Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janneke2 schreef:Dank je wel voor de link.
Wat mij aangenaam trof: "vanuit respect, begrip en sensitiviteit voor de diversiteit van religieuze en culturele overtuigingen in Nederland (wordt) de Week van de Lentekriebels dit jaar in een andere week dan gebruikelijk wordt georganiseerd."
Het wordt binnenkort (als het over een week 'lege' maan is) Ramadan en die combinatie is niet handig. Nou, dan verschuif je het een beetje.
secricible schreef:je bent niet verplicht het in deze week te doen he? Je mag het ook gewoon in andere periodes doen.
Ik denk inderdaad dat het aantal strenge christenen dat nog strict vast en wel mee doet aan de week van de lentekriebels vrij beperkt is.
Over het algemeen vind je die vaak ook op aparte scholen waar ook dit onderwerp op een eigen manier wordt behandeld.
anjali schreef:Ik vind dat sexuele voorlichting een taak van de ouders is en niet van de school. Daar horen ze gewoon taal en rekenen etc. te onderwijzen. Zeker op de (wat vroeger heette )"lagere school" past dit niet vind ik.Ik heb wat van het lesmateriaal gezien en ik vond het wansmakelijk.
rien10 schreef:Ik vind het vooral eeeh, ik zoek naar een woord, achterlijk (?) dat deze discussie anno 2024 nog bestaat.
Toen ik eens met een jongen stond te zoenen voor de voordeur en mijn buurmeisje dat zag, was haar commentaar "nu ga jij een baby krijgen" Ik denk dat dit in 1978 of was. Toen was ik al in shok van deze onwetendheid. Stuitend.
Geef kinderen goede voorlichting. En het grote voordeel van dit op school doen, is dat je zeker weet dat ze allemaal hetzelfde verhaal te horen krijgen. Dus de broodjes aap verhaal kunnen dan sneller de wereld uit.
Anjali, weet jij dat er verschillende lespaketten zijn. Afgestemd op het soort onderwijs.
rien10 schreef:Onwetendheid; ik zag op TV een straat interview. Er zijn dus echt jongens die denken dat baby's en urine uit hetzelfde gaatje komen.
Dat is onwetend.
anjali schreef:secricible schreef:je bent niet verplicht het in deze week te doen he? Je mag het ook gewoon in andere periodes doen.
Ik denk inderdaad dat het aantal strenge christenen dat nog strict vast en wel mee doet aan de week van de lentekriebels vrij beperkt is.
Over het algemeen vind je die vaak ook op aparte scholen waar ook dit onderwerp op een eigen manier wordt behandeld.
Ik vind dat sexuele voorlichting een taak van de ouders is en niet van de school. Daar horen ze gewoon taal en rekenen etc. te onderwijzen. Zeker op de (wat vroeger heette )"lagere school" past dit niet vind ik.Ik heb wat van het lesmateriaal gezien en ik vond het wansmakelijk.
anjali schreef:@Secricible: In mijn krant van de AD-groep stond er een heel artikel over met afbeeldingen uit het lesmateriaal. Dit is een heel linkse krant dus ze waren positief over deze voorlichting. Maar toen ik nog op de basisschool zat was ik absoluut niet met dit soort zaken bezig en ik zou eerder gedacht hebben: Getver, dat ga ik echt nooit doen"! Het probleem is dat ze expliciete zaken voorschotelen aan kinderen die nog niet eens de pubertijd bereikt hebben. "Vroeger" op openbare scholen moesten de ouders schriftelijk toestemming geven voor eventuele sexuele voorlichting aan hun kinderen. Dat zou in elk geval een oplossing kunnen zijn, dat het zou worden gegeven in aparte uren alleen voor degenen die het willen.
Utixo schreef:Haha Ruitje, inderdaad het gezonde eten, grappig dat je daarover begint, want dat is toch echt mijn keuze. Gelukkig doen ze er bij mijn dochter niet moeilijk over, het wordt wel gezegd dat ze een gezonde school zijn, maar er is niemand die er wat van zegt wat mijn dochter op brood krijgt en mee krijgt als drinken en snack. En gelukkig maar. Maar dat vind ik op de een of andere manier van andere orde. Dat zijn meer bemoeienissen.
Ik vind het wel heel tof om te zien hoe jullie erover denken, ik dacht al even dat ik een paria was.
Wat Zoolgangster beschrijft herken ik ook. Mijn dochter is erg van het knuffelen, met bekenden. Met de juf kan ze knuffelen, de meester durft het niet aan.
Wat bijzonder is, want volgens mij heeft de juf een vriendin. Dus dat zou niet uit moeten maken.