Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steentje

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:14

Jawel, daar heb ik wel wat van gehoord, maar ze kúnnen me helaas niet meenemen in de sollicitatieprocedure..
Baal er echt van, maar het is niet anders!

Succes, morgen! :)

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:18

Dat is inderdaad balen ! Hadden ze nog een reden ?

Dank je!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 14:34

Dwyne schreef:
Jeetje dan zijn ze wel heel snel met afwijzingen versturen Cowgirl! Hopen dat er toch een bedrijf is wat jouw die switch gunt. Niet mogelijk om tussentijds een cursus ofzo te volgen om te laten zien dat je zelf al bezig bent te switchen?

Patpen, klinkt wel een beetje vreemd...

Heb ik allemaal al gedaan.

Soll training is voorbij: brief goed, cv goed, oefengesprek goed. Er was nergens iets op aan te merken.
Verder is het op het werk dramatisch rustig nu de vakanties zijn begonnen, er komt bijna geen brief meer binnen. Iedereen zit hier maar een beetje te hangen , zitten en zelfs slapen tot half 5 want dan komt er iets meer.

Ik ga straks weer een mail sturen naar mijn consulent. Word nu echt %)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 14:43

Balen steentje, en idd vertelden ze ook waarom?

Ik ben gisteren ook gebeld, niet door naar de volgende gespreksronde, te weinig ervaring :( Eigenlijk vind ik dan dat ze me niet eens hadden mogen uitnodigen, want alles stond al in mn brief en CV, maar het was wel een goede oefening.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 14:53

Ik vind inderdaad te weinig ervaring ook een flutreden wisten ze toch ook van tevoren ?
Ik had dat gisteren ook. Ik heb MBO 3 en ze zochten iemand met MBO 4, kan ik wel via hun halen etc maar weet niet of ik daar zelf wel zin in heb nog s een keer een mbo opleiding...

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 15:03

Jongens!

Ik heb een klein uurtje geleden mijn CV gemaild naar een bedrijf, en ik kreeg net al een mailtje terug dat ze me graag willen uitnodigen voor een kennismakingsgesprek!

Liefst vandaag nog, maar dat is me echt te kort dag..

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 15:51

Gewoon gaan ! Laten zien dat je goed kan inspelen op zulke situaties:)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 15:55

Babsiej schreef:
Heb je niks meer van je gesprek vorige week gehoord?

Ik ben mij druk aan het voorbereiden op het tweede gesprek morgen, als dat goed gaat krijg ik aansluitend een arbeidsvoorwaardengesprek. Vind het eigenlijk best wel spannend :o

Harstikke spannend joh! Maar ook ontzettend gaaf.. succes :)

Anneert schreef:
Balen steentje, en idd vertelden ze ook waarom?

Ik ben gisteren ook gebeld, niet door naar de volgende gespreksronde, te weinig ervaring :( Eigenlijk vind ik dan dat ze me niet eens hadden mogen uitnodigen, want alles stond al in mn brief en CV, maar het was wel een goede oefening.

Inderdaad heel goed! Gewoon de positieve kant er van inzien, weer een ervaring erbij.. maar het is inderdaad wel stom.. heb soms het idee dat 'te weinig ervaring' een beetje een aftroggelzinnetje is.. omdat ze gewoon iemand gevonden hebben die beter in hun straatje ligt..

Steentje schreef:
Jongens!

Ik heb een klein uurtje geleden mijn CV gemaild naar een bedrijf, en ik kreeg net al een mailtje terug dat ze me graag willen uitnodigen voor een kennismakingsgesprek!

Liefst vandaag nog, maar dat is me echt te kort dag..

Ik zou gewoon gaan! Hoe spannend ook zo zonder voorbereiding, maar je laat wel gelijk zien dat je het écht wil en dat je flexibel bent, denk dat dat eerste alleen al heel veel waard is..

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 15:56

Zelf net een korte motivatie + CV op de mail gedaan naar aanleiding van een telefonisch gesprek, ze zou me terugbellen, dus ben benieuwd! Het is wel bij een bedrijf waar ik écht wel graag aan de slag zou willen..

