Meer mensen die binnenkort op kamers gaan wonen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 23:07

Gewoon bij mijn ouders :D haha, werd nu wel echt tijd om de hort op te gaan! Ik heb de eerste 3 jaar redelijk dicht bij huis gestudeerd, dus treinen was goed te doen! Nu wilde ik perse op kamers en heb ik een minor in ''de grote stad'' uitgezocht ;) Gelukkig kan ik mijn stage daar ook doen :) Dus eindelijk van het echte studentenleven genieten!!

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 23:08

Nou Marije, je hebt wel een mooi stulpje. Ik heb maar 10m2, maar ik betaal ook een stuk minder. En zit 10 minuten treinen van Utrecht Centraal af.

De foto's van iedereen zijn zo inspirerend! Ik ben ook al langs geweest bij de Ikea. Echt leuk! Die Expedit kast met bureau wil ik ook heel graag! Zou mijn kamer mooi verdelen. Echt verven gaat niks worden denk ik, ik woon bij een particulier. Die persoon is wel heel netjes en heeft een strakke inrichting. Dus roze op de muur zal hij wel niet waarderen. :+ Maar dan moet ik het maar opleuken met accessoires. ;)

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 23:09

haha ik wou het eerst ook niet. gewoon studie in eigen stad doen.
maar 4 weken terug toch besloten om verder weg te gaan! heb er zin in!
ik moet eerlijk zeggen dat deze laatste weken me wel lang duren. je gaat je steeds meer irriteren omdat je gewoon iets voor jezelf wilt. moet alleen nog zorgen dat ik volgend jaar een kamer/studio krijg waar hondje lief mee kan. dit jaar alleen een paardje mee.

_Summerly_

Re: Meer mensen die binnenkort op kamersgaan wonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 23:11

Dat wachten is inderdaad niks. Ik heb m'n stufi pas voor september aangevraagd, dus ik ga er ook pas begin september in, anders moet ik wel een erg grote aanslag op m'n bankrekening plegen ben ik bang. De 15de ga ik wel een weekje voor de introductie, maar daarna ga ik nog een paar weken terug naar huis.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 23:12

Qua tillen is die Expedit kast geen aanrader. Wat een zware pakketten waren dat!

IkbenMarije: Ik ken het! Heb mijn minor puur op interesse uitgezocht en dat ik nu naar Arnhem moet is een leuke bijkomstigheid. Woon zelf in het noorden van het land dus het is weer een hele uitdaging maar wel super leuk :)

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 23:14

@Chrissie ooooooo mijn ouders vonden die expedit kast ook zo'n hel!!! Zo zwaar!! Gelukkig wel heel makkelijk om in elkaar te zetten!

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 23:16

Dan staat mij nog wat te wachten met de expedit. :) Hij is wel mooi!

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 23:20

Ik denk dat ik dan maar bedank voor die kast, de laatste trap naar mijn kamer gaat bijna verticaal omhoog, dat kan ik mijn vader niet aandoen, haha. Hij is wel erg gaaf inderdaad.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 23:22

dan is ie waarschijnlijk wel redelijk stevig als ie zwaar is? :)

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 23:27

hij ziet er ook in het 'echt' stevig uit!
hoop dat ik niet teveel trappen op moet. maar iedereen zit al te vechten hier om wie mee mag.
tja dan moet ik gewoon kijken wie het sterkst is..:P

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 23:29

SimoneDV schreef:
dan is ie waarschijnlijk wel redelijk stevig als ie zwaar is? :)

Dat mag ik wel hopen ja :)

Samen met mijn vader heb ik hem 2 vrij steile trappen opgekregen dus het is wel te doen maar je bent wel kapot na de tijd haha.

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 23:34

haha chrissie als het niet wat is: eruit gaan makkelijker als erin hé. kun je zo uit het raam gooien..:P

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 23:47

Ik ben er ook weer.
Ziet er leuk uit al die kamers die worden ingericht.
Heb nog niets gehoord van die ene kamer, net wel gereageerd op een kamer die ik zo op het eerste gezicht héél graag wil hebben.
Mijn rij-instructeur was handig bezig geweest. Hij mijn TTT gereserveerd op de derde dag van de introductieweek. No way dat ik iets wil missen van de introductie, dus de hele boel moest geruild worden, als dat mogelijk is. Ik hoop maar dat het geld nu niet verloren gaat.

Sluiten jullie je eigenlijk ook aan bij een studentenvereniging? Ik krijg van alle kanten te horen dat ik dat echt moet doen. Super voor je sociale contacten en je vindt veel sneller een kamer, aldus mijn ouders en voormalige klasgenoten.

