Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Leoni_ schreef:Hallo! Via de zoekfunctie kwam ik op dit topic uit aangezien ik graag wat informatie wil over de opleiding OK assistente.
Op dit moment ben ik bezig met de opleiding medische secretaresse niv. 4 waarvan ik nog 1 schooljaar moet volgen. Ik wil in de toekomst zeker in het ziekenhuis gaan werken maar niet als medisch secretaresse omdat het toch niet helemaal is wat ik wil. En omdat we op school veel ziekenhuis verhalen horen en we het eens hadden over OK assistente leek mij dat een leuke opleiding. Juist omdat ik me zo intresseer in de medische therminologie en het lichaam.
Ik heb al wat informatie gezocht via google, en heel wat informatie uit jullie topic gehaald maar nu vroeg ik me af of ik via mijn opleiding (MBO) wel zo'n opleiding kan doen? En of dat wel haalbaar is omdat het een pittige opleiding is.
Maar het is inderdaad een idee om even te bellen en anders zou ik gewoon brieven gaan sturen. Dan hoor je vanzelf wel of ze in je geïnteresseerd zijn. Via ziekenhuizen.nl kun je ook de site van veel ziekenhuizen komen, dan even naar opleiding/vacatures en dan staan de eisen er meestal wel bij. Succes! En als je meer vragen hebt dan horen we het wel. Bij ons in Deventer zijn de sollicitaties 18/19-2 zag ik net, mooi vlot dus. 
Leoni_ schreef:Dan zou ik het ook kunnen redden, om er extra tijd en moeite in te steken.
Maar ga je hele dagen naar school of heb je periodes dat je ook stage loopt?
En als er nou geen vacature is voor een ziekenhuis in de buurt zou je dan ook kunnen kiezen voor een open sollicitatie?

Halen ook prima cijfers dus blijkbaar is het te doen! 
gelukkig! een paar keer doorlezen en ik onthoud het goed
Maar soms krijg ik daardoor wat ik hierboven schreef het gevoel dat ik niet genoeg doe. 

Ik zit al bijna 20 weken op school en ken nog niet alle namen. Maar dat komt ook omdat ik nooit met die personen om ga. polopaardje schreef:Ja dat vind ik ook moeilijk Sjuulie. Weet vaak nog niet wat ik tegen patienten moet zeggen als we wachten op de anesthesist ofzo, dan voel ik me best ongemakkelijk.
Verder moet ik dus wel wennen aan dat sfeertje op de OK, wat jij beschrijft.
Leuk om zo ervaringen uit te wisselen.
Nu voel je vanzelf aan welke mensen willen praten en welke niet en dan vraag je gewoon een paar dingen of ze vaker op ok zijn geweest e.d. en vaak praten mensen dan wel verder. Vooral de oudjes, altijd blij met wat aandacht
En met sommige mensen praat het gewoon veel makkelijker, daar kun je niets aan doen.

t gaat me nu al een stuk beter af dan in t begin 
In welk ziekenhuis werk jij nu? En met hoeveel kamers?