Werk is heel wat anders dan school.
Bij ons moeten ze op hun teentjes lopen om aan die schooluren te komen.
Voor de proefwerkweek hadden wij normaal altijd een vergaderweek voor de docenten,
waarin de scholieren vrij hadden of op school aan hun werkstukken konden werken.
Als er een paar docenten afscheid namen, hoppa, leerlingen een middagje vrij.
Er werd genoeg behandeld in de lesuren die we hadden, dus ene uurtje minder les boeide niet.
Nu geven ze ons 2 dagen een middagje vrij en dan hebben we pas vakantie.
Als een docent afscheid neemt, ach, wat zou 't, gewoon les geven.
Het gaat er nu om dat we de lesuren halen, niet de stof.
'Vroegah' was het zoveel ontspannender, nu is het echt niet fijn meer als iedereen er zo op zit te hameren dat er geen lessen uit mogen vallen.
Wij, van de bovenbouw, hebben er verder niet veel last van omdat wij wel aan onze uurtjes komen.
Of iig de stof afkrijgen.
Maar de onderbouw daarentegen, die moeten gewoon naar school komen als ze de eerste 2 uur vrij hebben, dan hebben ze 't 2e uur waarneming.
Nu heb ik al 3 jaar geen waarneming meer, maar wat ik er nog van weet is dat je in zo'n uurtje echt gewoon helemaal niks doet.
Dat is toch van de zotten, dat ze ze toch lekker in hun bed laten liggen, hebben ze nog wakkere scholieren ook.

Ook wij hadden stakingen vandaag.
Ik kwam om 10 uur op school aan en liep naar m'n les, waar bijna niemand was.
De leraar heeft even met ons gediscussieerd erover, hij is al maanden hierover aan het mopperen dus die staking kwam hem wel goed uit.

Daarna zijn wij naar buiten gegaan, de drukte in.
Voor m'n neus werd iemand opgepakt, er werd met eieren gegooid.
Even later toch maar naar de volgende les gegaan, waar werd omgeroepen dat we naar huis moesten gaan.
Heeft zelfs Nederland 1 gehaald.

Hoe het morgen zal gaan, geen idee..
Maar ik moet morgenmiddag wel 'even' een belangrijk proefwerk maken, ondanks de stakingen.
Het schijnt zo te zijn dat er morgen in de klas over gediscussieerd mag worden tijdens één lesuur.