't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

branka16

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 09:43

VeerenAshley, in zwolle zochten ze nog een koerier, is dat niet wat voor jou?
Deze vacature staat op www.werk.nl
Meestal is koeriers werk niet belastend voor je rug (heb zelf ook een zwakke rug).

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 10:20

Hoiii

Ik heb een voorstel gekregen van het bedrijf waar ik 1.5 week geleden me eerste gesprek gehad heb.
valt me enorm tegen...

Zijn er sites waar je lonen kan vergelijken of wat is het min. is voor een bepaalde functie enz?
Dat ik een beetje weet wat normaal is.
Ik zou dan bijna 700euro bruto achteruit gaan....
Ik weet verdien nu goed maar 700 euro vind ik erg veel.
Ze belde op heb gezegd ik ga erover nadenken....

Het project waar ik aan meewerk stopt eind dit jaar vandaar dat ik op zoek ben naar iets nieuws.

gr
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 26-03-12 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 10:45

linnie050 schreef:
Hoiii

Ik heb een voorstel gekregen van het bedrijf waar ik 1.5 week me eerste gesprek gehad heb.
valt me enorm tegen...

Zijn er sites waar je lonen kan vergelijken of wat is het min. is voor een bepaalde functie enz?
Dat ik een beetje weet wat normaal is.
Ik zou dan bijna 700euro bruto achteruit gaan....
Ik weet verdien nu goed maar 700 euro vind ik erg veel.
Ze belde op heb gezegd ik ga erover nadenken....

Het project waar ik aan meewerk stopt eind dit jaar vandaar dat ik op zoek ben naar iets nieuws.

gr

Loonwijzer.nl ;)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 10:52

oke dankjewel :)

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 10:54

branka16 schreef:
VeerenAshley, in zwolle zochten ze nog een koerier, is dat niet wat voor jou?
Deze vacature staat op http://www.werk.nl
Meestal is koeriers werk niet belastend voor je rug (heb zelf ook een zwakke rug).

Dank je wel voor de tip!
Bij de enige koeriersbaan in Zwolle die ik op werk.nl kon vinden, stond dit echter vermeld: "het zelf laden en lossen van de auto (ook tilwerk!)." Ik zal maar eens kijken naar andere koeriersbanen die minder zware zaken dan plaatwerk vervoeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 10:56

Linnie050, het lastige is wel dat je op projectbasis vaak sowieso meer betaald krijgt. Ik hoop voor je dat je er leuke secundaire arbeidsvoorwaarden kunt uitslepen, zodat je loon netto alsnog hoger is. Voorbeeld, mijn loon is bij mijn huidige werkgever bruto bijna 200 lager dan ik nu zou krijgen bij mijn vorige werkgever maar door de ´benefits´ is het netto juist een stuk hoger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 11:03

Ik hoor hopelijk vandaag wat op mijn gesprek van twee weken terug :) ze hadden twee weken gesprekken dus best veel concurrentie.. Spannens!

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 11:12

Zijn er ook bokkers hier die een LinkedIn profiel hebben?

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 11:22

Moi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 11:34

Jans, wat voor gesprek was dat? Even nieuwsgierig. :)

Ik heb ook een leuke functie gevonden, denk dat ik daar ook maar op ga schrijven... :=

anoeska1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 12:07

Mag ik me hier ook melden. Ben sinds februari student af en sinds die tijd op zoek naar een leuke baan.

Had wel een leuk gesprek gehad in februari voor de functie bedieningsmedewerker. Ik heb daarvan een mail gekregen dat de keuze op mij was gevallen. Ze zouden voor maart contact met me opnemen, is niet gebeurt. Dus toen had ik een mail gestuurd met de vraag hoe het zat. Hun antwoord: Het is nog niet druk, we nemen voor april contact met je op. En je raadt 't al, nog geen contact.

Helaas heb ik in die tijd niet verder gesolliciteerd. Maar nu begint de hoop op die baan een beetje op te raken en heb ik er eigenlijk ook geen zin meer in. Ik ben vorige week maar weer begonnen met verder solliciteren. Zo even mijn frustraties er uit gegooid.

Iedereen veel succes met brieven schrijven en gesprekken.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 12:14

Ik had gesolliciteerd bij de post en werd gelijk teruggebeld.. alles was helemaal goed.. totdat ze zei dat je 3 maanden beschikbaar moet zijn. :\ Aangezien ik nog steeds moet auditeren voor Disney en ik gewoon verder ga solliciteren voor normale banen kan ik dat niet echt overzien. Dus dat houdt dan gelijk op helaas.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 12:18

SpikkelFire schreef:
Ik had gesolliciteerd bij de post en werd gelijk teruggebeld.. alles was helemaal goed.. totdat ze zei dat je 3 maanden beschikbaar moet zijn. :\ Aangezien ik nog steeds moet auditeren voor Disney en ik gewoon verder ga solliciteren voor normale banen kan ik dat niet echt overzien. Dus dat houdt dan gelijk op helaas.

3 maanden beschikbaar moet zijn... poedersuiker -O- Ik heb dat ik 2 maanden ongeveer beschikbaar kan zijn...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 12:19

anoeska1990: Balen zeg. Horecaseizoen begint nu pas een keer te lopen natuurlijk. Waar zoek je werk en in welke sector? (neem aan horeca?)

Hier nieuwe week, nieuwe kansen. Kreeg wel 1 afwijzing binnen op een functie waarop ik zo'n 5 weken geleden heb gereageerd. Had ook geen bericht gekregen dat de sollicitatie was ontvangen dus had er eigenlijk al geen hoop meer op.

