xPabloBokt schreef:Hier gaat het ook even stroef met het project. We doen waarderend actieonderzoek wat inhoudt dat we op een andere manier dan het standaard lineaire onderzoek te werk gaan. Dit betekent dat we volgende week een soort van focusgroepen/incubators organiseren. In ons geval zijn de genodigden neurodivergente mensen en organisaties die bezig zijn met positieve neurodiversiteit en hierover meer willen leren. De bedoeling is dat wij als projectgroep als facilitator aanwezig zijn bij deze bijeenkomsten en de betrokkenen onder onze begeleiding en volgens een los opgesteld draaiboek met elkaar in gesprek gaan over dit onderwerp. Het doel van de focusgroepen/incubators is het delen van reeds opgedane (positieve) ervaringen, samen formuleren wat er nog beter kan op het gebied van positieve neurodiversiteit en de duurzame inzetbaarheid van neurodivergente mensen en het formuleren van een gezamenlijk ideaalbeeld voor de toekomst hierin. Hierover schrijven wij als projectgroep uiteindelijk beleid en met een vierde bijeenkomst (volgende week zullen er drie plaatsvinden) wordt een manifest ontwikkeld/geschreven.
Echter hebben we nu al een week een aanmeldformulier open staan, het is gedeeld via contactpersonen van de opdrachtgever, de opdrachtgever zelf, LinkedIn.. maar we hebben pas 1 aanmelding binnen
De druk begint nu wel op te lopen. We hebben voor deel 1 van dit project maar tot 27 oktober en daarna start deel 2 en zijn we dus ook met hele andere dingen bezig dan nu. Het is ook allemaal heel kort dag om een onderzoek te doen (10 weken en we zitten inmiddels over de helft) en dit helpt absoluut niet mee..
Dus als iemand nog een organisatie of neurodivergent persoon in de omgeving van Breda kent of iemand kent die bereid is om naar Breda te komen voor een focusgroep/incubator van ca. 1,5 uur op 2, 3 of 5 oktober dan laat het me vooral weten!
Oei pittig idd! En via Teams kan het niet? Denk dat de drempel dan al wel lager wordt.
Ik ben namelijk hoogstwaarschijnlijk wel neurodivergent (lichte ADHD en HSP), maar voor mij is het wel ver tenzij ik het combineer met een andere afspraak die ik soms heb in omgeving Breda. En ik ben er niet heel actief mee bezig, heb vorig schooljaar wel onderzoek gedaan naar HSP, maar dat was voor school.
Misschien proberen of een van deze mensen je kunnen/willen helpen via Instagram door een oproepje uit te zetten of vanuit hun eigen ervaringen kunnen/willen bijdragen:
Hoogsensitief.nl
Hoogsensitiefleven
Hspcoach
(Ja ik besef me dat ik in een ander topic ben beland