NHB Deurne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 09:54

Wel een rijbroek meenemen bij de intro, heb zelf de intro niet meegemaakt maar er gaat in ieder geval volgens mij gereden worden. Longeerles, buitenrijden en dat soort fratsen hoorde ik van voorgaande jaren dan..... dit jaar wordt het wel door een leuke ploeg mensen georganiseerd dus wie weet is het anders maar ik zou het meenemen.

annelinnie

Re: NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 16:10

ik had een rijbroek aan, maar nie nodig gehad! het was gezellig!! :D

yvonne101

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 17:20

hoi,

even een vraag. Mijn dochter start a.s. schoi\oljaar met de hbo opleiding. Wat hebben jullie als woon adres opgegeven ivm de studiefinanciering. Op deurne waren ze daar erg vaag over.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 17:22

annelinnie schreef:
ik had een rijbroek aan, maar nie nodig gehad! het was gezellig!! :D

Wat hebben jullie allemaal gedaan dan?
Wij hadden niet veel meer gedaan dan 2 keer het verhaal over de stages aanhoren, en uiteindelijk die clinic..
Had geen rijbroek aan en was dus ook niet nodig. :)

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 17:32

Ik heb toen gewoon het adres van de flat in deurne opgegeven bij de IBG (moet je je wel inschrijven in de gemeente) en als post adres het huis van mijn ouders, dat niet alle post telkens verkeerd aankomt.
Ze vragen wel even hoe het zit, maar als je uitlegt dat je daar intern zit en veel weg bent voor stages dat het niet handig is om de post daar te ontvangen doen ze niet moeilijk. Tijdens stage bleef ik ook gewoon in Deurne ingeschreven.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 18:54

Inderdaad adres van de flat. En tijdens stage, het adres van stage als ze daar woont uiteraard.

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 19:09

dat deed ik niet, ik blijf niet elk half jaar m'n adres veranderen. bleef gewoon ik Deurne ingeschreven staan, ook al zat ik intern op stage.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 19:29

Dat kan, alleen in verband met eventuele controles heb ik dat maar niet gedaan :P

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 22:37

ik heb me ook elk half jaar bij de gemeente ingeschreven waar ik stage liep en bij de schoolperiodes schreef ik me gewoon in in Deurne. Dit ook ivm met evt. controles van de IB-groep.

yvonne101

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 08:14

heeft iemand voor mij het adres van de flat? dan kan ik het voor onze vakantie nog regelen.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 09:01

dat gaat allemaal via school. Zodra je je op school aanmeld krijg je een inschrijfformulier van de gemeente. Deze vul je in met een kopie van je paspoort, levert hem in bij de receptie van school en de rest wordt door school geregeld.

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 10:43

Dat is nieuw... wel netjes van ze.
Ik heb gewoon nog met een stel klasgenoten op het gemeentehuis gestaan.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 18:30

Wel ff altijd nog een keer extra nagaan dat ze jou ook echt hebben ingeschreven, ken een aantal mensen waarbij ze het inschrijfformulier schijnbaar zijn kwijtgeraakt waardoor deze niet zijn ingeschreven. Deze hadden wel een uitwonende beurs aangevraagd, maar konden dit aan de ib-groep terug betalen omdat bleek dat ze nog op hun oude (inwonend bij ouders) adres stonden ingeschreven.

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 22:21

Ja, daar zijn wij hier inmiddels ook achter ja! wat een gedoe zeg.. poeh! maar het scheelt enorm dus heb ik er wel wat voor over :D

nl_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 23:35

Hey!
hoe was de introdag?
ik ga a.s school jaar naar me examen jaar en daarna wil ik of NHB deurne paardensport niveau 4 doen of in pesse van aoc terra paardensport niv. 4 doen
het enige dat me echt niet leuk[moet bij allebei want woon in noord-holland] is het intern gaan enzo
en hoe zit het met stages enzo? moet je daar ook voor betalen? ik ben in februari [de 31e uit me hoofd] naar zo'n opendag geweest lijkt me echt heel leuk!
wie wil er ook na volgend jaar?
ik hoop niet dat ik dan de enigste jongen ben want dan moet ik denk in 1tje op me kamer want denk niet dat gemengd mag :P
en hoe doen ze dat als je met oneven aantal bent? moet er dan iemand appart of is er ook grotere kamer voor 3 ofzow?
en kan je in die flat in je eigen kamer op internet met je laptop?

