't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anneert

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:07

Ja idd, ga morgen wel schrijven, ben nu op weg naar een vriendin..

Wat raar van dat contract.. Als eigenlijk de bedoeling 24 uur was..

Ik ga morgen ook even bellen met de gemeente, het schijnt dat het erg druk is hier bij het centrum voor jeugd en gezin, maar ik kan nergens geen vacatures vinden, denk dat ze geen geld hebben maar ga toch even polshoogte nemen

xoxsannexox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:24

Maandag op gesprek! Spannend, ben altijd zo zenuwachtig!

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:58

Ik ben zowaar vanochtend door Gent gebeld, of ik nog een keer wil langs komen om kennis te maken met de afdeling. de gang van zaken snap ik nog niet geheel, maar goed. het klinkt in ieder geval positief... (alleen ik word zo moe van het trage gebeuren)

hebben ze niet een typ fout gemaakt in je contract over de uren, zou gewoon ff na vragen.

succes!!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:07

Ik kap met solliciteren, heb het echt helemaal gehad! Weer een afwijzing binnen, dan maar nog 2 jaar zonder geld zitten en geen huisje enzo maar nu ben ik het ook echt spuug en spuugzat! *Sorry maar ik ben echt even helemaal klaar met alles....

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:12

ik heb misschien een bijbaantje als fotograaf voor de leidse universiteit, heb over 2 weken een afspraak! Het is niet voor veel uur, en het verdient ook niet goed, maar tis een begin

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:16

heb er vandaag ook alweer een brief gescheven gaat zo op de bus.
ben benieuwd. Ook reactie dat mijn brief is binnen gekomen van vorige week. Zodra de sluitingsdatum is geweest hoor ik meer. Ben benieuwd.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:18

Lifaya wat goed!

Purny je moet de moed niet verliezen hoor.

JoT dankzij jou heb ik mijn cv geplaats op de nationale vacaturebank, thanks. :D

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:21

Purny ik begrijp jou idee inderdaad.
Vorige jaar kreeg in juli te horen dat ik weg moest. Heb tot eind december alleen maar afwijzingen gehad. Om gegeven moment dacht ik ook van ik stop ermee. Maar heb toen gelukkig wel weer wat gevonden. Was helaas wel voor half jaar.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 17:18

BN, fijna dat je op gesprek mag komen, hopelijk is het ritje naar Gent niet voor niets en houd je er straks een leuke baan aan over.

Purny, begrijpelijk dat je het even helemaal gehad hebt. Afwijzing op afwijzing in niet niks.

Ik heb een super leuke vacature gezien als administratief medewerker.
Alleen moet je wel bereid zijn om over de verschillende vestigingen in NL aan het werk te gaan.
Bv bij zwangerschapsverlof zit je soms maar zo een aantal maanden aan de andere kant van NL, uiteraard kan je wel in het weekend naar huis.
Ben alleen bang dat dat met mijn avondopleiding niet helemaal te combineren is.
En of vriendlief dat ook wel zo leuk vind.............

Welterusten, tot over een paar uurtjes ;-)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:52

Ja ga morgen weer verder solliciteren. Dus ik ben weer een beetje opgevrolijkt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:46

Hou vol hoor Purny :(:)

Oei, net een leuke (maar misschien te moeilijke) vacature gezien via LinkedIn. Gelijk even gereageerd :D in het kader van niet geschoten...

Wel grappig, als je een beetje handig kan googlen, kom je er vaak wel achter welk bedrijf het betreft (uitzend/detacheerbedrijven zetten dat er natuurlijk niet bij). Volgens mij is dit een bedrijf waar jaren geleden ook al eens gesolliciteerd heb (toen wilden ze me ook niet) maar de aanhouder wint :P

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:51

@Purny: Hoe lang ben je al aan het solliciteren dan??

Ik snap het wel hoor, na een jaar solliciteren heb ik ook nog steeds geen andere baan. Heb af en toe ook een weekje dat ik even niet meer naar vacatures kijk, maar uiteindelijk moet je jezelf toch weer een schop onder je kont geven en weer verder gaan. Ooit komt er wel wat op ons pad!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:36

purny schreef:
Ik kap met solliciteren, heb het echt helemaal gehad! Weer een afwijzing binnen, dan maar nog 2 jaar zonder geld zitten en geen huisje enzo maar nu ben ik het ook echt spuug en spuugzat! *Sorry maar ik ben echt even helemaal klaar met alles....

Zullen we samen een taartje eten? :(:)

Ook ik had wederom geen succes vandaag bij mijn sollicitatie. Al mijn testen waren goed en kreeg zelfs een compliment over mijn engelse taal. Ben er wel achter dat ik ook nog niet de oude ben en wellicht beter af ben met een baan die niet te druk is met mensen.
Over 5 dagen zit ik precies 2 jaar thuis -O-

Ik heb wel een onwijs gave vacature van een bokker gekregen, ga daar nog wel mee aan de slag.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:39

joyce2 schreef:
@Purny: Hoe lang ben je al aan het solliciteren dan??

Ik snap het wel hoor, na een jaar solliciteren heb ik ook nog steeds geen andere baan. Heb af en toe ook een weekje dat ik even niet meer naar vacatures kijk, maar uiteindelijk moet je jezelf toch weer een schop onder je kont geven en weer verder gaan. Ooit komt er wel wat op ons pad!

