Vandaag ook een vrouw die een paar kaasbroodjes wilde maar het kostte mij 5 minuten om daarachter te komen, ze was buitenlands en sprak een beetje onhandig Nederlands, verstond er de helft niet van. Stond ze te wijzen naar die broodjes en naar de spullen in haar hand. 'Wilt u een mandje?' Vrouw: 'Ik wil kaasbroodje'. En maar wijzen naar de spullen in haar hand. Dus ik vraag nogmaals of ze een mandje wil en wijs naar de stapel achter haar. 'Jaja, dat bedoel ik, mandje!'. Ik: 'En wilt u ook een kaasbroodje?'. Uiteindelijk wilde ze 6 kaasbroodjes...
*zucht*
) De opdrachtengevende en zuchtend en kreunend vingerknippende klanten zullen geen vriendelijk woord van mij krijgen. Beleefd ja, maar niet meer dan dat. Ik leef heel erg via de regel: "Klant is koning, maar ik ben keizer." Heel veel klanten schijnen het inderdaad niet te begrijpen dat wij gewoon mensen zijn en soms ook eens bezig zijn en geen ogen in ons achtehoofd hebben, of eens een mindere dag hebben of ons eens niet lekker voelen enz. Ik vind het geweldig om een klant op subtiele manier te laten merken dat ik ook mens ben en recht op respect heb. (ja ik zou niet in een winkel moeten werken... ik weet het
)
Een klant presteerde het om haar vingers te knippen naar me om aandacht te trekken, waarop ze het bij mij al meteen verpest had en ik iets mompelde in de trant van "ik ben geen hond..." Gelukkig ontdekte is dat deze vrouw doof en stom was en mij dus niet kon roepen en godzijdank ook waarschijnlijk niet verstaan had

.
Ik vond lang niet altijd alle klanten helemaal geweldig, maar er zaten er zat tussen die ik prima heb kunnen helpen.
En zelf heb ik dit ook wel eens gehad, volgens mij dezelfde klant haha.

. Ik vind de reacties eigenlijk nog minder erg dan andere dingen die ook wel gebeurd zijn, zoals handtastelijkheden.. Daar kijk ik met meer afgrijnzen op terug