Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 15:18

Klinkt spannend sMieke! Welkom!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 15:38

Hallo Mieke,
Wat moeten we verstaan onder agrarisch (uhm wat was het ook alweer) en events?

Ik heb net even terug gezocht in dit topic maar kon het zo snel niet vinden.
Moet je perse een persoonlijke facebook hebben om een zakelijke te kunnen maken, of kan dat ook alleen een zakelijke?
Ik heb nu even wt tijd over, dus ik dacht dat ik dan misschien eens kon gaan snuffelen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 15:46

Holly, die site in je onderschrift, waarom kom je eerst op een beginpagina en ga je daarna naar de site door op enter te drukken, waarom niet gelijk binnenkomen op je homepagina?
*zoekt nieuwe baan dus gelijk even gluren*

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 15:47

het is de bedoeling dat ik als ''agrarisch dienstverlener'' (werken bij boeren als zelfstandige, denk hierbij aan dierenverzorgen, melken enz.) een aantal vaste dagen heb (heb ik nu al alleen dan onder uitzendburo voor boeren)

Daarnaast wat excursies, toer de boer dagen enz. organiseren. Voornamelijk voor buitenstaanders.
De marktontwikkeling voor dit soort dingen daalt fors dus dat zorgt weer voor een iets beter levensvatbaarheid :D

Dat is een beetje het idee (A)
Dat van facebook weet ik niet. volgens mij is dat niet moeilijk te vinden bij facebook zelf ;)
ik zou het ook liever gescheiden houden

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 22:56

Welkom Smieke!

Rinske: Dat is wel best duur voor een accountant ja! Gelukkig neemt mijn schoonmoeder die taak voor haar rekening ;)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 10:45

Toer de boer dagen, hihi dat klinkt geinig.

Klopt Cissy, maar ook die wordt straks verbouwd, dus dan komt dat weer goed.

Poeh dat facebook, ik snap er geen hout van. Ik zit al te puzzelen op slechts de prive pagina..
Maar ik heb joyce wel gevonden tussendoor. Jouw "flyer" als je binnenkomt vind ik echt helemaal toppie!

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 11:00

holly schreef:
Toer de boer dagen, hihi dat klinkt geinig.

Klopt Cissy, maar ook die wordt straks verbouwd, dus dan komt dat weer goed.

Poeh dat facebook, ik snap er geen hout van. Ik zit al te puzzelen op slechts de prive pagina..
Maar ik heb joyce wel gevonden tussendoor. Jouw "flyer" als je binnenkomt vind ik echt helemaal toppie!

ik heb het gevonden: onderin je persoonlijke facebook staat ''maak een pagina'' klik daarop en kies je genre. dan kun je een bedrijfspagina maken

Afbeelding

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 11:03

oh nog een vraagje.. wat doen jullie allemaal aan social network?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 11:10

Toer de boer vind ik heel leuk gevonden trouwens! Aparte branche ook, daar is wellicht weinig concurrentie?

Ik heb ook net een facebookpagina gemaakt voor Watch and Learn, maar heb ze nog niet zichtbaar gemaakt. De webshop heb ik ook met Luondo gemaakt en gelinkt aan een Belgische domeinnaam, ik vind het echt makkelijk werken met Luondo! Nu alleen nog wat meer in de shop krijgen, hebben voorlopig zo'n 8 beschikbare pockethandleidingen en dat vind ik misschien wat weinig om al met publiciteit te beginnen, wat denken jullie?

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 11:19

Hallo,

Ik ben Lindy en ik wil graag een webwinkel beginnen, dus ik kan wel wat advies gebruiken.

Op dit moment is mijn grootste punt: Welke webshop software moet ik kiezen?

Ik vind ze lastig te vergelijken en ben bang dat ik nu dingen over het hoofd zie. Dus ik zou graag van de ervaren webwinkeliers willen weten waar ik op moet letten. Wie heeft welke software en hoe bevalt dat?

Alvast bedankt!

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 11:38

heb eens gekeken bij luondo maar sjonge wat een hoop winkels! het is natuurlijk wel zo dat wanneer je een gratis webshop hebt je op internet minder makkelijk te vinden bent. tenzij deze aan je betaalde website gekoppeld zit.

ohja tip: abboneren op Hallo! van KVK ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 13:52

@Lindy: Ik heb een webshop laten bouwen, zo is alles precies naar wens! En dat bevalt heel goed (nu de kinderziektes eruit zijn) ;)

@Holly: Tnxx voor het compliment :D Ik vond hem zelf ook wel leuk geworden, haha. En dat allemaal door de tip van Soraya, want ik wist niet eens dat je een Landingpage voor Facebook kon maken... Lukt het bij jou inmiddels een beetje met het aanmaken van de pagina's?

