Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:03

Open sollicitaties heb ik ook al gedaan :). Tot ik dacht een leuke baan gevonden te hebben, maar helaas het mocht niet zo zijn... Nu ga ik weer beginnen! Heb eerste sollicitatie al de deur uit gedaan voor junior juridisch secretaresse.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:48

evdpanne schreef:
Ach ja ik ben HBO-rechten afgestudeerd, heb veel werkervaring alleen niet gericht..... Voor banen in mijn vakgebied heb ik niet genoeg ervaring en bij banen buiten mijn vakgebied krijg ik te horen dat ik niet aangenomen wordt omdat ze verwachten dat ik vertrek als ik iets in mijn straatje vind :\. Hoe moet je dan ooit een baan vinden...

Is juridisch secretaresse niets voor jou? Daar zijn genoeg vacatures voor (iig regio Amsterdam)

*edit, zie nu in je laatste post dat je daar idd op solliciteerd :')

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:55

Jep, daar solliciteer ik ook op :). Hopelijk wordt het wat! Juridisch secretaresse verdient ook niet slecht ;).

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 20:18

K heb gister een leuke brief gestuurd naar een tandartspraktijk een kwartiertje rijden bij huis vandaan, als baliemedewerkster/telefoniste, voor 32 uur, dus dat zou perfect zijn! Overigens nog niets van gehoord hoor.

Het andere waar ik op reageerde was als office assistente, daar stond geen duidelijke omschrijving bij dus heb eerst om meer info gevraagd, nou dat was niets voor mij... Het is voor minimaal 20 uur en de eerste periode mag je alleen maar facturen e.d. invoeren, niets voor mij! Ik ben juist opzoek naar afwisseling. En daarbij komt ook nog dat je Duits in woord en geschrift goed moet zijn, nou, dat is bij mij bar slecht... :D Ik heb ze vriendelijk bedankt en succes gewenst met het vinden van een geschikte kandidaat.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:34

Pffff ik mag dan wel een nieuwe baan hebben, maar vind het een beetje raar gaan allemaal.

Tijdens mijn sollicitatie gaf hij aan dat hij verder ging met alleen mij, tijdens een etentje om de contracten te tekenen kwam ik er dus achter dat ik de functie met nog 3 andere ga vervullen omdat hij niet afhankelijk wil zijn van 1 persoon.
Goed we kwamen dus om te tekenen, maar de contracten had hij dus nog niet af...
HIj zou ze dat weekend erop mailen..

Week later nog geen mail van hem, dus ik maar een gebeld waar het contract bleef, het was volgens hem een test wie echt wilde werken bij hem wie dus aan bleef hangen en wie er in de stress zou schieten.. :S

Nou ik contract uitgeprint, mailde ik hem van de week of ik hem moest opsturen of 1 maart moest meenemen(is mijn eerste werkdag)

Ik kreeg een mail terug van hem dat ik per 1 maart indienst zou komen, maar dat de bouw wat uitliep en ik dus per half maart pas kon beginnen op kantoor.

Nou vreemd aangezien ik vind dat JIJ dan je nieuwe werknemers op de hoogte moet stellen, en niet omdat ik een mailtje stuur.
Ik heb gemaild dat ik bereid ben om hem te helpen eventueel op het nieuwe kantoor.
Hij zou me nog mailen wat voor oplossing hij zou bedenken.

Toch heb ik er een beetje een vreemd gevoel bij, misschien is hij wel gewoon zo en zoekt hij daarom een secretaresse, maar voor de zekerheid solliciteer ik wel verder...

Ik was zo blij met mijn nieuwe baan, maar die vrolijkheid maakt nu ruimte voor twijfels..

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:59

Dat klinkt inderdaad wel heel erg vaag Pascal, ik zou het ook niet echt vertrouwen...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 23:05

Hmm, klinkt wel heel raar idd Pascal, ik zou daar ook mijn twijfels bij hebben... Klinkt als rare smoesjes en excuses... Hou ons op de hoogte!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 23:10

Ik denk dat hij zijn zaakjes gewoon niet op orde heeft, en steeds zoiets heeft van dat komt wel...

Maar toch wat als ik 1 maart gewoon op kantoor had gestaan?? Echt professioneel is het natuurlijk niet, maar ik hou jullie op de hoogte.

Want het mailtje hoe we het zouden gaan oplossen is ook alweer een aantal dagen te laat.. ;)

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 23:52

bah zou dat toch echt niet prettig vinden. sterkte ermee....

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 10:55

wat vervelend al die sollicitaties die met een standaard brief worden afgewezen..
Beetje raar pascal,zou het niet zo snel vertrouwen.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 11:17

Nee Pascal dat is inderdaad heel vreemd.... Had hij t contract al wel getekend? Als ik jou was zou ik ook verder kijken...

