Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Celebi schreef:6,5 week?! Nee hier is het inderdaad gewoon het wettelijk verplichte aantal plus 1 week.
Daihyo schreef:Hier heel makkelijk. Ik werk in een team van 20 mensen, maar heb volledig mijn eigen pakket. Ik kan mijn werk daardoor zelf indelen. Ook in reguliere weken kan ik heel flexibel werken (overleggen uitgezonderd, maar andere werkzaamheden kan ik doen wanneer ik wil), datzelfde geldt voor vakantie. Ik deel het mede en hoef het niet eens te vragen
Olympia schreef:Jawel. Als er een belang is wat in cao is afgesproken of met de OR is afgestemd mag er vanaf geweken worden. Ik heb dit laatst helemaal uitgezocht en ook nagevraagd bij juridisch loket.
En bij ons is daar dus een uitzonderingsregel voor.
Ailill schreef:Bij ons gaat het totaal niet lastig, als in: regel het onderling maar. Jammere is dat al mijn collega's (jonge) kinderen hebben, die menen dan standaard voorrang te krijgen tijdens schoolvakanties.
Belachelijk.
Celebi schreef:Nou ja, ik vind het ook wel belachelijk hoor. Iedereen heeft zo zijn eigen redenen om die bepaalde weken vakantie te willen. Dat kunnen kinderen zijn, maar ook gewoonweg omdat de locatie waar je heen wilt het meest leuk is in het hoogseizoen. Dat er dan de meeste activiteiten zijn en de meeste reuring in de omgeving. Of gewoonweg omdat het vaak de warmste weken van het jaar zijn en je lekker in je tuin wilt zitten, met de honden wilt wandelen, buitenritten wilt inplannen, weet ik het voor activiteiten die je graag doet als het heerlijk weer is en de dagen lang zijn. Ik wil altijd juist graag de bouwvak in de zomer vrij, maar daar heb ik nu niet eens genoeg weken meer voor, want dan kan ik met kerst niet de 2 weken vrij nemen.
Menino schreef:Celebi schreef:Nou ja, ik vind het ook wel belachelijk hoor. Iedereen heeft zo zijn eigen redenen om die bepaalde weken vakantie te willen. Dat kunnen kinderen zijn, maar ook gewoonweg omdat de locatie waar je heen wilt het meest leuk is in het hoogseizoen. Dat er dan de meeste activiteiten zijn en de meeste reuring in de omgeving. Of gewoonweg omdat het vaak de warmste weken van het jaar zijn en je lekker in je tuin wilt zitten, met de honden wilt wandelen, buitenritten wilt inplannen, weet ik het voor activiteiten die je graag doet als het heerlijk weer is en de dagen lang zijn. Ik wil altijd juist graag de bouwvak in de zomer vrij, maar daar heb ik nu niet eens genoeg weken meer voor, want dan kan ik met kerst niet de 2 weken vrij nemen.
Lol. Je weet dat je kinderen niet ineens een week bij de vuilnisdump kan zetten he? En als ze naar de opvang moeten ben je wsl meteen je salaris daaraan kwijt
Denk dat veel ouders er een moord voor zouden doen om buiten het seizoen vakantie te kunnen regelenEn dat zeg ik als niet-ouder met wel-ouder collega's.
duikpaardje schreef:Bij mij staan de meeste dagen vast zoals goede vrijdag, dag na hemelvaart, 3 weken bouwvak en 2 weken kerst.
Blijven dus niet veel dagen over, en die zijn altijd wel in te plannen als mijn collega er dan maar is.
Wel balen voor ons die vaste weken, want wij zijn kinderloos en zitten nu wel aan de dure periodes gebonden.
Celebi schreef:Nou ja, ik vind het ook wel belachelijk hoor. Iedereen heeft zo zijn eigen redenen om die bepaalde weken vakantie te willen. Dat kunnen kinderen zijn, maar ook gewoonweg omdat de locatie waar je heen wilt het meest leuk is in het hoogseizoen. Dat er dan de meeste activiteiten zijn en de meeste reuring in de omgeving. Of gewoonweg omdat het vaak de warmste weken van het jaar zijn en je lekker in je tuin wilt zitten, met de honden wilt wandelen, buitenritten wilt inplannen, weet ik het voor activiteiten die je graag doet als het heerlijk weer is en de dagen lang zijn. Ik wil altijd juist graag de bouwvak in de zomer vrij, maar daar heb ik nu niet eens genoeg weken meer voor, want dan kan ik met kerst niet de 2 weken vrij nemen.