Glad/sneeuw, verplicht naar je werk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 09:43

@Samy, mooi is dat, waarom zou ze je niet even thuis kunnen brengen?
Nou succes dan maar met hoe je naar huis moet komen.

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 09:43

BBreedveld schreef:
Maar kan nergens duidelijkheid krijgen over het OV. De site van HTM ligt eruit en de website van 9292ov zegt niks concreets over mijn route. En als ik bel, krijg ik geen verbinding - lijnen overbezet, vrees ik.

In Den Haag rijdt alleen de randstadrail op dit moment. Bussen rijden zeer beperkt. Vanaf Den haag HS rijdt er om het halfuur een stoptrein naar Den haag CS.

Ik ben met de fiets naar werk gegaan, deed er wel 40 min over ipv 25, maar het is gelukt! :D

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 09:47

BBreedveld schreef:
Pfft, ik zit ook enorm te dubben, Krijg mijn auto er warschijnlijk sowieso niet uit, maar wil 'm (en mezelf!)ook niet wagen aan zoveel galddigheid.

Maar kan nergens duidelijkheid krijgen over het OV. De site van HTM ligt eruit en de website van 9292ov zegt niks concreets over mijn route. En als ik bel, krijg ik geen verbinding - lijnen overbezet, vrees ik.

op de site van tv west staat welke bussen wel en niet rijden.

maar bij sommige staat beperkte route, maar welke route dan staat er niet

RainyDays

Re: Glad/sneeuw, verplicht naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 09:57

Ik kan weinig anders dan gaan werken. Collega's en cliënten rekenen op mij. Als ik niet ga, moet er een andere collega komen. :) Ik ga wel wat eerder weg, komt vast goed!

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 09:58

?? Ik zie geen overzicht. Heb je misschien een link?

tinkert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:02

De bussen van Qbuzz hier in de omgeving van Rotterdam rijden nog steeds niet, wel gestart in friesland drenthe en groningen. Had eigenlijk een afspraak om 10.00 uur maar die heb ik afgebeld.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:03

Nextdomino schreef:
@Samy, mooi is dat, waarom zou ze je niet even thuis kunnen brengen?
Nou succes dan maar met hoe je naar huis moet komen.

Ze is voor iedereen aan het taxi'en en thuis brengen, daar doet ze gewoon niet aan.
Ik zit nu dan nog eens bij het bedrijf dat adviseerd om niet met de trein te gaan reizen ... ProRail, maar zelf moet ik wel komen om de receptie te bemannen ... SLECHT!
Ik ga ook even kijken hoe ik dit op moet lossen, want er is thuis niemand die me op kan halen ... Ik ga anders gewoon straks bellen dat ik eerder naar huis ga, dat de aflos maar eerder moet komen, want om, om half 6 maar te hopen dat je naar huis kan ... :(

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:04

:D ja en met de trein moet je niet gaan...hahahaha wat een geweldig goede grap.
Wel erg slecht hoor.
Nou sterkte met het regelen dat je thuis komt. Ik ga nog maar eens kijken bij mijn auto en kijken hoe ik op mijn werk kom.
:D

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:05

Als ik met de trein moet, moet ik vanaf hier 15-20 (normaal) lopen ... Dan moet ik met de trein en dan ook nog een half uur denk ik (normaal) lopen...

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:06

Hmmmm ook dat is geen optie.

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:07

Ik ga nog eens kijken bij mijn auto en deze maar weer ijsvrij maken zodat ik op pad kan.

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:07

BBreedveld schreef:

de site is nu weer offline,

maar welke bus moet je hebben, misschien weet ik het nog uit mijn hoofd

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:11

Nope, gelukkig is er een medebokker en collega die me in geval van niet eerder naar huis, thuis wilt brengen :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:11

ik ben na een dik uur in de kou op de bus wachten maar weer naar huis gekomen....

angelabailey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:12

BBreedveld schreef:
Kost je in ieder geval geen vrije dagen als stagiar. :D Of wel?

