Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 09:43

Drie?! Ik vind het bijna een prestatie als je 't voor elkaar krijgt een hele scriptie te schrijven met maar 3 referenties.. B-)

Solleke_Noah

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 10:01

Haha, is ook zo, hij had het hele ding gewoon uit zijn hoofd geschreven (typisch als je mijn vriend een beetje kent :P) In tweede zit heeft hij gewoon een 100-tal referenties toegevoegd, geen letter aan zijn tekst veranderd, en hij was erdoor ^^ Of hoe het niet moet, haha.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 10:10

Ik heb gister mijn voorlopige eindversie ingestuurd! :):)

Ben heel benieuwd wat mijn begeleider er van vindt.. en wanneer ik van haar hoor want de out of office reply gaf aan dat ze tot 2 april op vakantie is ;)

Ik had overigens zo'n 80 referenties in een stuk van 50 pag, maar de meeste verwijzingen zijn naar wetsartikelen en die staan gewoon in de tekst.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 10:32

Wij mogen dus geen voetnoten meer gebruiken... Alleen tussen haakjes in de tekst even kort naar betreffend artikel verwijzen. Echt zo bizar en tegen mijn natuur in. Ben heel erg van veel voetnoten :+ Wij krijgen zelfs te horen dat we wel goed moeten verwijzen, maar alleen wanneer noodzakelijk.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 12:00

Wiewww, ik had enkele mails gestuurd omdat ik voor mijn masterthesis stage wil lopen bij een productiehuis, want ik ga mijn masterthesis weer over televisieseries schrijven. Ik had vermeld dat mijn scriptie (die nu bijna klaar is) over De Ronde (een Vlaamse televisieserie) gaat. Nu krijg ik net een mailtje terug van één van de productiehuizen, dat mijn aanvraag is doorgestuurd, en onderaan een PS: "ik ben erg benieuwd naar je scriptie en zou hem graag willen lezen." Blijkt dat die vrouw de vriendin is van de co-regisseur :oo :wow: Dus ik stuur hem volgende week door als hij 100% klaar is. Zo leuk :D *\o/*

FOG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:12

Leuk Yasmine! Mooie binnenkomer ook haha! Heb je wat vertrouwen in je scriptie?

Ik heb net het laatste gesprek gehad met m'n begeleider vóór de deadline vrijdag. Het valt me op dat hij heel achteloos doet over die scriptie, terwijl ik het zie als een heel big deal.
Ik vraag: moet ik 'm laten inbinden? hij: alsjeblieft niet, snelhechter is goed, nietje erdoor heen is ook prima :P
Over de formulering: mag ik 'ik' gebruiken in de scriptie of moet ik persoonlijke vormen vermijden? hij: maakt niet uit, ik zie liever 'ik' dan de hele tijd 'er wordt ...'.

Over het inleveren: ik: hoe laat moet het ingeleverd? Hij: maakt niet uit, vrijdag de hele dag is wel goed.

Op zich wel fijn dat hij het niet zo zwaar opvat, dat is voor mij wat geruststellender, maar je zou toch zeggen dat voor een scriptie wel hele strikte regels gelden?

Ik heb dus vrijdag de deadline, ik moet nog wel bergen werk verzetten, maar denk dat het wel gaat lukken. Ben nu bezig met het theoretische kader uit te breiden en op orde maken. Heb m'n hele kamer vol liggen met stapeltjes artikelen en boeken, maar het is lastig om al die dingen verbinden tot een goed, logisch en relevant verhaal.. Bleehhh!

Succes iedereen!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:47

Ik heb ook vrijdag mijn deadline. Ben nu bezig met mijn laatste hoofdstuk dus ermoet nog aardig wat gebeuren...
Plus dat ik het vrijdag niet in kan leveren omdat ik dan op een wedstrijd ben in Belgie. Dus wordt vannacht doorbikkelen en morgen afwerken.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 13:42

Goh, mijn motivatie is echt even ver te zoeken..het schiet niet op.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:54

Ik heb net mijn eerste versie ingeleverd! 83 A4tjes B-) Nu hopen dat het niet al te gruwelijk dramatisch slecht is :Y)

saartjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:09

Wow wij mogen maar max 25 pagina's (gelukkig) heb morgen gesprek over concept eindversie :s hoop ook dat we niet te veel hOeven aan te passen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:14

Ik kom net aan de 21.000 woorden. WIj moeten tussen de 20 en 30.000 zitten. Echt bizar veel.

FOG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:46

Nou nou. Ik heb voor m´n scriptie hulp gevraagd aan wat vriendinnen. Een meisje had toegezegd me wel te willen helpen met het verwerken van m´n kwantitatieve data in SPSS en een andere had beloofd m´n scriptie door te lezen en te corrigeren. Nou vroeg ik ze laatst wanneer dat dan uit zou komen, krijg ik van beide terug dat het uiteindelijk niet meer lukt omdat ze het te druk hebben etc. Ik snap het op zich best, en ik was al heel dankbaar met de hulp, maar ik voel me toch een klein beetje in de steek gelaten. Had toch wel wat op ze gerekend.. Ik hou al niet zo van hulp inschakelen..
Of is dit heel gek van me :P? ik ben absoluut niet boos op ze geworden hoor, maar stiekem vind ik het toch niet zo tof.

saartjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:57

Nee dat snap ik! Je rekent er dan toch een soort op. Je bent dan toch minder onzeker oer wat je uiteindelijk inlevert.

saartjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:04

Heej lautje ik zag je berichtje langskomen op fb. Ik ken Bianca van de instructieweken en die had jou foto geliked. Klein wereldje zeg! Haha

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:27

Yasmine, wat gaaf zeg haha :D

FOG, that sucks :/ zit je inderdaad niet op te wachten dat je last minute sjaak de afhakers hebt.

