Examenjaar vwo'ers 2012

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 12:33

Marloes schreef:
Douce, staat voor elk oefenexamen in je examenbundel. Dat formuleblad is elk jaar hetzelfde, volgensmij.

Dat formuleblad kan juist ieder jaar wisselen. :j

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 12:35

Ik had voor oefenexamen Nederlands 2007 eerste tijdvak een 7,3. Ik vind juist het tekstverklaren moeilijk.. voor de samenvatting heb ik steeds bijna alle punten.

Ik ga ook wel kijken na een examen hoe ik het gemaakt heb, ben dan veel te benieuwd.

s1993

Re: Examenjaar vwo'ers 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 12:48

Ik ga zondag niet meer oefenen, want bij mijn zijn bij Nederlands de cijfers echt heel wisselend (tot nu to ligt alles tussen een 5,3 en 8,1) en als ik dan zondag eentje slecht maak krijg ik veel te veel stress voor maandag :P
Gister had ik een 7,4 dus denk dat ik nu gewoon geen examens meer ga maken voor nederlands, dan heb ik er iig een goed gevoel over :)
Ga wel nog wat losse dingen doornemen denkik en verder ook met wiskunde bezig...

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 13:19

s1993 schreef:
Ik ga zondag niet meer oefenen, want bij mijn zijn bij Nederlands de cijfers echt heel wisselend (tot nu to ligt alles tussen een 5,3 en 8,1) en als ik dan zondag eentje slecht maak krijg ik veel te veel stress voor maandag :P

Dat ja :')
Ik ga inderdaad wel gewoon andere dingen doen, maar de dag voor een examen ga ik niet meer met dat vak aan de slag :)

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 13:33

Net een oefenexamen van M&O gemaakt, 2010-I, een 5,9 of een 6,0 (twijfel over een antwoord :P ), maar nogal wat domme fouten gemaakt. Verkeerd overgeschreven uit de opdracht, 0 teveel op mn rekenmachine enz. Beetje dom dus, maar voor mij een 6 prima voor M&O, dus ben er best blij mee :)

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:07

Een beetje off-topic maar goed:

Voor de mensen met biologie onder ons: Hoe lang groeit je schedel?

Ik ben 4 jaar geleden gestopt met paardrijden en ben nu weer begonnen met lessen. Heb tussendoor wel eens gereden maar altijd met andermans cap. Nu pakte ik mijn oude cap weer en die is ondertussen echt te klein :o Had altijd maat 54, die is dus nu te klein. Leen op stal altijd maat 56 maar die gaat na een uur ook zeer doen.

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:17

Douce schreef:

Ik ben 4 jaar geleden gestopt met paardrijden en ben nu weer begonnen met lessen. Heb tussendoor wel eens gereden maar altijd met andermans cap. Nu pakte ik mijn oude cap weer en die is ondertussen echt te klein :o Had altijd maat 54, die is dus nu te klein. Leen op stal altijd maat 56 maar die gaat na een uur ook zeer doen.

Ik leer veel met bio, maar dit niet.. Mijn capmaat is eigenlijk niet veranderd de laatste 3 jaar, rijd al best lang met dezelfde cap rond en hij past nog prima! Ligt per persoon ook wel verschillend denk ik, de een groeit langer door dan de ander.

Ik heb net het tekstbegrip gedeelte gedaan van nederlands 2008-2. 20-22 punten van de 29 dus best goed. Alleen, wie heeft de últieme tip voor het uit elkaar houden van:
'Alinea 1 formuleert de probleemstelling die het uitgangspunt vormt van de tekst'
en
'Alinea 1 noemt de directe aanleiding die tot het schrijven van de tekst heeft geleid'.

Ik vind ze steeds allebei kunnen :')

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:59

Als je met je cap rijdt wordt hij vaak ook iets ruimer door gebruik (ligt wel aan je soort cap maar ik had een kavalkade cap maat 57 die paste ik goed maar kreeg een nieuwe omdat hij een beetje versleten begon te worden en toen in de winkel had ik een 58, zelfde model (alleen dan nieuwer))
Volgensmij groeit je hoofd tot ergens rond je 21 ofzo? maar weet ik ook niet zeker, nooit geleerd met bio.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 16:08

Vandaar, die van mij zal ook niet ruimer geworden zijn. Ach, we zullen zien. Staan er hier in de buurt gelukkig genoeg te koop, rij nu western en dat is al duur zat.

Ik kan me echt niet tot geschiedenis zetten, republiek stonden fijne filmpjes voor op youtube maar van Vietnam vind ik de filmpjes nogal vlak. En ik zal er nu toch aan moeten beginnen.

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 16:11

Jongens, mag ik een schop onder m'n kont voor aardrijkskunde? Ik kan me er echt niet toe zetten, boel tekst, vijf boekjes... en ik zal toch echt wat moeten gaan doen -O-

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 16:15

Als ik jou schop, schop jij mij dan :D?

