Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Michelle_

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:03

Voor mij zou het gaan om woonaccessoires en ook wat sieraden :) Voor mij hoeft er niet persee lunch bij hoor, vind zelf eten meenemen niet erg.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:08

@DendroFleur, ben benieuwd naar je website.
@denicola, dat ligt er geheel aan wat je zelf wil, waar je interesse liggen en wat je mogelijkheden zijn. Iedereen is op zoek naar het gat in de markt ;-)
@Valeria, uitdagend concept wat jullie aan het opzetten zijn, interessant. Waar in Duitsland gaan jullie ergens vestigen?
@11AFotograaf, ik vind dat je een prima portfolio heb, maar wees wel kritisch op welke foto’s je daarvoor wilt gebruiken. Goed om daar soms over te discussiëren.
@Kaisa, ik heb ongeveer zo’n zelfde manier als jou voor het bijhouden van facturen en betalingen.
@Yucca, wat ga je precies met die vogelhuisjes doen? Ik zou trouwens voor 1 zelfde bedrijf dat meerdere diensten maar wel in de zelfde tak aanbied 1 naam gebruiken. Ga je meerdere dingen doen in verschillende branches dan zou ik pas voor verschillende namen kiezen.
@Yvonne, wat leuk dat je foto’s in de Hoefslag komen, wel balen dat je naam er niet bij staat!
@Hilda, gecondoleerd!
@Shanelle, je klinkt als iemand met ambitie die nog niet heeft gevonden wat ze precies kan gaan doen in een eigen bedrijf.

Jullie hadden het over kosten van een accountant/boekhouder, ik zit ongeveer op 250 euro in het jaar, daarvoor doet hij al min aangiftes en voert ook controles uit, bovendien kan ik altijd bij hem terecht voor advies! Joyce had een vraag over belastingaangifte, ik doe per kwartaal BTW-aangifte en in het begin van het jaar betaal ik inkomstenbelasting.

Urenregistratie doe ik zelf gewoon digitaal in Excel wel zo makkelijk.

Valt me trouwens op dat er op dit moment in dit topic veel fotografen en webshop eigenaren actief zijn.

Ik voldoe voor 2011 in ieder geval weer al aan de ‘eis’ van de belasting om minimaal 3 opdrachtgevers te hebben gehad. *\o/*

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:25

Nouks, van mij hoeft er ook niet perse een lunch bij hoor. Ik heb ook geen probleem met zelf mee nemen. Bij mij zou het gaan om sieraden en horloges. Eventueel kunnen we zelf natuurlijk wat producten mee nemen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:52

@Jaggie: 250 euro per jaar? Dat is echt een schijntje! De meeste grotere kantoren vragen dit bedrag per al praktisch per kwartaal en dan doen ze alleen de belastingaangifte...

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 23:04

Jaggie, ik heb de opbouw en tekst grotendeels klaar maar moet nog foto's op maat gaan maken en uitzoeken. En kijken hoe het zit met de vindbaarheid via Google. Heb het nog nooit gedaan en voor een makkelijk pakket gekozen. Al doende leer ik zo steeds meer.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 23:19

@Paan, ik zag trouwens nog een erg leuke ketting bij jou in de webshop!
@Joyce, ik zit dan ook bij een klein accountantskantoor. Het kan zijn dat de prijs nog iets lager uitvalt of iets hoger naar rato de hoeveelheid werk die hij aan mij heeft, maar zoals hij het nu inschat was het dan +/-. Ik hou daarbij wel zelf mijn facturen bij, maar stuur dan eens in het kwartaal alles door, zodat hij de aangiftes kan verzorgen.
@DendroFleur, je pakt het in ieder geval grondig en structureel aan, klinkt goed. Het is wel belangrijk inderdaad om goed vindbaar te zijn via Google, in het vorige topic staan daar nog een aantal tips over!

Edit: er zit vanuit mijn kant een enqûete aan te komen over een nieuw concept gerelateerd aan de paardenwereld.T.z.t. zal ik die hier ook posten om jullie mening en ideeën te staven.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 23:55

Kom maar op.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 00:01

Haha dat gaat nu nog niet, het concept is nog niet volledig af en over de enqûete moet ik nog even goed nadenken, want het is belangrijk dat ik met de vragen ook antwoorden krijg waar ik iets aan heb natuurlijk.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 00:08

jaggie schreef:
Ik voldoe voor 2011 in ieder geval weer al aan de ‘eis’ van de belasting om minimaal 3 opdrachtgevers te hebben gehad. *\o/*
Dan zal het wel niet bij 3 blijven dit jaar :D

Ben benieuwd waar je nu mee bezig bent:)

Misschien is er nog iemand die eens naar mijn site wil kijken. www.yvonnetermeer.nl
Voor mijn gevoel is ie zo wel redelijk af.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 00:20

