Stagelopen bij Stutteri Stasevang Denemarken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jobbeltje

Re: Stagelopen bij Stutteri Stasevang Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 20:14

Dan vraag ik me nu dus helemaal af waarom ze zo graag mensen er heen willen sturen Lips are sealed

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 20:17

Jobbeltje schreef:
Dan vraag ik me nu dus helemaal af waarom ze zo graag mensen er heen willen sturen Lips are sealed

Denk dat ze gewoon graag van ons af willen voor 4 maanden, lekker rustig Clown

Nee, ff serieus....
weet echt niet waarom, ik had dit niet verwacht van een toch best wel serieuze paardenleraar...

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 20:20

Wat zeiden ze dan nu ineens op school wél over 't bedrijf dan?

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 20:26

Jobbeltje schreef:
Wat zeiden ze dan nu ineens op school wél over 't bedrijf dan?

Nou, ik zei: we hebben besloten dat we niet naar denemarken willen omdat we rondgevraagd hebben en we hebben niet zulke leuke ervaringen gehoord, en we willen liever niet naar een bedrijf dat te koop staat.

En toen zei ie (zoiets als) jaa inderdaad, jaa jaa t gaat niet zo goed, neee inderdaad de bedrijfsleider weg was maar das al lang zo hoor, dat wist ik al. Jaaa maar jullie hebben gelijk, het is niet een goed adres nee dus, wat gaan jullie nu proberen?!

Zoiets Clown

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 20:30

Ohja lekker eromheen gel*ld Haha!

Tsja nou ja, het zal wel een relatief "makkelijk" adres zijn voor school. Van een afstandje klinkt het fantastisch, leuke website (helaas zonder recente foto's en shows) geweldige paarden en super accomodatie.
En tsja, als je er eenmaal zit valt het dan wellicht tegen, maar het is blijkbaar nog te 'overleven'.

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 20:35

Jobbeltje schreef:
Ohja lekker eromheen gel*ld Haha!

Tsja nou ja, het zal wel een relatief "makkelijk" adres zijn voor school. Van een afstandje klinkt het fantastisch, leuke website (helaas zonder recente foto's en shows) geweldige paarden en super accomodatie.
En tsja, als je er eenmaal zit valt het dan wellicht tegen, maar het is blijkbaar nog te 'overleven'.

Tsja, ik weet ook nie waarom ze t adres nog hebben, ik hoop dat ze t niet meer aanbieden aan studenten tot het weer beter gaat, wat mij sterk lijkt...

De website ziet er inderdaad goed uit, het foldertje dat Truf en ik kregen idem dito, alleen jammer dat alles in het Deens is en niet in het Engels...

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 21:33

De folder is denk ik ook nog de oude? Met Feitse en Patricia erin, en ook een aantal "oud" studenten.

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 21:51

Jobbeltje schreef:
De folder is denk ik ook nog de oude? Met Feitse en Patricia erin, en ook een aantal "oud" studenten.

Geen idee, we hebben em weer ingeleverd bij dhr. De Jong...

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 22:48

Folder hebben wij niet eens gezien, waar ik op afgegaan ben was een papier in het klaslokaal met diverse proffesionele teksten en beloftes over een of ander innoverend bedrijf in DK.
Viel een 'beeeeetje' anders uit dan op dat papiertje deed doen geloven maar oke Haha! Tong uitsteken
Mijn mentor destijds kende het bedrijf verder niet en wij waren dan ook de eersten ( en enigen ) van de school die er geweest zijn

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 08:06

Het valt mij voornamelijk op dat school zo ontzettend weinig contacten heeft met bedrijven uit het werkveld. Als ik kijk naar de HAS, die hebben een soort van verbond met the Academy gesloten. Daar kunnen HAS studenten dus, bijna altijd, terecht. VHall heeft dat niet, behalve met de Stutteri. Daar staan ze te springen om nieuwe stagiaires/arbeidskrachten!

Dat is dus lekker makkelijk. Ik zou zeggen: investeer tijd in het leggen van contact met bedrijven als VDL! Daar kunnen de studenten ook wat mee als ze klaar zijn met hun studie. Of met het NRPS, KFPS of KWPN bijvoorbeeld. Nooit een keer gaan we daar op excursie oid. Ik heb werkelijk mensen in mijn klas zitten die niet eens weten wie Flemmingh is, of Jazz.

