1040 uur: nu al helemaal zat!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Re: 1040 uur: nu al helemaal zat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 17:25

Daar heb je wel gelijk in, sunshine, maar toch.
Werk is heel wat anders dan school.

Bij ons moeten ze op hun teentjes lopen om aan die schooluren te komen.
Voor de proefwerkweek hadden wij normaal altijd een vergaderweek voor de docenten,
waarin de scholieren vrij hadden of op school aan hun werkstukken konden werken.
Als er een paar docenten afscheid namen, hoppa, leerlingen een middagje vrij.
Er werd genoeg behandeld in de lesuren die we hadden, dus ene uurtje minder les boeide niet.

Nu geven ze ons 2 dagen een middagje vrij en dan hebben we pas vakantie.
Als een docent afscheid neemt, ach, wat zou 't, gewoon les geven.
Het gaat er nu om dat we de lesuren halen, niet de stof.

'Vroegah' was het zoveel ontspannender, nu is het echt niet fijn meer als iedereen er zo op zit te hameren dat er geen lessen uit mogen vallen.
Wij, van de bovenbouw, hebben er verder niet veel last van omdat wij wel aan onze uurtjes komen.
Of iig de stof afkrijgen.
Maar de onderbouw daarentegen, die moeten gewoon naar school komen als ze de eerste 2 uur vrij hebben, dan hebben ze 't 2e uur waarneming.
Nu heb ik al 3 jaar geen waarneming meer, maar wat ik er nog van weet is dat je in zo'n uurtje echt gewoon helemaal niks doet.
Dat is toch van de zotten, dat ze ze toch lekker in hun bed laten liggen, hebben ze nog wakkere scholieren ook. Clown

Ook wij hadden stakingen vandaag.
Ik kwam om 10 uur op school aan en liep naar m'n les, waar bijna niemand was.
De leraar heeft even met ons gediscussieerd erover, hij is al maanden hierover aan het mopperen dus die staking kwam hem wel goed uit. Haha!

Daarna zijn wij naar buiten gegaan, de drukte in.
Voor m'n neus werd iemand opgepakt, er werd met eieren gegooid.
Even later toch maar naar de volgende les gegaan, waar werd omgeroepen dat we naar huis moesten gaan.
Heeft zelfs Nederland 1 gehaald. Clown

Hoe het morgen zal gaan, geen idee..
Maar ik moet morgenmiddag wel 'even' een belangrijk proefwerk maken, ondanks de stakingen.
Het schijnt zo te zijn dat er morgen in de klas over gediscussieerd mag worden tijdens één lesuur.

Surion

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 18:10

Tot 4 uur op school zitten vind jij lang? Nagelbijten / Gniffelen
Ik zit elke dag (behalve woensdag) van 8.25 tot 16.35 op school. Daarbij moet ik 's avonds nog studeren (1,2 uurtjes)Heb 's avonds nog (vrij) genoeg tijd om te paarden te doen, rijden zit er niet in omdat het zo vroeg is donker is, maar mesten en eten geven gaat nog net. Lachen

Annettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 18:38

Hoor net van iemand dat wij morgen gaan staken op school Tong uitsteken
haha

Macha876

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 18:41

Welke school?:p
bijons willen ze t ook gaan doen..
En vandaag was er ook al een mini staking
Want we moeten nog 10% meer als dat wel nu hebben.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 18:44

mijn school gaat misschien 30 november... Vandaag had ik 1e 2 uur geen les, was uitgevallen maar moest wel op school zitten.. :s maar k had toen nog geen hw..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 18:45

wij hebben maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag zoiezo van half negen tot twintig voor vier? (tenzij je een 8ste uur hebt, dan is het tot half vijf) en woensdagt van half negen tot vijf na twaalf. Ik hoor hier mensen van 28 uur op school door brengen, jeetje dames waar doen jullie moeilijk om? In belgie is gewoon onderwijs 32 uur.

edit; zie dat surion ongeveer in dezelfde situatie zit.

