Rijksambtenaren op Bokt?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 18:16

Silenna schreef:
Typisch overheid, al die afkortingen, ik ken ze allemaal niet volgens mij _O-
Ik heb een Excel overzicht, meer dan 2000 afkortingen :')

Silenna

Berichten: 2987
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 18:17

Ailill schreef:
Silenna schreef:
Typisch overheid, al die afkortingen, ik ken ze allemaal niet volgens mij _O-
Ik heb een Excel overzicht, meer dan 2000 afkortingen :')


O wat erg. :')

_Jelske

Berichten: 1336
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 18:22

Silenna schreef:
Typisch overheid, al die afkortingen, ik ken ze allemaal niet volgens mij _O-


Schuldig }> KV7 = Korte Voorhout 7 te Den Haag. Ministerie van Financiën (MinFin :') )zit daar en het RVB zit in hetzelfde pand. Tegenover de Raad van State, zijstraat van het Malieveld.

Ailill schreef:
Silenna schreef:
Typisch overheid, al die afkortingen, ik ken ze allemaal niet volgens mij _O-
Ik heb een Excel overzicht, meer dan 2000 afkortingen :')


Daar ben ik geloof ik met twee weken mee gestopt. Niet te doen.

Ketly

Berichten: 5942
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 18:25

Ailill schreef:
KlantContactCenter: KCC :)


Precies :D ik zit op de afdeling Vergunningen, toezicht en handhaving dus echt nooit saai.

CRos95

Berichten: 3382
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 18:28

Ketly schreef:
Ailill schreef:
KlantContactCenter: KCC :)


Precies :D ik zit op de afdeling Vergunningen, toezicht en handhaving dus echt nooit saai.

Ah thanks haha!
Ik krijg altijd mega veel standaard mailtjes van KCC met storingen, maar dat is volgens mij weer iets anders dan :+

Kaka

Berichten: 4828
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 18:31

Gemeenteambtenaar hier, I/IT, strategie. Kort gezegd proberen ik en mijn collega’s ontwikkelingen op gebied van wet- en regelgeving, security en techniek in te bedden in de organisatie. We planten de piketpaaltjes in de toekomst waar zowel infrastructuur en informatie-organisatie naartoe moeten bewegen.

Denk aan de invoering van de Wet open overheid die vereist dat overheidsorganisaties actief informatie openbaar maken die bij ons in digitale archieven zit. Dat betekent wel dat die archieven dat moeten kunnen. Dat informatie op een bepaalde manier gerangschikt moet zijn, dat we bepaalde standaarden vereisen van leveranciers, dat we informatie die nu in de cloud staat, in de toekomst misschien weer terug willen, of juist vice versa.

Ik denk wel eens dat er geen werkveld is in NL waar je meer onderwerpen op je bord krijgt dan bij de it van een gemeente. Op 1 dag kan ik het hebben over informatiebeveiligingseisen bij toegangsbeveiliging van de binnenstad, de voors en tegens van verschillende Microsoft licenties, de aanbesteding voor een eDepot, ter inzage leggen van vergunningen en een PvE voor een contractmanagementsysteem.

Ontzettend dynamisch in ieder geval. Maar ook ontzettend complex, met altijd discussie over budgetten.

Daihyo

Berichten: 88153
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 18:32

Ooh die drukte is ook zo herkenbaar. In het onderwijs had ik het veel minder druk dan nu :+

Minimus

Berichten: 1761
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 18:43

Stephanie_86 schreef:
Minimus schreef:
Hier ook een ambtenaar, werkzaam bij Dienst Justitiële Inrichtingen. Een ander soort ambtenaar dan wat ik hier nu allemaal lees maar ik vind het kijkje in de keuken wel erg interessant. Er zijn zoveel functies waar ik nog nooit van heb gehoord, dat ik lekker blijf meelezen :D



Hoi collega! :wave:


Collega :wave:

xSwanHeart

Berichten: 4431
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 18:48

Ailill schreef:
Silenna schreef:
Typisch overheid, al die afkortingen, ik ken ze allemaal niet volgens mij _O-
Ik heb een Excel overzicht, meer dan 2000 afkortingen :')

Oh, dat RWS-bestand ja, vreselijk :') Hiet een mede-RWS'er dus. Wel totaal andere tak: ben adviseur interne communicatie.

Ineke2

Berichten: 33179
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Rijksambtenaren op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 18:58

Ik werk net als Kana voor de SVB :D Nu ruim een jaar en ik vind mijn werk erg leuk. Ik draag wel bij dat mensen krijgen waar ze recht op hebben en dat mensen bij vragen terecht kunnen voor goede uitleg gericht op hun eigen situatie.

Suzanne F.

Berichten: 49653
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Rijksambtenaren op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 19:03

Rijkswaterstaat lijkt me ook leuk. Wie weet kom ik ook ooit nog eens die kant op.
Wil iemand ervaringen delen?