Yvonne, ziet er op het eerste oog goed uit. Paardenfoto's veel variëteit in kleur, houding, richting en onderwerp. Maar toch oogt het niet rommelig. Ik vind de voorbeeld foto van de hond niet echt super, verwacht dat daar wel een andere komt.
Maar om toch iets te zeuren te hebben }> , ik ben tot nu toe op twee schrijffoutjes gestuit. Neem aan dat je voor 101% goed gaat ;)

De juiste afmetingen van elke foto vindt je terug bij bestellen Oypo, bij elke foto onder product info. De bestelde foto’s ontvang je natuurlijk zonder het watermerk.
Bij Oypo krijgt je ruim de tijd om bestellingen te plaatsten. Na ongeveer 6 maanden wordt het betreffende fotoboek automatisch door Oypo verwijderd en kun je geen bestellingen meer via Oypo plaatsen.

Vind(t) je twijfel ik nog over maar volgens mij is het ook "loop je mee". Ga nog even verder kijken met de rode stift :D

Voor commerciële doeleinden graag eerst contact opnemen met mij. Dit werkt nog niet.

En ik kan nu de hondfoto plaatsen en dan is hij wel grappig. Snapte nu ook wat dat witte tafelkleed naast hem was :o
Laatst bijgewerkt door DendroFleur op 13-01-11 00:27, in het totaal 1 keer bewerkt

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 00:20

Dat hoop ik niet nee :D

Ik kan hier nu nog niet vertellen wat het precies inhoudt, want dan gooi ik misschien mijn eigen ruiten wel in, ik moet eerst nog onderzoeken of er voldoende draagvlak voor dit concept aanwezig is, zowel onder consumenten als ook bedrijven. Het is niet echt mijn branche waar ik mij in wil gaan begeven, maar dat is ook wel weer een uitdaging. Want mijn streven was vanaf het begin al om concepten te bedenken, uit te werken en daarna in de praktijk te zetten.

Ik heb even snel naar je site gekeken, ziet er keurig en professioneel uit! Wat ik zelf alleen storend vind (kan ook aan mijn laptop liggen) is dat ik alleen het bovenste gedeelte van je site kan zien en naar beneden moet scrollen voor de rest, als ik niet beter zou weten zou ik het onderste gedeelte van je site volledig over het hoofd zien.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 00:33

DendroFleur schreef:
En ik kan nu de hondfoto plaatsen en dan is hij wel grappig. Snapte nu ook wat dat witte tafelkleed naast hem was :o
_O-

Thanks voor je feedback!

@Jaggie, dat naar beneden scollen klopt, maar dat kan/wil ik niet veranderen. Op mijn 24 inch scherm heb ik er overigens geen last van :D

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 00:41

Straks wil ik het natuurlijk ook terug ;) . Nog even wachten dan is mijn site ook af.

Het was mij niet opgevallen maar ik heb volgens mij 19 inch en zag dus het kopje "paarden" staan en ging er automatisch naartoe.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 00:46

DendroFleur schreef:
Yvonne, ziet er op het eerste oog goed uit. Paardenfoto's veel variëteit in kleur, houding, richting en onderwerp. Maar toch oogt het niet rommelig. Ik vind de voorbeeld foto van de hond niet echt super, verwacht dat daar wel een andere komt.
Maar om toch iets te zeuren te hebben }> , ik ben tot nu toe op twee schrijffoutjes gestuit. Neem aan dat je voor 101% goed gaat ;)

De juiste afmetingen van elke foto vindt je terug bij bestellen Oypo, bij elke foto onder product info. De bestelde foto’s ontvang je natuurlijk zonder het watermerk.
Bij Oypo krijgt je ruim de tijd om bestellingen te plaatsten. Na ongeveer 6 maanden wordt het betreffende fotoboek automatisch door Oypo verwijderd en kun je geen bestellingen meer via Oypo plaatsen.

Vind(t) je twijfel ik nog over maar volgens mij is het ook "loop je mee". Ga nog even verder kijken met de rode stift :D

Voor commerciële doeleinden graag eerst contact opnemen met mij. Dit werkt nog niet.

Sorry voor het echo-bericht maar als je of jij erachter staat dan is het alleen een 'd'. Check > http://www.onzetaal.nl/advies/vindt.php. Niets mis dus met 'vind je'.

Yvonne, ik heb ook even naar je site gekeken en ik vind 'm lekker fris en overzichtelijk ogen :) Zojuist duurde het redelijk lang voordat je site geladen was maar nu laadt de pagina helemaal niet meer. Kan jij niet diret iets aan doen maar als dit vaker voorkomt dan gaan klanten weg van je site omdat ze niets te zien krijgen, misschien even met je hostingprovider overleggen.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 01:04

Ik had net ook even een probleempje met het veranderen van een pagina, toen laadde die ook niet. Maar verder zijn er voor zover ik weet nooit problemen, maar als de site bij anderen ook traag laadt, dan hoor ik dat graag!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 09:25

Dressuurgek schreef:
Sorry voor het echo-bericht maar als je of jij erachter staat dan is het alleen een 'd'. Check > http://www.onzetaal.nl/advies/vindt.php. Niets mis dus met 'vind je'.

