Opleiding Dokterassistent

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jorinda

Re: Opleiding Dokterassistent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 13:08

Ik doe het via een ROC, maar ik hoor wel geluiden ook vanuit huisartsenpraktijken dat ze liever iemand hebben die echt naar school gaat, omdat die veel meer praktijklessen krijgen.

In juni heb ik mijn diploma uitreiking, dus ik ben alvast aan het rondkijken voor vacatures. Het is voornamelijk heeeeel veel in de randstad (en Brabant) :+ Ik hoop eigenlijk gewoon dat ik aan het werk kan bij de plek waar ik nu oproepkracht ben, maar zoals het rooster er nu uit ziet hebben ze, op de vakantie na, niet veel uren open staan. Maar, wie weet. Duurt nog lang! :D

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 13:17

Jorinda schreef:
Ik doe het via een ROC, maar ik hoor wel geluiden ook vanuit huisartsenpraktijken dat ze liever iemand hebben die echt naar school gaat, omdat die veel meer praktijklessen krijgen.

In juni heb ik mijn diploma uitreiking, dus ik ben alvast aan het rondkijken voor vacatures. Het is voornamelijk heeeeel veel in de randstad (en Brabant) :+ Ik hoop eigenlijk gewoon dat ik aan het werk kan bij de plek waar ik nu oproepkracht ben, maar zoals het rooster er nu uit ziet hebben ze, op de vakantie na, niet veel uren open staan. Maar, wie weet. Duurt nog lang! :D

In Brabant??? Waar dan? Ik woon net in Brabant en ben in mei klaar met de opleiding.
Ik heb bij twee huisartsenpraktijken gesolliciteerd en ga bij een tandarts solliciteren voor baliemedewerker, ik vind balie echt heel leuk.

Ik loop nu stage in het ziekenhuis, echt heel anders dan huisarts....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 13:19

Wat vind je leuker Ruby?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 14:05

Uddel geloof ik (maar ik weet niet zeker of dat in Brabant ligt of in Gelderland) en ik ben er twee of drie in Breda tegengekomen. Op de website van de NVDA. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 14:12

Uddel ligt op de Veluwe

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 14:24

Ik vind huisarts leuker.

Ja had die bij Breda in de buurt ook gezien heb op een daarvan gesolliciteerd, maar moet dan wel een auto voor die tijd.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 10:19

Hoe is het met alle doktersassistenten hier??

Ik heb momenteel geen vast werk, wel vakantie werk, met name ook op m'n oude stage.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 10:23

Al 6 jaar bij dezelfde praktijk aan het werk, en inmiddels bezig met de opleiding tot POH.

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:43

Leuk om te zien!

Ik ben inmiddels afgestudeerd en heb sinds juni een leuk plekje in een solo huisartsenpraktijk. Beetje m'n eigen toko om zo maar te zien, erg leuk!

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 22:06

Ik ga mijn laatste jaar in en begin woensdag op de Poli voor 10 weken stage!

Leuk om inderdaad dit van jullie te zien! :)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 22:20

Op welke poli ga je stage lopen?
Succes met de proeve alvast, ik geef een tip, oefen echt super veel!

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 22:23

Plastische Chirurgie. Zie er wel een beetje tegenop door mijn eerdere ervaring in het ziekenhuis daar (andere afdeling) toen ik nog de opleiding verpleegkunde deed. Maar die tijd is geweest, PC komt op me over als een super leuke afdeling dus ik moet er gewoon even doorheen haha! :P

Ugh thanks, zit er nu al een paar weken voor in de stress en heb nog ruim een half jaar te gaan :Y). Ik ga beginnen met alle protocollen door te nemen en vanuit daar verder te werken. En oefenen ja, heel veel oefenen.. Hebben gelukkig afgelopen jaar al kunnen oefenen met de proeve, en die gingen eigenlijk heel goed bij mij gelukkig! Behalve de medisch technische handeling :'). Op hoop van goede zege straks..

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 22:26

Oja, volgens mij is dat wel een leuke poli, vond m'n klasgenoot wel volgens mij.

Ja echt goed oefenen. Maar goed, dat zegt ook niet altijd alles. Ik kende best veel maar ik ben nooit zenuwachtig maar het was toen zo erg, en toen zakte ik....

