Remy schreef:Ik heb 14 jaar mijn eigen trimsalon aan huis gehad, mijn opleiding gedaan via het HKI.
Omdat ik door een ongeluk met mijn paard in 2004 o.a.mijn rug en schouder gebroken had maar toch perse trimmer wilde worden, werd het de laatste jaren steeds zwaarder ondanks dat ik alleen maar kleine hondjes deed. Voor je lichaam is het trimvak heel erg belastend, ook al kun je tegenwoordig wel steeds ergonomischer werken.
Op een gegeven moment ben ik drastisch gaan minderen en scharen en tondeuseholsters gaan maken (ik had al een kleinschalige tuigmakerij). In 2020 ben ik dat full time gaan doen, op die manier ben ik toch nog met het vak verbonden en heb mijn eigen onderneming.
Houd er rekening mee dat je als eigenaar van een trimsalon ook ondernemer bent, dus zorg dat je op de hoogte bent van de regels qua boekhouden en ook hoe je je op social media kunt profileren.
En, belangrijk, probeer een goede zakelijke of in elk geval collegiale band met de trimmers om je heen op te bouwen. Ik ben toendertijd een WhatsApp groepje begonnen en dat was heel waardevol.
Heel veel succes!
Ohh heb jij de holster company !!
Dan heb ik een holster van jou!