Even de taalpuritein uithangen, als er alleen "je" of "jij" achter het werkwoord staat, dan is het alleen "D"
Staat er bv "Vindt je hond" dan is "je hond" het onderwerp en dus wordt het werkwoord vervoegd in de derde persoon enkv, dus stam+t

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 09:27

yvonnepuntnl schreef:
Ik had net ook even een probleempje met het veranderen van een pagina, toen laadde die ook niet. Maar verder zijn er voor zover ik weet nooit problemen, maar als de site bij anderen ook traag laadt, dan hoor ik dat graag!

De server zal op dat moment wel niet helemaal hebben gewerkt zoals het hoort ;)

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 09:30

foxy80 schreef:
Dressuurgek schreef:

Even de taalpuritein uithangen, als er alleen "je" of "jij" achter het werkwoord staat, dan is het alleen "D"
Staat er bv "Vindt je hond" dan is "je hond" het onderwerp en dus wordt het werkwoord vervoegd in de derde persoon enkv, dus stam+t

Ow damn, gevalletje wel bel horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt :o?

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 10:29

Vindbaarheid op google vinf ik erg interessant. Er zijn wat algemene dingen bekend maar echt de dingen die er toe doen heb ik nog niet gevonden.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 10:53

Hilda79 schreef:
Vindbaarheid op google vinf ik erg interessant. Er zijn wat algemene dingen bekend maar echt de dingen die er toe doen heb ik nog niet gevonden.

Ben ik ook mee bezig, ik heb al het een en ander gedaan met de tips in dit topic, maar er is nog weinig veranderd. Ik denk dat het best lastig is gezien andere concurenten ook gebruiken van de zelfde tips, het is lastig daar tegenop te gaan als nieuweling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 11:16

Hilda79 schreef:

Welke methodes ken je al? :-)

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 11:42

Vindbaarheid met google heeft ook te maken met de teksten die je op je site zelf zet. Eerder wou ik mijn logo (wat eigenlijk gewoon een simpele tekst is) als afbeelding plaatsen op mijn site, alleen is mij aangeraden om dat gewoon te typen waardoor Google de tekst vele malen makkelijker oppakt :j

Mijn agenda voor 2011 is bijna helemaal rond, heb afspraken voor bepaalde promotie evenement ook gemaakt en daarnet mijn nieuwe visitekaartjes besteld. Bring it on :D

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 11:57

@ Hilda gecondoleerd
@ Nouks bij ons gaat het vooral om fotografie van sieraden, paardenartikelen, kleding. Met of zonder lunch zou mij niet uit maken
@ Yvonne site ziet er wel goed uit op het eerste oog. Bij mij wilde alles ook wel snel laden nu

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 12:28

Citaat:
jaggie@Yucca, wat ga je precies met die vogelhuisjes doen? Ik zou trouwens voor 1 zelfde bedrijf dat meerdere diensten maar wel in de zelfde tak aanbied 1 naam gebruiken. Ga je meerdere dingen doen in verschillende branches dan zou ik pas voor verschillende namen kiezen.

Ik heb zowiezo 2 branche's, dus daar komt wel een splitsing in naam. Ik moet uitzoeken waar ik me nu echt prettig bij voel en wat ik het liefste doe, daar moet ik me dan op focussen, zodat er waarschijnlijk 3 stromingen komen. Zoals ik er nu over denk wordt dat tuinontwerp, publieke fotografie en zakelijke/autonome fotografie.

De vogelhuisjes ga ik gebruiken als reclamemateriaal. Visitekaartje, slogan ("wie woont er straks in uw tuin?") oid eraan en ronddelen in bijv. een nieuwbouwwijk.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 13:57

Met google adwords kun je ook heel veel doen. Vooral met mini-advertenties, en houd het ook niet al te algemeen. Ik gaf voorheen meer dan 500 euro per maand uit aan google adwords. Maar sinds ik mij heb verdiept in online marketing is het nog maar de helft maar dan met een veel groter clickratio ( bedrag wat elke bezoeker op je site opbrengt) .
Bv bij mij leverde elke bezoeker in dec 2009 mij Eur 2,20 op. Elke bezoeker in dec 2010 leverde mij Eur 4,23 op. Terwijl ik dus de helft minder uit gaf :-)
Maar mijn doel met google is vooral de clickratio verhogen. Het is niet mijn doel zoveel mogelijk bezoekers te krijgen, ik wil gewoon betalende klanten ;-)