Ik heb ook een berg meegemaakt. Eerst op Schiphol als beveiliger en nu werk ik op de luchthaven van Oslo,waar je ook genoeg mee maakt.
Ik doe ook even een grappig verhaaltje.
De manager van ons team op aankomst is een heel toegankelijke man (niet iets wat je van een Noor verwacht) Hij heeft regelmatig hele gesprekken met passagiers.
Zo ook deze keer. We liepen samen door de aankomsthal en hij ziet een mevrouw met nogal kleurige dingen in haar haar. Dus hij zegt tegen mij: zo lekker kleurrijk.
Komt ze naar ons toe en begint ineens hele verhalen tegen ons te vertellen.
O.a dat ze ziek was geworden op vakantie en dat ze een hele fles wijn ovver haar jurk gemorst had,maar het toppunt was dat ze vertelde dat het elastiek in haar onderbroek kapot was en omdat ze niet ineens verrast wilde worden met haar onderbroek om haar enkels (ze had een jurk aan),had ze haar onderbroek maar uitgetrokken
Wij stonden echt met open mond te luisteren. Zelfs mijn collega moest even naar woorden zoeken

Op dezelfde groep was een andere bewoner die ik begeleidde in een manie naakt op de fiets ruim 50 km af gaan leggen tot hij opgepakt is en teruggebracht. Was overal behoorlijk verbrand zegmaar. Toen ik later afscheid nam voor ik daar stopte wil hij me ineens een hand geven als afscheid maar de kamer stond elke dag weer vol met volgepieste flessen omdat hij niet naar de wc wilde.
Oh en een derde vroeg me bloedserieus hoe oud ik was in de jaren '60. GGZ diagnose had geen invloed op dit inschattingsvermogen dus waar die vandaan kwam geen idee, ik was op dat moment 20 en bijna afgestudeerd.
Een heftige vond ik een minderjarige meid die vanaf de huisarts werd ingestuurd met buikpijn en aan het bevallen bleek, maar bij binnenkomst direct voor spoedkeizersnede onder narcose moest wegens ligging van de baby die niet vaginaal te doen zou zijn. Ik heb daarin veel kunnen betekenen door het hele proces foto's te maken die zij later terug zou kunnen kijken, als moeder kan ik me niets voorstellen bij zowel je zwangerschap niet bewust zijn en dan ook de bevalling niet. Onderweg naar de OK zei partner "hadden we eigenlijk eerder moeten komen"? Weet niet waar hij op doelde, waarschijnlijk de buikpijnklachten, maar een maand of 7 eerder was prettig geweest
Met de bedrijfslogan: "busje bestellen? firma huppeldepup bellen"