Trimsalon eigenaren gezocht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 12:55

Wat een leuk topic, ik heb ondertussen alweer 3 jaar mijn trimsalon. Ik vond de opleiding en vooral het praktijk gedeelte lastiger als dat ik vooraf had verwacht. Maar ondertussen kan ik het meeste wel op de automatische piloot :+
Het werk is wel fysiek zwaar, vooral voor je rug, schouders, armen en handen. Maar toch doe ik het elke dag met veel plezier. Al had ik vorige week elke dag een newfounderlander op de planning, dan voel ik dat aan het einde van de week wel. := Binnen twee jaar zat mijn agenda wel al zo vol dat ik vanaf dat moment geen nieuwe klanten meer bij aan kon nemen. Er is hier in de buurt zeker meer vraag dan aanbod. :j

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 13:03

thequeensmum schreef:
@mavantos: mijn trimster heeft een standaard aan de tafel waar de hond aan vast staat. Op het moment dat het even niet handig is dat ze gaat zitten of liggen krijgt ze een band onder de buik door waardoor ze moet blijven staan

Nou dat dacht ik dus ook, maar ze gaf aan dat ze die buikband liever niet gebruiken? Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik hem iedere week moet borstelen en zij eens in de zoveel tijd. Ik wil gerust wat meer betalen, omdat het langer duurt en zwaarder is. Alleen zij willen hem dus liever nu een paar weken achter elkaar doen, maar dat kost natuurlijk een vermogen en als ik hem dan telkens weer laat liggen is het misschien voor niks.

Het is overigens een 'aan de lopende band' trimsalon waarbij er telkens meerdere honden aanwezig zijn. Ik hou daar eigenlijk niet zo van, maar ze knippen hem wel prachtig! Verder hadden ze nergens plek voor hem hier in de buurt.

Afbeelding

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 13:48

idylle schreef:
Ik kom ook vaak het merk aesculap tegen. Hoe is jullie ervaring daarmee? En waarom?

Ik heb zowel de Aescuaap met snoer als de Heiniger Saphir.. Ik heb jaren met de Aesculaap geschoren en knipte veel op de kam. De Aesculaap vind ik in die zin onmisbaar als je bv (grote) vervilte honden moet scheren,

Nu al paar jaar de Heiniger en dat is ook echt een heerlijk app een die ik nu meestal gebruik met de opzetkammen. Ik heb dus beide.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 16:22

kevinsky schreef:
Wat een leuk topic, ik heb ondertussen alweer 3 jaar mijn trimsalon. Ik vond de opleiding en vooral het praktijk gedeelte lastiger als dat ik vooraf had verwacht. Maar ondertussen kan ik het meeste wel op de automatische piloot :+
Het werk is wel fysiek zwaar, vooral voor je rug, schouders, armen en handen. Maar toch doe ik het elke dag met veel plezier. Al had ik vorige week elke dag een newfounderlander op de planning, dan voel ik dat aan het einde van de week wel. := Binnen twee jaar zat mijn agenda wel al zo vol dat ik vanaf dat moment geen nieuwe klanten meer bij aan kon nemen. Er is hier in de buurt zeker meer vraag dan aanbod. :j

Haha hoi Marije wist niet dat jij bokt had :D

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 16:27

mavantos schreef:
thequeensmum schreef:
@mavantos: mijn trimster heeft een standaard aan de tafel waar de hond aan vast staat. Op het moment dat het even niet handig is dat ze gaat zitten of liggen krijgt ze een band onder de buik door waardoor ze moet blijven staan

Nou dat dacht ik dus ook, maar ze gaf aan dat ze die buikband liever niet gebruiken? Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik hem iedere week moet borstelen en zij eens in de zoveel tijd. Ik wil gerust wat meer betalen, omdat het langer duurt en zwaarder is. Alleen zij willen hem dus liever nu een paar weken achter elkaar doen, maar dat kost natuurlijk een vermogen en als ik hem dan telkens weer laat liggen is het misschien voor niks.

Het is overigens een 'aan de lopende band' trimsalon waarbij er telkens meerdere honden aanwezig zijn. Ik hou daar eigenlijk niet zo van, maar ze knippen hem wel prachtig! Verder hadden ze nergens plek voor hem hier in de buurt.

[ [url=m/YCe49X.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mischien kan je eens samen met de trimster een borstel kam sessie doen om te sparren hoe je hem het beste kan laten leren staan en dan te kammen ?

Je kan hem een commando leren bv staan als je hem gaat kammen?
Hier gebruik ik voor honden die niet willen staan gewoon een buikband en wissel dan de poot af als ik erbij moet.
Ideaal js het niet ivm houding van de hond.
Je krijgt niet altijd het model er lekker in met knippen.

