sollicitatie-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nimue

Re: sollicitatie-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 14:04

Ja, dat doe ik wel. Soms zeg ik dan iets van: 'hoewel ik die-en-die opleiding niet heb, ben ik er door mijn ervaring als [insert iets leuks] toch van overtuigd dat ik de juiste persoon ben voor deze baan' ofzo. Soms negeer ik het ook, als het er maar een heel klein beetje naast zit, en dan praat ik vooral over wat ik wel allemaal gedaan heb en op welke punten ik wel aansluit bij de vacature.

Maar ja, of dat de goeie manier is? Geen idee. Ik ben nog steeds werkloos. Knipoog

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 14:09

Haha.

Het is me gelukt om de sollicitatie van woensdag te verzetten, naar 5 uur. Dat kan ik wel redden!
Voor deze functie heb ik trouwens ook niet helemaal de juiste opleiding, maar ik heb aangegeven waarom ik denk dat ik zo geschikt ben voor juist deze functie!

Het punt is dat mijn opleiding superbreed was. Achteraf misschien te breed. Ik weet van een heleboel wel iets, maar de specifieke kennis ontbreekt. Maar juist voor dat soort functies vragen ze toch vaak een aantal jaren ervaring, of iemand die uit het veld komt. Een traineeship zou daarom volgens mij wel wat voor mij zijn, dus daar solliciteer ik ook oa op....

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 08:45

Super dat het gelukt is Wendy!
Heel veel succes morgen!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 08:49

Ik heb toevallig gisteren voor het eerst een sollicitatiegesprek gehad. En ben aangenomen! Haha!

happyness

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 08:51

Hallo, ik meld me ook ff. Ik heb niet alles gelezen maar ook ik studeer dit jaar af en ben nu druk bezig met mn scriptie.... Daarnaast ben ik wat aan het rondkijken! Maar ik vind het zo moeilijk om te bepalen waar ik wel of niet geschikt voor ben Boos!

Ik heb de opleiding Makelaardij og op HBO Nederland gedaan en loop nu stage op het gemeentehuis.... De opleiding heb ik heel leuk gevonden maar op nou echt het makelaarsvak in te gaan.... Vind het nogal taai allemaal! Dus ben me nu hard aan het afvragen WAT DAN WEL???

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 08:57

meld mij even! ben ook druk bezig. laat vanavond meer horen!

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 12:23

ik meld me ook..

Ik was pas weer aan t werk maar het klikte totaal niet, met tegenzin gaan werken. Daar ben ik dus mee gestopt.

Nou had ik gister 2 sollicitaties, de ene was uiteindelijk te ver en de ander zou ik meteen mogen beginnen. Echter is het niet geheel aansluitend (vaste tijden van half 9 tot 5 en toch wel een half uur onder weg als ik niet in de file kom). Daarom zit ik heel erg te twijfelen. Het is een garantie van werk, maar ik heb ook nog heel wat lopen (pas vanaf maandag bezig en echt enorm veel reacties) Vandaar dat ik het nu even niet weet. Vandaag moet ik reactie geven of ik die baan wil..

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 12:33

lijkt me lastig rebeltje! Is er veel aanbod in de sector waar jij zit? Een half uur onderweg vind ik nieteens zoveel. Wij wonen op een boerderij en daarvandaan ben je snel een half uur onderweg naar de stad.

Veel succes met het maken van de beslissing. Volg je hart. Knipoog

Wat leuk. Allemaal nieuwe mensen! Gezellig. Nu maar hopen dat we snel een baan hebben.
Zal voor je duimen om 5 uur Wendy!

Go girl! Go jij! Go jij!

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 12:42

accountancy/administratie is idd redelijk wat in te vinden.. Daarbij woon ik vlakbij Utrecht dus volop werk

Maar met een huis/paard etc wil je toch wel werk.. Ik heb alleen een hekel aan vaste tijden, ben het heel erg flexibel gewend en dan moet je om half negen beginnen, moet je om half 1 pauze nemen etc.. Ik weet nu al dat dat me tegen gaat werken Bloos

snel een leuke baan voor iedereen Haha!

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:03

Wat heb je besloten, Rebeltje?

Bwaaahh, ik had vandaag een gesprek en dat ging zoooo slecht! Ik kan me niet voorstellen dat ze me op die school zouden willen. Ik geloof dat ik niet echt daar pas; niet binnen het team, niet binnen de sfeer, ze wilden als ze mij kozen direct al weten of ik dan gelijk zou kunnen toezeggen, etc. Wel heel aardige mensen, maar ik geloof gewoon niet dat het 'mijn' school is. Gelukkig heb ik nog twee gesprekken eraan zitten te komen (vrijdag en maandag) en kreeg ik vandaag bericht van een andere school. Ik dacht dat het een afwijzing zou zijn, maar het was bericht dat de selectieprocedure wat meer tijd in beslag gaat nemen en dat ik er nog wat van terughoor. Ik kan dus blijven hopen!