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 23:51

ja heb ik ook gehoord. vooral omdat ik (en de rest van dit topic) naar een andere stad gaan.
ik sluit me wel bij een studentenvereniging aan.

vanaf 28 (tot 2 september) heb ik de introductie van de studentenvereniging die week erop introductie week..:D (alleen kan ik daardoor niets doen aan mijn kamer de hele week) want krijg pas de 29e mijn sleutels :') . maarja dat komt vast wel goed.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 23:54

het ligt een beetje aan je studie vind ik of een studenten vereniging slim is. Heb vorig jaar bij ons iemand zien afhaken van de studie (diergeneeskunde) omdat ze het niet trok samen met de studentenvereniging. Hangt ook weer van de vereniging af.

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 23:56

lrm schreef:
vooral omdat ik (en de rest van dit topic) naar een andere stad gaan.

Dit volg ik even niet?

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 23:57

Ik zit wel bij een vereniging en dispuut. :) Is idd goed voor je sociale contacten, ik ga ook sneller studeren in de bieb.. zitten toch altijd wel dispuutsgenootjes waarmee je koffiepauze kunt houden.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 23:59

Studentenvereniging wordt ik niet lid van, iedergeval dit jaar niet. Wel ben ik natuurlijk lid van de studievereniging DSK. :) Is volgens mij ook al heel leuk. ;)

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 00:00

SimoneDV schreef:
het ligt een beetje aan je studie vind ik of een studenten vereniging slim is. Heb vorig jaar bij ons iemand zien afhaken van de studie (diergeneeskunde) omdat ze het niet trok samen met de studentenvereniging. Hangt ook weer van de vereniging af.

diergeneeskunde heeft trouwens wel meerdere studieverenigingen waar je ook in een commissie of bestuur enzo kan gaan, is natuurlijk niet zelfde als studenten vereniging maar er zijn wel veel activiteiten enzo.

Yipee DSK is inderdaad leuk hoor, voor een studievereniging organiseren ze echt veel dingen, ook elke vrijdag borrel enzo. En er zijn natuurlijk meer verenigingen dus is vaak wel van alles te doen :)

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 00:01

Ik word denk ik wel lid van een studentenvereniging. Heb op dit moment net contact met een voormalig klasgenootje die ook zegt dat het super leuk is. (En dat is geen feestbeest of type dat d´r studie verwaarloosd.)

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 00:03

Hoeveel tijd erin zit ligt aan de verschillende verenigingen en uiteraard aan jezelf. Ik ga morgen solliciteren voor een bestuursfunctie binnen m'n dispuut en ga een commissie doen binnen de vereniging, dan zit er uiteraard al meer tijd in dan als je dat niet doet. Studievereniging kan ook leuk zijn, al vind ik de mijne niet heel geweldig..

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 00:04

shetjessweet schreef:
Ik word denk ik wel lid van een studentenvereniging. Heb op dit moment net contact met een voormalig klasgenootje die ook zegt dat het super leuk is. (En dat is geen feestbeest of type dat d´r studie verwaarloosd.)

dat meisje waar ik het over had verwaarloosde haar studie opzich niet, als ze tijd had deed ze er wel wat aan maar ze had dus bijna nooit tijd :+ ,als je pas half 6 klaar bent en je moet dan naar een verplicht etentje voor vorming jaarclub enzo en daar zit je tot diep in de nacht en volgende ochtend moet je weer half 9 dan heb je geen tijd nog wat aan je studie te doen :P

maar als het je lukt te combineren enzo is het inderdaad wel super leuk denk ik :)

Diergeneeskunde is denk ik wel vrij uitzonderlijk met al iets van 6 verschillende studieverenigingen :P En de hoeveelheid dingen die er te doen zijn enzo.

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 00:16

shetjessweet schreef:
lrm schreef:
vooral omdat ik (en de rest van dit topic) naar een andere stad gaan.

Dit volg ik even niet?

het topic ging er toch over wie er op kamers gaan. :Y) dus in 9/10 gevallen gaan ze dan in een andere stad studeren..:P

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 00:19

simone: maar kon ze niet gewoon zeggen oke ik stop ermee? (met de studentenvereniging? ) kijk snap dat het heel leuk is maar mijn studie gaat voor.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 00:24

lrm schreef:
simone: maar kon ze niet gewoon zeggen oke ik stop ermee? (met de studentenvereniging? ) kijk snap dat het heel leuk is maar mijn studie gaat voor.

ja ik snap het ook niet precies maar ik geloof dat d'r studie al zo hopeloos was dat ze dan dit jaar op nieuw ging beginnen en dan wel verder met de studentenvereniging en dan had ze daar het eerste jaar van gehad, daarna was het niet meer zo tijdrovend geloof ik.