Eigen bedrijf, wie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 10:54

Ik zal eens wat feedback geven op de verschillende websites die ik voorbij heb zien komen. :)

http://www.hipponet.be/N_frame.html?htt ... _home.html

Wat me hier vooral opvalt is dat als je naar producten gaat, de gehele omschrijving gelijk zichtbaar wordt per product. Absoluut niet interessant voor mensen die dit niet zoeken. Ik zou plaatjes + naam + prijs neerzetten, eventueel de eerste paar letters van de omschrijving. Hierdoor wordt het een stuk overzichtelijker. Bijvoorbeeld bij dekens ben ik een beetje de draad kwijt.

Zoekknop is aanwezig, top!

Ik zou het menu breder maken zodat alles op één regel past.
En tevens de artikelen op een 'volgorde', alfabetisch bijvoorbeeld, nu staan ze zigzag door elkaar.

De maten van bijvoorbeeld de peesbeschermers zijn S en L. Waarmee zijn die vergelijkbaar? Op vergelijkbare sites worden maten aangeduid in Shet - Pony - Paard ed.

Verder vind ik hem wel gebruiksvriendelijk, evenals de winkelwagen :j

http://www.crperformancehorses.nl/

Persoonlijk vind ik dat figuur op de achtergrond rete-irritant lezen :+ Heb absoluut geen zin om de tekst nog te lezen omdat het me meer moeite kost. Je site is overzichtelijk gestructureerd (qua informatie) en wat ik wil weten kan ik vinden.

Vind de resultatenpagina niet heel onoverzichtelijk. Maar ik denk als iemand het heel graag wil weten dat je er wel doorheen komt.

Sommige informatie zou ik niet alleen in de tekst zetten, maar ook opgesomd eronder. Je hebt bijvoorbeeld de kosten voor een les staan. Ik zou eronder nog even opsommen:

Les per uur: 30 euro
Reiskosten: 0,19 per km.
Straal: ...

Lezers scannen, dus als ze alleen dat zoeken zijn ze er gauw uit ;)

Afkortingen zoals i.p.v. volledig uitschrijven, anders komt het redelijk 'lui' over.
Tevens zou ik een toelichting bij foto's doen, omdat voor 'leken' het niet erg duidelijk is waar je mee bezig bent :+ of bijvoorbeeld welke klasse.

http://www.veka-beveiliging.nl/

Gave banner! Zou alleen zorgen dat de hond scherper is uitgesneden. Nu ziet het er enigszins nep en gemaakt uit, terwijl dat helemaal niet nodig is. Lettertypes naast de hond vind ik niet zo goed bij elkaar passen, die zou ik hetzelfde lettertype geven.

Zelfde geldt hier, zou diensten in een opsomming zetten. Nu moet je echt zoeken naar wat je doet. In een opsomming zie je dat gelijk. Het menu bovenin is mooi vormgegeven. Maar trekt absoluut geen aandacht. Dat komt omdat een gebruiker gewend is dat het menu onder de banner staat of links in een kolom (zoals je hebt). Ik zou bovenste menu een stuk naar onderen plaatsen.

Tevens snap ik eigenlijk niet zo goed wat jullie nou precies doen en wie je doelgroep is? Vind de informatie die jullie geven een beetje karig. Mis een persoonlijk stuk, met welke mensen ik te maken heb, hoe groot de organisatie is, hoeveel honden er 'beschikbaar' zijn. Bijvoorbeeld foto's van honden.

Hoop dat jullie wat met de feedback kunnen. Is natuurlijk geen aanval of wat dan ook, slechts dat wat mij opvalt :j

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 11:01

DC begin eerst eens met het door lezen van je contract (loondienst). Als je in dezelfde branche iets gaat doen, dan kan het zijn dat daar iets over in staat.