@sMieke: Jep, ik doe aan social media, maar ik ben er nog niet super goed in, ik wil namelijk niet constant schrijven "meld je nu aan voor de nieuwsbrief" of "Like mijn Facebook pagina". Mensen moeten het leuk/interessant vinden om mij te volgen, dus ik probeer een beetje leuke foto's en berichten te plaatsen, maar dat is niet altijd makkelijk.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 13:53

Nee haha. Ik heb nu een prive pagina, maar het lukt me niet zo goed om te snapen wat ermee te moeten doen. Blond haha.

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 13:58

grrrr...HELUPPP.. ik zoek een fatsoenlijke hoster met alles erop en eraan maar waar ook veeeeel foto's op kunnen..

iemand ervaring met novosite prof of vistaprint standaard of prof?
Waar hebben jullie je host?

@joyce; http://www.ymlp.nl/nl/ heeft handige nieuwsbrieven. deze kun je periodiek versturen ;) (dus bijv met acties of feestdagen;) )

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 14:06

Met een hoster kan ik je helaas niet verder helpen sMieke.
Maar ik vind je idee super leuk!!!

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 15:19

@sMieke: bedankt voor de nieuwsbrieven tip!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 17:05

Voor hosting moet je echt verder zoeken, Mieke! One.com of hosting2go vind ik beide heel fijn en je betaald maar iets van 30 euro per jaar, maar het is wel echt professioneel en goed wat je hebt!

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:05

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:07

@sMieke: Een goede tip voor mensen die nog geen nieuwsbrieven verzenden, maar de nieuwsbrieven zijn bij mij al geregeld ;)

Mijn webbouwer host alles, dus ook daar heb ik geen verstand van... Ik heb dat soort dingen al heeeel snel uitbesteed :D

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 22:14

sMieke schreef:
grrrr...HELUPPP.. ik zoek een fatsoenlijke hoster met alles erop en eraan maar waar ook veeeeel foto's op kunnen..

iemand ervaring met novosite prof of vistaprint standaard of prof?
Waar hebben jullie je host?

Ik zit bij goedkopewebhoster.nl en ben super tevreden. Het klinkt nogal "goedkoop" en dat is het ook :D maar dan in de goede zin vh woord! Zelfs op zondag worden de mails gelijk beantwoord. Voor een domeinnaam + hosting betaal ik iets van € 15,- per jaar! Er zijn ook nog "zwaardere" pakketten en die kosten een paar euro per maand, dus dat is nog steeds niet duur.

Als je veel foto's in bijv. een album hebt, dan kan je dat vaak ook extern (gratis) onderbrengen en leuk verwerken in je website.
Dan hoef je daarvoor geen duur hosting pakket te nemen.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 01:32

Heeft er iemand ervaring met een site bouwen met wordpress??

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 08:20

11a volgens mij

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 08:54

Nee geen wordpress. Ben joomla en drupal aan het uitproberen, maar van beide snap ik nog geen drol. Normaal bouw ik gewoon zelf.

Wat is veeeeel foto's Mieke?
Zou de ruimte die de fotograven gebruiken voor jou ook voldoende zijn?

Lindy het is denk ik maar net welke uitstraling je wilt.
Oscommerce en mijnwebwinkel zijn 2 voorbeelden.
Zoek hier links onderin via de zoekbalk even in deze afgelopen topics naar dit onderwerp. Is al wat over geschreven waar je misschien wat aan hebt.

Effe een snel facebook vraagje. Ik heb een profiel aangemaakt en heb ook al wat vriendjes, maar nu hebben zij wat op mijn prikbord geschreven. Hoe reageer ik daar op? Gewoon op mijn eigen profiel, onder hun bericht op reageren klikken, of hoe gaat dat in zijn werk?
En als ik iets aan hen wil schrijven, doe ik dat op hun profiel/prikbord?

Mieke ik ben dus qua social network net begonnen aan facebook en heb daarnaast ook twitter, hyves nog niet.

Hilda, van harte gefeliciteerd. Ik wens je alvast een fijne dag toe. Nog wat leuks op de planning?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 09:32

Hilda van harte gefeiliciteerd!

Ik moet nodig aan mn nieuwe website gaan werken maar de inspiratie ontbreekt een beetje.... *geeft zichzelf schop onder bips*

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 09:38

Hallo allemaal!

Ik ben druk bezig met het maken van mijn webshop, ik heb deze laten bouwen alleen moet ik zelf de artikelen etc erop zetten en dit is echt veel werk!

Zal mezelf even voorstellen haha, mijn naam is Michelle ben 21 jaar zit nog op school (deeltijd) en werk 32 uur in de week. Heb een paardje & nu dus ook een eigen online webshop in ruiterartikelen (komt denk ik 1 november online als ik het red haha) het is echt een uitgegroeide hobby maar vind het super leuk om te doen!

Ik heb zelf weinig verstand van hosting etc dus kan degene die erom vroegen er niet mee helpen sorry!