Ja de dagen die ik niet kan moet ik wel weer inhalen ;(

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:21

Met gevaar voor ons leven heeft mijn vriend mij naar mijn werk gebracht. De straat hier is duidelijk niet gestrooid en geschoven, ligt dus echt een giga pak sneeuw en op dit moment staan er 5 auto's daar gruwelijk vast te staan. We glibberden alle kanten op, je begrijpt ik loop naar huis :(

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:24

Me vader mocht vandaag thuis blijven ik heb een uur gefietst over iets wat normaal tien minuten is :=

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:25

Li_lee_yang schreef:
BBreedveld schreef:

de site is nu weer offline,

maar welke bus moet je hebben, misschien weet ik het nog uit mijn hoofd

Wat rijdt wél en wat rijdt niet bij HTM?

>> RandstadRail 4 rijdt wél tussen eindpunt Zoetermeer Javalaan en halte Seghwaert. Lijn 3 van RandstadRail rijdt van de halte Seghwaert rechtsom door de Krakeling tot aan Centraal Station.

>> Buslijnen 18, 20, 21, 24 en 25 rijden de gehele route.

>> Bus 22, 23 en 26 rijden een beperktere route en sluiten zoveel mogelijk aan op de andere buslijnen.

>> Bus 27, 28, 29 en 26 kort traject komen te vervallen.

HTM probeert de exploitatie van de bussen zo goed mogelijk op te starten. Dat hangt wel af van de beschikbaarheid van voldoende chauffeurs.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:26

Moest gisterochtend zo lachen, ging mijn paardjes eten geven, is niet zo ver rijden en had verwacht dat die dikke pak sneeuw die in de straat lag niet op de grotere wegen zou liggen maar dat was dus wel zo. Met winterbanden glibber glij glij naar mijn paardjes toe. Toen ik weer terug kwam rijden ging net de kerk uit, het was er aardig druk en ze moeten daar een heuveltje op om op de weg te komen, stonden 20 man iedereen te helpen om naar boven te komen omdat het zo glad was. Stukje verder nog een dikke mercedes die steeds verder van de weg af gleed(ook heuveltje), vrouw stond buiten een beetje machteloos met dr armen te zwaaien, echt chaos was het.

Vervolgens maar even de halfords gebeld of ze nog sneeuwkettingen hadden, wist niet of het nog erger ging worden en zal toch minstens 2 keer per dag naar mijn paardjes moeten gaan, gelijk even langs de Perry sport gelopen en hele gave witte snowboots gekocht, bij de V&D een prachtige bijpassende witte jas. Onderweg nog allemaal auto's die niet wegkwamen gezien, ook iemand op zo'n invalidekarretje, gelukkig stonden dr gelijk 5 man bij om hem dr uit te trekken maar het was echt chaos. Vervolgens gingen we 's avonds uit eten, weg was inmiddels redelijk goed begaanbaar maar toen we in zoetermeer aankwamen gingen we steeds meer glijden, daar hadden ze dus helemaal niks gedaan aan de secundaire wegen... Maar als je een slipcursus heb gedaan dan raak je toch wat minder snel in paniek en weet je wat je moet doen als je gaat glijden.

Gelukkig heb ik nou vakantie dus kan lekker rustig aan doen. Sterkte aan iedereen die toch weg moet naar zijn werk. Mijn vriend heeft toch maar de auto gepakt ipv de motor naar zijn werk, hij kwam een half uur te laat omdat deze ook aan de binnenkant bevroren was...

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:37

Ik zit nu thuis... ik vertrok kwart over 8 vanuit huis met me brommetje, ik kwam de stoep al niet af.. dus met heel veel kracht de weg op geduwd en op het "platgereden" spoor gereden, ik kwam 10 meter vooruit en stond vervolgens helemaal vast aan het einde van me straat op dat moment stond er een woeste moeder voor me neus := want ik mocht niet met de scooter of fiets, me moeder is vanuit amsterdam omgedraaid, was namelijk niet te doen ik heb er nog een kwartier over gedaan om terug naar me schuur te "rijden".