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 16:05

Mag ik hier mij misschien ook melden. Ben ook opzoek naar een baan.
Via het uitzendbureau kan ik bijna niks krijgen (behalve productie en schoonmaak) en met solliciteren word ik ook telkens afgewezen.

Vaak is de reden dat ik niet flexibel genoeg ben, (heb een dochter van 1.5 en kan alleen oppas vinden op donderdag vrijdag en zaterdag. En meer dan 3 dagen werken wil ik ook niet, omdat ik ook nog een opleiding doe)
Nu heb ik weer een sollicitatie naar een parfumzaak gedaan voor het weekend. Kijken of ik zo wel wat kan krijgen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 17:10

JodieR is het geen mogelijkheid voor je om te werken als huishoudelijke hulp bij ouderen. En vooral in de vakantie periode zitten ze vaak te springen om mensen. Is meestal wel flexibel werken en in overleg goed te combineren met kinderen. En huishoudelijke hulp is meer dan schoonmaken, maar ook een aanspreekpunt zijn voor ouderen.

Nou weet nu dus wat meer over mijn stage. Blijk dus door vakantie dat alles een beetje stil gestaan heeft. Maar volgende week donderdag heeft degene van de opleiding een gesprek met het bedrijf over mijn stage. Hoorde nu alleen dat het dus de bedoeling is dat ik eigenlijk ook aanwezig ben bij het gesprek. Gaat me dus niet lukken vanwege huidige werk en die ben ik nog even nodig voor de inkomsten. En eigenlijk weet ik van niks en is er ook niks overlegt met mij.

En kan in deze periode ook niet even zomaar vrij nemen, want de maanden juni, juli en augustus moeten dus al in december doorgegeven worden. En mensen met kinderen hebben voorrang op mensen zonder kinderen.

Communicatie gaat weer lekker dus.

12sterre34

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 17:12

Gesprek ging goed, ze kon nog geen garantie geven aangezien de andere baas ook nog even akkoord moest gaan maar ze zei dat ik vrijwel zeker door was naar het tweede gesprek :D

Ik word echt meerdere keren per dag gebeld door recruiters die mijn cv op banensites als monsterboard, nationalevacaturebank etc zien staan en een vacature hebben openstaan die op mijn profiel aansluit. Dus ik zou zeker op meerdere banansites je cv uploaden, ik krijg er echt wel respons op en je weet nooit of net de juiste baan ertussen zit! :)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 18:01

12sterre34 schreef:
Ik word echt meerdere keren per dag gebeld door recruiters die mijn cv op banensites als monsterboard, nationalevacaturebank etc zien staan en een vacature hebben openstaan die op mijn profiel aansluit. Dus ik zou zeker op meerdere banansites je cv uploaden, ik krijg er echt wel respons op en je weet nooit of net de juiste baan ertussen zit! :)

Ik sta ook op meerdere sites ingeschreven maar krijg nooit een reactie. Pas het vaak aan (punt anders of zo; kom je weer wat hoger te staan). Ligt denk ik een beetje aan wat je zoekt en hoeveel uur. FT is volop te vinden maar PT :n. Zelfs uzb's geven mij geen kans omdat ik max 20 uur wil werken en dan ook nog bij voorkeur halve dagen. Een paar jaar geleden konden ze die functies niet ingevuld krijgen (geen kandidaten) en nu zijn er bijna alleen maar FT banen beschikbaar. De enkele PT functie die er is, is ook heel snel ingevuld (vaak door studenten als bijbaantje >;)).

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 18:05

Zo, a.s. donderdag om 11.00 uur op gesprek! :):)
En vriendjelief brengt me!

Het is een fulltime baan mét een contract voor obepaalde tijd, als receptioniste/telefoniste in een hotel.
En bij gebleken geschikheid en capaciteiten, is er de mogelijkheid dat er administratief werk bijkomt.

