Woon-werkverkeer. Hoelang rijden jullie voor werk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 15:56

Ik rij er 25 min over. Kom 1 stoplicht tegen en geen snelweg. 60 wegen. Langer dan 30 min wil ik niet kwijt zijn aan reistijd. Ik weiger om file te rijden dus ik zoek geen werk waarvoor ik snelweg moet rijden. Ik vind het echt heel zonde van mijn tijd namelijk.

Voor de perfecte baan wil ik een max van 45 min rijden maar ook dan geen snelweg. Maar de perfecte baan heb ik nog niet gevonden. :')

zonnebloem18

Re: Woon-werkverkeer. Hoelang rijden jullie voor werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 16:03

Ligt er aan waar ik heen ga, maar 2 keer in de week 2 uur enkele reis, maar reistijd (trein) in werktijd. De rest tussen de 20 minuten en 2 uur.
Voordeel is dat ik eerste klas reis en daardoor meestal makkelijk kan werken onderweg.

Hiervoor werkte ik op 40 minuten OV en dat vond ik ook prima. Tijd genoeg om even af te schakelen van het werk.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 16:06

Vanaf september ga ik terug in Rotterdam werken met een reistijd van 40-50 minuten zonder files. Het is ongeveer 55 km dacht ik. Maar gezien de werktijden 0700-1530 / 1515-2300 / 2300 - 0700 zal ik vast in de middag wel flink in de file komen. Maar ik heb het er voor over. Deze baan gaat leuker en uitdagender zijn dan de banen hier op het eiland. :j

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 16:08

Bellatrix schreef:
Ik rij er 25 min over. Kom 1 stoplicht tegen en geen snelweg. 60 wegen. Langer dan 30 min wil ik niet kwijt zijn aan reistijd. Ik weiger om file te rijden dus ik zoek geen werk waarvoor ik snelweg moet rijden. Ik vind het echt heel zonde van mijn tijd namelijk.

Voor de perfecte baan wil ik een max van 45 min rijden maar ook dan geen snelweg. Maar de perfecte baan heb ik nog niet gevonden. :')

Ik rij dus bijna alleen snelweg. Maar in de 9 jaar misschien 5 x amper 10 minuten file gehad.

In het noorden hier (Hoogeveen Assen ben je echt 6 x zo snel met de snelweg)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 16:09

daantjuhhh schreef:
Bellatrix schreef:

Ik rij dus bijna alleen snelweg. Maar in de 9 jaar misschien 5 x amper 10 minuten file gehad.

Ja dan is het een ander verhaal. Ik woon bij de A28 en A1 en daar is bijna altijd file...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 16:11

Bellatrix schreef:
daantjuhhh schreef:

Ja dan is het een ander verhaal. Ik woon bij de A28 en A1 en daar is bijna altijd file...

Hoogeveen Assen is ook de A28.
Maar inderdaad niet vergelijkbaar op alle locaties.
Ga ik richting Zwolle met de spits heb je ook al veel meer files.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 16:13

Sorry, ik zit bij Amersfoort. Bij strand Horst bijna altijd file...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 16:15

Ik moet ook altijd een stukje over de A28/A12 richting Utrecht, sta bijna nooit in de file :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 16:16

20 minuten zonder file. Met file soms weleens een uur. Dat komt dan vooral door de Leidsche Rijn tunnel bij Utrecht. Drama kan dat zijn.
Ik vind een half uur op zich prima. Langer liever niet. Ik vind reistijd zo zonde van je tijd. En het ligt er ook aan of ik het 5 dagen per week moet rijden of 1 x per week. Als ik 1 x per week verder moet, dan is dat ook niet erg natuurlijk.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 16:17

Ik doe er 2,5 uur over om op kantoor te komen :')

Lopen, bus, trein, lopen.

Gelukkig hoef ik maar één keer per week over het algemeen. En ik mag ook in de trein werken, dus een deel reistijd is gelukkig tegelijk ook werktijd.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 16:21

Bellatrix schreef:

Alleen beperk je jezelf echt ontzettend met zoeken van werk met zo'n eis.

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 16:21

Ik moet naar Zwolle maar begin om 8, dus vaak net voor de file uit. Zonder file doe ik er ongeveer 50 minuten over. 's Avonds red ik het in 40, omdat ik helemaal 'achter' in Zwolle werk en dus heel Zwolle door moet voordat ik bij de snelweg ben. Als er een ongeluk is gebeurd (ook al is het de andere kant op) doe ik soms net zo lang over naar de snelweg komen als heel het snelweg stuk :P

Maar dat is gelukkig uitzondering, laatst moest ik naar Elburg (normaal 30/40 minuten) en deed ik ook een dik uur over omdat er op de N-weg een ongeluk was gebeurd, dus uitzonderingen heb je altijd.

