Conflict werkgever wegens Zwangerschap.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: Conflict werkgever wegens Zwangerschap.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 12:53

Dat is ook zo al wil je er voor je kinderen zijn in de huidige maatschappij gaat dat niet meer, helaas. Hoe er wel rekening mee dat je inderdaad voor je eigen rust moet waken.

_Debbie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-07 13:17

Dat is het hem,we hebben een koop huis en van 1 salaris kunnen we niet leven.
Zeker niet nu er 2 wondertjes bij komen,dus ik zal wel moeten.

maudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 13:53

Misschien ben ik heel hard, en ik heb er (gelukkig) nog nooit mee te maken gehad, maar volgens mij is de ARBO best reeel. Dus 2 uurtjes werken moet toch lukken? Dat het niet zo gezellig is, slechte werksfeer enzo, zal waarschijnlijk voor je zwangerschap ook al zo zijn geweest. Een werkgever wordt niet zomaar, ineens, zonder reden kattig.

Jammer dat het niet mogelijk is, maar ik zou graag het verhaal van de werkgever eens horen.

Als advies voor nu: wees de wijste en stel je schappelijk en flexibel op. Ook al gaat het tegen je gevoel in: je hebt nou eenmaal geld nodig.

_Debbie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-07 14:17

maudy schreef:
Misschien ben ik heel hard, en ik heb er (gelukkig) nog nooit mee te maken gehad, maar volgens mij is de ARBO best reeel. Dus 2 uurtjes werken moet toch lukken? Dat het niet zo gezellig is, slechte werksfeer enzo, zal waarschijnlijk voor je zwangerschap ook al zo zijn geweest. Een werkgever wordt niet zomaar, ineens, zonder reden kattig.

Jammer dat het niet mogelijk is, maar ik zou graag het verhaal van de werkgever eens horen.

Als advies voor nu: wees de wijste en stel je schappelijk en flexibel op. Ook al gaat het tegen je gevoel in: je hebt nou eenmaal geld nodig.

Geloof mij voor die tijd heb ik het daar altijd geweldig gehad!
We kregen te horen dat ons bod was goedgekeurd voor ons huis en heb toen zelfs een cadeau voor het huis gekregen.
2 uurtjes klinkt als niks,maar als jij 2 uur lang staat achter een toonbank,je word alleen gelaten terwijl je je helemaal niet goed voelt en dit allang heb aangegeven.
Als der een klant staat kan ik niet zomaar zeggen ''wacht even voel me niet goed even zitten'' niet iedereen heeft daar begrip voor.
Als ik met de hond tot de hoek loop moet ik terug omdat ik duizelig en draaierig word,als ik dat niet trek moet ik dan wel 2 uur achter een toonbank gaan staan?
Ik voel wat ik voel en ik ben niet kleinzerig maar het gaat gewoon echt niet.
Vooral nu niet op het moment hoe ik me nu voel en dat is mij gister ook nog eens verteld dat ik niet moet stressen en nu eens me rust moet nemen.
Ik schreeuw heus niet van de daken ''ik zit lekker thuis,ik werk niet!!!'' want zoals ik al eerder heb aangegeven ben ik geen stilzitter.
Voor mij is dit ook heus geen pretje en zeker niet als ik altijd alles met goede bedoeling heb gedaan en je krijg dit er voor terug hoe denk je dat ik me voel?

maudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 14:40

Moet je staan? Mag je geen stoel neerzetten?

Wat zou jouw eígen ideale oplossing zijn?

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 17:48

garny95 schreef:
Ik zou als werkgever niet gauw een jonge moeder van een tweeling in dienst nemen, je zou voor mij niet in te plannen zijn. Dus zaak voor jou om goed uit te zoeken dat je straks afgedekt ben voor het geval dat je niet zo makkelijk werk gaat vinden. En geloof me moeder zijn vooral van een tweeling is al een baan op zich, ik denk niet dat je het eerste jaar aan werken toekomt. Is het niet zo dat je man/ vriend in een ander belastigtarief kan gaan vallen waardoor hij netto meer over gaat houden ? Ik zou alle mogelijkheden gaan bekijken en er niet zo maar vanuit gaan dat het Uwv blijft betalen na je zwangerschapverlof.

Waarom niet?. Als alles goed geregeld is zie ik de problemen niet. Ik heb daarom voor gastouderopvang gekozen omdat dat makkelijker is vooral bij ziekte. Full-time werken is weer wat anders. Wij zijn ernog niet uit of ik full-time gaat werken en mijn man wat minder. Maar we zullen wel moeten anders is het leven gewoon niet meer te betalen.

Ken er ook een aantal met een 2ling en die werken ook gewoon het moet gewoon wil je alles nog kunnen betalen. Vele hebben een 2ling en nog meer kids en die werken ook gewoon.

Ze kan nu al een hoop laten uitzoeken door het UWV en die kunnen ook eengoed advies geven voor erna. Vooral als je al vroeg thuis zit ivm zwangerschap kan je een studie of wat anders oppakken waardoor de kans op een baan of zelfs betere baan beter is.

Debbie hoe gaat het nu met je?. Ik heb ook goede en slechte dagen nu heb ik een slechte veel harde buiken enz.. ik ben echt blij dat ik nu gestopt ben met werken het ging echt niet meer.

Mensen ik denk dat niemand zit te wachten op een zwangerschap van een 2ling en vooral als het al in het begin zwaar is. Maakt dan niet uit hoe jong of oud die persoon is het is gewoon zwaar.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 09:40

Tuurlijk zijn er mensen met kinderen die 5 dagen per week werken.
Maar wat zie je je kinderen dan.
Hoe ga je het doen bij ziekte?

Ik denk dat het heel zwaar voor je gaat worden en je weinig van je kinderen gaat meekrijgen.

_Debbie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 19:44

Met mij gaat het zijn gangetje,heb nog steeds last van harde buiken ben erg snel moe en begin nu pijn in me onderrug te krijgen.
Met iedereen is afgesproken dat ik eerst weer 12 nov. met de gyn afwacht dan 16 nov. bij de arbo en de 20ste heb ik een afspraak met uwv.
Moet zeggen dat ik me nu wel iets geruster voel nu ik weet dat ik gewoon even de rust krijg tot 16 nov.