Marloes schreef:Douce, staat voor elk oefenexamen in je examenbundel. Dat formuleblad is elk jaar hetzelfde, volgensmij.
Dat formuleblad kan juist ieder jaar wisselen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
s1993 schreef:Ik ga zondag niet meer oefenen, want bij mijn zijn bij Nederlands de cijfers echt heel wisselend (tot nu to ligt alles tussen een 5,3 en 8,1) en als ik dan zondag eentje slecht maak krijg ik veel te veel stress voor maandag
Douce schreef:Een beetje off-topic maar goed:
Voor de mensen met biologie onder ons: Hoe lang groeit je schedel?
Ik ben 4 jaar geleden gestopt met paardrijden en ben nu weer begonnen met lessen. Heb tussendoor wel eens gereden maar altijd met andermans cap. Nu pakte ik mijn oude cap weer en die is ondertussen echt te kleinHad altijd maat 54, die is dus nu te klein. Leen op stal altijd maat 56 maar die gaat na een uur ook zeer doen.
xMarloess schreef:Douce schreef:Een beetje off-topic maar goed:
Voor de mensen met biologie onder ons: Hoe lang groeit je schedel?
Ik ben 4 jaar geleden gestopt met paardrijden en ben nu weer begonnen met lessen. Heb tussendoor wel eens gereden maar altijd met andermans cap. Nu pakte ik mijn oude cap weer en die is ondertussen echt te kleinHad altijd maat 54, die is dus nu te klein. Leen op stal altijd maat 56 maar die gaat na een uur ook zeer doen.
Ik leer veel met bio, maar dit niet.. Mijn capmaat is eigenlijk niet veranderd de laatste 3 jaar, rijd al best lang met dezelfde cap rond en hij past nog prima! Ligt per persoon ook wel verschillend denk ik, de een groeit langer door dan de ander.
Ik heb net het tekstbegrip gedeelte gedaan van nederlands 2008-2. 20-22 punten van de 29 dus best goed. Alleen, wie heeft de últieme tip voor het uit elkaar houden van:
'Alinea 1 formuleert de probleemstelling die het uitgangspunt vormt van de tekst'
en
'Alinea 1 noemt de directe aanleiding die tot het schrijven van de tekst heeft geleid'.
Ik vind ze steeds allebei kunnen