Ik ben nu altijd ongeveer kwart voor 6/10 voor 6 thuis. Een periode gehad dat het door wegwerkzaamheden bij Staphorst op de A28 elke keer file stond en dus moest omrijden, toen was ik echt paar maanden na 6 thuis. Heb toen wel besloten dat voor mij de 'max' is voor 6 uur thuis te zijn (uitzonderingen daargelaten)

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 16:25

Ik rij 18 km en doe daar ongeveer 20 minuten over. Ik kan over de snelweg, maar ga eigenlijk altijd binnendoor. Kwa afstand is de snelweg langer, maar kwa reistijd maakt het niet uit. Ik begin altijd voor 8 uur en ga rond half 5 naar huis, hierdoor zit ik vaak net voor de spits.

Jorissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 16:31

Ik werkte altijd op 10 minuten fietsen van mijn werk af. Nu zijn wij 2 jaar geleden verder weg verhuisd en ik zit nu rond 40 minuten reistijd zonder file en andere dingen die tegen kunnen zitten (zoals een open brug).
In praktijk zit er vaak wel iets tegen dus ik ga meestal een uur voor mijn dienst begint rijden zodat ik zeker weten op tijd ben.

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 16:31

Zo’n 60-75 minuten enkele reis, hangt een beetje van de drukte af.
Moet over de n35/karrespoor richting Zwolle, dus echt lekker doorrijden is er niet bij. Ik heb leuk werk en een fijne werkgever, dus ik heb het er voor over.

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 16:33

6 minuten met de auto
5 minuten met de fiets
25 minuten met de benenwagen

Maar ga meestal lopen, hond mag mee naar werk en is dan gelijk uitgelaten en goed voor m'n stappendoel :P

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 16:50

Heb de luxe altijd gehad om met de fiets makkelijk naar het werk te kunnen binnen max. 15 minuten, vaak zelfs korter. Nu heb ik geen woon-werk verkeer meer al bijna 20 jaar, werk vanuit huis, vind het heerlijk, zou ook niet anders meer willen. Wel heb ik soms afspraken buiten de deur staan waardoor ik dan wel op pad moet, die reistijden zijn heel verschillend van soms nog geen half uur tot soms ruim een uur enkele reis en geen file mee gerekend.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 16:56

Voor mij is het zonder file ongeveer 1,5 uur enkele reis, maar dat red ik ongeveer alleen op goede vrijdag. Meestal doe ik er tussen de 2 en 2,5 uur over. Ik kan veel uit huis werken en ben ook veel onderweg naar andere locaties. In de auto bel ik veel, dan voelt het niet zo zinloos. Ik heb echt de leukste baan van de wereld, dus ik pieker er niet over om ander werk te zoeken.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 17:00

Kaitlyn schreef:
Bellatrix schreef:

Alleen beperk je jezelf echt ontzettend met zoeken van werk met zo'n eis.

Dat weet ik. Tot nu toe is dat wel altijd gelukt.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 17:07

ik werk op 10 minuten fietsafstand. zelfs met de auto doe ik er langer over omdat ik lopend vanaf het parkeerterrein er net zo lang over doe als vanaf huis met de fiets. Heb eerder wel 40 minuten reistijd gehad maar met heel jonge kinderen brak mij dat toch op. Overigens ZuidWest Friesland. File is hier zeldzaam.

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 17:24

Ik werk op 3 verschillende locaties waarvan 1 thuis. De andere is 45 min enkele reis en nummer drie hangt nog veel meer af van het verkeer. Je kunt het buiten de spits in 45 min rijden. Maar doe er geregeld 1 1/2 tot 2 uur over. Ga niet eerder weg van huis dan max 45 min rijden. De rest is het probleem van mijn werkgever, voor de terugweg geldt het zelfde :D

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 17:25

Ik reed 15-20 minuten voor werk, maar moest afgelopen najaar noodgedwongen op zoek naar ander werk. Ik rij nu 40-45 minuten. Dat was in het begin even wennen.

Ik had met mijn eerdere werk echt ontzettend mazzel dat het zo dichtbij was. In mijn vakgebied is meer dan genoeg werk maar niet persé dicht bij. Dus ik ben al heel blij relatief dicht bij weer werk gevonden te hebben. En het is ook nog eens heel erg leuk werk.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 17:38

Voor een vergelijk moet je eerst het soort werk weten en in wat voor omgeving je woont. Als je bij de bakker werkt, dan vind je die meestal in ieder dorp wel, zelfs in de achterhoek
Ben je opleidingschirurg in een academisch ziekenhuis, dan is je keuze aan academische ziekenhuizen beperkt tot 7 en dan is de kans wat groter dat je er niet precies naast woont.

Voor sommige beroepen is een langere reistijd voorgeprogrammeerd dan voor andere.
Tevens ligt het aan je prioriteiten (liever achter je werk aan verhuizen of in je droomplek blijven of genoegen nemen met een minder uitdagende functie, etc)

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 17:52

Mijn heenweg is 40 a 45 min terug daarin tegen maar 20

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 18:01

Zonder file 45 minuten, maaaaar ik moet over knooppunt Hooipolder dus standaard minimaal een uur. Wij kunnen gelukkig flexibel werken, dus ik rijd rond 6:45 weg, dan ben ik voor de file weg en voor de file thuis.