reistijd en werk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 13:36

Het is makkelijker als je werkgever een eerste bod doet, maar zelf kan ook prima werken. Wil je bijvoorbeeld 10% meer salaris , vraag je 15%, want je werkgever gaat vast proberen een lager tegenbod te doen. Dus je wil op die 10% uitkomen maar niet daarmee beginnen. Hoeft ook niet alleen om salaris te gaan, je kan ook bijvoorbeeld op papier laten zetten dat 2 uur reistijd per dag telt als werktijd. Denk even goed na wat je wil, en vraag net iets meer.

Ander punt is om waar je ook op uitkomt, laat het ze op papier zetten maar teken nog niets. Zeg dat je er nog een nachtje over wil slapen en bespreek het met een goede vriendin, je ouders en/of je vriend. Klinkt als het type manager dat je gaat pushen om meteen iets te tekenen. Wees niet bang om voor jezelf op te komen.

Biks2

Re: reistijd en werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-23 13:53

Jaa hij heeft tijdens het gesprek dinsdag (was mijn eindejaarsgesprek) al een salarisverhoging gegeven + bereidheid ik verder te praten over mijn eisen.

Dus ik zal nu wel zelf met iets moeten komen. Ik zal dat dan ook wel doen.

Ik wil een opleiding gaan volgen a 5000.- van 1 jaar. Bij mijn evt. nieuwe baan kan dat gewoon en ook zonder studiekostenbeding.
Mijn huidige manager begon daar wel over. Misschien nog iets om het over te hebben indd.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 14:53

Nou met dat moeilijk doen en die studie erbij, zou ik het wel weten en gewoon voor je nieuwe baan gaan.

Ik heb sinds april een nieuwe baan en echt spijt dat ik het niet eerder gedaan heb haha! Ik voelde me schuldig omdat we bij mn oude werk best wel personeelstekort hadden enzo. Maarja. Uiteindelijk is iedereen vervangbaar en is het mijn probleem niet :+

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 16:08

TS ik denk dat je in een hele fijne positie verkeert met 2 werkgevers die je willen.
Vraag is; Wat wil jij zelf?

Als je reistijd wordt uitbetaald scheelt dat al een hele hoop denk ik.
Voor mij zou dat tenminste veel uitmaken!

Dat je huidige manager keuze probeert af te dwingen vóór hij een voorstel heeft gedaan is not done.
Je kunt je met zo iets ook afvragen of ze wel ècht zo blij met je zijn als je denkt.
Ik zou met er niet prettig onder voelen en het zou voor mij reden te meer zijn om te vertrekken naar een andere werkgever, waar ze rijkhalzend naar me uitkijken ipv proberen te manipuleren.
Vergeet ook niet dat het werk is en geen privé. Dus als ze zakelijk al niet netjes met je omgaan is dat toch eigenlijk een teken aan de wand... Zou ik denken...
But it's all up to you! :)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 17:46

Ik vind een interessante baan met fijne collega's heel belangrijk. Die heb ik nu en dat kost me 45 minuten tot een uur per enkele reis (van deur tot deur, fiets en trein). Het scheelt wel dat de ov-verbinding erg goed is (ieder kwartier). Ik kan ook met de auto maar dat is continu filerijden en daar heb ik geen zin in. Vind ik ook vermoeiender.

BeFunny schreef:
Ik reis vaak in het weekend eerste klas en eerste klas is heerlijk rustig. Ik koop een kop koffie tijdens mijn overstap op Utrecht Centraal en zit dan heerlijk rustig.
Als ik zonder hondjes reis neem ik een e blok mee of luister ik muziek.
Als er nog twee mensen daar ook zitten is dat veel.

In het weekend inderdaad wel en op maandag/woensdag/vrijdag is het ook nog te doen. Op dinsdag en donderdag zit de eerste klas hier stampvol.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 01:26

BarbaLala schreef:
TS ik denk dat je in een hele fijne positie verkeert met 2 werkgevers die je willen.
Vraag is; Wat wil jij zelf?