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 16:32

Ja hoor, met genoegen. Hopelijk ben je dan boos genoeg om mij keihard terug te schoppen :+

SCHOP! B-) leren jij! }:) ~~}>

:')

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 16:48

Je hebt zo hard geschopt dat ze niks meer terug kan doen _O-

Corientjuh94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 16:54

xMarloess schreef:
Douce schreef:

Ik leer veel met bio, maar dit niet.. Mijn capmaat is eigenlijk niet veranderd de laatste 3 jaar, rijd al best lang met dezelfde cap rond en hij past nog prima! Ligt per persoon ook wel verschillend denk ik, de een groeit langer door dan de ander.

Ik heb net het tekstbegrip gedeelte gedaan van nederlands 2008-2. 20-22 punten van de 29 dus best goed. Alleen, wie heeft de últieme tip voor het uit elkaar houden van:
'Alinea 1 formuleert de probleemstelling die het uitgangspunt vormt van de tekst'
en
'Alinea 1 noemt de directe aanleiding die tot het schrijven van de tekst heeft geleid'.

Ik vind ze steeds allebei kunnen :')

Dit heb ik ook, iemand tips? :D

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 16:57

Zo hard geschopt dat ik al bijna begonnen was.
SCHOP TERUG!!

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 17:00

Paisano schreef:
Je hebt zo hard geschopt dat ze niks meer terug kan doen _O-

:')

Auww ;( Bedankt :D

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 17:47

Soms val je van de ene verbazing in de andere op mijn school.. Dit hing er bij de mediatheek: http://i.imgur.com/l2hQQ.jpg Volgens mij is er iemand nu al gezakt voor Nederlands. :')

Ik las iets over feesten rond Amsterdam of Nijmegen, is voor mij nogal uit de richting denk ik (Groningen) en ben ook nog lang geen 18. Niet echt iets voor mij denk ik. :P Wel een heel leuk initiatief!

Iemand 2005-I gemaakt voor Nederlands? Had een 7,1 en dat is voor mijn doen heel goed.

Iedereen nog even een schop! *\o/*

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 18:00

Jeetje Puissance, die is wel heel erg :')
Jammer dat het te ver is om of naar ons of naar Amsterdam te komen, maar wie weet :P Bij ons hoef je in elk geval geen 18 te zijn, is alleen feesten op de wei. A´dam zou uitgaan zijn en dan waarschijnlijk wel.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 18:40

Het is wel een heel leuk idee inderdaad. Wanneer doen jullie het eigenlijk? 14 juni zelf moet ik 's avonds naar school en 15 juni hebben we hier zelf waarschijnlijk feest, dus dan kan ik niet (hoewel er altijd mensen welkom zijn bij mij de 15e :Y)). Andere data misschien wel. :j

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 18:43

Ehmm.... jongens, hebben we daar al over nagedacht?
@Puissance, volgens mij was het de bedoeling om een meetingtopic te openen over waar en wanneer. Dus andere opties zijn zeker welkom - en eh... twee keer feest, of drie keer, is natuurlijk geen probleem (maar wordt misschien wel een beetje een duur grapje ;) )

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 19:29

Haha nouja laten we ons eerst maar druk maken om de examens en vervolgens om een feest.. Na de examens is het voor mij ook best druk, vanaf 4 juli heb ik spoedcursus autorijden, zodat ik in een maand hopelijk mn rijbewijs heb. En zelf ga ik als t goed is nog een feest geven, en 30 juni ben ik alweer op vakantie.

Nou ik heb net het samenvattingsdeel gemaakt van 2008-2, heb gewoon 19 van de 21 punten! Vond hem ook wel erg makkelijk..
Samen met tekstbegrip kom ik uit tussen de 7,4 en 7,8 :D

xCarien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 20:00

Okee stress is gekomen... ;(

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 20:20

De samenvatting van 2011-II ging best goed, 13 van de 18 punten.
Misschien dat als de docent het had nagekeken dat het net 1 of 2 puntjes minder waren geweest. Nu kom ik uit op een 7,0. Dus hoe dan ook was het sowieso ruim voldoende :D

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 10:15

Heeft een van jullie toevallig een samenvatting van aardrijkskunde? Ik heb net geprobeerd Samengevat te lezen, maar ik vind het echt niet fijn leren. Al die begrippen door elkaar zonder lopend verhaal, ik kan mijn aandacht er echt niet bijhouden :roll:

Jeetje, komt nu wel heel dicht bij, vinden jullie ook niet? Gister allerlaatste schooldag gehad met de examenstunt (het thema was horror, met het traditionele lerarenspel hadden we fearfactor gedaan waarbij de leraren allerlei organen moesten eten ~~}> ). De volgende keer als we naar school gaan, hebben we al examen Nederlands! Ik word nu echt zenuwachtig, ik heb niet het idee dat ik er mentaal klaar voor ben :=

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 10:33

Ja ik begin de spanning te voelen. Vriendlief daardoor automatisch ook :y)