Vooral de vacature waarvoor ik maandag ga solliciteren sluit geweldig aan bij wat ik graag zou willen, dus als iedereen nou even lief voor me duimt? Lachen

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 21:39

tuurlijk!

Hoe verging het Wendy??

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 08:54

Het gesprek ging niet slecht, maar of ik het geworden ben heb ik mijn twijfels over. Als het goed is bellen ze me vandaag of ik een tweede gesprek krijg. Maar het nadeel is dat het een functie is voor 24 uur en totaal nieuw. Je krijgt een jaarcontract, maar als de hoge heren besluiten na een jaar om het project te stoppen dan sta je weer op straat....

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 09:02

....maar met werkervaring... Knipoog

volgens mij is bijna alles eerst jaarcontract toch?

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:03

Ik heb besloten de baan aan te nemen en ondertussen verder te zoeken. Net had ik ook een reactie van een kantoor waar ik een open sollicitatie naar had gestuurd.. op loopafstand van mijn huis en zeer geintresseerd (stuur ik alleen een mailtje met de verkeerde datum voor een afspraak Frusty )

*begint alvast te duimen*

als je geluk hebt idd eerst n jaarcontract. Half jaar komt ook veel voor. Je hebt iig dan ervaring op gedaan en komt waarschijnlijk dan weer makkelijker aan een baan. Daarbij moeten ze het een maand van te voren laten weten of ze je contract verlengen of niet, dus dan eventueel weer zat tijd om een nieuwe baan te zoeken. En 24 uur, tjah als het redelijk betaald.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 09:05

je neemt de baan aan maar gaat gewoon door met zoeken en solliciteren? Heb je dat gemeld? Denk dat ze het niet zo leuk vinden als je weg gaat voordat je geheel bent ingewerkt. Nagelbijten / Gniffelen Knipoog

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:09

trisca schreef:

Klopt Lachen
En de functie lijkt me wel super leuk Lachen

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:19

Nope.. eerst kijken of het me bevalt.. dan blijf ik hangen.. Maar net als de slogan van monsterboard: Er is altijd wel ergens een betere baan Knipoog Voor mij is het het belangrijkste dat ik ergens zit waar het klikt. Doet dat het niet dan kijk ik weer verder.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 10:34

Wendy schreef:
trisca schreef:

Klopt Lachen
En de functie lijkt me wel super leuk Lachen

Dan klinkt het verleidelijk.. Knipoog

rebeltje schreef:
Nope.. eerst kijken of het me bevalt.. dan blijf ik hangen.. Maar net als de slogan van monsterboard: Er is altijd wel ergens een betere baan Knipoog Voor mij is het het belangrijkste dat ik ergens zit waar het klikt. Doet dat het niet dan kijk ik weer verder.

Daar heb je gelijk in Ja

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:56

trisca schreef:
Dan klinkt het verleidelijk.. Knipoog

Ze belden net en ze willen me graag hebben! Volgende week tweede gesprek over arbeidsvoorwaarden Lachen
De mensen waren erg enthousiast geweest, en ze vonden het goed dat ik al veel heb gedaan en ondernomen heb naast mijn studie. Ze denken dat ik het absoluut aan kan en hoopten dat ik ook graag wilde!

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:03

Go jij! Go jij!

gefeliciteerd dan.. denk ik

Nog geen mailtje terug, dan begin ik me altijd zorgen te maken over foutjes enzo Bloos

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:09

Dat ken ik wel... mischien heb ik wel een foutje gemaakt met mijn emailadres doorgeven, of misschien.... als het echt langer duurt kun je toch altijd nog eens bellen of mailen?

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:28

Ik krijg net ook van mijn vriend te horen dat hij nog geen mail van me heeft, die ook rond 10 u is verzonden. Denk dat ik er zo gewoon even naar toe bel. Een beller is sneller..

Maar als je echt een intressante vacature ziet en je niet meteen reactie krijgt ga je idd dingen denken. Daarbij is er al erg positief gereageerd op mijn sollicitatie.. dus vraag ik me helemaal af waar ze dan op wachten Bloos Haha!

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:29

dan meld ik me hier ook maar aan. ik heb vandaag om 3 uur een sollicitatie gesprek! echt ben zo zenuwachtig!

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:32

Sodeju. Gesprek dat ik morgen had was eigenlijk vandaag, maar dat hadden ze eventjes verkeerd doorgeven. Of ik morgen dan om 9 uur daar kan staan, en ja, dat is echt de énige mogelijkheid. Nee, lekker dan, want het is 2 uur reizen (en zelfs dat is krap). Heel fijn...

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 17:06

vandaag een afwijzing gehad:

Citaat:
Helaas moet ik u meedelen dat wij u niet zullen uitnodigen voor een oriënterend gesprek.

De reden hiervan ligt in het feit dat uw profiel niet voldoende aansluiting vindt met het functieprofiel.

wilde dus toch een projectmanager met interesse in biologie ipv een bioloog met wat blokken management... Ach gut

Ik ga er dus helemaal voor dinsdag!!