Respect voor de postbezorgers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Re: Respect voor de postbezorgers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 14:55

@ Yessy; waar loop jij dan eigenlijk? Welke postcode?

Vandaag was het echt super! voorbereiding liep soepel, uiteindelijk met alle 4 de teams in 1 team de laatste post gezet. Broodje wordt en richting straat. Ik moest ondersteuning geven in een van de depots, kom ik daar; alles al weg (was 12..45). Dus naar volgende depot war nog wel iets stond. Samen 2 kleine wijkjes weggebracht en lekker op tijd klaar!

He getsie Moontje, sterkte met je kreupele been :(:)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 17:12

2408, vandaag geen hah ik was binnen 2u klaar :D

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 17:13

Gosh, veel beterschap voor de beurse plekken en kreupele beentjes!

Vandaag was ook wel te doen, dit keer de fiets weer gepakt. Eerste wijk niet veel langer over gedaan. Tweede wijk wel. Is normaal een fietswijk en dat ging absoluut nog niet. Hartstikke glad! Morgen ook twee wijken. Omdat er dan wel huis-aan-huis bij zit; grote kans dat ik rond 17.00 uur pas klaar ben. Dan nog even lekker naar paard. En dan kerstavond. (:)

Heb trouwens vier euro fooi gehad van een bewoner. Superlief. :D

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 17:16

Ah ik wil ook zulke bewoners het eenige wat er bij mij een deed was boos worden omdat ik in der tuin lag. (ja sorry moet je maar geen gladde houten palten neet leggen)
En een ander in een auto toeren en over mijn post heen rijden. (nadat ik naar beneden van de heling was gedondert van ongeveer 8 meter hoog)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 17:20

Pff lekker volk is dat... mijn wijk(en) gelukkig allemaal lieve en begripvolle mensen die chocolademelk aanbieden :)

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 17:21

Ik heb een gedeelte rijkeluis een gedeelte gewoon en een asso straat.
In de gewoone straat en in de rijkeluis straat zijn de mensen het onvriendelijkst en in de asso buurt zijn er alleen postbode eetende honden en mensen die hun auto voor de brievenbus parkeren.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 17:36

Over het algemeen hier ook begripvolle mensen.
Tuurlijk ook wel eens klagers, maar dan geen verschil in type volk. Ik bezorg zowel in een villawijk als in een 'normale' wijk met rijtjeshuizen en kleine appartementjes.
Trouwens nu ik er over nadenk; in de 'normale' wijk meer klagers. :j

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 18:04

Hier zijn de bewoners ook allemaal erg vriendelijk :j

Een oud mannetje hield net nog mijn fiets vast toen hij mij zag klungelen om em rechtop te houden xD zodat ik even de post in de brievenbus kon doen, haha echt lief :)
'Kon hij ook nog eens iemand helpen in zn oude jaren.' xD

Maarja... de bewoners zijn wel vriendelijk, maar niet alle brievenbussen :P

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 18:27

Nou ik ben ook weer thuis. Ging vlotter dan gisteren, maar al met al heb ik nog ruim 6 uur op straat doorgebracht vandaag!
Ach, het is goed voor de euro's in januari :D
Nog 1 dag en dan heb ik lekker 11 dagen vakantie, ik hoef 5 januari pas weer :D

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-09 18:40

Zooo, kerstavond!! :):)
Ik was vandaag 15.30 uur klaar. Nog snel wat cadeautjes gehaald, bij paard geweest en nu lekker kerstfilms kijken en cadeautjes uitpakken! Maandag mag ik weer aan het werk. Ow en ik ontving vandaag een brief met de vermelding dat ik loonsverhoging krijg. :D Jullie ook gehad?