Me dunkt dat je een beetje verwend bent geweest de vorige jaren Knipoog Ik heb drie paarden en kan die prima verzorgen, natuurlijk moet je wel andere ''uitjes'' laten vallen dan. Maar dat is waar je je prioriteiten legt natuurlijk.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 18:46

Lotte1990 schreef:
Meid wen er maar aan.. van de minister meten we tegenwoordig allemaal 28 uur per week op school doorbrengen. Of dat nu nuttig besteed wordt (bijvoorbeeld door een leraar die les geeft) of nutteloos (zoals met zn dertigen in een lokaal gepropt en doen wat je zelf wil). Bij ons is het laatste dus het geval, het is zelfs zo erg dat leraren tijdens die uren zeggen: ja ga dan maar slapen. Omdat sommige mensen dus zó vaak uren op school zitten maar geen lessen hebben dat ze geen huiswerk meer overhebben. Ik vind dit idd ook niet normaal.

In elk geval is 28 uur per week het minimum, op de havo geloof ik iets minder. Dus reken maar uit hoeveel uur per dag je dan moet hebben, tel daar een paar tussenuren bij op en je zit al gauw aan elke dag van het eerste tot het achtste.
Succes er mee Knipoog

28 uur? Ik zit 39 uur op school! Niet normaal meer En ik zit in de 4e. Tja, van mensen uit het 5e jaar hoor ik toch echt dat zij een veel minder heftig rooster hadden. Het is dus wel veranderd hoor Knipoog

PiieterLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 18:49

Lotte1990 schreef:
Meid wen er maar aan.. van de minister meten we tegenwoordig allemaal 28 uur per week op school doorbrengen. Of dat nu nuttig besteed wordt (bijvoorbeeld door een leraar die les geeft) of nutteloos (zoals met zn dertigen in een lokaal gepropt en doen wat je zelf wil). Bij ons is het laatste dus het geval, het is zelfs zo erg dat leraren tijdens die uren zeggen: ja ga dan maar slapen. Omdat sommige mensen dus zó vaak uren op school zitten maar geen lessen hebben dat ze geen huiswerk meer overhebben. Ik vind dit idd ook niet normaal.

In elk geval is 28 uur per week het minimum, op de havo geloof ik iets minder. Dus reken maar uit hoeveel uur per dag je dan moet hebben, tel daar een paar tussenuren bij op en je zit al gauw aan elke dag van het eerste tot het achtste.
Succes er mee Knipoog

28 uurrr??? :|
Sorry hoor maar het is bij ons op School 35 uur in een week en wij zitten van half 9 tot 5 uur !!

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 18:49

Wij hebben ook gestaakt...
Ik met mijn westernlaarsjes met houten onderkant.. auw Koe Clown
Ik vond het eigenlijk wel leuk zo rennen door heel de stad terwijl leraren ons de goede kant opstuurden en we kregen ook geen straf ofzo...
Eerst gingen we in de pauze beetje op het schoolplein staan , daarna zijn we via de parkeerplaats naar de sportvelden gegaan en via onze sportvelden naar de sportvelden van de andere school en daarna buiten de poort.
Daarna zijn we naar het gemeentehuis gelopen/gerent en zijn we naar gaan staan Haha!
Daarna zijn we door de hele stad gelopen en zijn we toen na 2 uur lopen naar school terug gegaan.
De pers en de krant waren er al.
Toen heeft het schoolhoofd via tv bekent gemaakt dat we vrij waren Bloos Haha!
Ze waren bang voor nog een staking (we waren eigenlijk doodop merja Haha! )
De leraren hebben ons trouwens wel geholpen en gesteunt hierin en ook geen straf gegeven.

Bij ons hebben ze 2 proefwerkweken afgeschaft das wel lekker Haha!
Maar de minder leuke dingen bij ons zijn :
Na de proefwerken van de proefwerkweek moeten wij tot het 8ste naar school.
Ook krijgen we meschien om de zoveel weken een vierkant rooster Verdrietig
Minder pauze
Bij uitval , gewoon les...
Ach gut

Wij zitten trouwens op het Conect College Clown

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 18:53

Kinderen van mijn school & een andere school in Purmerend gaan morgen ook staken als het goed is. ( eerst zien, dan geloven Haha! )

Ik heb 27 uur volgens mijn rooster les en moet dan 5 uur KWT-en per week om de 32 uur te halen, uren die uitvallen worden invaluren.Ikzelf vind ook dat we teveel uren maken, zoals vandaag zit ik bijv. van 10 over 8 tot 10 over half 4 ( en dan moet ik af en toe ook nog tot half 5) dan heb ik nog amper tijd voor mijn paard.