Ik zou lekker oefenen met hem laten staan en er een commando aan koppelen en dit doorcommuniceren met je trimster
Ik heb hier ook een kees dje continu wilt liggen en dat is echt supervervelend met trimmen

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 16:53

Ik heb 14 jaar mijn eigen trimsalon aan huis gehad, mijn opleiding gedaan via het HKI.

Omdat ik door een ongeluk met mijn paard in 2004 o.a.mijn rug en schouder gebroken had maar toch perse trimmer wilde worden, werd het de laatste jaren steeds zwaarder ondanks dat ik alleen maar kleine hondjes deed. Voor je lichaam is het trimvak heel erg belastend, ook al kun je tegenwoordig wel steeds ergonomischer werken.

Op een gegeven moment ben ik drastisch gaan minderen en scharen en tondeuseholsters gaan maken (ik had al een kleinschalige tuigmakerij). In 2020 ben ik dat full time gaan doen, op die manier ben ik toch nog met het vak verbonden en heb mijn eigen onderneming.

Houd er rekening mee dat je als eigenaar van een trimsalon ook ondernemer bent, dus zorg dat je op de hoogte bent van de regels qua boekhouden en ook hoe je je op social media kunt profileren.

En, belangrijk, probeer een goede zakelijke of in elk geval collegiale band met de trimmers om je heen op te bouwen. Ik ben toendertijd een WhatsApp groepje begonnen en dat was heel waardevol.

Heel veel succes!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 17:05

Remy schreef:
Ik heb 14 jaar mijn eigen trimsalon aan huis gehad, mijn opleiding gedaan via het HKI.

Omdat ik door een ongeluk met mijn paard in 2004 o.a.mijn rug en schouder gebroken had maar toch perse trimmer wilde worden, werd het de laatste jaren steeds zwaarder ondanks dat ik alleen maar kleine hondjes deed. Voor je lichaam is het trimvak heel erg belastend, ook al kun je tegenwoordig wel steeds ergonomischer werken.

Op een gegeven moment ben ik drastisch gaan minderen en scharen en tondeuseholsters gaan maken (ik had al een kleinschalige tuigmakerij). In 2020 ben ik dat full time gaan doen, op die manier ben ik toch nog met het vak verbonden en heb mijn eigen onderneming.

Houd er rekening mee dat je als eigenaar van een trimsalon ook ondernemer bent, dus zorg dat je op de hoogte bent van de regels qua boekhouden en ook hoe je je op social media kunt profileren.

En, belangrijk, probeer een goede zakelijke of in elk geval collegiale band met de trimmers om je heen op te bouwen. Ik ben toendertijd een WhatsApp groepje begonnen en dat was heel waardevol.

Heel veel succes!

Ohh heb jij de holster company !!
Dan heb ik een holster van jou!

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 17:09

Ja dat klopt :)

Klein wereldje, die trim- en paardenwereld :D

idylle

Re: Trimsalon eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-23 18:53

Bedankt voor je uitgebreide reactie!!

Iemand enig idee hoe je een naam voor je trimsalon kunt registreren? Ik ga nog niet officieel van start met een salon, dat kan nog wel 1 tot 2 jaar duren. Maar de naam is nog vrij zover ik kan zien dus die wil ik wel graag reserveren zeg maar. Iemand die weet of dat kan en zo ja, hoe dit kan?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 19:17

Kvk en anders kan iemand anders hem gewoon gebruiken.
Ookal open je een fb pagina erover.
Totdat je erkent bent op de kvk en geregistreerd mag iedereen die naam gebruiken.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 19:17

Ik heb me gewoon ingeschreven bij de KvK.

Ik gebruik de Heiniger saphir. Aesculap is te zwaar voor mij.

Wat leuk, allemaal "bekenden" van fb :D
Kunnen hier ook wel een kletstopic van maken :')

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 19:28

Haha Andrea wat dacht jij dan, natuurlijk heb ik een bokt account! :D :))

Remy wat jammer dat het trimmen nu zelf niet meer lukt. Maar zo te horen nog wel bezig binnen de trim branche. Leuk!

Wij hebben van een x aantal dorpen in de omgeving een whatsapp groep met trimsters. Soms spreken we af voor een etentje, cursus of een borrel. Het is zeker handig en fijn om een goede connecties met de mede trimsters in de buurt te hebben.

Ik gebruik ook heiniger saphir, de aesculap is mij ook te lomp/zwaar. Maar die oude aesculap's gaan volgens wij wel echt nooit af of kapot. :')

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 19:30

Wij hebben in maart weer een etentje met de mobiele trimsalon collega's in Brabant. Proberen we 2 a 3 x per jaar te doen. Supergezellig!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-23 19:34

Als je je inschrijft bij de kvk dan betaal je verder nog niks toch? Alleen de inschrijving bij kvk natuurlijk eenmalig. Dan heb je nog niks met een belasting en boekhouder enzo te doen?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 19:38

idylle schreef:
Als je je inschrijft bij de kvk dan betaal je verder nog niks toch? Alleen de inschrijving bij kvk natuurlijk eenmalig. Dan heb je nog niks met een belasting en boekhouder enzo te doen?