waneer is de opendag volgend jaar eigelijk? die staan namelijk niet in de info ding die ik heb gekregen daar en per post ;'
en zo´n chaos zal het daar toch niet zijn op de adminiostratie want ik had die info ding zo in huis :D

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 23:51

Op deurne zijn meer dan genoeg jongens, in principe is het twee op de kamer, meer sowieso niet. De jongens hebben zelfs een aparte verdieping, niet dat iemand zich daar wat van aantrekt... :P

Toen ik er zat (kleine 10 jaar geleden) was er alleen internet in de computer ruimte beneden, dus geen idee of dat nu ook op de kamers beschikbaar is.

Voor de stages hoef je niet te betalen, ze mogen geld vragen voor de stalling van je paard, maar meestal doen ze dat niet (tenzij je er twee meeneemt) Soms krijg je zelfs een vergoeding, maar dat is meestal alleen als je geen paard meeneemt.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 23:57

Tegenwoordig is er internet in de kamers :)

Ook hebben de jongens tegenwoordig niet meer een eigen verdieping, maar delen hem. Wel word je al jongen niet zomaar bij een meisje ingedeeld. Soms kan je het aanvragen als je samen al een langere relatie hebt.

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 09:29

Kan ook eigenlijk niet meer dat er geen internet zou zijn, maar goed, je weet t maar nooit met deurne.
Samen een kamer als je een relatie hebt werd toen ook wel gedaan, mocht officieel niet, maar kon wel en dan werden er ook gelijk maar twee hoge of twee lage bedden geregeld :)
Zijn er nog maar te weinig jongens voor een eigen verdieping ofzo? of zit het nu echt per klas?

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:14

Nou zit er enkel de voltijd op de flat, een 10 jaar geleden waren dat ook de deeltijd, hoefsmeden, dravers etc. In onze curcus (paardensport voltijd) zaten afgelopen jaar 6 jongens op ongeveer 70 meisjes. Op de flat dus ook maar 6 jongens.
Maar vanaf aankomend jaar zullen de eerste 2 verdiepingen ook weer voor de deeltijd beschikbaar worden gesteld.

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:03

Ik denk dat we in onze klas een stuk of 10 jongens hadden, het jaar boven ons waren dat er wel een stuk minder.
De deeltijders zijn de flat uitgeschopt toen ze een aantal jaar terug heel hun verdieping hebben gesloopt, weet niet meer of het de deeltijders of de smeden waren, maar ze waren niet meer welkom.
De smeden/deeltijders zaten op de eerste verdieping en de tweede waren de jongens en dravers (al weet ik niet waar die ene meid van de dravers sliep, maar die deed deeltijd oid, die was er niet vaak)

MeAndManuel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:53

Annelinnie en x_Tico in welke klas zitten jullie?? :+ Of heb ik daar overheen gelezen.

Ik vond de introdag wel gezellig!

xx_Irisje: Hooi! :) Gaat het goed met Tuchet? (Ik ken jou van Outdoor gelderland.. Vereniging eigen paard ;) )

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 19:44

31S :)

MeAndManuel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 19:53

Okee.. ;)
Blijf je het eerste halfjaar op school? Of heb je het eerste halfjaar stage?

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:11

31s is MBO neem ik aan dus ze zal wel met school beginnen. HBO begint met stage en dan school MBO vaak met school...

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:46

nee niveau 3 is eerst school en niveau 4 eerst stage :j