Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marsu schreef:Als ik cv's beoordeel, dan kijk ik er ook specifiek naar of een persoon binnen het team zou passen. Soms zit er iemand tussen die qua ervaring goed zou passen, maar qua persoon niet en soms andersom.
Een foto hoeft van mij niet. Maar ik lees wel graag wat mensen beweegt buiten het werk. Denk aan vrijwilligerswerk, lidmaatschap van een vereniging of een bepaalde sport. Het hoeft geen lange tekst te zijn, maar voegt zeker wat toe.
Eelmo schreef:Dit vind ik interessant. Kun je (anoniem uiteraard) voorbeelden geven van hoe je dit soort info correct/prettig in een cv verwerkt? Ik heb nu op mijn cv echt alleen stages, opleiding en werkervaring maar eigenlijk geen persoonlijke info zoals hobbies. Maar kan me voorstellen dat je daarmee wel makkelijker bepaald of iemand in een team past qua persoon.
Eelmo schreef:Dit vind ik interessant. Kun je (anoniem uiteraard) voorbeelden geven van hoe je dit soort info correct/prettig in een cv verwerkt? Ik heb nu op mijn cv echt alleen stages, opleiding en werkervaring maar eigenlijk geen persoonlijke info zoals hobbies. Maar kan me voorstellen dat je daarmee wel makkelijker bepaald of iemand in een team past qua persoon.
Eelmo schreef:Marsu schreef:Als ik cv's beoordeel, dan kijk ik er ook specifiek naar of een persoon binnen het team zou passen. Soms zit er iemand tussen die qua ervaring goed zou passen, maar qua persoon niet en soms andersom.
Een foto hoeft van mij niet. Maar ik lees wel graag wat mensen beweegt buiten het werk. Denk aan vrijwilligerswerk, lidmaatschap van een vereniging of een bepaalde sport. Het hoeft geen lange tekst te zijn, maar voegt zeker wat toe.
Dit vind ik interessant. Kun je (anoniem uiteraard) voorbeelden geven van hoe je dit soort info correct/prettig in een cv verwerkt? Ik heb nu op mijn cv echt alleen stages, opleiding en werkervaring maar eigenlijk geen persoonlijke info zoals hobbies. Maar kan me voorstellen dat je daarmee wel makkelijker bepaald of iemand in een team past qua persoon.
Selina schreef:Ik vind het bij een gesprek ook lastig om vragen te bedenken. Dan heb ik vooraf vragen bedacht, maar dan zijn die al beantwoord en dan ben ik ergens bang dat het slecht overkomt als ik geen vragen meer heb.
Eelmo schreef:Ik heb nu op mijn cv echt alleen stages, opleiding en werkervaring maar eigenlijk geen persoonlijke info zoals hobbies. Maar kan me voorstellen dat je daarmee wel makkelijker bepaald of iemand in een team past qua persoon.
Marsu schreef:Als ik cv's beoordeel, dan kijk ik er ook specifiek naar of een persoon binnen het team zou passen. Soms zit er iemand tussen die qua ervaring goed zou passen, maar qua persoon niet en soms andersom.
Selina schreef:Ik meld me hier maar alvast.
Heb nu hulp vanuit een re-integratiebureau en gaan binnenkort beginnen met vacatures zoeken en het solliciteren.
Ik zie er best wel tegenop omdat ik het toch altijd lastig vind om mezelf goed te laten overkomen in een brief. Zo ben ik altijd heel saai en zakelijk in een brief, terwijl dit eigenlijk niet klopt met wie ik ben.
Ik vind het bij een gesprek ook lastig om vragen te bedenken. Dan heb ik vooraf vragen bedacht, maar dan zijn die al beantwoord en dan ben ik ergens bang dat het slecht overkomt als ik geen vragen meer heb.
Sjofel schreef:Het is echt een leed dat solliciteren![]()
Ik had een super toffe baan maar door reorganisatie werden tijdelijke contracten niet verlengd. Nog nooit zo gebaald dat ik een baan kwijt raakte![]()
Nu aan het solliciteren. Vanmorgen toevallig wel gebeld omdat ik oprecht een vraag had, ik kreeg niet het idee dat dat werd gewaardeerd. Een erg kortaf antwoord maar goed ik had antwoord. Uiteindelijk sollicitatie verstuurd, krijg ik als reactie 'als we alle kandidaten hebben bekeken dan hoor je van ons'. Standaard reactie, terwijl ik via via weet dat de teams zitten te springen om nieuwe collega's terwijl er amper sollicitanten zijn. Deze specifieke vacature staat ook al maanden open..
Sommige bedrijven gaan wat betreft echt niet mee in de tijd van personeelsschaarste, die blijven hetzelfde beleid houden. En dan zeuren dat er weinig personeel te vinden is(Voor de duidelijkheid ik werk in de zorg. aanbiedingen voor bedrijven die wel open staan voor nieuw personeel zijn welkom
)
Maartje1990 schreef:Sjofel schreef:Dat hoor ik wel vaker dat mensen geld krijgen als ze nieuw personeel aanbrengen. Maar 1000 euro is echt wel serieus veel geldHet is vaak wel in de ouderenzorg en als ik ergens niet naar terug wil is het verzorg/verpleeghuis
Dat is inderdaad de ouderen zorg