Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:53

Lowara schreef:
*zwaait weer blij*
daar ben ik weer :+

even een vraag die ik op dit moment heb, waar we geen duidelijkheid via het ondernemen handboek over hebben en die jullie vast en zeker wel weten

we moeten eind van de maand de kwartaalgegevens doorgeven, en omdat dit ons eerste kwartaal is; moeten we de hoeveelheid kilometers van mijn prive auto nu al invoeren als zijnde kosten, of dit pas eind van het jaar doen bij de belastingopgave?

in de boeken en via internet LIJKT het alsof we dit maar eenmalig hoeven te doen aan het eind van je boekjaar/ tijd van de opgaves ( is dus een prive auto die af en toe voor de zaak wordt gebruikt mbt vervoer), maar we komen er gewoonweg niet uit. OOk niet na dat handboek en voa voorgaande topics.
wie ooh wie kan ons uit de brand helpen? :=

Ik lees nog steeds mee hoor! maar heb over het algemeen niet veel te melden :o

Wat betreft jouw vraag.. je bedoeld de € 0,19 per km? Uiteindelijk zal dit invloed hebben op de winst, wat weer invloed heeft op de inkomstenbelasting. Deze aangifte moet 1x per jaar, dus kan je dat ook in 1x invoeren.

Als je bijv. per kwartaal je resultaat (winst/verlies) wil bekijken, dan moet je er rekening mee houden dat de uitkomst nog zal wijzigen door het invoeren van je km.vergoeding.

Kaaaren

Re: Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:06

Ik wilde niet het hele ondernemers topic gaan vervuilen dus heb even een poging gedaan een nieuw topic te openen over boekhouden :+ [STW] Boekhouden (Balans opmaken, BTW berekenen en meer...)

Voor de rest gaat het hier wel lekker. Ben bezig met mijn eerste website te maken middels wordpress voor een klant, nog een heel uitzoek werk maar het begint al wat te worden :D
Mijn eigen website is nog steeds uit de lucht. Zit nog te twijfelen wat ik ga doen. Een groter pakket nemen en dan voor andere mensen ook de hosting verzorgen. Of toch maar gewoon een kleiner pakket en het bij me zelf houden.

Verder ben ik nog bezig met een andere website, wel met dreamweaver gemaakt. heb ik achteraf spijt van :P maar een template vinden die er op lijkt is lastig, www.bodemsleep.nl is het resultaat.

Ik zit ook al 7 dagen zonder internet. tele2 heeft belooft het maandag te gaan maken. maar volgens mij weten ze nog niet precies WAT ze moeten maken. ik ben benieuwd.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:17

Ik kom ook weer even aanwaaien. Webwinkel staat even op een iets lager pitje, ik weet nog steeds niet zo goed wat ik er mee aan moet. Begin april ben ik begonnen met een opleiding, Debiteuren en Crediteurenbeheer, waar nogal wat tijd in gaat zitten. Daaropvolgend meteen de vraag of jullie eens mee willen denken over het volgende; ik moet een opdracht maken over algemene voorwaarden, over een zogenaamd bedrijf die via internet beeldjes van chocolade verkopen. Deze beeldjes worden in opdracht van de klanten gemaakt en naar hen toegestuurd via TNT Post.

Aangezien ik zelf geen producten op maat of op bestelling laat maken, loop ik hierop vast. Wie heeft er goede tips?

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:33

Moet je dus algemene voorwaarden maken?

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:36

Ja, en dan dus rekening houdend met de levering van producten die op bestelling/op maat worden gemaakt. Je moet je dus indekken voor het feit dat de klant bijvoorbeeld kan zeggen: 'ja, maar zó heb ik het niet bedoeld'. Alleen om dat te vertalen naar iets in de algemene voorwaarden is niet zo makkelijk vind ik. Zeker niet als je het vervolgens ook moet onderbouwen ;)

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:50

Georgette, kan je niet een wehsite/shop vinden met handgemaakte artikelen en daar de AV bekijken en wat mee doen?

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:54

Ik heb al heel wat webshops afgespeurd, maar je moest eens weten hoe sommige algemene voorwaarden eruit zien, als ze er überhaupt al zijn...

