[HK] VWO eindexamengangers 2007

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SplashIsLief

Re: VWO eindexamengangers 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 18:38

cracker schreef:
Weten jullie ook allemaal al wat jullie gaan doen volgend jaar?

Rechten in Utrecht Lachen

Danielle_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 20:27

Ik wil de ALO gaan doen. Nu nog hopen dat ik toegelaten wordt, want de toelatingstest is behoorlijk zwaar. Er wordt ongeveer 1/3 aangenomen als ik het goed heb Scheve mond

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 20:30

Wil waarschijnlijk iets met communicatie gaan doen Lachen
Vind Utrecht echt een leuke stad, dus hoop dat de studie Communicatie en Informatiewetenschappen een beetje bij me past Lachen
In Amsterdam sprak de studie Communicatiewetenschappen me wel heel erg aan, maar wil liever naar Utrecht. In het voorjaar zijn er weer meeloop/informatiedagen in Utrecht dus ben erg benieuwd!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 20:54

Ik wil graag een hbo studie Communicatie doen in Zwolle, dan kan ik eerst nog een tijd thuis blijven wonen en de paarden houden. Daarna het liefst nog naar de uni.

Klinkt misschien een beetje raar, maar ik wil graag de praktijkgerichte kant van de hbo en de theoretische kant van de universiteit combineren. Tong uitsteken

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 20:58

Ik vind het niet zo raar klinken hoor!!

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 12:49

Hier nog een vwo examen persoon Tong uitsteken
Ik heb al havo gedaan en doe nu me vwo. Maar ik doe me vwo in ''vakken'' dat houdt in dit jaar 4 vakken en volgend jaar 4 vakken. Ik doe C&M en heb dit jaar : Duits 1.2, Wiskunde A1, Geschiedenis, Aardrijkskunde. Ik denk dat ik het wel ga halen het meeste verschilt niet zo heel veel van de havo. Alleen wiskunde ben ik erg bang voor...

En als ik dan uiteindelijk mijn diploma heb dan wil ik graag rechten studeren aan de RUG in Groningen. Lachen

cracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 15:02

Lorette, ik vind het ook niet zo heel raar klinken hoor.
Vaak hoor je dat bedrijven bij mensen die van de universiteit komen de ervaring in de praktijk missen. En dat leer je toch meer op het hbo Knipoog

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 15:07

Mijn Duits mondeling ging gelukkig goed. Beter dan ik verwacht had zelfs. Had een 7, dus erg tevreden Lachen
Ben nu druk aan het leren voor CKV2 waar ik morgen toets van heb.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 15:12

Klinkt helemaal niet raar, dat wil ik ook min of meer gaan doen. Er is een speciale rechtenstudie in Utrecht met extra praktijk. Die wil ik heel graag gaan doen! Maar daar moet je voor in gelood worden.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 15:41

@Christah: Zie dat jij ook in Ensch gaat studeren? UT neem ik aan? Ik ga daar Gezondheidswetenschappen studeren. ( als ik slaag enzo ) Blijf denk ik half jaartje thuis wonen, maar ik wil heeeeel graag op kamers. Enschede is maar 40 minuutjes vanaf hier, maargoed Knipoog

Jip_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 15:53

*meldt zich! Knipoog

Ik doe N&G met Nat2 en Schei2.

Hierna wil ik diergeneeskunde in Utrecht gaan doen, of dierwetenschappen in Wageningen!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 16:05

De zus van mn vriend doet Dierwetenschappen in Wageningen! Ze vindt t n erg leuke studie, doet ook allemaal dingen ernaast (cursussen enzo, ze doet nu EHBO voor paarden erbij dacht k), en ze wil hierna nog diergeneeskunde gaan doen dus Tong uitsteken

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 16:21

Ik wil ook HBO doen. Dit omdat ik dat theoretische van de uni niets aan vind. Ik werk liever richting de praktijk dan al dat theoretische geneuzel. Ik hoor ook vaak dat studeren aan een uni heel leuk en leerzaam is, maar dat je er in de praktijk vrij weinig aan hebt. Dan heb ik liever een combinatie tussen praktijkgericht en theorie. Ik wil trouwens naar de Pabo Ja

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 20:13

Ik ga geschiedenis doen in Leiden. Zijn er meer mensen die naar Leiden gaan? Bloos

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 20:59

nog een eindexamen kandidaaat hier Lachen
ik wil gezondheids wetenschappen gaan studeren..
alleen de vraag is nog waar..amsterdam (niet zo ver van mij) of maastricht ( 4 uur reizen)

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 15:37

SplashIsLief schreef:
Klinkt helemaal niet raar, dat wil ik ook min of meer gaan doen. Er is een speciale rechtenstudie in Utrecht met extra praktijk. Die wil ik heel graag gaan doen! Maar daar moet je voor in gelood worden.