Mijn ouders korten hun vakantie in voor mij, pa wil echt heel erg graag mijn werk doorlezen voordat het echt definitief weggaat :)

Met dank aan de ban (nogmaals dank Yasmine, ik doe zo weer een beroep op je haha) heb ik hoofdstuk 1 en 2 opnieuw verbeterd, samengevoegd, alle bijlagen gemaakt en goedgekeurd teruggekregen! :D
Ben nu begonnen met de resultatensectie en ik heb een goed beeld van hoe ik dat ga aanpakken. Alleen 1 probleem met de weergave; ik heb zoveel data dat ik niet weet hoe ik de tabellen moet maken dus volgende week dinsdag ga ik naar de begeleider die even wat gaat laten zien (moet iets maken met meerdere niveaus etc :+ ).
Natuurlijk daarna nog de discussie schrijven, maar eerst de resultaten tackelen haha want anders valt er weinig te schrijven over de discussie :P
Ik lig iig nog goed op schema, voor de zomer klaar is zeker mogelijk nog!

(ik zit met h1 en h2 op 20 pagina's, met bijlage; 48 :+ worden straks nog dure printkosten haha :P )

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:59

Zo, ik heb het druk gehad. Dus al een tijdje hier niets proberen weg te zetten. (SOGSOGSOG)
Morgen eerste versie inleveren. Nog 1 figuur aan het maken, verder nog een keer doorlezen en wat kleine dingen veranderen.
Dan vind ik het goed, het is ook een eerste versie.

Versie 2 en 3 zullen daarna vast nog wel komen; ik heb niet het idee dat ik er makkelijk vanaf kom dit keer.

Ik zit nu op 34 pagina's (exclusief literatuurlijst; de definitieve maak ik morgen) en rond de 10.000 woorden. Plus allemaal zelfgemaakte figuren (waar ik best trots op ben hihi).

Poehpoeh, ben ik even blij als ie af is... :') (nog een paar weken voor verbeterversies, maar het meeste werk is nu wel gedaan denk ik)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 17:01

Haha die figuren maken zijn ruk :')

Ik ben gister een uur bezig geweest met 1 figuur! :+ :')

saartjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 17:25

Ja hè heb tijdens mij 5 statistiek cursussen gelukkig wel goede basis wat betreft het maken van figuren maar het duurt nog steeds te lang.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 18:31

Toedels, ik heb weer een ban :D

(scheelt een hoop SOG :P)

FOG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 11:05

Vannacht om 1 uur had ik zo ongeveer m´n scriptie af :D dat voelt zoooo goed!
Heb even een nacht goed geslapen, en ik heb m'n moeder gevraagd of ze het nog snel voor me na wil kijken, dus ik heb zelfs nog een corrector weten te regelen. Dan straks als ik het terug heb, nog de laatste dingen aanpassen en dan BAM inleveren!

Anouk146

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 11:10

oh wat een fijn gevoel moet dat zijn inderdaad! Ik heb mijn eerste 2 hoofdstukken ingeleverd en mijn begeleider zei 'I was impressed by the quality of your work' :D dus dat is heel leuk, paar kleine dingetjes veranderen en die 2 stukjes zijn iig af! Het is zo leuk om dingen af te strepen :P

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 14:07

_lautje_ schreef:
Ik heb net mijn eerste versie ingeleverd! 83 A4tjes B-) Nu hopen dat het niet al te gruwelijk dramatisch slecht is :Y)

Wow, meteen 83 pagina's doorsturen! Ik zou dan echt panisch zijn dat ik het helemaal fout heb gedaan en dat ik alles moet gaan aanpassen _O-
Hoe was je feedback nog? :)

FOG, gefeliciteerd!!! Heerlijk gevoel hè!

Ik had net mijn laatste hoofdstuk doorgestuurd en kreeg als reactie "ziet er prima uit!" *\o/* Nu nog even een abstract schrijven, Engelse samenvatting en ik ben klaar :j

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 14:58

Yasmine *\o/*
Fog balen dat je begeleider er zo makkelijk over doet. Wat balen dat je vriendinnen toch geen tijd hebben om je te helpen. Fijn dat hij af is :D
Lautje ingeleverd *\o/*
Vuurneon, lief dat je ouders eerder terug komen van vakantie! En goed bezig geweest met dank aan je ban :D
NoeskaMoos ook blij als het af is :(:)

Hier gister een heel fijn gesprek gehad met iemand van een bedrijf. Die willen straks mijn scriptie ook hebben en zelfs gaan uitvoeren waarschijnlijk.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 10:55

Wat een goed nieuws allemaal!

Hier helaas niet ^)

Mijn begeleider was eerst 4 weken ziek geweest waarin ze niets kon nakijken, maar ik moest intussen toch door. Ik had zo ongeveer mijn scriptie af, maar nu blijkt dat we allebei een ander idee hadden gehad van waar het heen moest. daar zotten we nu over te discussieren via de mail. En het vervelendste is: ik snap haar echt niet. Ik snap ook haar correcties niet. Heel vervelend...

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 11:50

@Sheran: da's echt stom. Hopelijk moet je niet alles gaan veranderen?

Hier is het eindverslag van de stage binnen (uiteindelijk 55 pagina's geworden :P ) dus nu begin ik te schrijven aan mijn artikel en volgende maand begint dan eindelijk mijn masterthesis!