Paardenschool Deurne

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

stalleke

Re: Paardenschool Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 10:35

Dat laatste is niet waar, je krijgt gewoon via de ib group behoorlijke studiefinanciering

chantalvl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 10:51

stalleke schreef:
Dat laatste is niet waar, je krijgt gewoon via de ib group behoorlijke studiefinanciering

Ligt eraan hoeveel de inkomsten van je ouders zijn.. Als je veel inkomen hebt moet je het wel zelf betalen.. Daar heb ik navraag naar gedaan..

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 11:14

Ik krijg en kreeg maar 90 euro van IB en mijn ouders verdienen echt niet veel, ze kunnen stalgeld voor het paard maar net betalen (wat ik nu zelf moet gaan betalen). Komt ook doordat IB een fout heeft gemaakt en het inkomen van een paar jaar geleden heeft berekend en het inkomen van mijn biologische vader heeft meegetelt, die niet eens meer bij ons woont en ons niet eens wat mee betaalt.

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 11:22

Ik ben op school half jaar uitwonend, en krijg toch een heel dik bedrag dan!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 19:24

zeker,
gewoon uit wonen is 230 ?dacht ik ?
en als je ouders weining verdiene 460..

Jumperken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 20:13

Heeft die school in deurne ook een site?

mvg.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 20:13

Jumperken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 20:14

bedankt Knipoog

Jumperken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 13:35

Kun je dit ook na je 18jaar volgen?

mvg

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 13:40

Ja hoor dat kan

Jumperken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 18:55

Stalleke jij zit daar op school zie ik..
Er zijn verschillende niveaus heb ik gemerkt op de site maar ik heb gehoord van een vriendin dat je van niveau 1 moet beginnen,klopt dit?

mvg,stefanie Haha!

Soniador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 21:56

Ik vraag me af of je wel echt naar een paardenschool moet gaan om later het paardenwereldje in te gaan.
Anky is toch ook nooit naar een paardenschool geweest zo ver als ik weet.
Volgens mij kan je beter een andere opleiding kiezen dan de paarden.
Het lijkt mij ook allemaal heel erg leuk om naar zo een paardenschool te gaan,ik droomde daar vroeger ook altijd van om naar een paardenschool te gaan en later iets te gaan doen met paarden.
Dat wil ik nu nog steeds,iets doen in de paarden en in mijn ogen moet je daar helemaal niet voor naar een paardenschool gaan.
En het is ook zo ontzettend duur.En de kans is groot dat je later na je opleiding aan de paardenschool gewoon in een manege de stallen aan het uitmesten bent en juist genoeg geld verdient voor je kroost.
Ik zeg niet dat het altijd zo is maar de kans bestaat wel.
Wat als je valt van je paard en je zit voor je leven lang in een rolstoel ?
Dan heb je gewoon niets meer in je handen.
Die kans bestaat altijd en het kan gebeuren hoor,geloof me.
Het is volgens mij ook leuk om de hele week tussen de paarden te zitten en ga zo maar door.
Maar er zijn veel meer nadelen als voordelen aan verbonden volgens mij.
Als ik nu moest kiezen tussen mijn studierichting sociale technische wetenschappenn en de paardenschool in Deurne.Dan koos ik zonder nadenken mijn studierichting.Ik heb het gevoel dat ik daar gewoon meer toekomst in heb.Na mijn 6 jaar ga ik naar de hogeschool,psychologie studeren.Na de hogeschool aan het werk.Heb ik genoeg geld ga ik lekker opzoek naar een huis met genoeg grond waar ik een aantal paarden van mezelf en anderen kan stallen,een stukje weiland en een buitenbak waar ik zelf kan lesgeven.
Tja jij moet zelf beslissen natuurlijk,maar ik had mijn keuze al lang gemaakt.

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 22:08

Ik ga volgend schooljaar met Horse&Health beginnen en heb er heel veel zin in!!

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 22:22

Ik ben het met Soniador eens. Kijk maar eens in het archief naar al die vorige topics over dit onderwerp. Zelfs voor mensen met een super motivatie is er weinig kans. Er is gewoon heel weinig werk in. Daarnaast betaald het ook nog eens erg slecht omdat er geen cao is. Het minimumloon en geen extra geld voor overwerk of werken op rare tijden is heel normaal op veel bedrijven. Voor werk in de paarden is geen papiertje nodig. Wel een goed netwerk, veel geld of talent. Dan is het handig (maar nog steeds niet noodzakelijk) om een diploma te hebben.

Een kennis heeft een mbo-diploma en een normale baan. Daarmee heeft ze tijd en geld om haar paard te onderhouden. Die staat op een stal waar oa Deurne afgestudeerden lopen. Deze mensen mesten haar stal, zijn veel aan het poetsen en stappen de paarden soms warm of droog. Ze moeten keihard werken en verdienen erg slecht. Hun eigen paard moet snel tussendoor als daar tijd voor is. Of laat in de avond als al het gewone werk klaar is. En met banen in de paarden kan je nooit hoger komen (en dus een normaal salaris gaan verdienen). Een eigen bedrijf is voor normale mensen bijna onmogelijk gezien de prijzen.

Ik heb een keer gelezen dat Deurne per jaar wel 5000 euro kan kosten. Hiervoor kan je bijna 4 jaar schoolgeld betalen voor het hbo!!

Ik zou aanraden om een normale mbo of hbo opleiding te gaan doen. Dan kan je daarnaast de ORUN cursus volgen. In korte tijd en voor veeel minder geld heb je de lesbevoegdheid en mag je net zoveel als iemand van Deurne.