En omdat ik toch nu wel echt aan het werk wil toch maar weer brieven schrijven naar de callcenters. (Dank dat ik het volgende argument 'Maar jij hebt HBO dan blijf je vast niet lang bij ons' ondertussen wel kan weerleggen...)

Wat betreft het verplicht beschikbaar zijn, dat heb ik even na gevraagd bij mijn gemeentecontactpersoon en ze kunnen je dat eigenlijk niet verplichten.

Heb hier ook gekeken voor de post, is één bezorgvacature voor het dorp hiernaast. Staat eronder 'als je niet uit deze locatie zelf komt hoef je niet te solliciteren'. Dorp ken ik zowat uit mijn broekzak, maargoed...

anoeska1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 12:23

@ Winged: Ik heb diermanagement gestudeerd en heb daarbij ook de verkorte opleiding tot paraveterinair gedaan. Nu is daar normaal gesproken niet verschrikkelijk veel werk in, maar nu is het echt moeilijk. Ik solliciteer dus ook behoorlijk breed. Ik heb een hekel aan thuis zitten.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 12:37

SpikkelFire schreef:

Je hebt een opzegtermijn van 1 of 2 maanden dus ik zou toch gegaan zijn. Op de site staat een opzegtermijn van 1 maand maar in mijn contract staat 2 maanden. Ondertussen zoek ik ook gewoon verder want mijn contract loopt sowieso per 15 september af. Ze gaan over op een nieuw systeem dus misschien "moet" je daarom 3 maanden beschikbaar zijn. Jammer anders had je voorlopig weer wat gehad....

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 12:41

Oww das jammer. :\ Ja ik durfde het ook niet aan, straks heb ik een boete ofzo aan mn kont. :') Maar 20 april heb ik audities en als ik niet word aangenomen en ik heb niets anders dan solliciteer ik weer opnieuw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 12:54

Ffortuna, functie als DTPer ging het gesprek over :)

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 13:05

Ik word echt gek nu :S
Voor alle 4 al afgewezen.
Waren 2 voor callcenter werk maar die afstand was te groot. Dat snap ik want het is een uur en 20 min rijden..
Voor productie werk kreeg ik mailtje dat ik om mijn CV ben afgewezen :S
En voor shotmedewerkster woonde ik te ver weg eis was 10 KM ik woon 11,6 Km er van af.
Is toch te gek voor woorden.
De moed zakt me wel echt in de schoenen nou :n

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 13:05

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 13:07

branka16 schreef:
Ik word echt gek nu :S
Voor alle 4 al afgewezen.
Waren 2 voor callcenter werk maar die afstand was te groot. Dat snap ik want het is een uur en 20 min rijden..
Voor productie werk kreeg ik mailtje dat ik om mijn CV ben afgewezen :S
En voor shotmedewerkster woonde ik te ver weg eis was 10 KM ik woon 11,6 Km er van af.
Is toch te gek voor woorden.
De moed zakt me wel echt in de schoenen nou :n

Hoe lang ben je aan het solliciteren?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 13:15

Ik heb er ook weer 2 solli's de deur uitgedaan. Wel leuke vacatures, ben benieuwd! (logistiek medewerker en data entry medewerker)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 13:19

Bellatrix schreef:
http://www.aboost.nl/ik_zoek_werk/onze_ ... 40924.aspx

Paraveterinair omgeving Amersfoort...het is wel tijdelijk en parttime maar misschien interessant voor iemand.

Op zoiets heb ik in Putten ook gesollciteerd! Alleen dan geen tijdelijke functie.
daar nog niks van gehoord. Dankjewel voro het delen in eider geval.
Hoop dat iemand er iets aan heeft!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 13:23

Ja, ik hoop het ook. :j
Het is mijn vakgebied niet dus ik heb er niets maar maar wie weet iemand hier wel...
Is Amersfoort te ver voor jou?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 13:24

Ffortuna schreef:
Linnie050, het lastige is wel dat je op projectbasis vaak sowieso meer betaald krijgt. Ik hoop voor je dat je er leuke secundaire arbeidsvoorwaarden kunt uitslepen, zodat je loon netto alsnog hoger is. Voorbeeld, mijn loon is bij mijn huidige werkgever bruto bijna 200 lager dan ik nu zou krijgen bij mijn vorige werkgever maar door de ´benefits´ is het netto juist een stuk hoger.

helaas ik heb ze terug gebeld dat ik het te laag vond en of ze een ander bod wilde doen.
Helaas doen ze niet.
Anders werden de linen onderling te verschillend.
ze betaalde echt het minimale.
helaas.
200 euro vind ik niet erg 700 euro wel en reiskosten waren ook laag.
Morgen een gepsrek bij een uitzendbureau zij hebben misschien een geschikte vacature....
Nu is het goed geregeld goed salaris en 13e maand enz.
Ik snap dat ik straks minder ga verdienen en geen 13e maand of winstuitkering meer krijg.
maar er zijn wel grenzen met min. salaris.

Ik had zo ongeveer rond de 30- 40 brieven verstuurd afgelopen maanden en 1 gesprek gehad ik was er doorheen alleen stuk gelopen op het salaris.
Binnenkort een gesprek 4 april bij een ander bedrijf.
en morgen bij een uitzendbureau.
Dus niemand moet het opgeven!
Balen steeds al die afwijzingen maar komt echt een keer goed.
met mij hoop ik ook voor december :)
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 26-03-12 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt