Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilda79

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 22:29

Ja en ook over fotografie is het niet duidelijk. Immers je verkoopt niet in grote getalle. De mensen komen bij je in de studio met kind, zwanger of huisdier. De rest gaat vaak via de pc en post.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 22:33

Ik heb de tekst even gecopieerd omdat bokt niet open blijft als je op de link klikt.

Bedrijf aan huis
Een bedrijf aan huis is vaak een goedkope en makkelijke oplossing als u weinig apparatuur nodig heeft en beschikt over voldoende ruimte. Denk aan de volgende punten:

bij bezoek van klanten: bereikbaarheid, representativiteit en parkeergelegenheid;
telefoonbeantwoording bij afwezigheid;
scheiding tussen werk en privé;
rustige werkomgeving;
eventuele aftrekmogelijkheden voor kosten voor gebruik en inrichting van de werkruimte.
Toestemming van de gemeente voor een bedrijf aan huis
Voor werken vanuit uw eigen woonhuis heeft u toestemming nodig van de gemeente. De procedure voor het aanvragen en de voorwaarden verschilt per gemeente. De meeste huizen hebben in het bestemmingsplan een 'woonbestemming', waardoor u er geen bedrijf mag vestigen. Een bedrijf aan huis is meestal wel toegestaan als:

het bedrijf aan huis slechts een kantoorfunctie heeft;
er geen klanten naar het woonhuis komen;
er geen overlast kan ontstaan;
u slechts een klein deel van het huis voor bedrijfsactiviteiten gebruikt.
De gemeente en omwonenden kunnen bezwaar maken als u bijvoorbeeld een winkel, kapsalon of machinewerkplaats in uw woning start.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 22:37

ben ik blij dat ik een winkel heb met mijn webwinkel :D en alles op dat adres heb :D
hier kunnen ze dus niet komen :D
( ook al ligt mijn voorraad thuis :o )

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 09:21

@Hilda: Ik denk dat het met een studio in je garage geen probleem is, maar misschien is het toch slim om er de gemeente over te benaderen! Ik weet wel dat het meestal niet zo'n probleem is, als je er maar geen detailhandel hebt en dus spullen uit voorraad verkoopt. Alle spullen die jij aanbiedt, worden op maat gemaakt voor de klant, en dat is dan volgens mij weer geen detailhandel.
Soms moet je ruimte wel aan verschillende dingen voldoen, zoals: Een aparte ingang voor je klanten (dus bijv. niet de voordeur waar ook mensen binnenkomen die voor jou privé komen!), een toilet, wastafel en dat soort dingen. Dus eigenlijk dat je voor wat dan ook niet je huis hoeft binnen te gaan. Maar hoe het helemaal precies zit, weet ik niet!

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 09:27

Is het dan niet een mogelijkheid om een gesprek aan te vragen bij de gemeente? En daarin vertel je gewoon dat je de mogelijkheden aan het bekijken bent om van je mobiele fotostudio (want dat is het op dit moment) een vaste te maken aan huis bijv. of een andere optie in het dorp.

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 09:55

ik zou niet zo zwara aan trekken, ken zat fotografen (die thuis dus ook studio hebben) geen van alle heeft het aangemeld. weet je dat sommige amateurs nog vaker studio hebben dan profs (die vaker op lokatie zijn)

maargoed..

Wij hebben diervoeders webwinkel maar geen voorraad, en de ennige die spul welleens op komt halen zijn vrienden (die in combinatie bezoekje doen) de rest bezorgen we.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 09:58

Ik weet dat het per gemeente verschilt.
Zo ken ik iemand die keurig had aangegeven bij de gemeente dat hij een kantoor aan huis in zijn huis had. Hij kreeg heel mooi een nota met lege kosten. Buitenreclame of aan je gevel moet je ook een vergunning (leges) voor betalen.
Ja zelfs voor een inrit naar je huis die er al jaren ligt moet je gewoon een vergunning aanvragen en leges voor betalen. Heel veel mensen weten dat niet of doen alsof hun neus bloed.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:46

Hilda79 schreef:
Ik heb de tekst even gecopieerd omdat bokt niet open blijft als je op de link klikt.

