Citaat:
- ik niet geneigd ben om te reageren op vingergeknip, gezwaai of geklik.
Hoe wil je dan dat mensen laten zien dat ze even je aandacht willen? Ik steek altijd even vriendelijk mijn hand op nadat ik oogcontact maak. Ik ga écht geen half uur wachten tot jij eenmaal bedenkt naar mijn tafeltje te lopen.
Jij zit in mijn wijk, wedden dat ik binnen 20 sec. gezien heb dat je er zit
Citaat:
- ik liever geen fooi heb, dan de 5 cent op een rekening van 149,95
Wees blij dat je wat krijgt. Ik moet zeggen dat ik ook niet zomaar fooi geef hoor

Vind het onzin dat serveersters naast hun gewone salaris fooi willen krijgen. Als ik een reis boek a €3000 voor mensen loop en bel ik me ook uit de naad voor ze. Krijg ik ook niets extra's voor
Als ik voor die 5 cent allejezus dankbaar moet gaan staan kijken? Forget it, je geeft fooi omdat je blij bent met mijn diensten, niet omdat je geen zin hebt om die 5 cent terug te stoppenCitaat:
- een restaurant geen mac Donalds is waar je aan de balie moet gaan staan
Als ik wil betalen en jij reageert niet omdat je niet wil komen (zoals in je argument hieronder) dan moet je toch íets verzinnen
Als ik niet reageer heb ik daar een reden voor, en zal ik zo snel mogelijk komen, komt echter bijna nooit voor want ik zal altijd knikken als herkenning. Hoe moet ik overigens met 20(x4 personen gemiddeld) tafels weten wie er bij mij binnen komt om te betalen? Daar zal ik toch echt het tafelnummer bij nodig hebben.Citaat:
- ik u echt wel versta als u vanaf de andere kant van het terras naar mij brult, maar misschien gewoon niet WIL reageren.
Hoezo? Jij wordt betaald om deze mensen te bedienen. Als je dat niet wil moet je maar een andere baan zoeken. Maar ga ze zeker niet expres negeren als iemand je aandacht wilt, zeer asociaal. Alleen vind ik brullen dan ook weer asociaal van de klant uit, dat zou mij ook irriteren. Even netjes je hand opsteken is niets mis mee.
Als ik met mensen bezig ben dan kun je gerust even wachten, over het terras bleren, aan mijn sloof trekken of een arm om mij heen slaan gaat je dan echt niet helpen om sneller bediend te worden. Wat is er met normaal vragen of even wachten gebleven? Ik wil iedereen te woord staan, maar idd als iemand gaat schreeuwen dan WIL ik niet reageren, hoeft ook niet van mijn chef Maar ach, aan de ene kant begrijp ik jullie ook wel. Hier krijgen we ook wel eens mensen binnen die je het liefst zo snel mogelijk weer ziet gaan