Wanneer je de HBO opleiding in deurne volgt, en deze ook daadwerkelijk de 5 jaar volmaakt (mag na 3 jaar stoppen, hebt dan geen onderwijsbevoegdheid om voor de klas te staan), heb je een hbo diploma op zak. Dat wil zeggen dat je naast "een baan in de paarden" ook op een het mbo en tm 4 vmbo voor de klas mag staan. En dat is waarom ik voor deze opleiding heb gekozen: altijd nog zekerheid.
Citaat:
Kijk verder dan een leuke school, paarden en gezellig mensen!! Je zit niet op school voor de gezelligheid maar voor je toekomst
Maar is dat niet zo bij elke opleiding?
Niet vreemd bedoeld, maar zoals het overkomt vanuit mensen die niet op deze school zitten, lijkt het net alsof alles roze geur en manenschijn is hier op school. Valt tegen, maar daarvoor zijn we ook niet op school, we zijn hier omdat we allemaal willen leren en hier ons beroep in willen vinden. Het is elke ochtend om half 7 op stal zijn, je paard doen, alles aan kant maken, je dienst draaien, ontbijten, 2de paard doen (doe er een schoolpaard bij) en naar de les. Theorie krijgen, rijden, paard na verzorgen, weer theorie (voor sommigen hun eventuele 2de dienst doen) eten, naar huis, huiswerk maken en slapen (zo ziet mijn dag en naast mij denk ik van velen eruit.) Naar mijn idee denken er mensen al gauw te makkelijk over.
En om het ons nog zwaarder te maken dan dat het al is
: de touwtjes zijn deze cursus op stal stevig aangetrokken naar gehoord te hebben (zit nu in het eerste jaar, dus weet van voorgaande jaren niets af). Alles moet er tiptop in orde uit zien, je dienst moet je goed gedraaid hebben, anders volgen er onvoldoendes. Ben ik het mee eens, ziet er op stal al weer een stuk minder chaotisch uit (en ik beken, ik hing als het uitkwam ook al mn harnachement voor mn box, wat nu dus niet meer is toegestaan
).
Zou zeggen, draai een dagje mee