Tip: Als je met je rechtermuisknop klikt op een link, kun je de link openen op een nieuw tabblad. :)*
Trouwens bedankt voor de tip. We hebben nu een paar opties liggen, dus daar moet wel wat uitkomen. En dan kan mijn gezicht en humeur weer op mooi weer gezet worden. Want ik was er toch een pot chagerijnig van dat het niet ging zoals ik wilde. Je schiet er niet zo veel mee op, maar ik het flink lopen schelden en balen |o . Maar achter de wolken schijnt de zon!!

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:55

Ingeschreven bij de kvk! *\o/*

Ik had een heel vriendelijke dame, ze dacht fijn met me mee. Ik heb me nu onder mijn eigen naam ingeschreven, maar ga samen met een vriendin brainstormen over een andere naam. Zij gaat ook mijn logo maken.

Mijn bedrijfsadres is ook mijn huisadres, geen haan die er naar kraait hoor, het is wel goed.

@ Yucca: jij deed ook mee aan het ik start smart-project of niet? Het beviel jou wel? Ik ga me ook inschrijven, bij mijn gemeente zijn alle plekken vol, maar je komt dan op een wachtlijst.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:58

Gefeliciteerd Kay!

IVfotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:01

Gefeliciteerd Kay.

Ik wil weer gezellig met jullie mee kletsen.
Na mijn start bij de KVK is thuis wat gebeurt waardoor IVfoto's op een laag pitje kwam te staan.
Nu alles weer op orde is zijn er een paar leuke opdrachten binnen gekomen.

Ik wil daarom lekker met jullie mee kletsen over alles.
Hoop dat dat mag.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:26

Gefeliciteerd Kay!

@Ilona: Tuurlijk, waarom zou dat niet mogen! Nog meer fotografen in de groep haha!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:34

gefeliciteerd kay!!

Welkom Ilona!

Hier mensen die aan het buitenland verkopen of een locatie in het buitenland hebben?

IVfotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:34

Dank jullie wel.

Ja alweer een fotograaf. Het is wat met die fotografen he.

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:49

Welkom Ilona! :)

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:13

Gefeliciteerd Kay!

Welkom Ilona!

Verkopen naar buitenland: veel foto's uiteraard en ik zit veel in het buitenland voor fotoreportages e.d. :j

Zo, moest ff bijkomen van de verhuizing en ga nu weer verder. Ben bezig om oa. mijn kantoor te verplaatsen:+

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 17:35

Mijn webshop mannetje gaat van het weekend kijken of hij alles af krijgt, maar stel dat dat niet lukt, wil ook ik serieus overwegen om naar een ander over te stappen, want het duurt nu gewoon te lang! Dus wie kent iemand, of wie is zelf goed met het bouwen van een webshop met Oscommerce?

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 17:58

Ik hoop dat bij mij de gemeente ook niet moeilijk doet. Eigenlijk is er namelijk niks veranderd. Er wordt ergens anders gedekt en gemasseerd dus geen extra mensen over de vloer.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 18:08

Bij de KVK zeiden ze tegen mij ook, geen slapende honden wakker maken daar bij de gemeente, want ze doen er alles aan om lekker geld te vangen!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 18:09

Romkabouter op Bokt is een betrouwbare duizendpoot. Kent php (en dus oscommerce) en joomla.

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 20:00

Bedankt allemaal voor de felicitaties en Ilona welkom terug! :)

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 10:34

joyce2 schreef:
Mijn webshop mannetje gaat van het weekend kijken of hij alles af krijgt, maar stel dat dat niet lukt, wil ook ik serieus overwegen om naar een ander over te stappen, want het duurt nu gewoon te lang! Dus wie kent iemand, of wie is zelf goed met het bouwen van een webshop met Oscommerce?

Ik heb goede ervaring met J.graphics.nl, betrouwbaar, kwalititeit en niet duur!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 13:42

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 16:07

Joooo ik ben er ook weer! Was even een paar dagen druk met van alles en nog wat...

Vandaag overigens mijn eerste, bedrijfsbestelling gedaan :D, ipv iets kopen bij de ruitersportzaak en het bonnetje in de boekhouding stoppen.

Jeeee!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 17:58

Tnxx allemaal voor de tips, ik ga eens even mailen!