Ik ben een paar weken heel fanatiek aan het solliciteren geslagen voor een leer werkplek. Maar ik kreeg alleen maar afwijzingen. Plus dat mijn vader op dit moment in het ziekenhuis ligt en dat was dus niet zo'n goede combinatie vandaag. Dus daarom zag ik het gewoon helemaal niet meer zitten. Maar gelukkig gaat ie de goede kant op(hopen we). Dus had weer een sprankje hoop gekregen en ga weer vrolijk verder :D Heb nu ongeveer 20 sollicitaties lopen...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:40

Cowgirl schreef:
purny schreef:

Zullen we samen een taartje eten? :(:)

Ook ik had wederom geen succes vandaag bij mijn sollicitatie. Al mijn testen waren goed en kreeg zelfs een compliment over mijn engelse taal. Ben er wel achter dat ik ook nog niet de oude ben en wellicht beter af ben met een baan die niet te druk is met mensen.
Over 5 dagen zit ik precies 2 jaar thuis -O-

Ik heb wel een onwijs gave vacature van een bokker gekregen, ga daar nog wel mee aan de slag.

Ik heb vanavond net Brownies gemaakt. Het beslag was niet veilig :+
2 jaar thuis zitten... damn. Had het er vandaag nog over met een kennisje van me hoeveel mensen er eigenlijk zonder baan zitten. Echt rottijden zijn het nu. We gaan wel samen een taartje eten ;)

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 07:57

Na hoelang gaan jullie bellen of er al iets bekend is?

3 weken geleden te horen gekregen is in behandeling maar nog niks vernomen. Moet ik bellen of afwachten?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 11:33

Ik zou nu toch wel gaan bellen. Als je na 3 weken nog niets hebt gehoord........

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 11:41

Maessie, is het nog gelukt om je contract naar 24 uur te krijgen? Kan me best voorstellen dat het weer even wennen is om weer een hele dag te werken.

Purny: geef niet op! Afwijizingen krijgen is niet leuk en je persoonlijke situatie is al helemaal erg. Maar ook voor jou komt er een leuke baan, reken maar. Duurt misschien wat langer, maar blijf moed houden :(:)

Blacknorton: toch weer een kans bij dat bedrijf dus. Succes!

Sanne: gaaf! Bij wat voor bedrijf/wat voor functie? Succes alvast!

Enne, ik lees iets van taartjes, ik wil ook! :9 Ach, ik pak nog maar een druifje, da's ook lekker en dan hou ik mijn vetrolletjes nog een beetje in bedwang := :P

Gisteren bij Vitae op intake geweest, was een fijn gesprek.

Vraagje nog trouwens. Natuurlijk schrijf je voor elke sollicitatie een brief die toespitst is op de desbetreffende vacature. Maar wat doen jullie met je cv? Pas je die ook aan aan de functie of stuur je altijd dezelfde mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 11:43

Als het nodig is, pas ik die ook aan.

xoxsannexox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 14:40

Binnen 3 dagen krijg ik te horen dat ik bij 3 verschillende bedrijven op gesprek mag komen. Hopen dat ik bij 1 van de 3 word aangenomen..

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 14:48

Sanne goed zeg :j :Y)

had mijn cv dinsdag gestuurd nav gesprek en niks terug gekoppeld gekregen, dus vanochtend een mail erachteraan gedaan.
Hij heeft me voorgesteld en krijgt voor het eind van volgende week bericht :):)
Spannend dus.

Merk btw dat uitzendbureaus totaal niet kunnen lezen.
Wordt vaak gebeld nav mijn cv op vacaturebank voor een fulltime baan.
Staat er met koeienletters dat ik t/m februari 2012 alleen op de di en do beschikbaar ben en daarna weer fulltime :+
Zowel in de koptekst als in mijn uitgebreide cv en uitgebreide tekst...... *zucht*

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:05

Vanmorgen een assesment gedaan voor een bank. Taken zijn telefonisch vragen beantwoorden over sparen, betalen en lenen.
Ook een rollenspel gedaan. Deze ging zeer goed. Dus dat is positief.
Vanmiddag krijgen we hopenlijk de uitslag of we door mogen in het sollicitatietraject. Dan moeten we nogmaals een rollenspel etc doen.

Ook telefoon gehad van Randstad, wat betreft mijn afwijzing van de belastingtelefoon. Als ze dit zo hoorde, vond ze het ook wat vreemd, de reden van afwijzing.
Maar ze had wellicht nog wel een leuke administratieve baan voor me.
Gaat eerst om zwangerschapsverlof van 5 maanden.
Ze gaan me in ieder geval voorstellen. +:)+

Daarnaast nog een paar leuke vacatures gezien waar ik vanavond even voor ga zitten om een brief te schrijven.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 17:26

Klinkt goed anastasia! Succes!

Ik heb gesolliciteerd voor iets (best) ver onder mijn niveau bij een uitzendbureau.. en ga zo een brief schrijven voor flexmedewerker. Probleem is alleen, het is best ver weg en ik heb geen auto. Als ik nu veel werk kan ik een auto betalen (auto op zich lukt wel, maar de maandelijkse kosten worden dan lastig) maar als flexwerker kun je volgens mij nooit veel werken.. wel of niet schrijven dan? Denk het maar wel te doen, ze kunnen je nog altijd afwijzen..

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 17:35

Ik zou gewoon schrijven. Niet geschoten altijd mis. Je kunt dan altijd nog vragen hoe zij het voor zich zien, wat de voorwaarden zijn etc.
Anders doe er even een belletje naartoe, werkt vaak het makkelijkste.

Net een telefoontje gehad. Ik mag dinsdag op sollicitatiegesprek voor de bank (bij het bedrijf zelf).
Vandaag was de screening van het uitzendbureau, en die heb ik dus gehaald.
Dinsdag dus weer een rollenspel etc voor de telefonische functie.
En ik ben met toch zenuwachtig!

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 17:37

Goed zo! Het lukt je echt wel, eerste keer toch ook gelukt! :D

Ik heb al met ze gebeld, en ze vertelden dat ze dus geen werk konden garanderen, maar ja idd niet geschoten is altijd mis.

Succes voor dinsdag!