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 18:43

Leedebee schreef:
Lowara schreef:
*zwaait weer blij*
daar ben ik weer :+

even een vraag die ik op dit moment heb, waar we geen duidelijkheid via het ondernemen handboek over hebben en die jullie vast en zeker wel weten

we moeten eind van de maand de kwartaalgegevens doorgeven, en omdat dit ons eerste kwartaal is; moeten we de hoeveelheid kilometers van mijn prive auto nu al invoeren als zijnde kosten, of dit pas eind van het jaar doen bij de belastingopgave?

in de boeken en via internet LIJKT het alsof we dit maar eenmalig hoeven te doen aan het eind van je boekjaar/ tijd van de opgaves ( is dus een prive auto die af en toe voor de zaak wordt gebruikt mbt vervoer), maar we komen er gewoonweg niet uit. OOk niet na dat handboek en voa voorgaande topics.
wie ooh wie kan ons uit de brand helpen? :=

Ik lees nog steeds mee hoor! maar heb over het algemeen niet veel te melden :o

Wat betreft jouw vraag.. je bedoeld de € 0,19 per km? Uiteindelijk zal dit invloed hebben op de winst, wat weer invloed heeft op de inkomstenbelasting. Deze aangifte moet 1x per jaar, dus kan je dat ook in 1x invoeren.

Als je bijv. per kwartaal je resultaat (winst/verlies) wil bekijken, dan moet je er rekening mee houden dat de uitkomst nog zal wijzigen door het invoeren van je km.vergoeding.

:D superbedankt!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 17:34

Op maat gemaakt gaat anders wat betreft retourneren enzo. Had je dat al wel op een rijtje al Georgette?

Ik heb weer eens ruzie met facebook.
Als ik op de zakelijke pagina iets plaats, komt dat niet meer automatisch op mijn prive prikbord te staan.
Iemand enig idee hoe dat komt?

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 17:51

Inderdaad, dat gaat anders met retourneren. Maar hoe anders? Zijn daar richtlijnen voor? Heeft iemand tips?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:58

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 20:33

Ik heb je geliked!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 20:45

Leuk, ik zag het net :D

Mensen die DrinkDesignNL liken op Facebook, niet schrikken als er een jongeman terugliked ;) Ik beheer de Facebook pagina namelijk niet, maar dat is mijn vriend ;) Heb zelf geen Facebook, dus dat zou moeilijk worden..

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 05:29

Leuk suzan!! :-) kreeg alleen even een hartverzakking van het logo haha. Als je wil kan ik hem zo ook voor je opmaken. Maar zou of links uitlijnen of 'in vierkant' zetten.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 09:52

Ik heb ook geliked! Zal hem zo ook nog even via Fuzzylicious liken en ik zal je ook ff toevoegen op Twitter, altijd leuk!

Ben zelf maar weer een "likers actie" begonnen op Facebook en ik merk dat het deze keer absoluut niet aanslaat, haha. Vorige keren verlootte ik elke steeds een goodiebag en dan had ik in 1 dag soms wel 50 likes! Nu verloot ik 3 cadeaubonnen en een kleine verrassing en heb er pas 2 likes bij gekregen in 2 dagen... Ik wacht het nog een weekje af en anders ga ik toch even wat anders verzinnen ;)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 10:04

Niet te druk om maken hoor Joyce.
De één vind dit leuk, de ander dat. Plus daarbij soms internet iedereen, soms zit iedereen in de tuin of...

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 11:41

Ook even geliked en gevold. Spannend hoor Szan, binnenkort voor het eerst online.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 06:22

@Joyce, misschien moet je het iets duidelijker maken?? Ik like je met mijn beide facebook profielen, maar heb er nog niets van gezien... Daarnaast vind ik het ook een beetje dubbel, want hoe meer likers jij hebt, hoe minder kans iedereen maakt op die prijs...

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 08:32

Hoe kan dat dan dat jij niks ziet 11A?
Ik had van de week ook wat op mijn pagina gezet en kreeg dat zelf ook niet in het overzicht te zien.
Is dat een instelling ofzo?
Het schiet zo weinig op als ik het dagelijks vol zou kladden, maar de likers zien dat allemaal niet.

Oh georgette helemaal vergeten. Heb je al in online wetboeken geneuds wat daar over in staat?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:31

Wat raar idd dat jij het niet ziet 11A, want het bericht is al aardig wat keren ge-liked en gedeeld! Denk dat het aan je instellingen ligt...

