Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 10:15

ik heb de afgelopen ruime maand mijn linkedin netwerk flink groter gemaakt :j

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 10:22

Jettie schreef:
Ik kom ook even binnen vallen, geen werkzoekende maar ben als student wel bezig met het voorbereiden op de arbeidsmarkt.. er zijn ook niet zo veel banen als orthopedagoog, dus ik probeer nu zo goed mogelijk aan m'n CV en netwerk te werken.

Ik las op deze pagina dat veel mensen balen dat er zo weinig vacatures zijn. Ik heb van de week een training gehad van een coach, zij vertelde me dat 70% van de banen wordt opgevuld door connecties van de mensen in het bedrijf en dat er nog maar 30% van de banen opgevuld wordt door de methode 'vacature op internet of in de krant -> cv/brief opsturen -> gesprek'. Ik vond dit best wel een eye-opener, er zijn blijkbaar veel 'verborgen' vacatures. In hoeverre zijn jullie bezig met het vergroten van je netwerk? Mensen vertellen wat je wilt, LinkedIn profiel aanmaken, etc.?

Linkedin heb ik uitgebreid ingevuld en mensen van mijn stage ed uitgenodigd, ik ben aan het netwerken met recruiters via twitter vooral ook, verder met mensen uit mijn omgeving. En ik probeer naar bedrijfsdagen en dergelijke te gaan om te netwerken.

Ik schrok ook van het grote aantal.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 11:13

Zo ben ik vorige week door mijn oude baas (Openbaar Ministerie) gemaild of ik weer interesse had. Ik heb een brief en cv gemaild en heb volgende week gesprek. Deze vacature heeft ook nergens opengestaan. Zo belangrijk is het dus om je contacten goed te onderhouden..

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 11:20

Leuk om te horen dat jullie er zo bewust mee bezig zijn! En het voorbeeld van Wanted2003 is helemaal super natuurlijk. Succes met je gesprek alvast!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 11:28

Succes Wanted!!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 11:30

annastasia schreef:
Net weer 2 sollicitaties de deur uit gedaan voor bij de R.Bank.
Weet haast wel zeker dat ze weer afgewezen worden omdat ik geen ervaring heb opgedaan binnen de R.Bank, maar er stond niet specifiek bij vermeld dat je dat moest hebben.
Stond wel bij een andere vacature.

De aanhouder wint ;)

Net de afwijzing van het uzb al binnen. Ik had geen recente R.bank ervaring en geen Wft. Dat eerste klopt, maar stond ook niet in de tekst. Wft ben ik mee bezig en hoop ik volgende maand te behalen. En daarvan stond dat het een pre is, dis geen vereiste. €&@€ hoe kan ik ooit ervaring daar op doen als je er niet eens binnen komt....

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 11:39

Annastasia: Heel, heel, heel veel geluk hebben :(:)

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 11:46

Ik mag vanmiddag om 13:15 aantreden op gesprek...
Net even (op mijn werk :')) wat vragen op papier gezet en in het kort antwoord op de mogelijke vragen die ze mij gaan stellen....
En benieuwd, niet echt zenuwachtig maar misschien komt dat, doordat ik eigenlijk nog nooit een slecht gesprek heb gehad en altijd werd aangenomen...
Het zal me benieuwen.... ;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 12:01

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 12:03

Thanks!

Mijn ervaring met OM en Rechtbank is inderdaad dat je er niet zo snel binnenkomt. De meesten mensen die uberhaupt binnenkomen hebben al stages en/of afstudeeropdrachten binnen de organisatie afgerond. Er wordt heel vaak een beroep gedaan op de goede krachten die ze al kennen of mensen die een hele grote rugzak aan studie en werkervaring meebrengen.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 12:37

Nou, ik ben bezig een WW uitkering aan te vragen. Geen recht op. Dus nu bijstand aanvragen.

Ik wilde er niet aan, een uitkering, maar ik begin het nu wel nodig te hebben! Maar pfft, wat een lang proces om door te gaan..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 12:45

ElineS schreef:
Nou, ik ben bezig een WW uitkering aan te vragen. Geen recht op. Dus nu bijstand aanvragen.

Ik wilde er niet aan, een uitkering, maar ik begin het nu wel nodig te hebben! Maar pfft, wat een lang proces om door te gaan..

Waarom heb je geen recht op WW?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 13:17

Nou, vanochtend weer bij een bureau geweest... Weer getest (oa Nlse taal) en weer zeer goed bevonden..Maar ja, zonder baan heb ik daar zo weinig aan -O-

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 13:22

Suzanne F: Voldoe niet aan de wekeneis.

Klopt ook wel. Ik heb namelijk bijna heel het jaar zwart gewerkt als oppas.. En net niet genoeg weken wit gewerkt.. :') Dus ja, dan heb ik geen recht.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 16:46

Ik werd net gebeld en ik mag voor een tweede gesprek komen *\o/* *\o/* (Sollicitatie van vorige week) *doet een dansje*

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 16:48

gefeliciteerd SIL! ik ga voor je duimen!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 17:00

Spannend, succes met je 2e gesprek!!!!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 17:05

Goed bezig! Succes met je 2de gesprek

Nou, hier nog steeeeds onduidelijkheid over mijn contract. Word nog leuk, ik ben de helft van deze week vrij en werk hier nog maar 9 dagen. Geen idee dus hoe en wat en ik word er helemaaaaal kriegel van (contract loopt 31 dec af) Ga vanavond aan een brief zitten, maar ppffftttt.

Weet wel dat mijn huidige contract (werkervaringsplek) vanaf 31 dec is afgesloten. Dus zoals het nu lijkt ben ik vanaf 31dec werkloos. MAAR: ze zitten nog steeds naar een invulling te kijken.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 17:22

Gefeliciteerd SIL!

Ik heb vanmiddag een super leuk 1e gesprek gehad... Ze hadden vanmorgen al een kandidaat gehad maar heb los weten te futselen dat ik nu de voorkeur al had... Donderdag hebben ze nog 3 sollicitanten maar de gesprekken waren op volgorde van gewildheid n.a.v. het cv....
Uiterlijk begin volgende week hoor ik of ik voor een 2e gesprek mag komen dus ben errug benieuwd!

Bottles

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 17:24

Gefelicteerd SIL!!
Denise04: klinkt ook goed, hoop voor je dat je door bent!

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 18:08

Ik had vandaag ook weer een heel leuk gesprek. Voor een best wel pittige functie. Doel van de functie is dat ik me uiteindelijk ontwikkel tot de financiële pilaar binnen het bedrijf (MT dus).

Lijkt me heel gaaf. Lekker open gesprek gehad. En ik kreeg een compliment voor mijn sollicitatie brief.
Hij was grammaticaal correct :+ , kwam niet vaak meer voor zei meneer en er zat een leuke dynamiek in.

Al met al weer geslaagde dag!

Felicitatie & succes trouwens voor iedereen waarbij er een baan gevonden is, of er weer beweging in zit.
Is altijd lekker zo voor de feestdagen!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 18:20

ook hier een leuk gesprek gehad vanmiddag hoor vrijdag meer :)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 18:20

Dan ben ik wel heel benieuwd naar je brief..... Leuk sar het gesprek zo goed ging!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 20:01

Klinkt goed! Spannend!

Ik ben ook erg benieuwd naar je brief!