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 10:33

Dat vind ik ook het 'gebrek' (of een van de gebreken) van de opleiding. Niemand weet bijna ergens van. De vakken die je krijgt worden gegeven door docenten die het meestal zelf ook nét uit een boekje hebben gelezen (áls ze dat al hebben Haha!).
En niemand heeft echt professionele contacten, of is zelf proffessioneel bezig met de paardensport van de docenten en begeleiders.
Laat staan dat er docenten of begeleiders zijn die al een half leven professioneel met de paarden bezig zijn oid. Nee allemaal boekjeswerk, en teren op ervaringen van anderen.

Als ik nu terugkijk op de verslagen en rapporten die ik heb ingeleverd, en die beloond zijn met een 8 ofzo. Wat een prutswerk, wat een kinderwerk. Echt, niveau zit er niet in. En dat zegt niet alleen iets over mezelf (ik deed niet zo mn best whehe) maar vooral over de opleiding, en de betreffende docenten.
Dit geld overigens niet alleen speciaal voor PM maar vooral ook voor de rest van DM. Echt een HBO opleiding heb ik het niet gevonden.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 10:56

Dat ben ik helemaal met je eens!

Er zijn lessen waarvoor je je dan echt op moet voorbereiden volgens de leraar, en ik doe dat eigenlijk bijna nooit.. Bloos Toch kan ik gewoon volop meerdaaien zonder mezelf maar 1 moment te hoeven afvragen waar het dan in Godsnaam over gaat! Best handig, maar niet echt wat je van een HBO niveau verwacht..

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 08:39

Zie net in het onderschrift van een bokker dat ze per 3 februari naar Stasevang gaat.. heb haar even een PM gestuurd en verwezen naar dit topic Lachen

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 08:59

Heel verstandig! Als ze echt daar heen gaat, wens ik haar veel succes. (Ben nu wel benieuwd wie het is Tong uitsteken )

Het wordt gelukkig steeds waarschijnlijker dat Sarah en ik bij mijn dierenarts gaan stage lopen. Daar worden we maandag over terug gebeld Lachen

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 10:34

ik ben het
ik heb niet alles gezelezen maar ga wel ff me stagebegeleider mailen over dit of zij er iets van weten, maar wil alsnog graag gaan. als het niks is kan ik altijd nog terug

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 10:35

Je kan inderdaad altijd nog terug...

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 10:54

daarom, kijk als hun zeggen dat het niet goed gaat en jullie verhaal bevestigd, dan ga ik niet, dan ben ik snel klaar met mijn keuze, maar asl hun zeggen dat ik er makkelijk heen kan doe ik het wel, weet niet of jullie het al wisten, maar ga maar voor 10 weken (50 dagen) dus nite zolang als de meeste hier zijn geweest

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 11:47

Pletje123 schreef:
Het valt mij voornamelijk op dat school zo ontzettend weinig contacten heeft met bedrijven uit het werkveld. Als ik kijk naar de HAS, die hebben een soort van verbond met the Academy gesloten. Daar kunnen HAS studenten dus, bijna altijd, terecht. VHall heeft dat niet, behalve met de Stutteri. Daar staan ze te springen om nieuwe stagiaires/arbeidskrachten!

Dat is dus lekker makkelijk. Ik zou zeggen: investeer tijd in het leggen van contact met bedrijven als VDL! Daar kunnen de studenten ook wat mee als ze klaar zijn met hun studie. Of met het NRPS, KFPS of KWPN bijvoorbeeld. Nooit een keer gaan we daar op excursie oid. Ik heb werkelijk mensen in mijn klas zitten die niet eens weten wie Flemmingh is, of Jazz.

Dat viel mij destijds ook op van het V.Hall.
Het enige wat daar telt zijn friese paarden geloof ik. Ik liep stage in Oenkerk en dan vroegen vanHall studenten wel eens: "Wat voor paard heb je ? Een Fries ?"
Als ik dan zei dat ik een NRPS'er van Romantico had dan keken ze me vreemd aan, teleurgesteld, domme keuze...

Het enige wat voor ons gevoel in ogen van vHall telde waren Friezen. En heb ook wel eens gehoord dat jullie weinig excursies hebben, en alleen naar de HK van de Fiezen gaan ? ( weet niet wat daar van waar is ? )

Wij gingen vaak op excursie, zijn o.a bij Zangersheide, De ijzeren man, Radstake, Emil Hendrix, KWPN HK Den Bosch, VDL, etc geweest.
Hebben Burggraaf, Voltaire, Idoco, Wolfgang etc gezien. Hebben Havel op de fantoom zien dekken etc.
Maar ook bij een carosseriebedrijf bv.