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 22:34

Het begint een beetje chaotisch heb ik al door, maar dat was met mijn vorige stage ook al vaak zo dus het hoort er bij.

Oei ja dat zou mij ook nog kunnen overkomen.. Met je her was je wel geslaagd toch? Heb wel verhalen gehoord van docenten, puur vanwege zenuwen. Ze vonden het echt sneu voor de mensen die er zo veel last van hadden!

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 22:44

Jullie hebben wel tot laat vakantie dit jaar, ik was vorig jaar nu al bezig met stage. Maar komt vast goed, ik vond persoonlijk zelf huisarts leuker dan ziekenhuis, maar vond het wel gezellig daar.

Ja ik was zo zenuwachtig. Ze hadden t van mij ook niet verwacht omdat ik altijd best een prima leerling was. Maar goed, zenuwen zijn maar raar :p ik was met de her geslaagd inderdaad, wel krap, want had weer zenuwen dus de punten waren niet zo hoog.
Komt wel goed joh! Goed vertrouwen in jezelf hebben!

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 11:16

Ja echt niet normaal. Heb vanaf de laatste week van juni vakantie dus dat is pittig lang..

Ach, je hebt het gehaald en daar gaat het om! Ik ben heel benieuwd hoe het me af gaat strakjes :=

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 18:01

Ik werk nu in een groepspraktijk voor 3,5 dag (al vanaf aug 2013 als oproepkracht daar en nu vanaf eind juli een zwangerschapsverlof opvullen) en 1,5 dag in een HOED vanaf volgende week. :)

Succes voor alle mensen die weer naar school en stage moeten!

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 10:48

Oh oh lang geleden, ik heb toch ongeveer een half jaar thuis gezeten van november tot 1 mei.

ik werk nu op de poli kaakchirurgie, heel erg naar mn zin . :D , gefeliciteerd nog aan alle geslaagden, en degene die een baan hebben gevonden *\o/*

LouB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 10:30

Ik kom even binnenvallen, aangezien dit het meest recente topic is dat ik kan vinden.

Momenteel ben ik boventallig geworden bij mijn werkgever en zit ik in een loopbaantraject om te kijken welke kant ik op wil met mijn loopbaan. Mijn oog is gevallen op een opleiding tot doktersassistent. Ik lees op internet verschillende ervaringen over de opleidingsmogelijkheden.
Heeft er iemand van jullie ervaring met de NIPA in Eindhoven? Of kennen jullie nog andere goed aangeschreven opleidingsmogelijkheden in zuid- west Brabant?
De studie zal ik straks naast een baan moeten doen. Momenteel ben ik nog vrijgesteld van werk tot zomer 2016. Ik zou graag eens ergens een dagje mee kijken als doktersassistent, echter dit valt niet mee. Ken weinig mensen in dit wereldje!

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:24

In het Jeroen Bosch ziekenhuis zaten er veel mensen van de nipa.
Ik zelf heb de opleiding gevolgd op koning Willem 1 in den Bosch, je hebt de opleiding ook verkort daar.

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:21

Ik heb de opleiding via NHA gedaan, kun je zo goed als alles thuis doen, praktijkgedeelte wordt op de zaterdag gedaan en je stage moet je zelf regelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:25

Maar die stages zijn wel enorm moeilijk te vinden kennelijk....als je via thuisstudie doet.

LouB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:29

Ja, maar ik lees overal dat een thuisstudie minder goed aangeschreven staat en mensen met een thuisstudie lastiger aan werk/ stage komen?

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:53

Bij mij op school werd stage geregeld

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 19:27

LouB, ik heb je gepbt.

Wij hebben van verschillende scholen stagiaires Kellebeek, Capabel (1 jarig maar belachelijk duur voor wat ze beiden imo), NHA. Moeilijker aan werk komen niet zo, veel van onze stagiaires hebben een baan (volgens mij van de afgelopen jaren 2 of 3 niet en wij begeleiden er veel), de rest heeft een baan ongeacht welke opleiding ze gevolgd hebben.

Stage is wel een punt, veel huisartsenpraktijken hebben stagiaires van het Kellebeek college en zijn niet zo happig op thuisstudies.