Zit trouwens in 4 havo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 18:55

Hoe willen de mensen die dit zwaar vinden het gaan doen als ze gaan werken straks en een eigen huisje hebben?
En dat is niet om l*llig te doen, maar dat vraag ik me echt af Ja

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 18:56

ik heb nu ook van het eerste tot het achtste.
van half 9 tot 4 Knipoog

Macha876

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 18:57

Als je werkt heb je meestal geen huiswerk Knipoog
Ik heb 35 uur en zou nog 10% meer moeten.
School is niet bepaald iets wat ik leuk vindt,als je werkt hoor je je werk leuk te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 18:58

dan heb je ander huiswerk
Ramen lappen stofzuigen en de was doen Haha!

Ik denk dat er veel mensen op hun werk ook de tijd voorruit zitten te kijken hoor Lachen
En die invallessen van die leraren die niks weten? Daar mag je nooit huiswerk maken? Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 18:59

runningkawa schreef:
Hoe willen de mensen die dit zwaar vinden het gaan doen als ze gaan werken straks en een eigen huisje hebben?

niet.
Niemand werkt puur voor lol, denk dat een groot deel zelfs enkel gaat om centjes te verdienen. Dat als dat niet moest ze al lang gekapt zouden zijn Knipoog
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 22-11-07 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Annettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 18:59

Justine_Mo schreef:

niet bij jou in de buurt Vork

Macha876

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:00

Huiswerk maak ik liever thuis,op school hebben wij namelijk gewoon mensen die geen leraar zijn en ons moeten survireren voor een tientje.Die kunnen dus totaal de klassen niet aan.

Macha876

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:00

Annettee schreef:
Justine_Mo schreef:

Je wootn toch in noordbrabant :p
Ik ookj Clown

Annettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:03

Justine_Mo schreef:
Annettee schreef:

Je wootn toch in noordbrabant :p
Ik ookj Clown

ja maar kwa plaatsen niet Cool

Macha876

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:04

hehe ok Clown

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:18

ik heb meer dan 33 uur per week altijd minimaal 33 uur en daar heb ik de lessen die wel eens uitvllen meegerekend. Ik ben gemiddeld 36 uur op school en daarnaast ga ik wel eens vrijwillig op het huiswerken plein zitten omdat ik mijn leerwerk niet bijgehouden krijg. Knipoog

Vandaag was ik om 10 voor 5 thuis en ik ben nu in de bieb aan het werken aan mijn hw + aan het leren omdat internet er bij ons uitligt en ik een bepaalde leersite heb .. Knipoog

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:25

Ik zit op het HBO en ik heb 18-24 contacturen per week, maar er wordt wel van uit gegaan dat je daarnaast aan projecten/zelfstudie wel 40u per week bezig bent. Op de Havo had ik zo'n 33u per week, dat vond ik toen heel veel. Maar als ik het vergelijk met wat ik nu doe, dan was het echt maar lanterflanten hoor Lachen! Geniet nog maar van je middelbare schooltijd:P!

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:29

haha ik ga hierna verpleegkunde doen maar dat klinkt een heel stuk makkelijker Nagelbijten / Gniffelen

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:31

Ja t ligt er ook aan welke opleiding je doet, en op welke school. Bij ons heb je veel les, dacht dat de meeste HBO's zo'n 15 contacturen hebben per week. Ik vind het wel fijn, als ik de lessen volg hoef ik weinig meer te leren en ben ik stukken korter bezig met mijn projecten! Want aan de 40u per week kom iig bij lange na niet Haha!!

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:33

dat is fijn ! Lachen
Ja wij hebben geen eens boeken alleen een laptop/ Mja eerst nog 1.5 jaar het VWO en dan maar kijken Lachen