Een bedrijf beginnen kan, zoals je bij sommige in dit topic kunt lezen, gewoon naast een baan.
Ook voor ZZPers is er genoeg info te vinden over het hoe of wat.
Kijk hiervoor bijvoorbeeld op de site van de KvK en de belastingdienst. Gebruik het zoekwoord ZZP eens.
Gebruik ook google met zoekwoorden als ZZP naast baan, ZZP belasting, ZZP pensioen etc etc.
Zoek eerst zelf eens een hele hoop op. Noteer dat allemaal en sla het op.
Zo wordt je al een hele hoop duidelijk en de vragen die over blijven ga je dan stellen. Je kunt daarmee terecht bij de Kvk, de belastingdienst(al moet je daar niet te veel van verwachten), maar ook een belastingadviseur/boekhouder kan jou met enkele vragen helpen.
Knoop wel in je oren dat niemand het je zal voorkauwen, dus dat je echt zelf goed onderzoek doet naar van alles en nog wat.

Het lijkt allemaal moeilijker dan dat het is.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 11:25

Mijn webshop is een kant-en-klaar pakket dat wel een groot aantal opties heeft maar je kan er dus niet heel erg gek mee doen.
Probleem is dat nieuwe pc en mijn oude webshopversie niet compatibel zijn. Ik kan de site niet meer uploaden en heb een nieuwere webshopversie gekocht, en moet de site van 0 herop gaan bouwen. Er zullen andere kleuren komen etc maar ik zou dus graag (als ik toch helemaal van 0 moet beginnen) een paar verbeteringen meepikken.
Dat van die maten neem ik ook mee, handige tip. Bij sommige artikelen staat het wel, andere niet, moet dus 1 leidraad hanteren (vb de western singels staan de maten erbij in cm en inches)
Menu breder maken kan niet, dan gaat de lay-out eraan. Ik werd er hardstikke mesjogge van en heb het zo opgelost.
Die verzendkosten blijven een probleem, ik denk dat ik de welkom tekst eruit gooi en vervang door een knop verzendkosten met alle duidelijk info. En dat ik de homeparty naar boven haal van tussen de links.
Qua omschrijving van de producten, ik begrijp je commentaar en ga erin schrappen
Ik kijk nu eens naar Xono zijn levensverhaal.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 11:29

Waarom vind je de verzendkosten zo belangrijk?

Ik persoonlijk (lees: ik dus) vind het niet belangrijk wat de verzendkosten zijn, omdat je er eigenlijk al vanuit gaat dat het een eurootje of 6 is. Het is een leuke meevaller, maar voor mij absoluut geen reden om op jouw site te bestellen. Ik vind de producten en hun prijzen en dergelijke veel belangrijker en interessanter :j

Ik zou dus die 1 euro niet zo vaak terug laten komen, maar bijvoorbeeld als een klein bannertje bij de winkelwagen ergens zetten. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 12:02

Holly,voorgekauwd hoeft ook niet.
Ik heb gewoon een tikje faalangst,ben dan wat bang fouten te maken. Misschien juist ook daarom dat een eigen bedrijf me een giga uitdaging lijkt,omdat het me een stuk zelfstandiger zou maken. Je wordt op jezelf teruggewezen en je bent zelf verantwoordelijk.
Ik lees dit topic al een tijd mee overigens,maar veel gaat over webshops en sites,en zover ben ik(nog)niet.
Ga me zeker goed verdiepen!

holly

Re: Eigen bedrijf, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 12:15

DC een bedrijf beginnen is een spannend iets, vele hebben daar een beetje de bibbers bij hoor.
Vooral de eerste dagen/weken/misschien zelfs maanden, zul je het erg vreemd vinden op gelijke hoogte te moeten praten/discusieren/handelen als iemand waar je nu meneer de directeur tegen zegt. Rol je vanzelf in.