Fijne dagen allemaal! (:)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 19:34

Yessy schreef:
2408, vandaag geen hah ik was binnen 2u klaar :D

Aha, daar kom ik dus echt nooit :D Voornamelijk 4, 5 en 6 serie, en soms ondersteuning in de 1, 2 of 3 serie. Daarvoren eigenlijk niet :D

Iedereen hele fijne avond, en hele fijn e dagen! Lekker genieten van 3 dagen weekend :D :D :D

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 22:22

Ik was vandaag ook zowaar bijna op tijd klaar, het was iets na 5 uur toen ik de laatste post in de brievenbus liet glijden en kwart over 5 toen ik terug was op het depot.
Uitgerekend vandaag zat de afvalkalender voor 2010 van de gemeente bij de post... Dat betekende dus 100% van de adressen aandoen... Lekker hoor, alsof íemand daar op kerstavond op zit te wachten... Grrrr....

Maar goed, alles is bezorgd, ik was niet eens als laatste van ons team klaar vandaag.
En nu heb ik lekker vakantie tot 5 januari :D

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 17:57

Iedereen fijne kerstdagen gehad? Ik wel, helaas kreeg ik vanmorgen te horen dat ze deze week en komende weken alleen nog in geval van nood uitzendkrachten mogen inzetten. Voor mij houdt het postbezorgingsverhaal dus hierbij waarschijnlijk op. Ondanks de sneeuw vond ik het een prima bijbaan, helaas ga ik niet meemaken hoe het is om m'n 2 wijken zonder sneeuw te doen!

Iedereen nog succes, ik beloof hierbij dat ik m'n leven lang voor een postbode-vriendelijke brievenbus bij m'n huis zal zorgen :D

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 17:59

Yessy schreef:
Iedereen fijne kerstdagen gehad? Ik wel, helaas kreeg ik vanmorgen te horen dat ze deze week en komende weken alleen nog in geval van nood uitzendkrachten mogen inzetten. Voor mij houdt het postbezorgingsverhaal dus hierbij waarschijnlijk op. Ondanks de sneeuw vond ik het een prima bijbaan, helaas ga ik niet meemaken hoe het is om m'n 2 wijken zonder sneeuw te doen!

Iedereen nog succes, ik beloof hierbij dat ik m'n leven lang voor een postbode-vriendelijke brievenbus bij m'n huis zal zorgen :D

Kan je anders niet solliciteren als postbezorger? :P

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:02

Beetje onzin vind ik dit, iedereen moet toch weken ook als er sneeuw ligt, toevallig werk ik niet bij de post maar werk wel heel erg hard ook als er sneeuw ligt, eerder respect voor mensen in arme landen die voor een hongerloontje werken, sneeuw of geen sneeuw, tjee er ligt 3 centimeter, dus mogen we de postbezorgers in OOstenrijk, Siberie, enz wel een standbeeld aanbieden.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:09

Wat is er onzin aan? Toevallig is het in Oostenrijk wel iets beter geregeld. Ik kom er ieder jaar en daar zijn de wegen èn de voetpaden goed sneeuwvrij gemaakt. Dat is hier wel anders :=

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 18:13

OMG, komt weer even zo'n flauwe reactie binnenvallen van iemand die duidelijk de boodschap niet heeft begrepen. Hebben we in het begin ook even gehad. Ik ga er niet eens op in. :')

Fijne kerst gehad allemaal? Wat zijn die vrije dagen snel voorbij he. :=
Ik heb vandaag weer gewerkt. Lekker sneeuwvrij!

Jammer Yessy! Jij ook succes verder. :-)

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:19

Toekie schreef:
OMG, komt weer even zo'n flauwe reactie binnenvallen. Hebben we in het begin ook even gehad. Ik ga er niet eens op in. :')

Fijne kerst gehad allemaal? Wat zijn die vrije dagen snel voorbij he. :=
Ik heb vandaag weer gewerkt. Lekker sneeuwvrij!

Aaaaah nee is niet flauw, kom op nou jen kunt toch niet verwachten dat als je een topic opend dat iedereen je bijvalt toch?

