik niet kunnen...

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 14:18

Avalon_ schreef:

Dat hij zijn broek maar in de wc uittrekt en niet in de les.