Mikkk dat is een foute gedachten hoor.
Verzendkosten kunnen je weldegelijk klanten kosten.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 12:19

Vind ik niet. Niet als je de verzendkosten gelijk hebt als je concurrenten. Dus zeg maar het standaardbedrag. Kijk als je er een paar euro boven gaat zitten zou ik ook denken; toedeloe. Maar als de verzendkosten gelijk zijn aan de concurrent vind ik dat absoluut geen bepalende factor. Verder geef ik ook aan dat dat mijn mening is, gelukkig is die niet wet ;)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 12:25

Maar tussen vinden en realiteit zit verschil.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 12:31

Gelukkig wel. Maar dat is toch ook wat ik aangeef?

Mikkk schreef:
Ik persoonlijk (lees: ik dus) vind ......

Snap het probleem niet zo?
Er worden tips en feedback gevraagd en die geef ik. Tuurlijk is dat een mening.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 12:40

Als alle klanten zo zouden denken is er niets aan de hand, helaas wordt er weldegelijk naar verzendkosten gekeken en weegt dat ook mee in de beslissing om wel of niet bij je te kopen. (als reactie op: waarom zijn verzendkosten zo belangrijk)

Ik heb geen flauw idee wat andere ruitershops aan verzendkosten rekenen, dus kan ook niet oordelen of 1 euro realistisch is.
Ik zou denken dat wanneer je over 1 euro verzendkosten praat, dat het gaat over brievenbuspost. Ik zou verwachten dat je voor pakketpost iets meer rekenend.
Surf ik dan naar de website van Foxy om te zien of er inderdaad een brievenbus en pakket tarief is, kan ik daar zo 1,2,3 niets over vinden.
Ik zou dan inderdaad een pagina aanmaken in het menu onder extra, waarin info te vinden is over de verzendkosten.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 13:02

Anoniem schreef:
Bijvoorbeeld met pgb/zzp werk,als je het doet náást een reguliere baan(dus in loondienst).
Hoe het dan zit met inkomstenbelasting?Pensioenopbouw,vakantiegeld.
Ik zoek me behoorlijk suf op internet maar kom aardig wat verschillende verhalen tegen hierover. De een zegt dit,de ander dat.
Qua discipline zou ik het aankunnen. Het lijkt mij een uitdaging om zelf iets te ondernemen,eigen verantwoordelijkheid...

Als je naast loondienst nog inkomsten hebt dan moet je dat aan het einde vh jaar opgeven als "overige inkomsten uit arbeid" Je betaalt daarover dezelfde belastingschijven als over loon.

Als je meer dan 1200uur in je eigen bedrijf maakt heb je recht op zelfstandigenaftrek. Als je in loondienst niet aan de maximale premie zorgverz. wet komt (ligt volgens mij bij een inkomen rond 35.000euro pj) dan moet je dat verhoudingsgewijs ook nog betalen over je overige inkomsten van je eigen bedrijf. Van die overige inkomsten gaat geen pensioenpremie, ziektewet of ww premie af. Vakantiegeld en pensioen zitten in je tarief dus !

zie : http://nl.wikipedia.org/wiki/Freelance

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 13:13

Hallo,
Ik meld mij ook even. Ik ben inmiddels eigenaresse van 2 schoenmakerijen. We hebben 1 vestiging in Hoogland en 1 in Utrecht. Ik ben 24, getrouwd en vorig jaar december bevallen van een prachtig zoontje!
Ik ben gediplomeerd schoenhersteller en heb ook ervaring in de Orthopedische sector.
Samen met mijn man run ik deze 2 zaken.
We hebben momenteel 1 website in de lucht van de schoenmakerij in Hoogland (www.schoenmakerij-dewith.nl)
Hoogland bestaat nu bijna 2 jaar en de schoenmakerij in Utrecht al 25 jaar. Die heeft duidelijk al een mooi klantenbestand.
Wij hebben deze winkel overgenomen van een vriend die helaas niet meer in staat was om te werken.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 13:23

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 13:32

holly schreef:
Ik heb geen flauw idee wat andere ruitershops aan verzendkosten rekenen, dus kan ook niet oordelen of 1 euro realistisch is.
Ik zou denken dat wanneer je over 1 euro verzendkosten praat, dat het gaat over brievenbuspost. Ik zou verwachten dat je voor pakketpost iets meer rekenend.
Surf ik dan naar de website van Foxy om te zien of er inderdaad een brievenbus en pakket tarief is, kan ik daar zo 1,2,3 niets over vinden.
Ik zou dan inderdaad een pagina aanmaken in het menu onder extra, waarin info te vinden is over de verzendkosten.

