Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 13:12

IG is dat je toch de verpleeg elementen mag doen zoals prikken etc. bel anders even naar degene die het aanbied

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 13:21

Zo wat een gezellig topic!

Ik doe BBL verpleegkunde niveau 4 met een 36-uurs contract!
Ook ik vind het erg pittig zoveel werken en dan ook nog school, huiswerk, toetsen en paarden!

Via werk heb ik de opleiding aangeboden gekregen, heb daar eerst 3 jaar als oproeper gewerkt (werkte ik ook al 36 uur, maar dan als oproeper) en daarna kreeg ik deze opleiding aangeboden. Doe de verkorte variant, 2 jaar BBL, zit op het Mondriaan in Delft, werk in Leiden en woon ergens daartussenin. Dus het is verschrikkelijk qua reistijden haha!

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 20:23

*zucht*
Ik heb echt geluk op me stage zeg. m eerste tagebegeleider is 'gestopt' ivm borstkanker. nu heb ik deze week me laatste dag op deze afdeling maar misschien kan ik langer blijven misschien maar was nog neit helemaal duidelijk. dit zou ik deze week horen. Schijnt degene die erover gaat (stagebegeleider dus) een familie probleem te hebben en deze week enit aanwezig te zijn dus ik heb echt geen idee wat ik nu moet doen. ben helemaal gestresst erdoor.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 20:53

weer ff een leukere update. ze willen me houden op me stage! vinden t vreselijk stom dat ik nog 1,5 jaar moet. dus krijg een 0-uren contract waarschijnlijke (volgende week heb ik een gesprek) zodat ze me 'vast' kunnen houden. echt heel lekker want het is maar een minuutje lopen voor mij. ben echt zooo blij!

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 18:59

Ik heb me proeve van Bekwaamheid gehaald wat betekend dat ik over ben naar de generieke fase (2e leerjaar) *\o/*

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:02

Kytha schreef:
Wij zijn van het jaar begonnen als proefkonijnen met een nieuwe methode.. Heel fijn.. want niemand snapt hoe en wat, wbt de opdrachten..
Wij werken met een boek "ondersteunen leven alledag" en met beroepsprestaties.
Meer mensen die deze methode gebruiken?

Ik heb dit vorig jaar gedaan, moet nu stage gaan lopen in de gehandicaptenzorg en ik zie er onwijs tegen op. Ik doe MBO-V. Dit jaar komt de ZISS aan bod, Zorg in Specifieke situaties.

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 12:35

Ja ik meld me ook! Sinds november uit de verpleegkunde gestapt en een overgang gemaakt naar Verzorgende IG... Wat een leuke opleiding is dat! En ik ben blij dat verzorgende de verpleegtechnische vaardigheden ook mag doen...

samiratjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 18:02

wij werken niet met dat boek, wel met beroeps prestaties.
over anderhalve week heb ik me assenments, best spannend

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 21:28

Nou halfjaar van de 2e hebben we nog eigenlijk nisk gedaan := echt saai.

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:16

Ik start in september! Ik ga na mijn werk even het hele topic doornemen hoor.
Ik ga de BOL opleiding doen aan het ROC Eindhoven :D

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 22:34

Leuk! het si een hele leuke opleiding.

Oohjah, niet om je te demotiveren maare aa het begin van het (2e) schooljaar begonnen we met 25 mensen ongeveer, blijven er nog 8 á 10 van over na volgende week :oo

samiratjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 22:43

leuk, is echt een leuke opleiding.

ik ga over 10 week ofzo stage lopen in de kraamzorg, echt nual zin in :o
en bij iedere opleiding blijven er altijd maar weinig over, al begonnen wij het eerste jaar met 7 nu zijn we met 9 :) ik zit op een heel klein schooltje, maar het is wel fijn zoon kleine klas :)

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 22:47

wow zo weinig :=
Nou, degene die gaan stoppen die MOEten stoppen dus dan vind ik het wel shocking :=
Ben bezig met me medicijn werkstuk maar pff :=

samiratjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 23:10

haha ja weinig he ? :P
is ook echt klein schooltje, maar er zijn wel veel meer verpleegkundigen.
maar ik vind het wel iets hebben zoon kleine klas, teminste als het allemaal lekker loopt, in het begin was dat dus echt niet het geval en dan is het heel lastig om zoon kleine groep te zijn omdat je toch heel veel moet samenwerken.

