Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Ik denk dat banen die goed verdienen moeilijk te vinden zijn op vmbo niveau, helemaal als je niet van leren houd (niet aanvallend bedoelt hoor)
Fake schreef:Klopt inderdaad.
Maar dan moet je van tevoren wel een relevante vooropleiding op minimaal MBO-niveau gevolgd hebben.
Dus een opleiding voor alleen paardentandarts gaat helaas niet..
.aerdenhout1 schreef:Meisje,..je rijd momenteel nog op een manege.. geeft niets, maar om nu te denken dat je geld kan gaan verdienen ( en je wil GOED geld!) is niet erg realistisch natuurlijk.Dan had je nu al minsten een eigen paard moeten hebben en vele malen meer ervaring.
Sorrie...ik weet dat het een beetje bot klinkt, maar dit is gewoon de waarheid.
Wil je zonder dit alles toch de paarden in en daar in elk geval een normale boterham in verdienen, zet dan het vele geld uit je hoofd en ga voor de liefde voor het paard( of ander dier natuurlijk)
Ik heb mijn "droom" waargemaakt, door een eigen stal te beginnen, maar daar heb ik heel hard voor moeten werken en nu nog verdien ik een heel schamel loontje in verhouding met iemand die een goede studie heeft gedaan! En ik heb een 80 urige werkweek, ben dus nooit klaar!!! Leer lekker door in een ander beroep als geld belangrijk is voor je. In de dieren zal dat een lot uit de loterij gaan worden!
Ik doe dierverzorging richting apk (asiel,pension,kennel) Heb nu mijn hondentrainingsdiploma 1 en volgend jaar krijg ik instructeur 1. Maar de kans dat ik daar een baan in vind is echt mega klein. Of je moet het vrijwillig gaan doen...
saskiakefie schreef:zo wat een reacties! fijn zeg! Echt heel goed betaald hoeft niet, maar ik zou wel graag een paardje willen hebben. Dus de beroepen waar nog wel iets te verdienen valt zijn dan: Hoefsmid, paardentandarts, en osteopaat?
Wat is precies een vrij beroep? Of kan ik anders niet bijvoorbeeld een beroep doen dat heel goed verdiend, en die dan 2 dagen per week doen, en een beroep wat ik erg leuk vind, maar minder verdiend, 2 of 3 dagen per week doen?
En hondentrainer, hoe verdiend dat? honden opleiden bedoel ik, tot politiehonden, of blindegeleidenhonden oid? verdien zeker ook niet?
Heb een HBO opleiding gedaan, werk nu in het bedrijfsleven (en dan echt niet administratief), werk gewoon 40 uur per week en heb die ook hard nodig. Maar ik moet je uit de droom helpen, een baan die zo goed verdient dat je maar 2 dagen hoeft te werken bestaat niet voor de normale mens.
.
maar dan kun je beter in iets apparts gaan. dogfrisbee, speuren of iets dergelijks. Anders is er denk ik teveel concurentie. En ben bang dat je dan nog niet heel goed verdient...
Daarbinnen krijg ik lessen over hondentraining. Wil je dan een eigen hondenschool beginnen zou je daarna nog wat cursussen kunnen doen over het trainen. Dan kun je best een eigen hondenschool opstarten

Nou had ik toevallig wel een profiel met economie, maar anders was ik ook gewoon toegelaten 
volgens mij kom je dan uit bij een curus? Liin schreef:en osteopaat dan ?
dit wil ik zelf ook graag gaan doen.
alleen daar heb je ook (dacht ik ) een hbo-opleiding voor nodig.

Fake schreef:Frances ik had het idd tegen jou, sorry was je naam vergeten ervoor te zetten!
Ja ik vroeg me dat eigenlijk af, want ik zou bijvoorbeeld niet weten als je (ik neem maar een voorbeeld) paardenhouderij gaat doen en je wilt je eigen bedrijf opstarten of je dan niet voor het MBO al op de middelbare het vak economie of M&O gehad moet hebben. :)

Lia_ schreef:Ik ben surveillance-hondengeleider bij de politie en verdien daarmee een goed salaris.
Basis is zo'n 2800 bruto en daar komen allerlei toeslagen op als onregelmatigheid, reiskosten (is meer als normaal omdat ik ook de hond mee moet nemen naar het buro) en hondenvergoeding.
Het is wel een "harde" baan waarbij je veel s'nachts moet werken en erg vaak met geweld in aanraking komt.
Bovendien is het trainen van een surveillance hond niet altijd even vriendelijk, het zijn nu eenmaal hele dominante honden die niet te vergelijken zijn met de gemiddelde huishond.
Mijn man heeft de opleiding paardengebitsverzorger in Deurne gedaan.
Erg goede opleiding maar wel één met een behoorlijk prijskaartje, 2 jaar school á 3500 euro en daar komen dan nog je boeken en je gereedschap bovenop.
Al met al ben je ruim 10.000 euro kwijt.
En zoals gezegd, de opleiding is in het engels en je moet toch een behoorlijke vooropleiding hebben om het te kunnen volgen.http://www.bokt.nl/forums/memberlist.php?mode=viewprofile&u=5087