Holly, nog zoiets: die foto is van een oude actie en krijg ik er niet meer af, maar wat je zegt klopt, die 1 euro is voor brievenbuspost. Ik vind niet dat ik mijn klanten moet straffen met hoge portkosten als ze iets kleins bestellen, terwijl dat bij veel webwinkels wel het geval is (oh, je koopt handschoenen, betaal dan maar voor een doos aan verzendkosten).
Dus bij de nieuwe site gaat die foto (halleluja) er eindelijk af.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 13:45

Moet zo werken, dus ben ff wat tijdloos.

In ieder geval vind ik de menuindeling prima. Overzichtelijk en duidelijk. Evenals de producten. Goed te vinden wat je wil. Vooral die van de armbanden vind ik mooi ingedeeld. Van mij mogen de plaatjes wel een stuk groter. De ruimte heb je en dat maakt het product een stuk duidelijker, want voor je sieraden moet je het toch van je foto hebben.

Wat ik persoonlijk mooi vind, weet niet of dat haalbaar voor je is, is om de achtergrondkleur van de foto dezelfde achtergrondkleur te geven als die van je website, in dit geval wit :j

In het menu mogen van mij de onderstrepingen weg. Het is duidelijk dat dit links zijn, en de actieve link is dikgedrukt, heel handig! Misschien kun je de kleur van de menu-items tekst zo laten en de content (inhoud) bijvoorbeeld zwart maken, dat maakt het verschil nog duidelijker.

Goed dat er een zoeken-knop zit. Ik weet niet hoe 'vooraf' je webshop is bepaald, maar het is gebruiksvriendelijker als deze gelijk in zicht is. De plek waar deze normaal het meest voorkomt is rechtsboven.

En nu ga ik echt wat doen :))

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 18:02

Nu het toch over internet sites gaat.
Op de site van een manege, hoe spreek je de lezers dan aan? Met je/jouw of u/uw?

Manege voor zowel kinderen als volwassenen en op een professionele manier van omgang met een gezellige sfeer.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 20:29

Quir schreef:
Nu het toch over internet sites gaat.
Op de site van een manege, hoe spreek je de lezers dan aan? Met je/jouw of u/uw?

Manege voor zowel kinderen als volwassenen en op een professionele manier van omgang met een gezellige sfeer.

Vooraf je doelgroep gaan bepalen ;)
Op de homepagina aangeven of je naar "kidspagina" of volwassen versie wilt.
Zoals de FNRS ook doet: http://www.fnrs.nl/
(Die heeft de doelgroep opgesplitst in ondernemer en ruiter van een manege)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 20:35

Maarja doelgroep is dus de manege ruiter en/of pensionklanten (evt. wedstrijdruiters). Dit zijn dus kinderen en volwassenen, daarom vind ik het zo lastig. Een volwassenen spreek ik meestal met u aan, kinderen met je.

Is vooral informatieve site, dus wat er zoal te doen is en mogelijkheden zijn.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 20:57

Ik sprak op mijn website (als instructrice) iedereen aan met "je" omdat dat ook mijn stijl is. Ik wil aangesproken worden als "je" en wil mijn klanten ook aanspreken als "je", dus dat voerde ik ook door op de website. Vinden mensen dat respectloos of vervelend, zijn ze bij mij aan het verkeerde adres ;)

Maar als je een formele/zakelijke sfeer neer wilt zetten, zou ik u gebruiken.