Bij ons vond ik dan wel het KWPN weer iets teveel tellen maar goed, dat is wel waar het meeste geld in omgaat en waar de meeste toekomstige banen dan op uiltopen.

En zo was Stasevang erg enthousiast over van Hallers, van Hallers waren het helemaal Knipoog

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 11:59

tassie schreef:
daarom, kijk als hun zeggen dat het niet goed gaat en jullie verhaal bevestigd, dan ga ik niet, dan ben ik snel klaar met mijn keuze, maar asl hun zeggen dat ik er makkelijk heen kan doe ik het wel, weet niet of jullie het al wisten, maar ga maar voor 10 weken (50 dagen) dus nite zolang als de meeste hier zijn geweest

Waarom (negatieve) ervaringen van anderen (waaronder ikzelf) 'negeren'?

Mijn school zei ook tegen LL en Truf dat ze gewoon konden gaan, terwijl ik wel beter weet. Gelukkig zijn zij van tevoren terug gekomen op hun besluit..

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 12:00

@Sanex: hoe kan dat nou? Wij gaan helemaal niet vaak op excursie Boos!

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 12:27

Ja maar dat is wel een klein beetje verschil tussen HBO en MBO he (al ging ik op het MBO ook bijna niet op excursie!). Wij zijn best vaak op excursie geweest, ook VDL en zelfs Warendorf. Maar of dat iets toevoegt aan de opleiding? Nee in principe niet, het is wel leuk! Net als PTC heel leuk, maar heeft het echt toegevoegde waarde? Wist ik daar nog niets van? Het niveau is gewoon veel te laag!
Wel ben ik het eens met je eerdere post, Pletje, onze school heeft weinig toegevoegde waarde op paardengebied.

Dat van die Friezen kan ik helemaal niet plaatsen eigenlijk. Misschien trof je net iemand die in de Friezen zat, maar bij mij in de klas zaten niet alleen Friezen liefhebbers en dat van de Friezenkeuring komt vanuit PTC. We zijn daarmee ook naar KWPN keuring geweest. Dus het is gewoon het bekijken van meerdere stamboeken!

On topic: Ik zou niet naar Denemarken gaan! Er is genoeg leuks in het buitenland en in het binnenland!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 12:31

Was dat van SANEX op MBO dan?
Dat haal ik niet uit haar post Bloos

Wat de Friezen betreft.. eeh ja.. daar heb ik ook niet zo'n last van in mijn klas Lachen Het is eerder andersom: een Fries is niets en een KWPN-er heilig!

Ik ga gewoon voor de goeie paarden Haha!

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 12:54

Dacht dat ik dat uit eerdere posts gehaald heb, als ik het niet goed heb moet je het zeggen!

Ja de goede paarden!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:07

Ja klopt, ik zat op het MBO.
We hadden veel meer praktijk dan HBO, en daar zit het idd het verschil. We hadden veel stage, 1x per week praktijkles, veel excursies etc
HBO is meer theorie, maar ik vraag me af waar je in de paardenwereld meer aan hebt, kennis uit de boeken of kennis en ervaringen uit de praktijk.

Dat Friezen-idee is gewoon hoe het op mij overkwam destijds hoor, het hoeft niet perse zo te zijn, maar die indruk kreeg ik.

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:15

SANEX schreef:
Dat viel mij destijds ook op van het V.Hall.
Het enige wat daar telt zijn friese paarden geloof ik. Ik liep stage in Oenkerk en dan vroegen vanHall studenten wel eens: "Wat voor paard heb je ? Een Fries ?"
Als ik dan zei dat ik een NRPS'er van Romantico had dan keken ze me vreemd aan, teleurgesteld, domme keuze...

Het enige wat voor ons gevoel in ogen van vHall telde waren Friezen.

Dat is me idd ook wel opgevallen. Ja we zitten in Friesland en dan is de Fries wel een mooi thema, maar ik vind Shetlanders veel interessanter. Op t PTC is het ook wel zo hoor, daar draait het ook het meest om de Friezen.
Ach ja, als ze daar gelukkig van worden Clown