Je betaalt alleen je inschrijving
Zolang je geen omzet draai dan geen onkosten geloof ik maar daar kan je hun over bellen

Hier ook een whatsappgroep met 6 trimsalons vanuit de omgeving

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-23 19:51

En moet ik dan alleen in kvk ingeschreven staan om de naam als enige te mogen gebruiken? Of moet ik ook nog een domeinnaam aanmaken? Ik vind dat allemaal nogal lastig die regel dingen, ben ook niet zo goed in begrijpend lezen met zulke taaie stof :+

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 20:04

Kvk is leidend
Een domeinnaam kan je op diverse manieren vormgeven

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 20:05

Helaas mogen anderen je naam gewoon gebruiken. Ik heb een hele originele naam maar anderen gebruiken deze ook (wel iets aangepast maar in principe mogen ze hem gewoon kopiëren), KVK laat het alleen niet toe als je te dichtbij elkaar in de buurt zit en het dus verwarrend wordt voor klanten. *Kruipt weer onder meelees steen*

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 20:09

xSCWx schreef:
Helaas mogen anderen je naam gewoon gebruiken. Ik heb een hele originele naam maar anderen gebruiken deze ook (wel iets aangepast maar in principe mogen ze hem gewoon kopiëren), KVK laat het alleen niet toe als je te dichtbij elkaar in de buurt zit en het dus verwarrend wordt voor klanten. *Kruipt weer onder meelees steen*

Dit mag niet als ze in dezelfde branch zitten en of dezelfde regio
Dit alles is na te lezen op het ondernemersplein.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 20:13

Sja KVK heeft het zelf geaccepteerd. Ik heb even gegoogled, als ik nu wil dat de naam veranderd wordt moet ik naar de rechter. Vind ik ook weer zowat.

Je hebt zo toch ook meerdere “Trimsalon *naam*”. Bijvoorbeeld trimsalon Brenda ofzo, ik zeg maar wat. Is ook allemaal dezelfde naam.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 20:15

xSCWx schreef:

Wat zuur, ik ben wel benieuwd welke trimsalon van jou is?

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 21:19

Deze meelezer (zonder ervaring met) een eigen hond vraagt zich af: Ik lees diverse keren over de kans van lichamelijke overbelasting, en dat je ergonomisch moet werken, wil je decennia lang kunnen trimmen.

Wat zijn maatregelen die je kunt treffen opdat je ergonomisch verantwoord kunt trimmen? En is dat dan investeren in materiaal, je houding aanpassen of je lichamelijke conditie bijhouden, of een combinatie hiervan? :)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 21:49

Hydrolische tafel en bad
Je kruk op de juiste hoogte instellen
Je rug recht houden.
Werken met rechte pols en arm dus idd je houding
Daarbij investeren in je materiaal want goed materiaal is het halve werk.

En het werk niet moeilijker maken dan het hoeft
Ik doe alle honden eerst in bad want een vieze vacht bewerken is zwaarder en ook slechter voor je materiaal

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 09:34

AfricanLady schreef:
Hydrolische tafel en bad
Je kruk op de juiste hoogte instellen
Je rug recht houden.
Werken met rechte pols en arm dus idd je houding
Daarbij investeren in je materiaal want goed materiaal is het halve werk.

En het werk niet moeilijker maken dan het hoeft
Ik doe alle honden eerst in bad want een vieze vacht bewerken is zwaarder en ook slechter voor je materiaal

Precies dat, al werk ik altijd staand, het is me in die 15 jaar niet gelukt om zittend te trimmen :o maar ik heb bv mijn tafel extra hoog laten maken omdat ik lang ben. en ik doe zelf geen grote honden en geen pluk honden meer. Mijn handen kunnen dat gewoonweg niet meer aan. Goeie producten gebruiken, en ook al lijkt wassen zo simpel, maar een echt goed gewassen hond is het halve werk.

Ook neem ik geen bijt of echt lastige honden meer aan.. zodra ik merk dat ze bij het minste geringste ECHT gaan bijten mogen ze hem ophalen. mijn handen zijn mij te dierbaar.

En haal je tetanus vaccinatie.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-23 07:10

Ik ga 21 april beginnen met module 1 op het aeres college. Hier wordt vachtherkenning en verzorging geleerd en een stukje hondengedrag in meegenomen dacht ik. Nu het steeds dichterbij komt vraag ik me het volgende af. Hoe ziet jullie trimsalon eruit? Heb je het in huis, in de tuin, elders en in wat voor ruimte trim je? In bv een caravan een schuur, blokhut of iets anders? Ik ben heel benieuwd. Eventueel zie ik ook heel graag foto's van de buitenkant en van de binnenkant als jullie die hebben. Dank je wel alvast!