Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
maudy schreef:Misschien ben ik heel hard, en ik heb er (gelukkig) nog nooit mee te maken gehad, maar volgens mij is de ARBO best reeel. Dus 2 uurtjes werken moet toch lukken? Dat het niet zo gezellig is, slechte werksfeer enzo, zal waarschijnlijk voor je zwangerschap ook al zo zijn geweest. Een werkgever wordt niet zomaar, ineens, zonder reden kattig.
Jammer dat het niet mogelijk is, maar ik zou graag het verhaal van de werkgever eens horen.
Als advies voor nu: wees de wijste en stel je schappelijk en flexibel op. Ook al gaat het tegen je gevoel in: je hebt nou eenmaal geld nodig.
garny95 schreef:Ik zou als werkgever niet gauw een jonge moeder van een tweeling in dienst nemen, je zou voor mij niet in te plannen zijn. Dus zaak voor jou om goed uit te zoeken dat je straks afgedekt ben voor het geval dat je niet zo makkelijk werk gaat vinden. En geloof me moeder zijn vooral van een tweeling is al een baan op zich, ik denk niet dat je het eerste jaar aan werken toekomt. Is het niet zo dat je man/ vriend in een ander belastigtarief kan gaan vallen waardoor hij netto meer over gaat houden ? Ik zou alle mogelijkheden gaan bekijken en er niet zo maar vanuit gaan dat het Uwv blijft betalen na je zwangerschapverlof.