Het werk is wel fysiek zwaar, vooral voor je rug, schouders, armen en handen. Maar toch doe ik het elke dag met veel plezier. Al had ik vorige week elke dag een newfounderlander op de planning, dan voel ik dat aan het einde van de week wel.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
thequeensmum schreef:@mavantos: mijn trimster heeft een standaard aan de tafel waar de hond aan vast staat. Op het moment dat het even niet handig is dat ze gaat zitten of liggen krijgt ze een band onder de buik door waardoor ze moet blijven staan
idylle schreef:Ik kom ook vaak het merk aesculap tegen. Hoe is jullie ervaring daarmee? En waarom?
kevinsky schreef:Wat een leuk topic, ik heb ondertussen alweer 3 jaar mijn trimsalon. Ik vond de opleiding en vooral het praktijk gedeelte lastiger als dat ik vooraf had verwacht. Maar ondertussen kan ik het meeste wel op de automatische piloot![]()
Het werk is wel fysiek zwaar, vooral voor je rug, schouders, armen en handen. Maar toch doe ik het elke dag met veel plezier. Al had ik vorige week elke dag een newfounderlander op de planning, dan voel ik dat aan het einde van de week wel.Binnen twee jaar zat mijn agenda wel al zo vol dat ik vanaf dat moment geen nieuwe klanten meer bij aan kon nemen. Er is hier in de buurt zeker meer vraag dan aanbod.
mavantos schreef:thequeensmum schreef:@mavantos: mijn trimster heeft een standaard aan de tafel waar de hond aan vast staat. Op het moment dat het even niet handig is dat ze gaat zitten of liggen krijgt ze een band onder de buik door waardoor ze moet blijven staan
Nou dat dacht ik dus ook, maar ze gaf aan dat ze die buikband liever niet gebruiken? Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik hem iedere week moet borstelen en zij eens in de zoveel tijd. Ik wil gerust wat meer betalen, omdat het langer duurt en zwaarder is. Alleen zij willen hem dus liever nu een paar weken achter elkaar doen, maar dat kost natuurlijk een vermogen en als ik hem dan telkens weer laat liggen is het misschien voor niks.
Het is overigens een 'aan de lopende band' trimsalon waarbij er telkens meerdere honden aanwezig zijn. Ik hou daar eigenlijk niet zo van, maar ze knippen hem wel prachtig! Verder hadden ze nergens plek voor hem hier in de buurt.
[ [url=m/YCe49X.jpg]Afbeelding[/url] ]
Remy schreef:Ik heb 14 jaar mijn eigen trimsalon aan huis gehad, mijn opleiding gedaan via het HKI.
Omdat ik door een ongeluk met mijn paard in 2004 o.a.mijn rug en schouder gebroken had maar toch perse trimmer wilde worden, werd het de laatste jaren steeds zwaarder ondanks dat ik alleen maar kleine hondjes deed. Voor je lichaam is het trimvak heel erg belastend, ook al kun je tegenwoordig wel steeds ergonomischer werken.
Op een gegeven moment ben ik drastisch gaan minderen en scharen en tondeuseholsters gaan maken (ik had al een kleinschalige tuigmakerij). In 2020 ben ik dat full time gaan doen, op die manier ben ik toch nog met het vak verbonden en heb mijn eigen onderneming.
Houd er rekening mee dat je als eigenaar van een trimsalon ook ondernemer bent, dus zorg dat je op de hoogte bent van de regels qua boekhouden en ook hoe je je op social media kunt profileren.
En, belangrijk, probeer een goede zakelijke of in elk geval collegiale band met de trimmers om je heen op te bouwen. Ik ben toendertijd een WhatsApp groepje begonnen en dat was heel waardevol.
Heel veel succes!
idylle schreef:Als je je inschrijft bij de kvk dan betaal je verder nog niks toch? Alleen de inschrijving bij kvk natuurlijk eenmalig. Dan heb je nog niks met een belasting en boekhouder enzo te doen?
xSCWx schreef:Helaas mogen anderen je naam gewoon gebruiken. Ik heb een hele originele naam maar anderen gebruiken deze ook (wel iets aangepast maar in principe mogen ze hem gewoon kopiëren), KVK laat het alleen niet toe als je te dichtbij elkaar in de buurt zit en het dus verwarrend wordt voor klanten. *Kruipt weer onder meelees steen*
xSCWx schreef:Helaas mogen anderen je naam gewoon gebruiken. Ik heb een hele originele naam maar anderen gebruiken deze ook (wel iets aangepast maar in principe mogen ze hem gewoon kopiëren), KVK laat het alleen niet toe als je te dichtbij elkaar in de buurt zit en het dus verwarrend wordt voor klanten. *Kruipt weer onder meelees steen*
AfricanLady schreef:Hydrolische tafel en bad
Je kruk op de juiste hoogte instellen
Je rug recht houden.
Werken met rechte pols en arm dus idd je houding
Daarbij investeren in je materiaal want goed materiaal is het halve werk.
En het werk niet moeilijker maken dan het hoeft
Ik doe alle honden eerst in bad want een vieze vacht bewerken is zwaarder en ook slechter voor je materiaal