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 12:06

blacknorton schreef:
wwillemijn schreef:
Wat een gedoe met dat solliciteren! En als ik hier zo lees gaat het bij jullie niet veel anders.
Maar gelukkig mag ik nog wel redelijk vaak op gesprek komen :)

Ik kreeg vanmorgen een mailtje in mijn inbox met als titel: "bevestiging ontvangst sollicitatie enz."
Dus ik dacht, ok, weer een afwijzing. En dat zou echt balen zijn geweest want het is ECHT mijn droombaan. Maar er stond in: Graag nodigen wij u uit voor oriënterend gesprek. YIHAAAA!! Het is een kantoorfunctie binnen de paardenbranche, blijer kun je mij niet maken! Toch nog een grote lichtpunt in een ontzettende nare week! Mijn weekend is voor een deel weer helemaal goed :) En nu ONTZETTEND duimen dat ik daar mag gaan werken. Eindelijk een baan in mijn vak binnen mijn favoriete branche!

wat gaaf!!!
waar heb je die zo gevonden :o

laten we hopen dat de aanhouder wint. ik word er echt gek van dat er gewoon geen vacatures vrijkomen op me werkveld buiten de varkenssector en sales (diervoeding). ik moet toch is moet verzamelen om een open sollicitatie te schrijven. maar vind het zo moeilijk aangezien ik niet precies weet welke functies me wel liggen. kan moeilijk vermelden dat ik solliciteer op ik heb eigenlijk geen idee wat ik wil behalve sales :+

Mijn vriend had een krant meegenomen (doet ie normaal nooit) en daar stond de vacature in :) Is verder ook niet op internet geweest. *Blij met vriend* anders had ik er nooit vanaf geweten. En ik aas eigenlijk al jaren op een vacature bij dat bedrijf :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 12:09

Leuk hoor, zoiets zou ik ook wel willen ;).

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 12:44

leuk!! en mooi meegenomen dat je vriend de krant mee nam.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 12:52

Zucht, dat werk.nl werkt ook voor geen ene meter! Moest even iets checken dus druk op uitloggen. Wil ik weer verder vraagt ie om gebruikersnaam en wachtwoord. Het enige wat ik heb ingevuld zijn de gegevens van Digid maar ja die zijn het niet. En kan nergens op wachtwoord/gebruikersnaam vergeten klikken. Gister had ik dit probleem ook al, en toen ik het na iets van twee uur weer probeerde kon ik weer naar de gewone pagina en opnieuw inloggen met digid.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 14:59

Werk.nl sucks anyway! Heb de laatste 6 weken niet eens meer mijn solli's toegestuurd omdat het elke keer niet werkt. Krijg nog steeds WW :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 15:14

Ik doe alles netjes in een map en zie het wel :P. Moet maandag ook even bellen om een afspraak te maken dus dan zie ik het wel ;).

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 15:46

vind het ook een onsysteem. alles online aangemeld moet je als nog een afspraak mken. die heb ik nooit gemaakt en er niks meer van gehoord. heb toch geen recht (volgens mij) op een uitkering dus vind het wel best zo.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 18:27

wwillemijn schreef:
Werk.nl sucks anyway! Heb de laatste 6 weken niet eens meer mijn solli's toegestuurd omdat het elke keer niet werkt. Krijg nog steeds WW :D

Ik ben al 14 maanden werkeloos en heb hooguit 2x op werk.nl gekeken. IK heb mijn contact persoon ook al eens gemeld dat die site gewoon niet werkt.

Ik heb alles netjes op de pc staan. Afwijzingen en sollicitatie bevestigen in een mail map en daarnaast in Word nog een hele lijst met gedane sollicitaties.

Vandaag ben ik dan toch op schiphol aangekomen *\o/* , reed natuurlijk wel weer verkeerd maar dat kwam echt door de waardelose route planner en het altijd maar ontbreken van straatnaam bordjes op kruispunten.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 18:28

Ik heb volgens het UWV 5 maanden recht op uitkering, maar volgens mij heb ik 6 maanden recht :P. Ergens is het mis gegaan met mijn dienstjaren, dus heb alles netjes ingevuld. Ben benieuwd..... Hopelijk vind ik snel weer een baan maar voor zo lang is het wel fijn als je nog iets van inkomsten hebt!

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 12:35

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 15:34

Bij mijn huidige werkgever staan wat vacatures open, ook mijn huidige functie... wellicht zit er
iets tussen voor jullie?
http://www.agrio.nl/agrio/overig/vacatures.html

Ik heb zelf afgelopen week weer aardig wat brieven de deur uit gedaan, nu maar
weer afwachten. Zou alleen al fijn zijn om ergens uitgenodigd te worden, daar leer
je ook zoveel van wat je dan de volgende keer kunt verwachten tijdens zulke gesprekken.
Het mooiste zou natuurlijk zijn als je daar niets van hoeft te leren, maar ze je gewoon aannemen:D :o haha

Ik hoop nog steeds dat ik 'op een plek waar ik super graag wil
werken" (hihi duidelijk he) aangenomen wordt. Maar omdat ze zoveel reacties hadden
kon de selectieprocedure tot eind februari gaan duren. Wordt steeds zenuwachtiger
en het is nu 27 februari, ik duim elke dag haha. Die baan zou ik echt graag willen!
Ben benieuwd of ik aankomende week wat hoor... zou ik er anders eind de van week
achteraan bellen of komt dat een beetje opdringerig over... altijd zo moeilijk.

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 15:36

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 15:51

xkusssx: we kunnen wel ruilen van baan, ik vind jouw bedrijf wel goed klinken (maar helaas dus ook te ver weg) ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 16:10

Hey dames, ik ben me op dit moment eens even aan het verdiepen in wat ik nou precies per uur verdien, maar ik heb 2 dingen die mijn bruto salaris kunnen zijn (ik snap mijn loonstrook namelijk niet...)
Het bedrag dat achter "Loon februari 2011" staat, of is het het bedrag "Loon februari" + "vergoeding zorgverzekering"? Jullie enig idee?