Me moeder heeft gebeld naar me stage, en me baas was boos, want zijn winkel moest toch open! er was maar 1 iemand op dit moment en hij, want de rest komt ook met de trein/bus etc.
Het was dus boze moeders vs boze baas := de enige manier om nu naar me stage te komen is lopend, ik moet het niet in me hoofd halen van me moeder maar ik baal wel... er rijd geen bus, geen taxi, helemaal niets hier in Utrecht stad.

Nadat me moeder gebeld had draaide me stiefvader ook om... en toen werden we gebeld of we asjeblieft even met de schep wilde komen want hij stond vast op de hoek _O-

nu zit ik thuis en te bedenken hoe ik in godsnaam op me stage ga komen :=

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:43

Nou, ik moest net naar de dokter.. Heerlijk rustig daar, dat dan weer wel.
Ik dacht met mijn fantastische rijkunsten (a-hum), daar wel even met de auto naartoe te gaan. (Het is best ver lopen...)

Ja... Heel goed...
Ik ben er gekomen, vraag niet hoe, heel Vianen hier is een grote glijbaan. Zag nog wel een sneeuwschuiver langskomen, maar dat is vechten tegen de bierkaai vrees ik.

Toen ik er bijna was (hoefde alleen nog een bocht om) ging ik glijden en gleed een sneeuwbank in tegen de stoep aan. Ik dacht: "Prima, mooi geparkeerd zo..." Tot ik weer weg moest natuurlijk...

Inmiddels weer veilig thuis, op de bank aan het opwarmen met koffie. Maar ik durf echt de weg niet meer op...

Hopelijk is het morgen beter, want dan moet ik toch echt werken.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:44

SiCa schreef:
Nou, ik moest net naar de dokter.. Heerlijk rustig daar, dat dan weer wel.
Ik dacht met mijn fantastische rijkunsten (a-hum), daar wel even met de auto naartoe te gaan. (Het is best ver lopen...)

Ja... Heel goed...
Ik ben er gekomen, vraag niet hoe, heel Vianen hier is een grote glijbaan. Zag nog wel een sneeuwschuiver langskomen, maar dat is vechten tegen de bierkaai vrees ik.

Toen ik er bijna was (hoefde alleen nog een bocht om) ging ik glijden en gleed een sneeuwbank in tegen de stoep aan. Ik dacht: "Prima, mooi geparkeerd zo..." Tot ik weer weg moest natuurlijk...

Inmiddels weer veilig thuis, op de bank aan het opwarmen met koffie. Maar ik durf echt de weg niet meer op...

Hopelijk is het morgen beter, want dan moet ik toch echt werken.

me moeder en stiefpaps "gleden" ook echt de parkeerplek in..

gisteravond reden er ook sneeuwschuivertjes op het fietspad we zijn lopend boodschappen gaan doen, maar vandaag is er niets meer te zien van de sneeuwschuiver..

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:51

Hihi, ik denk dat ik straks maar even ga hamsteren bij de Appie. :D Als het tegen zit, kunnenw e met z'n allen weer komen waar we wezen willen als de winkels drie dagen achter elkaar dicht zijn :oo

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 11:09

Kan nergens vinden of die bus van mij wel of niet rijdt. Weer zo'n aparte lijn omdat ik in de middle of nowhere woon. Zelfs de site van Veolia zegt dat er geen bussen in mijn omgeving rijden. Weet toch 100% zeker dat ik daar toch echt elke dag mee reis (en nee, het is echt geen Conexxion). >;)

Edit; Oh, nu ineens wel? Nougoed, ik blijf wel thuis want ze rijden niet en ik zou niet weten hoe ik er moet komen.

Prince_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 11:38

Hier valt het nu wel weer mee met de sneeuw, mijn autorijles ging vanochtend gewoon door. De zon begint te schijnen, dus heb een heerlijke (vrije) dag! :D