En wat je zegt over dat het een beetje dubbel is, tsja, dat is nou eenmaal zo met dat soort acties. Geen 300 likes = uberhaupt geen prijs. Vorige keren verlootte ik elke keer 1 goed gevulde goodiebag en de likes stroomden binnen. Deze keer verloot ik dus 3 cadeaubonnen + wat leuks erbij, dus mensen maken meer kans op een prijs dan vorige 2 keren, maar ik heb het idee dat mensen liever echt producten winnen dan een cadeaubon. Als de likes behaald zijn gooi ik er ook altijd nog een leuke actie achteraan voor alle Facebook Fans, zodat iedereen toch mee kan profiteren.

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:25

mijn webwinkel staat momenteel ook een beetje op een laag pitje. zo'n verbouwing en verhuis weegt toch wat zwaar door als je nog eens voltijds werkt ook :'). Ik tegen de zomer aan wel heeeeel blij zijn, want ik krijg een eigen werkplek :D
ben me trouwens ook wat aan het her-oriënteren nu ik even nx aan het maken ben. Ik was vroeger erg goed in speciale kleding met een beetje een elfen/hippie/boho look aangevuld met collagewerk (verschillende materialen en stofjes door mekaar). Ik wilde dan naar wat meer draagbare kleding gaan (je wordt volwassen enz; je weet wel), maar eigenlijk is iedereen tegenwoordig met die hippe leuke retrolook bezig en vind ik dat dan weer niet zo leuk meer. qua creativiteit is fantasykleding en dergelijke ook veel leuker om te maken...

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:28

Kaaaren schreef:
Ik wilde niet het hele ondernemers topic gaan vervuilen dus heb even een poging gedaan een nieuw topic te openen over boekhouden :+ [STW] Boekhouden (Balans opmaken, BTW berekenen en meer...)

Voor de rest gaat het hier wel lekker. Ben bezig met mijn eerste website te maken middels wordpress voor een klant, nog een heel uitzoek werk maar het begint al wat te worden :D
Mijn eigen website is nog steeds uit de lucht. Zit nog te twijfelen wat ik ga doen. Een groter pakket nemen en dan voor andere mensen ook de hosting verzorgen. Of toch maar gewoon een kleiner pakket en het bij me zelf houden.

Verder ben ik nog bezig met een andere website, wel met dreamweaver gemaakt. heb ik achteraf spijt van :P maar een template vinden die er op lijkt is lastig, http://www.bodemsleep.nl is het resultaat.

Ik zit ook al 7 dagen zonder internet. tele2 heeft belooft het maandag te gaan maken. maar volgens mij weten ze nog niet precies WAT ze moeten maken. ik ben benieuwd.

Mocht je wat hulp nodig hebben qua websites,
je mag me altijd PB'en hoor. Ruime ervaring met Joomla, Wordpress en puur programmeren hier.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:06

Ik heb ook nog even een vraagje voor de mensen die met leveranciers werken. Op een bepaald moment ben je bezig met je ondernemingsplan en kom je aan het financiële gedeelte. Je wil een raming maken van hoeveel voorraad je wil aankopen om daarna te verkopen. Hebben jullie op dat moment al contact opgenomen met leveranciers en zo richtprijzen ontvangen? Want hoe weet je hoeveel alles aan inkoop kost, als je geen prijzen van leveranciers krijgt?

Ik ben bezig met een nog vaag project maar ik draai in cirkels: De bank wil een businessplan met cijfers, leveranciers willen dat je al opgestart bent voor je concrete informatie van hen krijgt, maar hoe start je op zonder cijfers? Jullie begrijpen me vast wel!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:32

Tegen exact hetzelfde probleem liepen wij ook aan, mallootje. Ik zal je vanavond een PB sturen over hoe wij het hebben opgelost. Ik bok nu mobiel, dus dat typt nu even niet ideaal ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:35

Ik heb in het begin al contact opgenomen met leveranciers, ik heb er tig aangeschreven en gebeld, maar overal hetzelfde liedje: "Je moet een BTW en KVK nummer hebben, voordat we er uberhaupt over na gaan denken om je wat toe te sturen."

Toen ben ik me gewoon in gaan schrijven bij de KVK, dat kost toch vrij weinig en op die manier kon ik wel de gegevens krijgen die ik nodig had. Mocht het tegenvallen, kan je je altijd weer uitschrijven.