Als je reistijd wordt uitbetaald scheelt dat al een hele hoop denk ik.
Voor mij zou dat tenminste veel uitmaken!

Dat je huidige manager keuze probeert af te dwingen vóór hij een voorstel heeft gedaan is not done.
Je kunt je met zo iets ook afvragen of ze wel ècht zo blij met je zijn als je denkt.
Ik zou met er niet prettig onder voelen en het zou voor mij reden te meer zijn om te vertrekken naar een andere werkgever, waar ze rijkhalzend naar me uitkijken ipv proberen te manipuleren.
Vergeet ook niet dat het werk is en geen privé. Dus als ze zakelijk al niet netjes met je omgaan is dat toch eigenlijk een teken aan de wand... Zou ik denken...
But it's all up to you! :)

Hoezo?

Ze willen gewoon dat ts zelf met een voorstel komt. Ze hebben al heel veel beloofd. Het is een baan. Geen filantropische instelling.

Ts moet bepalen of ze wil blijven of niet. Ze hebben laten weten dat ze haar graag willen houden. Een vast contract op een leuke werkplek is veel waard.

Als ts het minder leuk vind en denkt het beter te hebben op een andere werkplek moet ze zeker gaan. Maar dan met dat als uitgangspunt.

Ik zie dat manipuleren niet zo.

Hoe ze op die andere plek werkelijk zijn moet ook nog maar blijken.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 09:13

Reistijd als werktijd beschouwen mits je werk af is klinkt leuk, tot het mega druk is en je echt wel 8 uur op kantoor moet zitten, dan zit je ineens wel aan 10 uur of meer van huis per dag. Ik vind dat rijk rekenen.

Snap beide kanten, manager en TS. Het is echt jouw keuze, wil je je huidige baan behouden, dan moet je concessies doen qua reistijd als je wilt verhuizen en is het heel netjes dat je manager je probeert tegemoet te komen.

Wil je die reistijd niet, dan is baan 2 the way to go.

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-23 10:02

Ja het is het hele plaatje, huidige huis is niet ok meer voor nog een aantal jaren, dat speelt ook mee. Ben nu in gesprek met de verhuurmakelaar over de mogelijkheden. Een huis is ook belangrijk en niet zo makkelijk als je in je eentje bent en starter. Ik zal de baan dan nemen die daarbij komt kijken. Mocht het huis niet doorgaan dan zal ik blijven tegen hernieuwde voorwaarden en verder weer moeten zoeken naar een huis.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 10:08

Een huis is zeker belangrijk, dat ben ik helemaal met je eens.

Wanneer verwacht je uitsluitsel van de makelaar hier over? Want in de OP lijkt het alsof een nieuw huis al rond is en dat het daardoor een kwestie is van kiezen tussen beide banen.

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-23 10:29

Het huis was rond, maar bij de bezichtiging viel het erg tegen. Hij had nog twee andere appartementen, die veel beter waren, en dat hoor ik dan vandaag.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 10:50

Ah zo. Fingers crossed dat het vandaag duidelijk wordt dan qua huis. Kan je daarna een beslissing nemen qua baan.

Alleen maar blijven omdat het beter past is natuurlijk niet fair richting je werkgever. Maar in de OP schrijf je ook dat je er fijn op je plek zit. Dus lekker onderhandelen over je vaste contract als het past bij je huidige werkgever en anders goed afsluiten daar. Je weet maar nooit wanneer je elkaar weer tegen komt.

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-23 17:10

Het is nog steeds niet duidelijk met het huis. Maandag dan eindelijk. Ik heb ter info al wel een concept huurovereenkomst ontvangen. Ziet er allemaal netjes uit maar opvallend vond ik dat de minimale termijn maar liefst 24 maanden is.