Overigens, ik las net wat over verzendkosten. Ik let wel degelijk op de verzendkosten als ik iets ga bestellen! Laatst bijvoorbeeld bij bol.com, hadden ze een actie dat je geen verzendkosten hoefde te betalen, vond ik rete interessant! En als ik ergens wat wil bestellen en de verzenkosten zijn 6 euro, terwijl het ergens anders 3 euro is, dan valt die met 6 euro verzendkosten af.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 21:09

Oké, dan ga ik denk ik ook voor "je en jouw". Zelf heb ik een gruwelijk hekel aan u, haha. Het moet wel professioneel worden, maar wel toegankelijk blijven. Denk dat je en jouw wat toegankelijker is dan u en uw. :)

In lessen en omgang van paarden noem ik overigens ook alles en iedereen je en jouw, in enkele uitzonderingen na. :)

Over de verzendkosten, daar kijk ik inderdaad ook wel degelijk naar. Als ik hetzelfde product voor de helft van de verzendkosten ergens anders kan krijgen, wordt het die in ieder geval. :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 21:20

Ik verstuur veel bubbeltjes enveloppen die passen eigenlijk niet door de brievenbus, maar ik doe er gewoon 2 postzegels op.Dat is altijd nog goed gegaan, anders ben ik veel te veel kwijt.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 21:33

Sowieso denk dat ik dat je doelgroep uiteindelijk ouderen is, die bepalen immers voor hun kind hoe of wat. Denk ik tenminste.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 15:50

Mikk, thanks voor de je feedback. Het lastige is eigenlijk dat ik werk via mijnwebwinkel.nl, waar je een hele hoop mee kunt, maar ook een hoop niet. De onderstrepingen in het menu bijvoorbeeld, dit kan niet anders. Ook twee verschillende kleuren gebruiken in het menu of in de tekst, is niet mogelijk helaas.

Wat betreft de foto's ben ik het met je eens. Het is mooier en het oogt rustiger als alle foto's ''gelijk' zijn in de manier van fotograferen en dus ook de achtergrond. Ik sla alle foto's op vanuit de website van de betreffende groothandel. Zelf ben ik nog niet goed genoeg in fotograferen om er zelf voor te zorgen. de optie om de foto's groter te plaatsen, is er ook niet helaas, ze worden automatisch verkleind.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 23:05

Mikkk schreef:
Sowieso denk dat ik dat je doelgroep uiteindelijk ouderen is, die bepalen immers voor hun kind hoe of wat. Denk ik tenminste.

Dat ben ik met je eens! Maar dan nog zou ik persoonlijk kiezen voor je en jouw, gezien de sfeer op de manege zelf.
Wel héél correct gebruikt overigens, niets zo erg als 'jou en jouw' verwarring..

Poehee, hier bezig met het opzetten van een prijsaanbieding voor ons 'netwerk'. Producten bestellen (niet te veel want niet zoveel ruimte en niet te weinig in verband met levertijden); visitekaartjes willen we meegeven, dus die ook bestellen; de productfolder aanvragen bij de leverancier om als bijlage mee te zenden; een mail in elkaar flansen... Hahaha, we zijn er maar druk mee!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 08:46

Goedemorgen! Hier een druk weekend achter de rug en gisteravond het ik nadat alles af was een factuur opgemaakt.
De uren werk krijg ik bij lange na niet allemaal uitbetaald (ik heb er duidelijk meer gewerkt dat ik in de offerte had opgenomen) maar de materiaal kosten had ik redelijk goed ingeschat, daar haal ik nog een paar tientjes winst uit.

Ik zat nog wel met een 'vraagje'. Het trouwalbum heeft zijn laatste foto op de rechterbladzijde. Dit betekend dat de achterkant van dit blad leeg is en daarna is er 'niets' meer (einde boek dus :+). Ik zat eraan te denken om hier een klein vierkant te maken van karton (wat ik ook heb gebruikt in het boek) en hier mijn 'logo'/naam op te zetten. Aan de ene kant zet ik op een product van mij graag mijn naam, maar aan de andere kant is het trouwalbum wel echt 'van een stel' en weet ik dus niet goed of ik daar nog 'reclame' op moet zetten.