Laat ik het anders zeggen, natuurlijk heb ik daar respect voor maar ik heb ook respect voor de man die me iedere morgen de telegraaf bezorgd en zo zijn er eigenlijk nog veel meer mensen waar ik respect voor heb.
Zelf sta ik op de markt en valt niet mee in die kou maar sta wel smorgns om 5 uur naast mijn bedje, kou of niet.
Overigs woon ik niet in een asobuurt maar de postbode (Henk) komt wel af en toe binnen voor kopje koffie of warme choc (bij aangetekende brief bv en neemt dan ook altijd hondekoekjes mee is ook wel nodig bij mijn Chihuahua's)
zie je bedoel er niets mee vindt alleen dat er beetje overdreven wordt bij zon klein beetje sneeuw, of was dat niet de boodschap van het topic?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:20

Lieszje: nee helaas niet, contract van het uitzendbureau laat dat niet toe!

Maar ik heb direct gevraagd of ze nog iets tijdelijks voor me hadden, en met een beetje geluk kan ik morgen ergens anders aan de slag voor 25 uur per week en 1,5 keer meer loon :D

eppie: toen dit topic werd geopend lag er toch geen sneeuw?

edit: toch wel, maar dan feb afgelopen jaar!
Laatst bijgewerkt door Yessy op 28-12-09 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:21

Nee. Als je de openingspost leest, is dat niet het doel van dit topic ;) Maar het is een topic geworden waar postbodes kletsen over hun werk en daar hoort nu de sneeuw dus ook bij.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 18:31

Nee is niet bepaald de boodschap. Gaat erom dat TNT (daar ging het in eerste instantie om) behoorlijk vaak wordt afgez*ken (zoek alleen hier op bokt maar eens) terwijl haar werknemers best wat respect verdienen. En daarmee alle bezorgers natuurlijk, want inmiddels is de familie uitgebreid. Bovendien is het topic (begin dit jaar!!) geopend na een dag met extreme weersomstandigheden en het was alles behalve 'een beetje overdreven'.
Daarom vind ik je reactie flauw. Je snapt toch wel dat we iedereen respect gunnen. Daar gaat het helemaal niet om.

Hee dat is mooi Yessy!
Laatst bijgewerkt door Toekie op 28-12-09 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:35

ooh oke, dacht echt dat het om de sneeuw ging hihihihih, sorry dan
Maar mijn interesse is gewekt, is dacht echt zo dan?
Ik bedoel heb eigenlijk nooit gehoord over klachten over postbodes of wat dan ook, net als iedereen doen ze hun werk, zou ik me niet te veel van aan trekken dan, je weet we zijn nu eenmaal hollanders en die zeiken over alles behalve als het in hun voordeel is.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 18:37

Nee over de sneeuw hebben we hier niet geklaagd volgens mij. We maken er gewoon een feestje van, met kerstmuts en slee intallatie. :D

TNT wordt veel over geklaagd ja, of zo lijkt het tenminste. Dat is dan wel vaak over de pakketdienst. Hoewel ik daar zelf alleen maar goede ervaringen mee heb. Ik zal zeker niet ontkennen dat er af en toe behoorlijk slordig mee wordt omgegaan (want ik van verhalen hoor) maar het gaat vooral heeeeeeeeeeel vaak goed. Dat vergeten de mensen. Vandaar dus ooit dit topic geopend. :-)

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:39

capopjekop schreef:
Nee. Als je de openingspost leest, is dat niet het doel van dit topic ;) Maar het is een topic geworden waar postbodes kletsen over hun werk en daar hoort nu de sneeuw dus ook bij.

Ja dat had ik wel gelezen maar toen had ik al gepost en wilde jullie ook echt niet beledigen en eerlijk is eerlijk mijn post komt altijd op tijd en heb geen klachten (durf niet meer hihihihi)
Nee echt super sorry ik dacht dat het om de sneeuw van nu ging en ja dan komt het wel super lu..... over, nooit geweten ook dat er zo over gezeurd werd en eeeh tja mijn brievenbus staat al helemaal aan de andere kant van de weg omdat ik dat makkelijk vindt voor Henk (vaste postbode) hoeft hij niet uit te stappen, lief van ons he.
sorry Ts

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 18:42

Woehaha, nu ga ik me bijna schuldig voelen. :D
Maar eerst goed lezen kan inderdaad nooit kwaad natuurlijk. ;)