Dat klinkt echt ontzettend leuk! :j

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 19:55

Gekke Gerrit! Vorige week had er iemand gereageerd op de advertentie op mp. Leek een hele leuke functie. De volgende dag kreeg ik een vacature (dezelfde?) via een andere site door; zou tijdelijk zijn voor 5-6 weken. Verder niets meer gehoord dus vandaag maar eens een mailtje gestuurd. Krijg ik net het volgende bericht:
Citaat:
U heeft gesolliciteerd naar de functie van secretarieel/commercieel medewerker voor de verhuur- en verkoop van recreatiewoningen van (bedrijf).
In totaal hebben wij een kleine vijftig sollicitanten beoordeeld en enkele van hen uitgenodigd voor een gesprek. Wij hebben uit deze groep inmiddels onze keuze gemaakt en overeenstemming bereikt met één van de sollicitanten.
Wij danken u voor de genomen moeite en wensen u heel veel succes met uw verdere carrière.
Met vriendelijke groet,

Klopt toch niet helemaal. IK heb niet gesolliciteerd maar ben gevraagd mijn cv op te sturen. Deze vacature stond ook niet op hun website. Het kan ook zijn dat de vacature via de mail bij een ander bedrijf was (er zijn meer parken daar in de omgeving).
Nou ja, ik vond ze toch al niet erg zorgvuldig dus of ik hier heel rouwig om moet zijn????????

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:09

Ik sta vlakbij het bedrijf voor m'n tweede gesprek ! Heb half twaalf afspraak dus ik wacht nog heel even ben nu wel erg vroeg:p

Spannend *\o/*

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:11

Oeh, veel succes, Babsiej! :D

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:12

Succes !

Ben gisteren ook op gesprek geweest, was zo zenuwachtig niet normaal meer. Hoor om 12 uur hoe of wat.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:13

Voor welke functie ben je op gesprek geweest, Letsdunit?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:14

Oeh ook spannend ! Ik ben nu ook wel zenuwachtig hoor !
Gelukkig hoor ik het meteen vandaag ! Heb als het goed gaat arbeidsvoorwaarden gesprek aansluitend en anders houdt t op :P

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:15

Ben je de enigste die op tweede gesprek mocht komen, Babsiej? :)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:18

Gister ook een goed gesprek gehad, hoorde dfat het voor een tijdelijke functie is, ach als je 1 x bij een bedrijf binnen bent, wie weet, dus ik gaf aan dat dat helemaal niet erg is en dat ik nu voor 's middags een baan heb in een cafetaria, dus mooi te combineren. :Y)

Kreeg ik later via het ub een reacti edat ze denken dat ik toch voor een vast e baan ga :?
Weet niet hoe ze daarbij komen, heb maar terug gekoppeld, dat ik elk werk aan neem, en dat ik juist enthousiast ben over hun bedrijf :o
Ze krijgen volgende week nog een kandidaat dus effe afwachten.....

Gistermiddag bij de cafetaria meegedraaid em helemaal super. Als ik van vakantie terug ben ga ik eerst nog een week meedraaien en dan maken zij hun keuze. is voor 30 uur tot max 21 uur 's avonds, dus echt te doen.....

Blijf nog steeds verder solliciteren naar een administratieve functie.
Kon wel gegevens invoeren, 40 uur, maar kreeg geen km vergoeding tegen het minimum loon :+
Tja, daar pas ik voor, dan ga ik nog liever op de markt staan :o

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:19

Ja in eerste instantie wel... Tenzij ik niet word aangenomen dan mag nummer twee denk ik :p ga nu naar binnen ! Laat het Zo wel weten :)

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:24

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:25

Ik heb op dit moment een baan als verzekerings advisuer maar door allerlij omstandigheden verder aan het zoeken. De functie waar ik voor ging is administratief op export gebied iets wat ik erg leuk vind. Echter was dus 1 van de mensen met wie ik het gesprek had een kennis van me die ik 6 jaar niet gezien had dus dat maakte het dubbel spannend. Hij was ook erg zakelijk en daar werd ik best zenuwachtig van, zat te trillen als een rietje haha. Wel eerlijk gezegt dat ik super zenuwachtig was.
Ben nu samen met iemand van intern over dus over een half uurtje weet ik meer.