Law College?
Vriendin van me wil dat ook graag gaan doen. Heeft ook helemaal een aanbeveling van haar mentor enzo. Best spannend of het haar gaat lukken!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 15:40

viefdepief schreef:
SplashIsLief schreef:

Law College?
Vriendin van me wil dat ook graag gaan doen. Heeft ook helemaal een aanbeveling van haar mentor enzo. Best spannend of het haar gaat lukken!

Jup
Leuk! Van mijn mentor krijg ik als het goed is deze week de aanbevelingsbrief Ja

Jip_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 19:42

WillemYntJee schreef:
De zus van mn vriend doet Dierwetenschappen in Wageningen! Ze vindt t n erg leuke studie, doet ook allemaal dingen ernaast (cursussen enzo, ze doet nu EHBO voor paarden erbij dacht k), en ze wil hierna nog diergeneeskunde gaan doen dus Tong uitsteken

Wat toevallig! Bij dierwetenschappen heb je dus nog vrij veel vrije tijd?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 21:58

Mwah die cursussen doet ze volgens mij via school, ze is erg druk bezig met tentamens vaak (je moet geloof k n bepaald % goed hebben ofzo..) en ook met huiswerk is ze vaak wel druk bezig dus veel vrije tijd heeft ze niet echt..(moet zeggen dat ze wel redelijk ijverig is dus misschien dat jij iets meer tijd over houdt Lachen )

berbertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 23:57

Ik ga hierna waarschijnlijk geneeskunde studeren als ik ingeloot wordt.

berbertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 00:02

Oja ik hoop dat ik in Utrecht ingeloot wordt, ik vindt Utrecht zo'n leuke stad, je hebt er super leuke winkels en het is niet zo enorm groot als in amsterdam. Leiden en Rotterdam trekt mij zowiezo niet zo erg en maastricht ook niet. Ik hoop echt dat ik in Utrecht ingeloot wordt, dàt is echt mijn stad Vingers aflikken .

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 12:31

ik doe ook eindexamen VWO E&M dit jaar. Volgend jaar ga ik naar Rome en daarna naar Malta. Jaar daarop ga ik geschiedenis studerne in Leiden.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 13:28

Ik zit nu ook in 6 VWO, E&M met filo, bv3 en bi1. Ben het meest bang voor wiskunde en economie, daarom ga ik ook naar de examencurses in Leiden.

Wat ik hierna wil gaan doen weet ik nog niet.

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 08:26

Sbine schreef:
En jahoor, hier nog een eindexamenkandidaat.
Ik doe CM met CKV3 beeldend, filosofie, DU2, Wa1 en als bijvak economie 1.
Ik zie heel erg op tegen economie, wiskunde, geschiedenis en ook wel een beetje tegen filosofie.
Op dit moment sta ik er goed voor, geen onvoldoendes nog gelukkig!

Ohja en PWS vorig jaar voor de zomervakantie al afgemaakt, ik deed samen met 2 meisjes voor CKV3 beeldend decor maken voor het toneelstuk die twee andere meisjes voor drama hadden gedaan. Het eindresultaat was echt super, ik was er heel trots op, maar ook erg blij dat het af was. We hadden een G(oed) Haha!

En nu net filosofie scriptie en nederlandse beschouwing afgerond..komende week leren en samenvattingen maken, week daarop 2e toetsweek!

Samenvattingen zijn inmiddels af..zometeen om 10.30 geschiedenis Nagelbijten / Gniffelen
En ik wil volgend jaar KCM (kunsten, cultuur en media) aan de uni van Groningen gaan doen. Ook in Grunn op kamers Vork En dan de kant op van kunstbeleid en management..
Wil later concerten/feesten/tentoonstellingen/evenementen organiseren... of hoofdredacteur bij een tijdschrift Lachen

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:44

Oef, mijn eerste 2 tentamens gingen ronduit SLECHT.. Heb echt tot diep in de nacht voor Ak geleerd, en zoals altijd was het tentamen niet te doen.. Pff, ik had het niet helemaal af, waardoor ik de laatste 2 vragen maar snelsnelsnel heb gemaakt. Economie ging ook niet super, maar daar heb ik volgens mij toch wel wat zinnige dingen weten op te schrijven Haha!

Moest vanmiddag eigenlijk weer leren, maar omdat ik zo strontchagerijnig was, mocht ik van mezelf even langs Cin. Alleen even haar in de paddock zetten en dan weer naar huis. Maaarr toen ik er toch eenmaal was, toch maar eventjes zadel erop en bos ingegaan. Uiteindelijk was ik 3u later thuis dan gepland.. Oeps! En nu heb ik dus nog niks gedaan, heb morgen gesch ( ken ik al redelijk gelukkig ) en eng gramm + woorden + brief. Sta mij bij Haha!

Hoe gaan jullie tentamens ??