Kijk verder dan een leuke school, paarden en gezellig mensen!! Je zit niet op school voor de gezelligheid maar voor je toekomst.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 21:42

Wanneer je de HBO opleiding in deurne volgt, en deze ook daadwerkelijk de 5 jaar volmaakt (mag na 3 jaar stoppen, hebt dan geen onderwijsbevoegdheid om voor de klas te staan), heb je een hbo diploma op zak. Dat wil zeggen dat je naast "een baan in de paarden" ook op een het mbo en tm 4 vmbo voor de klas mag staan. En dat is waarom ik voor deze opleiding heb gekozen: altijd nog zekerheid.

Citaat:
Kijk verder dan een leuke school, paarden en gezellig mensen!! Je zit niet op school voor de gezelligheid maar voor je toekomst

Maar is dat niet zo bij elke opleiding?

Niet vreemd bedoeld, maar zoals het overkomt vanuit mensen die niet op deze school zitten, lijkt het net alsof alles roze geur en manenschijn is hier op school. Valt tegen, maar daarvoor zijn we ook niet op school, we zijn hier omdat we allemaal willen leren en hier ons beroep in willen vinden. Het is elke ochtend om half 7 op stal zijn, je paard doen, alles aan kant maken, je dienst draaien, ontbijten, 2de paard doen (doe er een schoolpaard bij) en naar de les. Theorie krijgen, rijden, paard na verzorgen, weer theorie (voor sommigen hun eventuele 2de dienst doen) eten, naar huis, huiswerk maken en slapen (zo ziet mijn dag en naast mij denk ik van velen eruit.) Naar mijn idee denken er mensen al gauw te makkelijk over. Vork

En om het ons nog zwaarder te maken dan dat het al is Vork : de touwtjes zijn deze cursus op stal stevig aangetrokken naar gehoord te hebben (zit nu in het eerste jaar, dus weet van voorgaande jaren niets af). Alles moet er tiptop in orde uit zien, je dienst moet je goed gedraaid hebben, anders volgen er onvoldoendes. Ben ik het mee eens, ziet er op stal al weer een stuk minder chaotisch uit (en ik beken, ik hing als het uitkwam ook al mn harnachement voor mn box, wat nu dus niet meer is toegestaan Vork ).
Zou zeggen, draai een dagje mee Clown Vork

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:08

Ik wou van kleins af aan al naar de paardenschool in Deurne,
ik wil het nu nog steeds heel graag
ik ga naar de 2e en ik werk nu al op de manege en ik weet wat het is zelf heb ik thuis 2 pony's en ik vind het ook echt leuk om iets te leren en ik ben er ook zeker van dat ik naar de paardenschool wil niemand kan me dat van me pad vegen, als ik iets wil dan ga ik er voor , en ik ben er zeker van dat het me gaat lukken
ik hoor ook vaak verhalen dat het er heel streng enzo is , maar ik vind dat het wel goed is als het streng is dan heb je ten minste het idee dat je door moet gaan en niet kunt ophouden (zo zie ik het )
Als jij graaag naar de paardenschool wilt dan moet je dat doen , je moet je niet laten vertellen door andere wat je wel en niet wilt
Ga er voor zou ik zeggen ,! Vork

furypretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:15

ik zit ook op deurne en heb het hartstikke naar mijn zin! zit nu in het 3e jaar Haha!

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:16

nou nu weeet ik zeker dat ik daar heen wil:P
gehehe:P

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 15:01

zo dit is alweer een oud topic maargoed,

ik heb er 2 jaar geleden mn diploma paardenhouderij gehaald, en heb er nog geen spijt van, een kantoorbaan is zowiezo niets voor mij, ik moet de hele dag bezig zijn, en dat kan in de paarden zeker.
ik kon meteen na het behalen van mijn diploma aan het werk op een ***** manege/sportstal waar ik het erg naar mn zin heb, ondanks dat het niet altijd feest is om het zo maar te zeggen.
Het hoofddoel is de sportstal, maar er staat nog een manege bij met ongeveer 60 paarden en hebben 40 pensionpaarden staan,
een vrij grote stal dus.

zonder deze opleiding was ik nooit op deze stal gekomen, en had ik een hele hoop andere mensen niet leren kennen, en alleen maar over gelezen.. sterker nog, dan had ik niks met paarden gaan doen Tong uitsteken

het is namelijk niet iets uit mn jeugd, mn ouders hebben niks met paarden, in de familie zitten geen paarden, het enigste is dat mn opa vroeger voer bracht naar de koninklijke stallen, maar daar houd het ook op.
het was op mn 12e dat een vriendin me op een paard zette, daar is het allemaal mee begonnen.

nu werk ik bij een van de beste menners van de wereld, zo zie je maar dat iets snel kan gaan in 10 jaar..

maar onthoud dat niets vanzelf gaat, je moet er zelf wat van maken

janou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:58

heey

ik wil misschien dierenarts worden. weten jullie of hier in Deurne ook een opleiding voor is, en is die goed?

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 21:02

echt dierenarts niet, wel voor paardenassistent.

janou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 21:02

ken je die opleiding?
kun je daar meer over vertelle

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 21:09

janou schreef:
ken je die opleiding?
kun je daar meer over vertelle

als je echt dierenarts kunt worden (dus kwa niveau) zou ik meteen voor dierenarts gaan! als assistent heb je niet echt een super kan op een baan aangezien je vrij beperkt bent en veel praktijken hebben geen assistenten op paardengebied....

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 21:12

vraag eens de folder op school..
ben t wel met je eens rianneke!

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 21:18

Ik doe de opleiding Horse And Health.. 1e 2 jaar is paardenhouderij en paraveterinair samen en daarna moet je kiezen. Ik ga de veterinaire kant en daarna nog mijn HBO (wel iets anders dan paard/dier denk ik) voor het geval ik nergens aan de bak kom als assistente maar ik hoop natuurlijk op een baan als assistente Knipoog