MissYvette4u

Berichten: 2994
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 19:23

Grappig topic :P leuk om te zien dat er in meer gemeentes zoveel plasjes gedaan moet worden :+

Hier gemeenteambtenaar sinds 18 jaar.
Toevallig terecht gekomen als tijdelijke vervanger bij Vergunningen (APV) en nooit meer weggegaan. Sinds 2 jaar projectondersteuner gebiedsontwikkeling. Door de jaren heen allerlei trainingen en cursussen gedaan.

Padoertje
Berichten: 1591
Geregistreerd: 12-06-15

Re: Rijksambtenaren op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 19:47

Ik ben gemeenteambtenaar voor de afdeling openbare ruimte.

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 19:52

xSwanHeart schreef:
Ailill schreef:
Ik heb een Excel overzicht, meer dan 2000 afkortingen :')

Oh, dat RWS-bestand ja, vreselijk :') Hiet een mede-RWS'er dus. Wel totaal andere tak: ben adviseur interne communicatie.
Oh dan worden we wellicht in de toekomst (deels) collega's! Zit je bij de club van Wanda?

Linda2B
Berichten: 662
Geregistreerd: 04-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 19:55

Hier ook een gemeenteambtenaar, ik werk al sinds 2009 voor een grote Sociale Dienst, eerst een aantal als integraal casemanager intensieve activering, daarna 3 jaar jeugdwerkloosheid, daarna werkmakelaar en nu sinds een jaar of 4 seniormedewerker van het team werkgeversdienstverlening. Kort gezegd proberen wij de afstand te overbruggen tussen de vraag van de werkgever en de kwetsbare doelgroep die in de bijstand zit en proberen deze mensen te bemiddelen naar (duurzaam) werk, soms met ondersteuning of begeleiding.

Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:19

Hier een ambtenaar bij Defensie :wave:
Worden overigens ook veel plasjes gepleegd :+

Zelf heb ik een achtergrond in dier management maar zit nu alweer een paar jaar in de logistiek en werk vooral met SAP. Sinds 1 okt een nieuwe functie met meer verantwoordelijkheden en doe ik het (systematische) materiaal beheer van een afdeling maar heel goed naar mijn zin :D
Defensie is ook zeer goed in afkortingen en ambtenaren grapjes zoals: 'wat heb je tegen ambtenaren, ze doen toch niks?'

Nog meer mensen bij Defensie?

xSwanHeart

Berichten: 4431
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:39

Ailill schreef:
Oh dan worden we wellicht in de toekomst (deels) collega's! Zit je bij de club van Wanda?

Nee, ik zit bij GPO. Ook een hele leuke club :j

Marije_jiplover

Berichten: 25443
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:39

Silenna schreef:
Marije_jiplover schreef:
Ook een rijksambtenaar hier, kennelijk een collega en streekgenoot van Silenna :j

Ten tijde van het openen van het topic was ik dat nog niet, maar heb er inmmiddels ruim 12,5 dienstjaren opzitten.


Hee, wat leuk! :D Zit je bij Keuren?

Klopt inderdaad :j

Kana

Berichten: 9064
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:49

Ineke2 schreef:
Ik werk net als Kana voor de SVB :D Nu ruim een jaar en ik vind mijn werk erg leuk. Ik draag wel bij dat mensen krijgen waar ze recht op hebben en dat mensen bij vragen terecht kunnen voor goede uitleg gericht op hun eigen situatie.

Leuk! Zit je in Utrecht?

Ineke2

Berichten: 33179
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Rijksambtenaren op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:54

Nee in Leiden. Vorige week was ik wel op de locatie in Utrecht ( vanwege P&M dag ) mooie locatie hoor.

Crista

Berichten: 3030
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:55

Silenna schreef:
:') :')

Meld zich! NVWA hier. :D


Hier ook NVWA! Inspecteur afdeling HAP :)
Hoop ooit ook nog over te stappen naar diergezondheid/dierenwelzijn.

chanicha

Berichten: 12232
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:02

Ik hen jaren geleden bij de AID gewerkt bij de TAO van dierenwelzijn en destructie!
Heb het heel erg naar mijn zin gehad, ging weleens mee met controles en het was een fijne groep maar toen ze samen gingen met het VWA moesten er zoveel mensen uit waaronder ik.

Sodeletuut

Berichten: 21315
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:03

MyWup schreef:
Ik meld me, ik werk bij RVO :)

Hoi collega :')

_Carien

Berichten: 1806
Geregistreerd: 13-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:04

Wat een leuk topic! Hier ook sinds 1 september een semi ambtenaar voor een sociaal werkbedrijf ofwel ontwikkel bedrijf. De gemeenten zijn onze aandeelhouders. Het ambtelijke raakt er wel steeds meer af omdat sw bedrijven met komst van de Participatiewet steeds meer hun eigen broek op moeten halen. Mijn achtergrond is de sociale zekerheid. Linda2B, dat klinkt als hetzelfde werkveld :j

Charaz

Berichten: 24385
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Rijksambtenaren op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:10

Ik ben geen ambtenaar, maar wel nieuwsgierig welke vooropleiding jullie hebben ?