maar nu is onze klas zo gezellig en hect, er vormen geen groepjes we zijn echt 1 grote groep haha :d
wat voor werkstuk dan ?
je mag ze wel al uitzetten enzo ? :)

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 23:24

Nee, mag pas al je werkstuk voldoende is ;)
Zit je in eht 1e jaar dat je pas over 10 weken gaat stage lopen?

samiratjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 23:35

uhm nee ik zit in het tweede en ik mag eigenlijk al wel een hele poos medicijnen uitzetten :)
pff en wat deed ik dat in het begin langzaam zeg, want je gaat de eerste paar keren echt overdreven veel controleren (nouja ik dan :o)

maar vorig jaar mocht ik pas na 20 week stage inderdaad :P
en jij zit ook in de tweede? :)

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 23:42

Ja het is een beetje ingewikkeld.
Ik ben vertraagd, nog steeds heb ik eht idee dat dat doorme stage komt mog me proeve niet doen. omdat ik niet genoeg met de bewoners praatte :\. Dus moest op deze stage me proeve nog doen, heb ik afgelopen week gedaan. Heb komende week een gesprek; dan ben ik officieel over naar de 2e. 12 februari begint me volgende stage, dan wil ik het lieft me werkstuk af hebben.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 09:55

Ik heb vanaf volgende week stage. Ben ook van plan om naar een andere school te gaan aangezien ik de stageverdeling te oneerlijk vind... Op een andere school heb je zeg maar 3 dagen stage en 2 dagen school ofzo en dat is beter dan ineens 20 weken van 32 uur, en examens leren en stageopdrachten maken. Dus al met al denken ze dat ik geen prive leven heb.... Verder vind ik dat er te weinig excursies zijn en rollen we van het ene vak in het andere vak, zonder een toets of afsluiting te maken. Moet in de stageperiode een competentie van vorig jaar afsluiten en van iets waar we volgend jaar stage mee gaan lopen... En verpleegtechnische vaardigheden? Die heb ik niet eens onder de knie, schaam me echt dood als ik ga beginnen volgende week...

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 10:15

Ja, heb ik ook 2 dagen school (zeg 14/16 uur ofzo) en dan basisjaar (1e) 16 uur stage, gnerieke fase (2e) 20 uur en uitstroomfase (3e) 24 uur. Wat je dan leert kan je ook gelijk in de praktijk uitvoeren is wel handig :) nouja sommige dingen komen natuurlijk niet voor maarja je snapt me wel :=

Verpleeg technische vaardig heden doen wij ook nog niet :n hebben nu wel geleerd insuline spuiten, injecties geven en van de week geleerd sonde voeding te geven. Spuiten hdden we geleerd aan het begin van het jaar; lekker nutteloss als je dat niet mag doen als je nog geen medicijn werkstuk hebt gemaakt en je die pas in de 2e gaat maken :+

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 12:23

mag ik me hier ook melden?
Heb gisteren te horen gekregen dat ik ben aangenomen en mag dan in april beginnen met de opleiding. Ik ga dus de BBL variant doen.

samiratjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:01

welkom :)
het is echt een leuke opleiding :)

brrr, ik heb overmorgen me assesments best wel spannend !!
ik heb me portfolio nu bijna helemaal uitgeprint, maar de printer heeft kuren gekregen , nu moet ik nog 2 halve bp's uitprinten :S
maar die heeft me vader al uitgeprint en die kan ik morgen ophalen zo heb ik me portfolio echt net optijd af, lang leven het uitstellen ! haha :P

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:10

:= ik meot alles nog op internet zetten. En dan ben ik ook ready voor mn gesprek. Ben nu hard bezig emt me medicijnwerkstuk dan kan ik die laten nakijken en als ik dan aan me nieuwe stage begin als eerst eleerdoel hebben want de eerste 2 weken wil ik nog geen echte opdrachten maken maar aleen de kennismakingsopdracht maken.

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 17:01

samiratjj: bedankt :)
succes morgen!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 22:50

en hoe is het gegaan Jolandaa?!
ik ben sinds 2 weken bezig met de opleiding, de BBL variant.
mijn eerste jaar loop ik bij extramuraal :)
heb er heel veel zin in, maar moet nu mijn pop gaan maken
en das toch wel ff lastig ;)

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 23:14

Extramuraal is tegenwoordig thuiszorg? Iig op mijn stage mocht ik belist geen extramuraal zeggen want dat bestond iet meer!

Het gesprek ging wel goed maar moet nog wel wat laten aftekenen